Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij krijg ik bij 1 van de films maar geen punten en dat is best lastig want die film krijg ik steeds..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon op level 90



Nu moet ik 5 dagen achter elkaar de taart eten, zodat ik het grote cadeau (extra) mag openen. Spannend!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bijna gelijk, qua bomen; een moerbei en een kakivrucht.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En de kalender van september is er......



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... iten.1576/
Ik had een Mango en een Kwee boom. Ook niet echt iets spannends dus.
Alle reacties Link kopieren
Morgen begint weer een nieuw event.....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ten.16973/



En de Faq. er ook bij.....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.16837/
Alle reacties Link kopieren
Ziet er bijzonder uit.,
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even mis mijn farmpje wel hoor af en toe
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:wiesje123 schreef op 29 augustus 2015 @ 11:45:

En de kalender van september is er......



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 576/Verhip, ze slaan een volle maan over! 1+2 augustus en eind september pas
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mali. doe je je boerderij niet meer? En we waren nog wel getrouwd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik het event (weer eens) niet begrijp. Ik heb een altaar aangeklikt, de eerste fase kunnen inleveren en de tweede niet. Ik denk, klik het weg tot ik de benodigde spullen heb, maar dan 'verzint' het event dus een nieuwe opdracht? En daar moet je 2 uur op wachten?

Dus nu bij elkaar gaan 'schrapen' wat net gevraagd werd heeft geen zin? (het ging alleen om eventplanten ook nog, voor de eerste opdracht heb ik wel eventplanten ingeleverd, ben ik dat nou kwijt?) Ik snap het niet
Later is nu
Even kijken of ik je goed begrijp dreamer.



Het aantal event gewassen en DI staat vast dus de opdracht opnieuw aanvragen heeft alleen zin als je het gevraagde "gewone" gewas, boom, dier of product niet wilt/kunt leveren.

Het klopt dat een nieuwe opdracht vragen 2 uur kost. Dit kan je afkopen met TG op met 5 zonnewijzers die je van je buren kan krijgen.



Als je iets ingeleverd hebt is het naar mijn beste weten niet kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik heb het dus weggeklikt en kan nu nergens meer verder met de opdracht. Dat is juist zo raar. Na 2 uur wachten kan ik pas verder en krijg ik dus een 'nieuwe' opdracht bij hetzelfde altaar. Ik kan wel verder met een ander altaar, trouwens, maar dat durf ik nu even niet aan, omdat ik niet zoveel eventgewas heb.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ah.. ik geloof dat ik 'm snap. Ik had op 'annuleren' gedrukt en dan krijg je dus een nieuwe opdracht. Bij die andere ben ik al best ver nu en als ik op een volgend altaar klik, is er niets aan de hand.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En je kunt de wachttijd verkorten door een zonnewijzer in te zetten, dat scheelt ook weer .....
Alle reacties Link kopieren
Ja, die had ik volgens mij niet, maar ik kon bij die anderen toch niet gelijk alles inleveren, dus toen viel die wachttijd wel weer mee
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen laptop of pc meer. En mobiel is het niet te doen. Af en toe spiek ik hier bij jullie 😃

Helaas Dreamer, ons huwelijk is ontbonden
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 04 september 2015 @ 13:28:

Ik heb geen laptop of pc meer. En mobiel is het niet te doen. Af en toe spiek ik hier bij jullie 😃

Helaas Dreamer, ons huwelijk is ontbonden



Waarom hebben we nou een gebroken hartje



En ik je maar steeds kusjes sturen..
Later is nu
Pff de laatste tijd mis ik elke keer de helft van de event tijd. Ik ben nu nog maar even begonnen, ik kijk wel hoe ver ik kom.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week levelde ik naar level 90. Bij het 'taartjes eten' staat een groot cadeau, dat je dan krijgt als je 5 dagen achter elkaar een taartje eet met Bommel. Volgens mij heb ik dat ruim gedaan, maar nog steeds niets gekregen. Eergisteren deed onze computer raar, dus heb ik niet ingelogd op de boerderij. Gelukkig zei hij nu niet dat ik geen recht meer had op het cadeau, maar hoe het dan wel zit snap ik niet? Ik levelde volgens mij in of voor het weekend, heb sowieso maandag t/m zaterdag dat taartje gegeten (doe ik altijd gelijk aan 't begin, omdat je soms meer EP krijgt met oogsten) maar dat cadeau blijft maar dicht. Ik ben zo nieuwsgierig

Wat is de ervaring van de andere dames, die al op 90 zitten?



Verder dus heel veel onkruid vanmorgen en geen mogelijkheid meer het event af te ronden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 04 september 2015 @ 23:54:

[...]





Waarom hebben we nou een gebroken hartje



En ik je maar steeds kusjes sturen.. een kusje terug voor mijn exje
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand nog een cadeautje kan sturen graag een DI. Kom er net 4 tekort. Ik heb het allemaal een beetje verkeerd ingedeeld. Moet er weer even goed inkomen.
Heb je een DI verzonden hopelijk red je het nog
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook nog één verzonden
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, ik heb het net gered. Ik ben erg blij met jullie, bedankt medeboerinnetjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven