Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Morgen weer tijd voor een nieuw event....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.22283/

En de FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.22281/
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wordt dit niet echt een makkelijke klus

(vond ik trouwens ook niet van vorige event, was best wel lastig)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 22 juli 2016 @ 23:17:

Ik heb bijna genoeg sterretjes voor het arboretum, maar dan duurt het natuurlijk weer langer, voordat ik een menagerie krijg. Wat is nu wijsheid? En wat heeft de quest ermee te maken? Ik vind nog steeds dat je daar belachelijk veel dieren in moet leveren. Alleen bij de menagerie heb ik nr. 1 in kunnen leveren, maar niet alledrie. Vruchten en andere zaken gaan dan wel, maar ik moet om het vol te krijgen al m'n fokdieren inleveren. Daar heb ik niet zo'n zin in, eigenlijk. En.. heel eerlijk, het stoort me ook. Dat je zo onmogelijk veel in moet leveren



Ik heb zelf het idee dat die voor de bomen niet echt ruimtebesparend is. De menagerie laat ik nu ook staan tav het event, er zitten kikkers in. Daar hebben we zoveel van nodig, dus die nemen maar plek voor 1 in.

Bedankt, Wiesje. Event ziet er niet gemakkelijk uit. Ik heb mijn bomen alvast weer neergezet. Daar kreeg ik de laatste keer wel veel DI uit.

We gaan het weer beleven.
Alle reacties Link kopieren
Voor Dreamer.....

Ik heb wel de menagerie en arboreturn, maar ik ga echt niets uitgeven voor upgrades.

Eerst maar eens kijken hoe het bevalt, die upgrades kunnen best wel wachten, kost me echt te veel aan dieren
Alle reacties Link kopieren
Zelfs jou kost het dus teveel aan dieren, Wies? Kun je nagaan.. jammer hoor, want ik heb zoveel dieren op opslag en bijvoorbeeld voor de ambachten best veel koemelk nodig. Dan is het toch handig dat je een aantal melkstallen kunt plaatsen in zo'n fabriek, lijkt me? En ja.. ik heb ook al melkbomen.. maar haast he, bij bahamarama.



Ga zo het event eens bekijken
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morgen ruilen!



Met het event ben ik iets te enthousiast geweest en heb gelijk 25 van de gewone brandstof gemaakt. Een beetje dom, want die gebruik je niet zoveel. Die hoef ik ws niet meer te maken voor de rest van de races
Alle reacties Link kopieren
Oei leuk, ruilen!

Klopt het dat bij dit event eigenlijk alleen bij de eerste race die brandstof belangrijk is dat je naar boven en beneden kunt vliegen? Of kun je bij de andere races ook nog kiezen uit de beloningen? Ik vind het best leuk tot nu toe, ook al is het even puzzelen wat de beste weg is.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, voor de menagerie enzo heb ik nog lang niet genoeg sterretjes, dus die heb ik nog geen enkele.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Oh.. kies je uit beloningen bij omhoog en omlaag? Ik heb gewoon een keer voor omhoog gekozen, omdat ik dat leuk vond
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja soms krijg je andere beloningen wanneer je hoog of laag vliegt.

Inmiddels de eerste race af. Ik denk dat ik ze maar race voor race ga doen, en dan hopen dat ik tot en met 5 kom.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook race voor race. Heb de 2e bijna klaar, moet nog wat brandstofflessen (di)



Net het ruilevent wat bekeken. Ik vind het toch bijzonder dat je (nog) geen mysteriestallen kunt ruilen van baha, bijvoorbeeld. Daar vind ik persoonlijk het ruilevent zo geschikt voor, mysteriestallen die je over hebt (en random krijgt) ruilen met mensen, die juist weer andere dieren krijgen. Maar goed, ik heb wat in de aanbieding gezet, ik zie wel
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben druk aan het racen. Ik heb er twee af. Ik ben nu aan de zwarte begonnen omdat daar spullen tussen zitten die ik wilde hebben.



Bij het ruilen heb ik gekeken, ik heb geen idee wat ik nog kan gebruiken. Kan een elsbes al geruild worden? Die heb ik nog wel nodig.

Ja jammer van die baha stallen, dat die nog niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ja en ik ben inmiddels ook een beetje kwijt wat ik aan bomen wel en niet heb.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een otter
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Super dreamer!

Daar heb je een fijne ruil aan.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Dreamer. Ik ga zo eens kijken naar het ruilen.



Ik heb weer eens een tekort aan DI. Meer dan genoeg gewas om brandstof te maken, maar de DI blijven achter.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Event is klaar, mijn vliegtuigje vliegt rond.



Ik ben druk aan het ruilen geweest.Nog een eierboom en geitenmelkboom kunnen scoren. Waar ik elke keer weer van sta te kijken zijn de ruilaanvragen, mensen die een Das willen en daar dan een kippenhok voor aanbieden. Dat staat zo ver van elkaar af. Op een gegeven ogenblik wordt die Das natuurlijk ook gewoner maar op dit moment is hij erg gewild. Als ik een ruil voorstel, probeer ik te bedenken waar ik veel van heb en toch veel waard zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook elke keer, Rosetrea. Ik heb mijn Otter gekregen voor een rood muizenhok. Dan staat er tenminste wat tegenover, zeg maar Ik heb trouwens wel eens dergelijke ruil gedaan, als ik van betreffend hok veel had. De kiwi, bijvoorbeeld. Hebben ze dan vaak toch niets aan, ivm voer, maarja.. ze hebben 'm (en ik heb er nog 7)



Ik ben per ongeluk met 2 vliegtuigjes aan het vliegen. Wilde met zwart gaan, maar deed de volgende ronde de verkeerde. Ben nog lang niet klaar, idd de DI.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier vanmorgen event afgerond.....

En voor een ieder de kalender van augustus,

wordt, zo te zien, een bedrijvige maand



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... -08.22317/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog een otter bij. Kunnen ruilen tegen een zwarte wilg. Daar heb ik best veel van. Degene blij en ik blij. We hebben opeens toch meer otters nodig.



Iemand nog een ooievaar , egel of zwarte wilg nodig?
Alle reacties Link kopieren
Dat is een lekkere ruil, Rosetrea Ik probeer er nog 1 te krijgen, net als de das. Heb ook een gele trompetboom en kan nu niet meer vinden waar ik die ook alweer nodig had. 't Is wat. Misschien heb ik al die gele trompetten al gekocht
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Op het nippertje het event afgesloten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, dreamer. Heb je alles binnen wat je wilde hebben?
Alle reacties Link kopieren
Hiep hiep hoera voor Dreamer.... dan mag je morgen naar de kermis van Renzo



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.22364/
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat alles snel, eerder duurde alles veel langer heb ik het idee. De events volgen elkaar bijna wekelijks op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven