Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dreamer, heb je intussen wel je wolkenrij compleet??????
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog 1 wolkenrij item. De andere 2 had ik vrij snel, de laatste laat lang opzichte wachten.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Mijn wolkenrij is gelukkig compleet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Balen dat jij 'm maar niet krijgt, Severus
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En..? Is het compleet?



Ik zit te twijfelen tussen de menagerie en de fabriek. Wat raden jullie me aan?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, dat is zoooo persoonljk, ik kan je echt niet iets aanraden, want ik heb beide pakhuizen, en ik kan echt niet zeggen, welke beter bevalt.....



Morgen is er uitverkoop....

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-369821
Alle reacties Link kopieren
Dat is nou ook wat Wiesje. Ik rekende nog wel op jouw expertise



Was ineens door m'n eieren, mede vanwege het kikkervoer, denk ik, dus bedacht dat een fabriek dan misschien handig(er) is.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heb jij ook eierbomen Dreamer???

Sinds de ladderfabriek en de kikkers heb ik continu een paar eierbomen staan...

Morgen begint vollemaan-event :

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.22747/



En de bijbehorende FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.22744/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb continue eierbomen staan ja. Een stuk of 4. Maar ik had ook heeel veeel kikkers, omdat er zoveel nodig waren voor de ladders. De ladderquest is klaar, dus een hoop kikkers zijn van het veld. Dat scheelt weer en de menagerie staat.



Ik rekende vandaag al op het vollemaan event. Wil beginnen met oogappels voor het griezelbloemetje
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh verhip, het is een echt event event. Wat leuk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuk volle maan morgen! Helaas heb ik van het vorige event het laatste wolkenrij item niet gekregen..
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Totalen:

2150 gevlekte horror (5uur)

1100 schermschaduwbloem (8uur)

150 maanmade (DI)



Dit zijn de getallen die we nodig hebben voor het event.

Maar je kunt rustig wat meer planten oogsten, want ze blijven in het spel !!!
Alle reacties Link kopieren
Ah Severus, dat is goed balen. Dat is het lastige van die random prijzen he.



Ik ben alweer lekker bezig met m'n vollemaan veldje
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En maandag begint er een splinternieuw event.....

Lijkt me heel leuk !!!

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-371018

En ook de FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 016.22762/
Alle reacties Link kopieren
De aantallen van eventgewas (riet)

en het aantal drop-items Kalksteen)



Riet nodig 13410

Di Kalksteen 1050
Alle reacties Link kopieren
Ziet er leuk uit, het nieuwe event!
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nieuwe event nog niet bekeken. Hoef voor de volle maan nog maar 6 mades. Dat valt me best mee
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik had genoeg TG voor 1 mysteriestal en kreeg een tapijtknoperij, waar ik dus al een aantal van had. Zo jammer weer. Ben nu nog wel filmpjes aan het draaien voor meer TG maar twijfel of ik een stal zal kopen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
dus.. toen was er een nieuwe baha-quest en die heb ik alweer klaar

Kostte veel dieren, boomvruchten en gewas. Hoewel.. ik had heel veel honingmeloen en dat is eigenlijk het enige dat ik gebruikt heb. Lekker hoor



De andere quest gaat z'n gangetje. Ik zit veel te wachten op di en van de gewone gewassen heb ik niet altijd genoeg. Gelukkig heb ik tegenwoordig genoeg bd om dat dan gewoon te kunnen kopen. Voelt wel relaxed
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Events heb ik klaar. Was wel relax, beide. Geen ingewikkeld gedoe. Gewoon zaaien en hopen op veel di.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit dus vooral te wachten op veel DI
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nog 20 uur voor het event en ik heb nog meer dan 100 DI nodig, denk ik. De rest heb ik, zo frustrerend! Vooral omdat ik dat tegenwoordig weer zo vaak heb. Heb zelfs 's nachts langdurig gewas gezet dit keer, helpt niets
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Af en toe moet ik me ook wat meer verdiepen in wat ik wil doen. Zo heb ik nog een heleboel bomen en gewassen op baha niet, maar ook geen Toekan. Zat van al die gewassen en bomen, die ik nog moet, besloot ik eerst een Toekan te nemen. Wat blijkt? IK kan nog geen Toekanvoer maken, want ik heb betreffende boom en gewas niet
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat is jammer, dreamer. De tempel is echt uitzoeken, welke stap je het beste kan zetten, nietwaar? De toekan heb ik nog niet gezien bij de quests, maar is wel veel waard zoals met het baha event. Wat voor gewassen eten die?



100 di moet wel te redden zijn 20 uur. Heb je al anjers geprobeerd met sm?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu nog 56 di nodig. Heb vannacht frambozen gezaaid. Had vanmorgen van alle velden 95 di.



Het jammere is dat je van bijvoorbeeld zo'n toekan pas ziet wat hij eet, wanneer je 'm vrijgespeeld hebt, of je moet gaan zoeken op het forum. Ik heb er nooit aan gedacht dat ik z'n voer niet zou kunnen maken. Wilde gewoon eens een ander beest. Hij eet macademianoot en goudbes. Moet ik dus bij elkaar nog zo'n 14 keer levelen ofzo, voordat ik dat kan maken. Gelukkig is het voor per stuk de helft van de prijs van een toekan. Heel anders dan bij de kiwi, waar het voer per stuk net zo duur is als een kiwi
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven