windows 10 ervaringen

01-06-2015 21:28 128 berichten
Iemand windows 10 al gedownload en wat zijn de ervaringen? Ik zie net een icoontje dat ik dit kan downloaden maar weet niet zo goed of ik dat moet doen vanwege kinderziektes etc. Wil niet dat m'n laptop dadelijk slechter gaat werken en heb me er verder ook nog maar weinig in verdiept.
quote:Roland303 schreef op 29 juli 2015 @ 15:19:

Bij mij staat hij erop. Is soepel verlopen, geen problemen.



Ziet er aardig uit, vooral het menu start is fijn. Dat miste ik bij vorige versies. De browser Edge gebruik ik niet omdat die geen extensies ondersteunt op dit moment.

En die achterlijke charmbars zijn gelukkig weg!



Ik heb wel alle privacy instellingen gelijk aangepast + wifi wachtwoorden. De standaard privacy instellingen gaan me te ver.hoe bedoel je dat?
Alle reacties Link kopieren
Oh dit ga ik even volgen. Ik twijfel of ik misschien beter een half jaartje wacht totdat de kinderziekten eruit geholpen zijn.
quote:Morrigan- schreef op 29 juli 2015 @ 15:46:

[...]





hoe bedoel je dat?Dat jan en alleman toegang heeft tot je locatie, dat apps je gegevens mogen gebruiken etc. Er mag teveel. Ik wilde mijn privacy iets meer afschermen, dus heb ik de instellingen gewijzigd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb windows 10 nu en mega blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf op dit moment gewoon nog even bij windows 7. Ik wacht wel even af totdat ze de 'bugs' eruit hebben gehaald en dan zet ik het wel op mijn laptop!
Hier een handleiding om je privacy te behouden:

http://www.consumentenbon ... extra/windows-10-privacy/



Hier ging de installatie ook goed en alles lijkt goed te werken
quote:Dunno13 schreef op 29 juli 2015 @ 17:59:

Hier een handleiding om je privacy te behouden:

http://www.consumentenbon ... extra/windows-10-privacy/



zo, dat is nogal wat, wat wordt vrijgegeven met windows 10.

dat ga ik ook zeker veranderen na de update



dank voor de link
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem er ook op staan! Ik vind het tot nu toe geweldig, en internet is veel sneller vind ik.

Verder is het nog even rondkijken wat er nu is veranderd. Microsoft Edge laat ik ook nog even links liggen omdat er geen extensies worden ondersteund. Ik ben er in elk geval positief over!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Tweakers heeft Windows 10 ook getest en de bevindingen kun je hier nalezen:



http://tweakers.net/revie ... t-op-diverse-vlakken.html
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje:



Ik heb linux op mijn laptop gezet, waardoor win7 is verwijderd. Hoe kan win 7 weer erop zetten, zodat het kan upgraden naar win10?
Volgens mij is de gratis upgrade alleen beschikbaar voor mensen met windows 7 en 8.



Ik zou even googelen of bij Microsoft navragen hoe dat zit.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn laptop heeft een legale versie win 7 erop gestaan.



Of is het handiger om Iso bestand aan te maken voor win10. Bij de installatie de product key op de sticker aan de onderkant in te voeren.

Of is dat niet mogelijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:mdh schreef op 29 juli 2015 @ 20:00:

Tweakers heeft Windows 10 ook getest en de bevindingen kun je hier nalezen:



http://tweakers.net/revie ... t-op-diverse-vlakken.htmlGoede tip voor mensen die nog niet overstag zijn gegaan, staat veel handige informatie in.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:betoverend schreef op 29 juli 2015 @ 20:24:

Op mijn laptop heeft een legale versie win 7 erop gestaan.



Of is het handiger om Iso bestand aan te maken voor win10. Bij de installatie de product key op de sticker aan de onderkant in te voeren.

Of is dat niet mogelijk?Als je windows 7 met servicepack 1 erop hebt staan is de upgrade naar 10 gratis. Dus ook als je hem als iso download is de upgrade gratis. Ben nu de iso versie voor mijn man aan het downloaden op zijn laptop, dat gaat nog wel eventjes duren!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 29 juli 2015 @ 20:27:

[...]



Als je windows 7 met servicepack 1 erop hebt staan is de upgrade naar 10 gratis. Dus ook als je hem als iso download is de upgrade gratis. Ben nu de iso versie voor mijn man aan het downloaden op zijn laptop, dat gaat nog wel eventjes duren! Ik ga het proberen, want ik heb er linux op gezet en win7 eraf gehaald. Maar ja ik heb wel een legal product key
Alle reacties Link kopieren
Succes! Je moet wel servicpack1 bij windows 7 erop hebben staan, anders gaat het feest niet door
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 29 juli 2015 @ 20:43:

Succes! Je moet wel servicpack1 bij windows 7 erop hebben staan, anders gaat het feest niet door



Dank je.



Ik hoop dan dat het lukt.

Anders wordt het voordat ik ga afstuderen gauw een windows 8 goedkoop aanschaffen



Ik heb win7 vervangen voor linux, omdat de laptop zo traag werd na al die updates
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al vanaf vanmiddag bezig om Windows 10 te installeren en geactiveerd te krijgen. Heb hier een pc met legale Windows 8.1 Pro en een pc met Windows 7 home premium. Beide willen niet activeren en geven ook beide dezelfde error code. Ben op een pc Windows 8 terug aan het zetten om het dan maar op een andere manier te proberen. Tot zover mijn bevindingen van Windows 10. En me dan wel om feedback vragen, nou die hebben ze gekregen!



Zonder activatie geen apps uit de windows store en daar gebruik ik wel een aantal van. Zucht, Microsoft en zijn productactivatie...
Music was my first love and it will be my last
Alle reacties Link kopieren
quote:betoverend schreef op 29 juli 2015 @ 20:29:

[...]





Ik ga het proberen, want ik heb er linux op gezet en win7 eraf gehaald. Maar ja ik heb wel een legal product keyHeb je geen CD met Windows 7 erop? Anders ff van het internet plukken? Als je toch een legale key hebt zou je dat altijd kunnen proberen.
Music was my first love and it will be my last
Alle reacties Link kopieren
De laptop heeft geen dvd driver (anders had ik had de installatie cd gebruikt van mijn desktop).



LilBub: Misschien moet je dit proberen: https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... /windows10
Alle reacties Link kopieren
quote:betoverend schreef op 29 juli 2015 @ 20:57:

De laptop heeft geen dvd driver (anders had ik had de installatie cd gebruikt van mijn desktop).



LilBub: Misschien moet je dit proberen: https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... /windows10

Die had ik geprobeerd vanmiddag. Braaf gedaan wat MS zei dat ik moest doen en nog niet willen activeren. Heb me ook al suf gegoogled (is dat een werkwoord tegenwoordig) en nog geen oplossing gevonden. Mogelijk is het een servergerelateerd iets aan de kant van MS maar dat verklaart niet waarom ik er last van heb op 2 systemen en mensen in mijn omgeving er geen problemen mee hebben.



Wat het geen Cd drive aangaat, heb je wel een USB stick van 4 GB of groter? Dan zou je een ISO bestand van een windows 7 cd kunnen downloaden en via deze tool ( https://www.microsoft.com ... ows-usb-dvd-download-tool ) een USB stick kunnen maken waarvan je kunt opstarten om zo windows te installeren. Is nog eens een stuk sneller als vanaf CD/DVD.
Music was my first love and it will be my last
Alle reacties Link kopieren
quote:LilBub schreef op 29 juli 2015 @ 21:12:

[...]



Die had ik geprobeerd vanmiddag. Braaf gedaan wat MS zei dat ik moest doen en nog niet willen activeren. Heb me ook al suf gegoogled (is dat een werkwoord tegenwoordig) en nog geen oplossing gevonden. Mogelijk is het een servergerelateerd iets aan de kant van MS maar dat verklaart niet waarom ik er last van heb op 2 systemen en mensen in mijn omgeving er geen problemen mee hebben.



Wat het geen Cd drive aangaat, heb je wel een USB stick van 4 GB of groter? Dan zou je een ISO bestand van een windows 7 cd kunnen downloaden en via deze tool ( https://www.microsoft.com ... ows-usb-dvd-download-tool ) een USB stick kunnen maken waarvan je kunt opstarten om zo windows te installeren. Is nog eens een stuk sneller als vanaf CD/DVD.Dat probeer ik nu met win10 iso bestand. Als dat niet lukt dan maak ik een iso bestand van win7 cd (ook al is dat home premium 64 bits) en stond op de laptop win 7 starter 32 bits
Alle reacties Link kopieren
quote:betoverend schreef op 29 juli 2015 @ 21:16:

[...]





Dat probeer ik nu met win10 iso bestand. Als dat niet lukt dan maak ik een iso bestand van win7 cd (ook al is dat home premium 64 bits) en stond op de laptop win 7 starter 32 bitsDan zou het kunnen dat het niet gaat werken om hem legaal geactiveerd te krijgen. Uit eigen ervaring kan je de Home Prem. 32 bit key wel gebruiken op een Home Prem. 64 bit key maar niet op een andere versie (starter, ultimate)
Music was my first love and it will be my last
Alle reacties Link kopieren
Weet jij waar ik een legale versie van windows 7 starter kan vinden?
Alle reacties Link kopieren
quote:betoverend schreef op 29 juli 2015 @ 21:59:

Weet jij waar ik een legale versie van windows 7 starter kan vinden?Je hebt toch de legale product key? Dan kun je toch de legale versie downloaden van de site waar je die key vandaan hebt?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven