windows 10 ervaringen

01-06-2015 21:28 128 berichten
Iemand windows 10 al gedownload en wat zijn de ervaringen? Ik zie net een icoontje dat ik dit kan downloaden maar weet niet zo goed of ik dat moet doen vanwege kinderziektes etc. Wil niet dat m'n laptop dadelijk slechter gaat werken en heb me er verder ook nog maar weinig in verdiept.
Alle reacties Link kopieren
Het rare is dat microsoft zegt dat het voor geinstalleerde versie van windows is en dat ik geen recovery kan maken:S
Alle reacties Link kopieren
quote:betoverend schreef op 29 juli 2015 @ 21:59:

Weet jij waar ik een legale versie van windows 7 starter kan vinden?Het nadeel van Windows 7 starter is dat het voorgeinstalleerd heeft gestaan op de laptop en niet gewoon bij microsoft vandaan is weg te halen (voor zover ik weet). Heb je geen herstel gedeelte op de harde schijf staan waarvan je kunt opstarten en op die manier opnieuw kunt installeren? Of heb je die eraf gegooid toen je Linux op de laptop hebt gezet? Of herstel media gemaakt toen je je laptop kocht?
Music was my first love and it will be my last
Alle reacties Link kopieren
quote:betoverend schreef op 29 juli 2015 @ 22:34:

Het rare is dat microsoft zegt dat het voor geinstalleerde versie van windows is en dat ik geen recovery kan maken:S



Helaas heb ik geen herstelmedia of iets anders waar ik het installeer.

Ik heb zitten googelen, maar daar is mogelijk om via uit elke versie windows te kunnen installeren. Maar ik weet neit of mij dat ook het geval is.

Ik heb nu vraag gesteld op de microsoft community gesteld. Anders bel ik morgen microsoft om te kijken of überhaupt mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:betoverend schreef op 29 juli 2015 @ 22:46:

[...]



Ik heb nu vraag gesteld op de microsoft community gesteld. Anders bel ik morgen microsoft om te kijken of überhaupt mogelijk is.

Ik hoop voor je dat ze je daar verder kunnen helpen.



OT heb uit pure frustratie windows 8 terug gezet met alle updates en de update naar 8.1. Nu geforceerd via Windows update versie 10 aan het downloaden. Nu maar hopen dat ik hem dan wel kan installeren en kan activeren. Ik wil, moet en zal deze pc weer goed werkend krijgen...
Music was my first love and it will be my last
Alle reacties Link kopieren
Ik wens jullie beiden succes! Ben benieuwd of het gaat lukken.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het ook gelukt gister, had windows 7. Via een online artikel over hoe je de upgrade kan forceren als die niet vanzelf start.



Ik vond het erg jammer dat er bij de upgrade niet gelijk voor een clean install gekozen kon worden. Ik kon alleen maar upgraden met behoud van bestanden en geinstalleerde programma's. Nadat de upgrade voltooid was, kon ik pas via systeemherstel een clean install uitvoeren. In totaal vanaf het downloaden van Windows 10 ben ik toch wel een paar uur bezig geweest.



Ik ben heel tevreden tot nu toe. Mijn laptop van 4 jaar oud draait iets sneller. Edge gebruik ik niet, omdat er geen extensies voor kunnen worden geïnstalleerd. De Agenda en Mail programma's vind ik prettig, ze werken ook met Google accounts. Cortana is helaas nog niet beschikbaar, komt later.
Ik twijfel nog ben tot nu toe erg happy met W8.1 Mag er toch van uit gaan dat die de komende jaren toch nog wel blijft bestaan?
quote:single1985 schreef op 30 juli 2015 @ 13:30:

Ik twijfel nog ben tot nu toe erg happy met W8.1 Mag er toch van uit gaan dat die de komende jaren toch nog wel blijft bestaan?Als je bedenkt dat zelfs Windows XP (tegen betaling weliswaar) nog her en der ondersteund wordt, kan je de gok wel wagen dat de ondersteuning van 8.1 nog heel lang zal door gaan.
Bleven al je documenten bewaard tijdens de conversie of moest je daar eerst een backup van maken?
quote:Pientjexxxx schreef op 30 juli 2015 @ 16:53:

Bleven al je documenten bewaard tijdens de conversie of moest je daar eerst een backup van maken?



Ik heb de upgrade gedaan vanuit 8.1 en ben niets kwijtgeraakt, geen documenten, maar ook geen wachtwoorden, alles is nog zoals het was.

Dus eigenlijk merk ik niet veel verschil, behalve dat de icoontjes op de taakbalk iets kleiner zijn en het startmenu terug is. Maar ik heb me er verder ook nog niet in verdiept wat allemaal mogelijk is.



(ik had voor de zekerheid wel een back up gemaakt op mijn externe harde schijf)
anoniem_244535 wijzigde dit bericht op 30-07-2015 16:58
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik heb windows 10 gereserveerd maar nog geen melding dat ik het ook daadwerkelijk kan downloaden.



Heb jullie een melding gehad of zelf via site gedownload ?
quote:ratatoeje schreef op 30 juli 2015 @ 17:00:

Ik heb windows 10 gereserveerd maar nog geen melding dat ik het ook daadwerkelijk kan downloaden.



Heb jullie een melding gehad of zelf via site gedownload ?Nee, ik heb geklikt op het windows icoontje onderaan rechts in de taakbalk. Dat stond daar sinds ik gereserveerd had. Toen werd het gelijk gedownload en kon ik zelf bepalen of ik het meteen wilde installeren.
@Roland303, dank je voor de informatie. Ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen.
Succes Pientje.
Heb het inmiddels ontdekt, ik moest naar updates zoeken, dat deed ie blijkbaar niet vanzelf
quote:JollyJ schreef op 30 juli 2015 @ 13:43:

[...]



Als je bedenkt dat zelfs Windows XP (tegen betaling weliswaar) nog her en der ondersteund wordt, kan je de gok wel wagen dat de ondersteuning van 8.1 nog heel lang zal door gaan.Bedankt voor het antwoord dan laat ik het voorlopig zo
Alle reacties Link kopieren
Single1985: Even opgezocht, Windows 8 (ga ook maar uit van 8.1) wordt nog ondersteund tot 2023 dus je hebt nog even.



Uiteindelijk veel te laat geworden gisteravond om toch een van de 2 pc's af te krijgen met de upgrade van 8.1 naar 10. Activeren lukte gisteravond (nou ja, vannacht) nog niet maar toen ik vanmiddag de pc aanzette om verder te zoeken is het zonder morren gelukt.



De pc die ik vanaf Windows 7 naar 10 heb geupgrade ging afgezien van de activatie vlekkeloos over en de activatie was vanmiddag ook geen probleem meer. Ik moet zeggen dat de snelheid me goed bevalt, zowel op de nieuwste als op de wat oudere (2008/09 maar wel snel) pc.



Op beide pc's is niets van documenten bewaard gebleven maar daar heb ik zelf voor gekozen en voor de update Windows 7 en 8 al opnieuw geïnstalleerd. Ik zag wel dat ik die mogelijkheid had om ze te bewaren maar omdat het wel weer eens tijd werd om schoon overnieuw te beginnen kwam Windows 10 goed uit.



Ik krijg wel een beetje het back to basic gevoel met die platte interface maar was dat al voor een deel gewend van Windows 8. Het nieuwe instellingen scherm is wel even wennen omdat ik gewend ben te werken vanuit het oudere configuratiescherm en het is nu echt even zoeken waar wat precies zit.

Voor de rest is het gewoon een kwestie van ermee gaan werken, dan komt de rest ook wel goed. Heb nu op 2 pc's installaties van al m'n software te doen, blijft een nadeel van een herinstallatie.



Ik heb wel met die nieuwe Edge browser zitten rommelen en van wat ik ervan gezien heb ziet het er wel overzichtelijk uit. Of ik ermee ga werken weet ik nog niet. Ik heb al jaren iets tegen Internet Explorer en gebruik zelf al tijden Chrome, o.a. vanwege de synchronisatie met Android.



Sorry beetje lange update/post geworden maar kort samengevat ben ik blij met Windows 10, vooral nu hij eindelijk doet wat ik wil!
Music was my first love and it will be my last
Misschien wat off-topic maar wil hier ook geen nieuw topic voor openen.



Waar kan ik in Windows 10 de pixels van een afbeelding aanpassen?

Google zegt in Paint maar dat staat er niet op en kan het ook niet downloaden?
quote:Dunno13 schreef op 31 juli 2015 @ 12:15:

Misschien wat off-topic maar wil hier ook geen nieuw topic voor openen.



Waar kan ik in Windows 10 de pixels van een afbeelding aanpassen?

Google zegt in Paint maar dat staat er niet op en kan het ook niet downloaden?



Ik zie het wel bij paint.



Bij Formaat Wijzigen (bovenin de werkbalk) kun je kiezen voor percentage of pixels. Staat standaard op percentage, maar als je pixels kiest kun je ze aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 29 juli 2015 @ 20:27:

[...]



Als je windows 7 met servicepack 1 erop hebt staan is de upgrade naar 10 gratis. Dus ook als je hem als iso download is de upgrade gratis. Ben nu de iso versie voor mijn man aan het downloaden op zijn laptop, dat gaat nog wel eventjes duren!



Ik zie nav dit topic opeens een icoontje beneden staan en daar zie ik staan dat ik Windows 10 gratis kan downloaden. Tot nu toe niet over gedacht omdat ik had gelezen dat het pas vanaf W8 gratis was, ik heb Windows 7, legaal.



Ik weet niet of ik servicepack 1 heb, weet niet eens wat het is.

Ik ben altijd bang dat het fout gaat en W7 stond op de laptop toen ik hem kocht dus geen dvd om het evt. weer terug te zetten.



Weten jullie waar ik kan lezen wat de voordelen ervan zijn om W 10 te nemen? De W 8 op mijn werk vind ik namelijk verschrikkelijk en ben nu tevreden met W 7 thuis op mijn laptop, maar ja straks loop je zo achter dat je W 10 niet meer kan downloaden. Ik ben erg angstig voor dit soort wijzigingen.



Denken jullie dat je straks spijt krijgt als je het nu niet upgrade?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hoi MV, ik vind het echt een verbetering ten opzichte van 8. Gebruiksvriendelijker, geen charm balk meer (gelukkig) het startmenu is terug, instellingen kun je makkelijker via startmenu aanpassen.



Ik heb direct de upgrade gedaan en heb er absoluut geen spijt van.
quote:Roland303 schreef op 31 juli 2015 @ 12:28:

[...]





Ik zie het wel bij paint.



Bij Formaat Wijzigen (bovenin de werkbalk) kun je kiezen voor percentage of pixels. Staat standaard op percentage, maar als je pixels kiest kun je ze aanpassen.Paint zit hier niet op en kan het niet vinden in de App-store
Oh, dat weet ik dan ook niet.



Misschien even de vraag stellen in een eigen topic? Er lopen hier veel mensen rond die er verstand van hebben en vast gaan reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dunno13 schreef op 31 juli 2015 @ 12:41:

[...]





Paint zit hier niet op en kan het niet vinden in de App-store Paint zit in Windows 10 standaard in >>Alle apps>>Accessoires. En dan heb ik ook nog Fresh Paint in mijn apps staan. Die kan je in elk geval wel downloaden in de app store van Windows 10.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 31 juli 2015 @ 12:35:

[...]





Ik zie nav dit topic opeens een icoontje beneden staan en daar zie ik staan dat ik Windows 10 gratis kan downloaden. Tot nu toe niet over gedacht omdat ik had gelezen dat het pas vanaf W8 gratis was, ik heb Windows 7, legaal.



Ik weet niet of ik servicepack 1 heb, weet niet eens wat het is.

Ik ben altijd bang dat het fout gaat en W7 stond op de laptop toen ik hem kocht dus geen dvd om het evt. weer terug te zetten.



Weten jullie waar ik kan lezen wat de voordelen ervan zijn om W 10 te nemen? De W 8 op mijn werk vind ik namelijk verschrikkelijk en ben nu tevreden met W 7 thuis op mijn laptop, maar ja straks loop je zo achter dat je W 10 niet meer kan downloaden. Ik ben erg angstig voor dit soort wijzigingen.



Denken jullie dat je straks spijt krijgt als je het nu niet upgrade?

Volgens mij kun je ook wel op een later moment Windows 10 downloaden en installeren, die upgrade blijft voorlopig wel actief.

Als je helemaal tevreden bent met Windows 7 dan zou ik zeker nog even wachten MV, van W7 naar W8 is best wel een grote verandering, misschien pas doen als je er aan toe bent.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven