Windows 8 vs 10

06-02-2016 15:50 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe krijg ik de neiging m'n laptop het raam uit te smijten door mijn vete met windows 8. Nu vraag ik me af of windows 10 hiervoor een oplossing kan zijn.



Mijn grootste probleem heb ik met de verplichte foto/pdf bekijk app. Als ik 'n jpg of pdf aanklik komt dit automatisch in zo'n irritant windows 8 programmatje ipv in adobe reader of irfan view wat ik er ook op heb staan. En ik kan deze apps niet uitschakelen door naar taakbeheer te gaan. Enige optie is laptop herstarten. De apps verwijderen heb ik ook geprobeerd maar dat kreng vertelt dan dat ik daar geen toestemming voor heb.



Ik wil dus eigenlijk gewoon 'n versie waarin ik zelf kan bepalen wat ik doe en met welk programma ipv die ellende van windows opgedrongen te krijgen. Nadeel als het eenmaal openstaat is dat als ik met de cursor te dicht bij 'n hoek kom, elke keer dat programma in beeld komt ipv mijn internetbrowser.



Ik overweeg overigens ook 'n nieuwe laptop, wellicht zijn er nog andere opties dan alleen maar windows?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Dat is en instelling. Onder instellingen, apps, standaard apps.

Kan je voor pdf de juiste applicatie kiezen.

Overigens, aks je kan upgraden 10, meteen doen.



Heb je alle rechten op het account waarop je bent ingelogd?
Love bubbles....
Je raam open zetten kan ook een oplossing zijn
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die al geupgrade hebben naar Windows 10. Ik krijg af en toe de melding dat ik kan upgraden, maar ik ben altijd een beetje huiverig voor verandering (en net een beetje gewend aan Windows 8, hoewel ik het eigenlijk net als Redbulletje ook maar irritant vind met al die standaars 'apps' die er al op staan). Is het duidelijk een verbetering? (lees: weer min of meer dezelfde layout en manier van werken als voor al die onzin van Windows 8)
Nu heb ik trouwens Windows 8.1 waar je in ieder geval weer kan kiezen voor het Bureaublad zoals het ooit was, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Focus4life schreef op 06 februari 2016 @ 15:56:

Dat is en instelling. Onder instellingen, apps, standaard apps.

Kan je voor pdf de juiste applicatie kiezen.

Overigens, aks je kan upgraden 10, meteen doen.



Heb je alle rechten op het account waarop je bent ingelogd?

Voor foto's kan ik geen irfan view kiezen in die instellingen. En weggooien kan ik die windows apps ook niet.

Ik zou alle rechten moeten hebben, want het is mijn laptop, maar ik kan blijkbaar geen apps van windows verwijderen.

Ook de McAfee die er standaard op zat kan ik niet verwijderen waardoor ik niet de gratis virusbeschermer van mijn provider XS4all kan gebruiken.

Vind het eigenlijk best 'n waardeloos systeem al bij al. De laptop is inmiddels ruim 2,5 jaar oud, dus wellicht dat vervangen voor 'n gebruiksvriendelijker apparaat handiger is?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Windows 10 combineert het nu, de tiles zijn niet meer zo prominent aanwezig.

Er zitten veel standaard apps op, met de rechtermuisknop op app klikken en je kan hem zo verwijderen.



Ik zelf vind Windows 10 echt prima. Veel beter dan 8, 8.1.



Wat voor soort ervaringen wil je precies weten?
Love bubbles....
quote:Focus4life schreef op 06 februari 2016 @ 16:09:

Windows 10 combineert het nu, de tiles zijn niet meer zo prominent aanwezig.

Er zitten veel standaard apps op, met de rechtermuisknop op app klikken en je kan hem zo verwijderen.



Ik zelf vind Windows 10 echt prima. Veel beter dan 8, 8.1.



Wat voor soort ervaringen wil je precies weten?Eigenlijk of het weer meer lijkt op Windows 7 (en alles daarvoor, hoe Windows dus oorspronkelijk was) en of ze dat afschuwelijke tiles-gedoe aan de kant geschoven hebben.
Alle reacties Link kopieren
En ik ben vooral benieuwd of er niets meer uit de zijkanten kan komen als je daar te dicht met je cursor in de buurt komt. Heb daar zo'n ontieglijke tyfushekel aan.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 06 februari 2016 @ 16:06:

[...]



Voor foto's kan ik geen irfan view kiezen in die instellingen. En weggooien kan ik die windows apps ook niet.

Ik zou alle rechten moeten hebben, want het is mijn laptop, maar ik kan blijkbaar geen apps van windows verwijderen.

Ook de McAfee die er standaard op zat kan ik niet verwijderen waardoor ik niet de gratis virusbeschermer van mijn provider XS4all kan gebruiken.

Vind het eigenlijk best 'n waardeloos systeem al bij al. De laptop is inmiddels ruim 2,5 jaar oud, dus wellicht dat vervangen voor 'n gebruiksvriendelijker apparaat handiger is?http://windows.microsoft. ... /uninstall-change-program



Hier al naar gekeken voor verwijderen van de Windows apps? Ik kan ze hier zinder probleem verwijderen. Of losmaken van startmenu.

http://windows.microsoft. ... rams-windows-uses-default



Voor het verwijderen van de virusscanner moet je in het configuratiescherm zijn, programma's.

Krijg je de lijst te zien wat er allemaal op je computer staat.



Als je niets 'mag' verwijderen, is het toch een rechtenkwestie. Is er op je laptop een soort 'Admin' account?



Had je een Windows id? En die gekoppeld?
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 06 februari 2016 @ 16:13:

En ik ben vooral benieuwd of er niets meer uit de zijkanten kan komen als je daar te dicht met je cursor in de buurt komt. Heb daar zo'n ontieglijke tyfushekel aan.



Dan is Windows 10 echt wat voor jou.

Geloof me, als men dat kan doen zo anoniem op internetfora.

Windows 10 voor laptops is uitstekend.

Windows 8 is goed, voor tablets
Love bubbles....
Sinds mijn upgrade naar windows 10 wordt mijn laptop niet meer wakker uit de slaapstand wat ik ook probeer. Dus ik blijf het kreng opnieuw opstarten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Focus4life schreef op 06 februari 2016 @ 16:15:

[...]





http://windows.microsoft. ... /uninstall-change-program



Hier al naar gekeken voor verwijderen van de Windows apps? Ik kan ze hier zinder probleem verwijderen. Of losmaken van startmenu.

http://windows.microsoft. ... rams-windows-uses-default



Voor het verwijderen van de virusscanner moet je in het configuratiescherm zijn, programma's.

Krijg je de lijst te zien wat er allemaal op je computer staat.



Als je niets 'mag' verwijderen, is het toch een rechtenkwestie. Is er op je laptop een soort 'Admin' account?



Had je een Windows id? En die gekoppeld?

Ik had al wel 'ns dingen proberen te verwijderen maar hij zegt idd dat ik geen toestemming heb. Maar ik ben toch de admin van mijn eigen laptop?

Snap die poespas van tegenwoordig op die apparaten niet. Waarom kun je niet meer gewoon zelf aangeven wat je er op wil en wat er af?



Misschien mijn volgende laptop maar in 'n winkel kopen waar ze 'm volledig voor mij (de)installeren naar mijn wensen ipv via bol.com. Mijn smartphones haal ik tenslotte ook bij de phonehouse zodat zij het instellen kunnen doen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:ChuckTaylor schreef op 06 februari 2016 @ 16:26:

Sinds mijn upgrade naar windows 10 wordt mijn laptop niet meer wakker uit de slaapstand wat ik ook probeer. Dus ik blijf het kreng opnieuw opstarten.



Huh? Ook niet als je beweegt met de muis en/of een toets indrukt?



TO, als je naar 'Mijn documenten' gaat, hier met de rechtermuisknop op het pdf-bestand klikt en vervolgens 'Openen met' > 'kies een andere app' klinkt dan kan je Adobe selecteren en "Altijd deze app gebruiken voor het openen van .pdf-bestanden" aanvinken. Als het goed is kan dit ook gewoon bij Windows 8.



Verder zit er niet zo bijster veel verschil tussen 8 en 10 vind ik. Bij 10 zijn de tegels minder prominent aanwezig en vind ik de zoek-functie een stuk fijner. Maar verder is het denk ik vooral een persoonlijk voorkeur.



Heb je een wachtwoord op je account staan TO? Als dit niet het geval is dan klopt het inderdaad dat je voor sommige dingen niet genoeg 'rechten' hebt. Maar anders zou je alles moeten kunnen veranderen/verwijderen als jij dat wilt.
Alle reacties Link kopieren
ik heb van iemand gehoord dat itunes niet werkt in windows 10, weet iemand hier of dat klopt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik heb idd 'n wachtwoord op mijn laptop staan, maar dat heb ik er zelf opgezet...
Shoot first, ask questions later!
Ik hoor alleen maar gezeik van meerdere kanten over windows 10. Ik heb windows 7 en kan hem laten upgraden naar 10, maar mijn harde schrijf was laats kapot gegaan en toen ik er een nieuwe in liet zetten bij de computer doctor heeft hij gewoon weer 7 erop gezet omdat hij alleen maar problemen heeft met windows 10. En hij rade het mij af.
quote:rosanna08 schreef op 06 februari 2016 @ 16:42:

ik heb van iemand gehoord dat itunes niet werkt in windows 10, weet iemand hier of dat klopt? Niks geen problemen hier. Werkt als een zonnetje.
Al die zaken waar jullie zo'n hekel aan zeggen te hebben, kan je in 8.1 gewoon zelf instellen... Je kan zelf kiezen welk standaard programma een bestand moet gebruiken en die actieve hoeken kan je ook uitzetten.
Er is iets vreemds gebeurd bij mij. Ik heb nu windows 10, maar met het startmenu van 8.1. Weet iemand hoe ik aan het windows 10 startmenu kan komen. Ik heb al gegoogled.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 06 februari 2016 @ 19:19:

Er is iets vreemds gebeurd bij mij. Ik heb nu windows 10, maar met het startmenu van 8.1. Weet iemand hoe ik aan het windows 10 startmenu kan komen. Ik heb al gegoogled.

Heb je 'tablet-modus' aan staan?

(Klik rechtsonderaan naast tijd op het notificatie-icoontje, je krijgt dan allerlei snelle opties zoals geluid, brightness, vliegtuigmodus en ook tabletmodus)
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
Hieronder een link met tips om Windows 8 helemaal naar jouw wensen in te stellen:



http://computerworld.nl/i ... ndige-tips-voor-windows-8
Love bubbles....
Dank Focus.
Alle reacties Link kopieren
Windows 10 geeft je oude laptop een nieuw leven. Het werkt een stuk "snappier" en lijkt ook minder geheugen nodig te hebben (waardoor het weer wat sneller werkt).
Het is wel zo bij windows 10 dat de audio drivers niet mee worden geïnstalleerd. Daarvoor moet je naar realtek om ze te downloaden, anders kan je geen muziek afspelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven