Windows 10

01-09-2015 03:05 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Heb een vraag, ik ben van plan om mijn Pc te updaten naar windows 10. Maar twijfel of ik dat nou wel moet doen, nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. en wat zijn de voordelen en nadelen. en ga je vanaf windows 8 erop vooruit of juist achteruit? graag hieronder jullie reactie. Dankjulliewel
Alle reacties Link kopieren
Hiervoor is al een topic.

De meesten vinden het beter, sommigen gingen na de upgrade weer terug naar t oude
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel waarde hecht je aan enige vorm van privacy?
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Alle reacties Link kopieren
quote:Staalwol schreef op 01 september 2015 @ 07:17:

Hoeveel waarde hecht je aan enige vorm van privacy?Dit slaat nergens op. Of je wel of niet update, privacy is op dat gebied sowieso ver te zoeken..
Alle reacties Link kopieren
quote:anonymiss schreef op 01 september 2015 @ 07:31:

[...]

Dit slaat nergens op. Of je wel of niet update, privacy is op dat gebied sowieso ver te zoeken..Though the good news: http://www.networkworld.c ... tings-user-agreement.html



Maar om terug te komen op voorgenoemde, vergeleken met win8.0/1 zie ik het afgezien van bovenstaande link. Wel als een verbetering. Voor de meest gangbare zaken zijn de drivers e.d. ook wel te vinden ondertussen
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Alle reacties Link kopieren
quote:Staalwol schreef op 01 september 2015 @ 07:17:

Hoeveel waarde hecht je aan enige vorm van privacy?Onzin! Kwestie van instellingen op de juiste manier toepassen en je er altijd bewust van blijven dat je online bent. Ik vind dit soort opmerkingen echt loze stemmingmakerij
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Mijn laptop werd er megatraag van (en is met 8.1 gewoon weer zn flitsende zelf)
Alle reacties Link kopieren
quote:z-u-s schreef op 01 september 2015 @ 08:54:

Mijn laptop werd er megatraag van (en is met 8.1 gewoon weer zn flitsende zelf)Heb je je Windows.old map op de harde schijf ook verwijderd nadat je Windows 10 geïnstalleerd had? Dat kan heel veel schelen in snelheid en prestatie
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Een besturingssysteem doet in feite drie dingen voor je:



- systeemonderdelen aansturen

- programma's starten

- (grafische) interface



Op dit moment zijn er geen programma's die alleen onder windows 10 werken, en het lijkt er niet op dat 10 het aansturen van systeemonderdelen veel efficienter doet dan W7 of 8. Dan blijft dus de interface over, als je die veel prettiger vindt is overstappen zinvol, anders niet.



Ik gebruik zelf Windows 7 via Parallels op de Mac. De aansturing en de interface worden dan door OS X gedaan, dus ik stap pas over als ik een programma nodig heb dat alleen onder 10 werkt. Over honderd jaar dus ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
quote:GarciaCM schreef op 01 september 2015 @ 08:43:

[...]





Onzin! Kwestie van instellingen op de juiste manier toepassen en je er altijd bewust van blijven dat je online bent. Ik vind dit soort opmerkingen echt loze stemmingmakerijinderdaad. geen idee hebben waar het over gaat, op facebook elke scheet vermelden en tegelijk gillen over priffesie, lezen dat bananen voortaan paars zullen zijn, roepen dat het een schande is, een online petitie tekenen mét plaatje dat het allemaal de schuld van Rutte is, om vervolgens de aardappels af te gaan gieten en boulevard gaan kijken.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
broadway
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
sorry. ik liet mij even gaan.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Staalwol schreef op 01 september 2015 @ 07:17:

Hoeveel waarde hecht je aan enige vorm van privacy?



Grappige is dat veel privacy instellingen die in Win 10 wél te wijzigen zijn, niet in Win 8 te wijzigen zijn. Als je gewoon zelf de privacy instellingen instelt, is er niks aan de hand.



TO, het is helemaal wat je zelf fijner vindt. Ik denk dat je nu meer tijd besteed aan het denken of je wilt upgraden, dan dat je daadwerkelijk bezig bent met het wennen aan Win 10. Zeker als je versie 8 al had, dan is er helemaal niet zoveel verandert op grafisch gebied. Er zal vroeg of laat een moment komen dat er een veiligheidsupgrade uitkomt voor Win 10, die niet uitkomt voor Win 8. Maar dat moment zal nog wel even op zich laten wachten.



Ow en voor TO: ik weet dat het hééééél veel moeite kost. Maar als je even de tijd had genomen om de eerste paar pagina's door te bladeren van dit forum dan je had deze topics gezien:

Upgraden naar windows 10, doen of niet?

windows 10 ervaringen

Er zijn er vast nog veel meer. Maar daar zelf naar zoeken is vast te veel moeite. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij met Windows 10, had voorheen 8.1. Mijn laptop heeft maar weinig processing power, maar Windows 10 neemt veel minder geheugen in beslag, dus mijn laptop is sneller en loopt minder vaak vast. Alle privacy-opties heb ik doorgenomen en naar wens ingesteld. WIndows 10 is veel gebruiksvriendelijker.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven