windows movie maker

30-08-2007 20:16 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een film in elkaar gezet met windows movie maker, en heb dit bestand als concept opgeslagen, maar zodra ik het als filmbestand probeer op te slaan zegt de computer dat er teweinig ruimte is, terwijl er ruim genoeg ruimte is.



Heeft iemand een tip om de film wel op te kunnen slaan?



Groetjes wuppie
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar misschien kan het te maken hebben met de manier waarop je het opslaat? Of heb je dat al vaker zo gedaan?

Ik sla mijn filmpjes altijd op door te klikken op 'opslaan op deze computer' (is e vinden onder '3.film afwerken' onder filmtaken die je (als het goed is aan de linkerkant ziet)

Je geeft het filmpje een naam en geeft de plek aan waar je je filmpje wilt opslaan.

Klikt op 'volgende'

als je 'overige instellingen' aanvinkt en op het pijltje ernaast klikt, krijg je een rits aan beeldkwaliteit te zien, probeer het filmpje eens kleiner en op te slaan, misschien dat dat lukt om toch de fil op te slaan?

Ik weet ook niet hoor, maar ach wie weet heb je er toch wat aan.



succes
Wat is genoeg ruimte volgens jou? En hoe groot denk je dat het filmbestand is?



Meer info graag, het is inderdaad een beetje vaagjes.... ;-)
Alle reacties Link kopieren
humz ik zal proberen t wat duidelijker te vertellen.



Ik heb een film(pje) gemaakt en die eerst opgeslagen als projectbestand zodat je er nog veranderingen in aan kunt brengen.

Vervolgens kun je onder t kopje 'film afwerken' de film opslaan op de computer of op cd-rom. Het filmbestand is 1,09 MB en de cd-rom sowieso al 700mb en op de computer zelf staat ook nog ruim genoeg ruimte, een aantal gb.

Wanneer ik de film op 1 van de 2 mogelijkheden wil opslaan staat er dat dit niet mogelijk is. Gecontroleerd moet dan worden of de originele bronbestanden die in de film gebruikt zijn nog beschikbaar zijn, en dat zijn ze.

Vervolgens of de lokatie nog wel bestaat waarop je wilt opslaan, nou dat klopt ook, en als laatste of er genoeg ruimte is, en dat is ook...



daysha, ik heb jou tip geprobeerd maar dit lukt ook niet!!



Ik hoop dat het zo wat duidelijker is en misschien dat jullie het nu weten :D
Alle reacties Link kopieren
Het is idd wat duidelijker.

Helaas kan je ik je verder niet helpen....hopelijk weet iemand anders dat wel!



Groetjes Daysha
Alle reacties Link kopieren
wat voor soort bestand is het?

(bijv. .wmv?)
wuppie86 schreef op 02 september 2007 @ 16:25:

humz ik zal proberen t wat duidelijker te vertellen.



Ik heb een film(pje) gemaakt en die eerst opgeslagen als projectbestand zodat je er nog veranderingen in aan kunt brengen.

Vervolgens kun je onder t kopje 'film afwerken' de film opslaan op de computer of op cd-rom. Het filmbestand is 1,09 MB en de cd-rom sowieso al 700mb en op de computer zelf staat ook nog ruim genoeg ruimte, een aantal gb.

Wanneer ik de film op 1 van de 2 mogelijkheden wil opslaan staat er dat dit niet mogelijk is. Gecontroleerd moet dan worden of de originele bronbestanden die in de film gebruikt zijn nog beschikbaar zijn, en dat zijn ze.

Vervolgens of de lokatie nog wel bestaat waarop je wilt opslaan, nou dat klopt ook, en als laatste of er genoeg ruimte is, en dat is ook...



daysha, ik heb jou tip geprobeerd maar dit lukt ook niet!!



Ik hoop dat het zo wat duidelijker is en misschien dat jullie het nu weten :D




1,09 MB voor een filmpje? Erg klein lijkt me! Is het niet 1,09 GB?

Maar goed, ik denk dat het probleem het volgende is:



Heb jij de originele filmbestanden weleens verplaatst tijdens het monteren? (bijvoorbeeld van de C naar de D schijf of andere map??)

De origineel ingeladen bestanden kan ie namelijk dan niet meer vinden, want het projectbestand houd ook bij vanaf welke lokatie op je computer je filmbestanden hebt ingeladen in je project. Als jij je filmbestanden tussentijds hebt verplaatst, en je wilt de film afwerken en opslaan kan moviemaker de orginele lokaties niet meer traceren. Dan heb je een probleem.



Laat je het even weten of je dus het originele materiaal hebt verplaatst?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Xander,



kennelijk ben jij een movie makers expert? Mag ik jou dan wat anders vragen? Ik ga er so wie so morgen even voor zitten om het opnieuw te proberen hoor, maar toch:

ik heb op mijn oude computer mijn pogingen maar opgegeven om mijn filmpjes kleiner te maken (zodat ik ze op mijn webpagina kan plakken die een maximum grootte toelaat). Het is me een keer of twee gelukt om mijn filmpje zodanig aan te passen dat die qua mb klein genoeg was om te kunnen uploaden.

Maar daarna is het me nooit meer gelukt met andere fimpjes. Sterker nog, sommige bewerkte fimpjes van mij kan ik niet eens meer openen en worden door de computer niet meer herkend als normale bestanden.

Nu durf ik eigenlijk geen fimpjes van mij meer bloot te stellen, laat staan aanpassen op movie maker : (



Heb jij enig idee wat ik fout gedaan zou kunnen hebben?

Thanx, groetjes Intiem
Hey intiem,



Valt wel mee hoor....niet echt een moviemaker expert...áls ik ga monteren dan werk ik altijd met Adobe Premiere Pro.



Om even op je vraag in te gaan:



Welk programmaatje heb je gebruikt om je filmpjes te comprimeren?

Dat jij je bewerkte filmpjes niet meer kan openen op je nieuwe computer (ik ga er vanuit dat jij nu een nieuwe pc hebt?) dat komt waarschijnlijk omdat je niet de juiste video-codec op je pc hebt staan. Kwestie van de juiste/onbrekende codec installeren.



Geef je even wat meer info? Ook graag wat meer info welke extensie je bewerkte filmpjes hebben...



Ik antwoord morgenavond, ga nu maar eens naar bed :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Hoi Xander, bedankt voor je reactie enneuh sorry voor de lange afwezigheid. Zomaar vergeten dat ik hier een bericht neergekwakt heb. Kom normaal nooit op digi. Allemaal vragen die ik lastig kan beantwoorden, omdat ik niet meer in mijn oude computer kan duiken (is soortement van gecrashed) en daar zitten de bestanden nog op/in.

Het programma wat ik gebruikte was moviemakers. Bij het aanpassen van de grote heb ik bij mijn weten nooit de extensies veranderd (dat bedoel je toch?). Moviemakers pastte zelf het e.e.a. aan.

Wat de extensies daadwerkelijk zijn weet ik niet, maar het was altijd .avi of .mpeg



Heb net in mijn nieuwe computer windows media player gevonden (bij gebrek aan movie maker), maar dit is al helemaal een programma die ik nogal vaaag vind als het aankomt op filmpjes bewerken.



adobe reader heb ik net gevonden in mijn computer, maar dat is vast een ander programma dan adobe pro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven