Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
quote:Dreamer schreef op 06 juli 2015 @ 12:08:

Haha, ik heb juist alleen het middelste item gekregen. Helaas niet dubbel, want dan konden we inderdaad ruilen, Ikbenik



Ben ook wel blij met de prijzen die ik wél kreeg hoor, supervoer en BEP en geld, maar zoals Mniekske al zegt, wéér een grijze wolkenrij.



Ik krijg via via het middelste item weten te krijgen, zal ik die andere 2 sieritems naar jou toe sturen? Dan heb jij weer een grijze wolkenrij minder.



zucht ik kan je weer niet vinden in mijn lijstje. Wat was je nick op de boerderij?
Alle reacties Link kopieren
Is er weer een ruilevent? Ik ben hallo en dan mijn naam, zou heel fijn zijn!



Ik heb nog nooit zo lang niets met de boerderij gedaan. Heb geen laptop mee, dochter wel, maar ik kom er maar niet toe. En ik had nog wel die speciale veldjes gekocht, zodat het gewas er langer over doet. En alle bomen geplaatst, omdat je dan in elk geval wat en krijgt bij oogsten. Nouja...
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:wiesje123 schreef op 16 juli 2015 @ 15:01:

Nu begint vollemaan voor 24 uur en dit week-end zijn er weer myst.stallen, met als nieuwe stal, de ijsvogel.......



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 015.16231/



Leuk IJsvogeltje! Heb ik vanmorgen in het echt gefotografeerd



(Wil ik overal kwijt, sorry )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trouwens wel dat ze nu heel vaak heel snel nieuwe dieren en bomen hebben. Dat is toch allemaal niet bij te benen en bovendien nooit allemaal neer te zetten. Doet me een beetje denken aan Farmville, wat ik op een gegeven moment gewoon niet meer bij kon houden, waardoor het minder leuk werd voor mij. Nu blijft hier altijd wel alles in het spel, dat was bij Farmville niet zo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De eventkalender van augustus is online......



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... iten.1576/



Zaterdag weer vollemaan...... let wel, begint al om 10 uur en is tot de volgende dag 22 uur aktief :0
Jaaaaa ik ben zo blij de UFO Nublons/Recyclomat Event komen eindelijk weer terug!!!
Wat een rust hier.



Net begonnen met het event, leuk hoor weer die katten rondlopen op de boerderij en leuke prijzen te winnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 03 augustus 2015 @ 15:22:

Wat een rust hier.



Net begonnen met het event, leuk hoor weer die katten rondlopen op de boerderij en leuke prijzen te winnen.



Dit vind ik echt de allerleukste events, ik geniet ervan

ga dann ook door met eventplanten als deopdrachten klaar zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog maar net begonnen, uiteraard. Het schiet nog niet echt op.
Later is nu
Ik ga zometeen na het eten eens kijken of het nog nut heeft om te beginnen. Ik dacht in mijn vakantie veel tijd voor de boerderij te hebben maar dat valt vies tegen.
Hoe gaat het bij jullie? ik ben wel begonnen aan te event, omdat ik dit altijd leuk vind om de leuke prijzen die je krijgt bij het openen van de pakjes. Ik verwacht niet dat ik de 100 ga halen die nodig zijn voor de wolkenrij, maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me ook af of je die wolkenrij dan weer vol moet maken met de items, die je daarna krijgt. Maar ik ben wel bezig ja. Op mn werk kom ik er nu niet zo aan toe, dus een gewas van 6 uur is dan wel lekker
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh.. ik besef nu pas dat je dat waarschijnlijk bedoelt met je wolkenrij. Ik heb de wolkenrij inmiddels en wel 1 item. Denk ook niet dat ik de 100 haal
Later is nu
Even een vraagje, klopt het nou dat vanmiddag het nublon event begint? Dus nog tegelijk met dit kattenevent? Op de eventkalender staat van niet, maar bij de aankondigingen wel. En hebben we daar het eventgewas persee bij nodig? Of lees ik nu gewoon slecht.
quote:mniekske schreef op 08 augustus 2015 @ 12:12:

Even een vraagje, klopt het nou dat vanmiddag het nublon event begint? Dus nog tegelijk met dit kattenevent? Op de eventkalender staat van niet, maar bij de aankondigingen wel. En hebben we daar het eventgewas persee bij nodig? Of lees ik nu gewoon slecht.



Nee vanmiddag begint het event nog niet maar vanaf 14.00 komen wel alvast de DI van het event naar boven met het oogsten. Het even zelf begint as dinsdag.

De eventgewassen zijn niet perse nodig, ze geven veel EP en daarom ook veel DI dus het kan handig zijn om ze wel te maken, je kan ze dan ook inleveren voor tegenwaarde en zodoende heb je minder voorraad fruit en gewassen nodig.



Ikzelf ga geen gewassen maken en laat de dieren en bomen gewoon staan, daar komt vaak ook wel veel DI uit maar het is een keuze die ieder voor zich "moet" maken.
Ah thanks voor de uitleg IBI! Ik vond het al zo raar. Stallen en bomen laat ik ook gewoon staan, en ik kijk wel of ik het eventgewas ga planten dan.
Graag gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de 60 halen, maar heb dus weer een grijze wolkenrij erbij. Zo jammer.
Later is nu
Ik heb ook weer een grijze wolkenrij inderdaad. Maar, ik ben ook pas later met dit event begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een dag later begonnen, maar zou de 100 toch niet volgekegen hebben, denk ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel heel blij met alle cadeaus, die we tussendoor kregen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er even helemaal niets van. Ik heb heel veel di, maar hoe lever ik die waar in? Plantje ben ik aan 't kweken, maar hoe maak ik daarmee batterijen?



Laat maar, ik heb de FAQ nog een keer doorgelezen. Vind wel dat je (weer) erg veel in moet leveren. Gelukkig heb ik veel boomvruchten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oké, het werkt nogal verslavend, zo'n ding. Veel EP gekregen, ook 1x BEP en een parfurmerie!
Later is nu
Leuk event! Ik heb de wolkenrij al bijna vol, moet alleen het item uit de laatste nog.
Ik heb de staak en de sticker compleet dus wat mij betreft geslaagd event. Doe geen eventgewassen met de DI die ik binnen haal kijk ik rustig wat ik nog meer kan krijgen.

Ik had heel veel rozen dus die lever ik steeds in dus daar hoef ik het niet voor te laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven