windows 10 ervaringen

01-06-2015 21:28 128 berichten
Iemand windows 10 al gedownload en wat zijn de ervaringen? Ik zie net een icoontje dat ik dit kan downloaden maar weet niet zo goed of ik dat moet doen vanwege kinderziektes etc. Wil niet dat m'n laptop dadelijk slechter gaat werken en heb me er verder ook nog maar weinig in verdiept.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat bij mij de startmenu weleens traag reageert.

Wel dat w10 sneller dan w7 op mijn dektop
Alle reacties Link kopieren
quote:lola68 schreef op 14 augustus 2015 @ 07:44:

Ik heb het ook geinstalleerd, maar kan er niet aan wennen.

Misschien een domme vraag, maar ik had windows 7 erop zitten. kan ik nu dat weer terugzetten? Ik heb er geen cd van. Het stond al op mijn laptop toen ik hem kocht.....



Ik had al een systeem herstel geprobeerd maar dat kon niet tot voor de intallering.Als ik op het meldingenicoon klik (rechtsonder in de taakbalk), dan op Alle instellingen>>Bijwerken en beveiligen>>Systeemherstel, dan zie ik rechts in het midden de optie Terug naar Windows 8.1, dat is namelijk mijn vorige versie.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 14 augustus 2015 @ 12:00:

[...]



Als ik op het meldingenicoon klik (rechtsonder in de taakbalk), dan op Alle instellingen>>Bijwerken en beveiligen>>Systeemherstel, dan zie ik rechts in het midden de optie Terug naar Windows 8.1, dat is namelijk mijn vorige versie.Nou, dat leek goed te gaan. Totdat mijn computer nu zegt dat mijn windows 7 illegaal is en ik nu dus niets meer kan.....help!
Alle reacties Link kopieren
Dan kan je alsnog een legale versie downloaden van windows 7 en dan schoon erop zetten. Maar dat is iets ingewikkelder verhaal met BIOS en dat soort toestanden
Alle reacties Link kopieren
quote:lola68 schreef op 14 augustus 2015 @ 13:28:

[...]





Nou, dat leek goed te gaan. Totdat mijn computer nu zegt dat mijn windows 7 illegaal is en ik nu dus niets meer kan.....help!



Is ie ook illegaal?

Anders via telefoon registreren.

Ik heb een legale versie maar de code pikt Windows niet.

Via telefoon kan ik wel registreren.

Legale versie is goedkoop via ebay.de te krijgen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 14 augustus 2015 @ 15:40:

[...]





Is ie ook illegaal?

Anders via telefoon registreren.

Ik heb een legale versie maar de code pikt Windows niet.

Via telefoon kan ik wel registreren.

Legale versie is goedkoop via ebay.de te krijgen.



Ik heb geen idee. HEt zat al op de laptop toen ik hem kocht. Ze hebben dat er in de winkel toen opgezet. De winkel is er niet meer, dus ik kan niet even terug...

Bah, ik baal ervan als ik ergens geen bal verstand van heb...
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook nog kunt doen is contact opnemen met de fabrikant van de laptop. Zij hebben namelijk de windows versie geïnstalleerd. Ik weet niet of je de bon nog hebt van de laptop? Die geldt als garantie.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:lola68 schreef op 14 augustus 2015 @ 17:03:

[...]





Ik heb geen idee. HEt zat al op de laptop toen ik hem kocht. Ze hebben dat er in de winkel toen opgezet. De winkel is er niet meer, dus ik kan niet even terug...

Bah, ik baal ervan als ik ergens geen bal verstand van heb...Zit ergens een sticker met productkey van microsoft op de laptop?
Alle reacties Link kopieren
quote:betoverend schreef op 14 augustus 2015 @ 17:37:

[...]





Zit ergens een sticker met productkey van microsoft op de laptop?Onder de laptop zit een sticker met heel veel cijfers en letters. Geen idee of dat een product key zou zijn. Waar zou ik al die codes kunnen invoeren dan? Nu krijg ik steeds de melding dat ik moet valideren en als ik dan op accoord klik slaat de computer vast
Alle reacties Link kopieren
als het er uitziet als dit : kj6wv-rc89k-dctjf-gh23s-l4ght

dan is dat je productkey



alleen dat vastslaan is vreemd.

Maar mijn pc is ook vreemd, krijg een foutmelding op een programma terwijl er geen fout traceerbaar is.

gekste is nog dat ik een foutcode krijg voor hetupgraden van een windowsprogramma terwijl het niets met microsoft te maken heeft.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik livemail in W8. Is livemail na update W10 nog te gebruiken en worden alle e-mail accounts

ook meegenomen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Esther_B schreef op 14 augustus 2015 @ 18:48:

Ik gebruik livemail in W8. Is livemail na update W10 nog te gebruiken en worden alle e-mail accounts

ook meegenomen?Livemail is minder geworden in W10. Je accounts worden wel meegenomen. Ik heb begrepen dat livemail behoorlijk moet worden ge-update voor het weer als vanouds is.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Nou, met een beetje hulp heb ik 10 er weer af en werkt mijn laptop weer zoals vanouds op 7. Heerlijk!
Heb W10 gisteren er op gezet. Ging lekker, geen vage dingen en het loopt als een tiet.

Ook blij met het startmenu. Mooi en makkelijk.

Aanrader dus!
Ik heb hem nu een tijdje erop staan en zie eigenlijk maar 1 nadeel. Je kunt niet meer zelf bepalen wanneer updates geinstalleerd worden, dat komt soms onhandig uit.



Verder ben ik er erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook een vraagje, worden alle bestanden automatisch overgezet ofzo op windows 10 of moet je die eerst ff op een usb stick zetten en er vervolgens weer opzetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al een poosje W10....geen problemen mee...gelukkig idd het start menu terug...hoewel ik op W8 een classic shell had. Dus die was ik niet kwijt. Voor de rest geen problemen.
anoniem_79727 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 15:06
Reden: spatie ziekte
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn bestanden zijn gewoon overgenomen...popcorntime was ik kwijt...maar die heb ik er gewoon weer opgezet. Dat was het enige.
Alle reacties Link kopieren
ok dan ga ik dat ook maar eens doen..
Ik heb hem nu ook.



Ik krijg alleen mijn mail niet gesynchroniseerd met Windows mail. Mail staat ingesteld, maar mijn mails komen er niet in, meer mensen last van?



Moet je nu nog een virusscanner hebben? Kan tegenstrijdige info vinden.



En naast mijn muisaanwijzer komt iedere seconde eventjes het nadenk-rondje in beeld, heel vervelend..
Alle reacties Link kopieren
quote:Schmett schreef op 18 augustus 2015 @ 14:26:

Ik heb hem nu ook.



Ik krijg alleen mijn mail niet gesynchroniseerd met Windows mail. Mail staat ingesteld, maar mijn mails komen er niet in, meer mensen last van?



Moet je nu nog een virusscanner hebben? Kan tegenstrijdige info vinden.



En naast mijn muisaanwijzer komt iedere seconde eventjes het nadenk-rondje in beeld, heel vervelend..



Windows mail werkt nog niet optimaal, ik denk dat het wachten is op een update. Zelf gebruik ik windowsmail momenteel niet. Om mijn gmail accounts te checken en af te handelen gebruik ik de extensie Checker Plus for Gmail, ideaal programma!



Een virusscanner is niet nodig, in windows 10 zit Windows Defender ingebouwd, je krijgt eens per week een melding om je pc te scannen.



Dat vervelende rondje bij de muisaanwijzer heb ik in het begin ook gehad, na één keer opstarten was het weg.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Windowsdefender is het eerste wat uitgezet werd, samen met de internettexplorer die ze je opdringen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Klopt het dat ad-block niet werkt bij windows 10, en is er een alternatief? Ik word doodziek van die reclames op de site..
Alle reacties Link kopieren
Andere browser gebruiken dan de standaard browser.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:JoniJoni schreef op 30 oktober 2015 @ 20:06:

Klopt het dat ad-block niet werkt bij windows 10, en is er een alternatief? Ik word doodziek van die reclames op de site..Chrome of Firefox gebruiken, daar werken de ad_blocks prima. Heeft niet zoveel met windows 10 te maken maar wel met IE of Microsoft Edge. Dus gewoon Chrome (mijn voorkeur) of Firefox gebruiken, zijn sowieso beter browsers dan die van Microsoft.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven