Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik mis het overdag oogsten



Hoe gaat het iedereen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik sta te wachten bij deur 5, wachtend op een golfje. Ik heb veel cirkels, maar geen golfjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het maar wazig hoe het werk, maar lever enthousiast in Zie dat de deuren en de beloning veranderen als je een deur geopend hebt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb rozen gezaaid met sm, misschien wat extra di's .
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook nog wazig. En heb ook weinig tijd om overdag te oogsten dus sta best een beetje stil qua doorgaan door de deuren.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Maandag komt er een flinke uitbreiding van Baha........

Nieuwe bomen, nieuwe gewassen en een nieuw dier, de toekan........



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ama.21023/



En de FAQ, die er bij hoort.......



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.21009/
Alle reacties Link kopieren
Pfff.. ik heb 7 cirkels maar driehoeken nodig. Lastig hoor!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Maar leuk! Uitbreiding baha
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Is er ook een gezegde ''s morgens voor de koffie geen events doen'? Ik moet vierkantjes hebben en zit blindelings op die andere te klikken. Snap na 3x nog niet waarom er maar geen vierkantjes bij komen Nu maar hopen dat ik bij de volgende oogst genoeg van de zilveren vaas heb..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh dreamer, dat is echt balen voor je. tja je kunt van die dagen hebben nietwaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg het event nog af, dat scheelt. Nu op naar het baha event
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jeetje. Heb je een nieuwe quest en nieuwe producten, is level 1 van de nieuwe quest nieuw product 3. Dat vind ik dan wel weer jammer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 18 april 2016 @ 18:33:

Jeetje. Heb je een nieuwe quest en nieuwe producten, is level 1 van de nieuwe quest nieuw product 3. Dat vind ik dan wel weer jammer.Ik kon ze allemaal in 1 keer kopen dus mij is het niet opgevallen maar dat is inderdaad wel erg jammer!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik was net zover dat ik bananen kon gaan sparen. Had bijna alle beschikbare bomen. Heb nou wel spijt dat ik de bomen, die nergens voor nodig zijn, en die ik laatst heb aangeschaft
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 18 april 2016 @ 18:50:

Ik was net zover dat ik bananen kon gaan sparen. Had bijna alle beschikbare bomen. Heb nou wel spijt dat ik de bomen, die nergens voor nodig zijn, en die ik laatst heb aangeschaft Ja kan ik me voorstellen, balen zeg
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de toekan en de gewassen die daarbij horen vrijgespeeld.

Die quest zag ik ook. Dat gaat nog wel een tijdje duren voor ik daarmee kan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best jammer dat ze zoveel nieuwe dingen ineens introduceren op Baha en dan helemaal geen event doen, waarmee je extra bananen kunt verdienen ofzo. Ik vond dat ik al best wat bananen bij elkaar gesprokkeld had, ik had ook bijna alle standbeelden vrijgespeeld dus de uitdaging was er daar wat af. Ik kan me voorstellen dat dat voor jullie, die nu ineens al heel veel nieuwe dingen kunnen aanschaffen, al veel langer zo is. Maar ineens is er zoveel nieuws bij, ook bij de oude standbeelden zijn er nieuwe achter gezet?, en ik kon net de toegang tot de nieuwe standbeelden kopen (zo'n overgangsding van 45 bananen) en verder moet ik weer sparen en sparen en sparen. Komt er een event, die niets met baha te maken heeft. Een gemiste kans, denk ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je wel gelijk in Dreamer, het was leuker geweest, als ze dit meer over de tijd verdeeld hadden.

Veel te veel tegelijk......ben ik helemaal eens met je.....



En zometeeen begint er weer een breeding-neon-event......(ook geen bananen te winnen)!!



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.21086/

En de FAQ....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... oom.21078/
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, of het nog iemand interesseert, maar toch maar even een kattebelletje.........

Woensdag is er weer vollemaan......

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.21178/
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa Volle Maan! Ik keek elke dag al, want buiten is de volle maan alláng weer voorbij



Iedereen de neonstallen binnen? Ik heb ze wel, maar het event is niet af. Heb ik ook geen moeite meer voor gedaan. Varkens en Paarden kon ik zo inleveren, bleek dat ik die stallen helemaal niet heb staan. Waar doe je dan moeite voor? Ben lekker aan het fokken geweest met panda's, nog steeds voor de zandkastelen. Dáár kun je wel bananen en baha-ep verdienen, maar daar moet je héél veel dure panda's voor hebben. En kamelen, ook nog. Dus ben ik nog een tijdje zoet mee
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, volle maan. IK heb elke keer al gekeken of het poortje al open was. Dank je, Wiesje.



Ik heb het event wel afgemaakt. De neonstallen neergezet, om even wat extra dieren binnen te halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet helemaal weer uitzoeken waar ik ook alweer mee bezig was en wat ik al had
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat probleem heb ik ook, de laatste keer heb ik een lijstje gemaakt. Alleen geen idee waar dit is gebleven.



Momenteel bezig mijn anjers verder te veredelen, de meeste vakjes heb ik al, maar ik wil eigenlijk ook die van de super mest. Het lukt niet erg, als ik heet eerlijk ben. Ik ben nu al een paar weken bezig maar geen extra ding erbij.
Alle reacties Link kopieren
OHja.. veredelen, daar zou ik ook nog eens aan beginnen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat moet je zeker doen, dreamer. Ik heb rozen en anjers veredelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven