Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Zonde he Severus, dat het dan blijft hangen op de DI
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt Dreamer. Ik had al extra rozen gezet omdat die vaak veel DI opleveren, maar helaas toch niet genoeg.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog eens hulp nodig , vraag gerust hoor. Ik ben vaak thuis.
Ah wat jammer dat het event niet helemaal afgerond is!
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag is er weer een nieuw event begonnen en de kalender van januaris is uit

Sorry voor mijn late reaktie, ik was even een poosje afwezig



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 015.19284/

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 015.19282/



En de kalender........

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... asjes.781/
Alle reacties Link kopieren
Fijn, Wiesje, dat je er weer bent!

Ik had dit event helemaal niet door, weet nog niet zeker of ik mee ga doen. Ik heb de planten gezaaid. Maar voel niet echt enthousiasme. Ik heb het idee dat we pas net klaar zijn met die andere.
Alle reacties Link kopieren
Rose, het is echt een heel makkelijk event, dat red jij op je slofjes hoor!!!!!

Geef maar een seintje als je even niet kunt of wilt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel de eventplanten aan het kweken, maar weet ook niet of ik meedoe. Weer iets dat je in de molen moet maken. Waarom steeds zo ingewikkeld? Waarom niet weer gewoon 2 eventgewassen en dat je kunt kiezen waar je ze inlevert, bij bd of ep ofzo ..



Afijn, ik heb wél appels gekocht
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je appels gekocht, die zie ik niet terug in het event?



Lief van Wiesje! Ik heb alles ingezaaid, maar vindt het moeilijk om afstand te doen van mijn mammoetbomen want ik heb veel te veel supermest gebruikt bij het vorige event. Als ik hulp nodig heb, dan hoor je me zeker.

Ach de zorgen in het leven van een farmerama boerinnetje
Alle reacties Link kopieren
Dit is wat we nodig hebben voor het event



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-248330



Maar wat je aan beloningen krijgt van de cilinders van de vuurwerkpotten, dat kun je weer aftrekken van de 10.000 vlas.

Als je de maximale beloningen haalt, hoef je maar 6050 vlas te kweken
Het event is met 1 dag verlengd!
Alle reacties Link kopieren
Lieve medeboerinnetjes, graag wil ik jullie een gezond, gelukkig en

vooral een oogstrijk jaar toewensen..........Gelukkig 2016 !!!!!!!!!



Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, Wiesje. Ook ik wens jullie een heerlijk en fantastisch nieuw jaar toe!
Alle reacties Link kopieren
Morgen begint er weer een neonstallen-event......



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.19454/

Met de FAQ erbij......



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.19453/



En daarbij ook dit week-end babyboommmmmm..........
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het event begonnen, maar heb ws iets fout gedaan. Ik heb in de neonshop het hele stel gekocht. Dus ook de wolkenrij en de dieren. Maar elke keer als ik de dieren op de wolkenrij wil zetten, zet hij mij terug in het eventveld. Dus ik kan ze er niet opzetten. Snap er niks van
quote:Rosetrea schreef op 08 januari 2016 @ 20:26:

Ik ben aan het event begonnen, maar heb ws iets fout gedaan. Ik heb in de neonshop het hele stel gekocht. Dus ook de wolkenrij en de dieren. Maar elke keer als ik de dieren op de wolkenrij wil zetten, zet hij mij terug in het eventveld. Dus ik kan ze er niet opzetten. Snap er niks vanIk heb het even nagevraagd en het ook zelf ondervonden. Je hebt niets fout gedaan. Er zijn 2 wolkenrijen. Je probeert je sieritems op de verkeerde wolkenrij te zetten. Op pagina 1 van alle rijen staan er 2 grijze, 1 daarvan moet het doen.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor het meedenken, IBI. Het punt was dat ik ook de andere wolkenrij moest activeren. Dus ik heb overal nog SV vandaan geplukt om ook de wolkenrij onder de dieren te activeren. Want op een gegeven ogenblik had ik twee wolkenrijen staan, en dan werd ik steeds terug naar het spel gestuurd. Toen opnieuw ingelogd en toen had ik mijn gekochte wolkenrij, en elke keer als ik daar op drukte kwam ik ook weer bij het spel uit. Pff. Nergens staat dat je eerst die ene wolkenrij moet activeren voordat je in de neonshop het geheel kunt halen. Ik baal soms van de summiere uitleg van de eventen. Aan de hand van plaatjes en het forum, waarbij mensen ook pagina's lang proberen uit te vinden hoe het event precies werkt, kom ik er altijd wel. Maar deze was een lastige.
Alle reacties Link kopieren
Maar het is je mooi wel gelukt Rose

We hebben er hier ook al over gepraat, dat we heel erg Toon missen bij het maken van de FAQ.

Hij kon het veel duidelijker uitleggen, ook ik moest eerst eens uitvogelen, waarom we 2 wolkenrijen hadden.

Nu staat gelukkig alles op de bonenstaak en is het ook al allemaal geaktiveerd, maar een puzzel was het zeeeker
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net begonnen met het event. En tegelijkertijd probeer ik ook nog wat kippen te fokken. Ik ben benieuwd hoe ver ik kom met alles.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Hier gata het fokken echt wel goed, een paradijsaap uit gewone apies- En bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik,heb panda's en bevers gefokt en helemaal niets aan het event gedaan. Toen ik door mn sv heenweg, kreeg ik ineens van IBI en Wiesje, waarvoor dank
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh mèn, had ik maar eerder naar het event gekeken! Ik heb alles voor de neonstallen in kunnen leveren met wat ik had en zo heb ik ineens weer een stapel sv! Daarmee ben ik nog snel aan het fokken voor ontbrekende harten. Zometeen nog eens goed doorlezen waar jullie het over hebben met wolkenrijen, nu eerst koken
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas de eenden niet afgekregen met het event...kwam SV tekort.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Nu snap ik nog niets van die wolkenrijen

Je kunt er één krijgen door harten in te leveren onder de dieren

Je kunt er één kopen in de Neonshop. Maar bij de dieren heb je al neondieren gekregen, toch? Moeten die op de wolkenrij onder de dieren? (wat mij logisch lijkt)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Als je heb gefokt, dan heb je ws genoeg hartjes voor onder de beesten. Heb je het de vlakken helemaal ingevuld? Anders kun je naar mijn idee de wolkenrij niet activeren.



Wel erg leuk die neondierenstal. 4 stuks in enen eruit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven