Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
De bomenhandelaar sla ik over, deze keer....

Niet zo heel erg, Rose, van vollemaan, want volgende week is het alweer

vollemaan (5 mei).....
Alle reacties Link kopieren
Is die bomenhandelaar al een keer geweest? IK heb nog niet de motivatie gehad me erin te verdiepen..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je betaalt nog steeds voor je boompje, maar lijkt iets meer kans te hebben om te krijgen wat je nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
Bomenhandelaar heb ik nog niet gezien.

Event gaat wel lekker. Ik probeer elke keer de 8 munten te krijgen, en tot nu toe lukt dat goed.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 29 april 2016 @ 23:19:

Is die bomenhandelaar al een keer geweest? IK heb nog niet de motivatie gehad me erin te verdiepen..



Nee die is voor het eerst. Heb hem een paar keer geprobeerd maar heb geen nieuwste boom gekregen.



Ik heb per ongeluk te veel korte event gewassen ingeleverd. Pas om kwart voor 12 vanavond zijn mijn lange gewassen klaar dus morgen kan ik pas weer aan de slag om meer korte gewassen te maken. Foutje, bedankt!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik had teveel langdurig gewas ingeleverd. Gelukkig ben ik daarmee weer redelijk bij.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
http://www.nu.nl/media/4255968/regenboo ... kholm.html



Hebben jullie het event nog kunnen afmaken????

Gistermorgen had ik de benodigde 80 stermunten.... best wel doorwerken deze keer met dit event..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het event lang niet kunnen afmaken, maar het was voor mij ook niet helemaal duidelijk hoe je dat zou kunnen doen. Je kunt immers nooit een kaart volmaken? Maar ik ben op kaart 12 geëindigd, dat vind ik wel mooi.



Dat van die regenboogvlag had ik helemaal gemist
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ojeeetje, sorry meis, ik heb het verkeerde hier neer gezet



Ik bedoelde het vollemaan event hier neer te zetten, maar had die link over de regenboogvlag net naar iemand toe gestuurd,... nogmaals sorry, hier komt de juiste link !!!!



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.21292/
Alle reacties Link kopieren
Pfff.. ik wilde nog een bruine hangoor voor een mysterieboom, dus ik gooi 4 konijnen in de fok. Slaat ie juist nu een level over.



Ik zag de link al niet, Wiesje

Vollemaanevent komt wel op een ongelegen tijdstip. Ik zit dan, als het goed is, bij een Bevrijdingsfestival. En om daar nou van thuis te blijven voor Farmerama.. ik denk dat ik dan toch wat gefronste wenkbrauwen krijg, thuis
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zit trouwens te twijfelen.. ben bezig met items voor een vollemaan wolkenrij, maar volgens mij krijg ik meer ep als ik de items los laat staan dan op de wolkenrij. Aan de andere kant, raken mijn veldjes voor sieritems nogal overvol. Dilemma dilemma
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet helemaal afgekregen helaas. heb mijn munten ingewisseld voor SV en knechtencoupons. Morgen weer volle maan, leuk!
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb munten ingeleverd voor sv en nog een item. Ik heb niet echt moeite gedaan voor wolkenrij + items. Pas toen Wiesje hier net plaatste dat ze de benodigde 80 munten had, zag ik dat ik zoveel nodig had en alles in 1x in kon leveren maar ik ben blij met mijn sv, dus .. niets aan 't handje!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook blij met het SV inderdaad, zeker omdat er vast wel weer een fokevent aankomt.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanmorgen net genoeg om voor de wolkenrij in te leveren. Ik had wel al voor de sv ingeleverd. Ik heb ook niet heel veel moeite gedaan voor dit event. vond het erg ingewikkeld om dan elke keer drie rijen in te kunnen leveren. Volgende keer maar weer wat leuks



Leuk morgen weer volle maan. Kan ik de tweede wolkenrij misschien vol krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen druk bezig met volle maan? Ik merk dat ik met al die gewassen het overzicht een beetje kwijt ben haha. Ik plant maar wat en dan zie ik wel wanneer ik iets kan inleveren. Niet helemaal de handigste weg natuurlijk.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Wiesje heeft gisteren heel lief wat volle maan voor mij gedaan. Nu ben ik zelf weer druk bezig voor een laatste item op de wolkenrij.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tweede wolkenrij ook klaar. En weet nog niet zeker wat ik nu ga doen. Eerst alles maar weer aanvullen.



Gaan jullie nog iets doen met de stallenexpress. Ik heb alvast wat gele vleermuisstallen gemaakt om in te leveren.
Alle reacties Link kopieren
Stallenexpress? Heb ik weer eens wat gemist?

ben maar druk met festivals, een verjaardag en morgen een toernooi.



Ben wel flamingovoer aan het maken bij baha.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je kunt weer stallen inleveren en dan hopelijk een leuke stal terug krijgen.
Alle reacties Link kopieren
De expresstrein vind ik erg leuk. Heb mijn eerste parfumerie te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Als je veel meer inlevert dan dat zo'n stal waard is, krijg je dan ook meer stallen? Vroeg ik me even af. Ik had op een gegeven moment 4 kiwistallen ingeleverd, krijg ik dan automatisch 3 van 500 bijvoorbeeld? Ik heb het maar even niet geavontuurd. Ben benieuwd wat ik krijg, ik hoop vooral de otter, eigenlijk.



Bij de mysteriestallen kreeg ik nog niets speciaals, helaas.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je teveel punten inlevert, ben je het extra gewoon kwijt. Je krijgt geen extra stallen, zou wel heel leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oké.. ja, ik dacht.. lever ik 1600 punten in, dus gewoon 3x de stal van 500. Goed dat ik dat niet gedaan heb dan
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou, uit de mysteriestallen op baha heb ik apen gekregen. Jammer. Nu afwachten of ik een otter krijg in de speciale vracht.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven