Windows Vista, een verademing of doffe ellende?

12-09-2007 15:22 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een voorstander van Windows Vista. Ik heb een laptop met Windows Vista Home Premium erop. Het ziet er mooier uit dan XP.



Ik lees veel klachten over het systeem:

- "Oude hardware wordt niet ondersteund. Drivers ontbreken. Ik ben gedwongen om XP te blijven gebruiken, of om een nieuw apparaat te kopen die wel drivers voor Vista heeft." Ik persoonlijk vind dat de fabrikant van de hardware voor drivers dient te zorgen voor gangbare besturingssystemen. Als de fabrikant dat niet doet, is dat hem te verwijten en niet Microsoft;

- "Programma's die ik nu gebruik werken niet onder Vista. Ik weet niet hoe ik dat aan de praat moet krijgen. Soms is er incompatibiliteit, soms doet de beveiliging moeilijk." Met het spel World of Warcraft onder Vista ondervind ik weinig problemen. Het werkt niet gegarandeerd onder Vista, maar als je het draait als Administrator, zijn er net zo weinig problemen als onder XP. Als de maker van een programma of spel er niet voor zorgt dat het onder Vista draait of zal draaien, dan treft die maker blaam, en niet Microsoft.



Wat is jullie mening over Vista?
World of Warcraft: Legion
Wat ik tot nu toe het meest irritant vind is dat er geen outlook express bij zit maar windows mail die het gebruik van hotmail en andere webmail niet ondersteunt, kortom, ik kan mijn hotmail niet meer ontvangen in mijn windows mail
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe laptop gekocht met Vista.

Vooral het uiterlijk vind ik erg mooi!

Ik heb nog nergens problemen mee gehad, en voor mijn mail gebruik ik Incredimail, maar heb ook geen hotmail adres. Dus dat probleem heb ik dan ook niet.

In het begin was het even wennen maar ik ben er zeker wel tevreden over :)
Alle reacties Link kopieren
Geluk, bij mij werkt incredimail niet op vista. Heb jij een gekraakte (illegale) versie of de officiele? Ik ga er nu geen geld aan uitgeven omdat ik vaker heb gehoord dat incredimail niet werkt op vista. Ik vind het wel een fijn programma.



Voor de rest ben ik wel blij met vista alleen jammer dus dat bepaalde programma's niet compatible zijn. En ik vind het wat trager dan xp.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het via een niewsgroep gedownload, dus inderdaad niet via de website zegmaar, denk dus dat het een illegale versie is :-$
Alle reacties Link kopieren
ik heb nu een half jaar een pc met vista, in het begin geen problemen maar nu zijn er steeds meer programmas die gewoon niet meer willen openen.

defender was trouwens meteen al in de war, niet willen updaten maar wel constant waarschuwen dat ie verouderd was....

nu doet mediaplayer weer niks.....verwijderen en opnieuw installeren wil niet.

messenger valt steeds weg......dusssssssssssss:vista is voor mij geen verbetering, ik denk er sterk over om er weer XP op te zetten
Alle reacties Link kopieren
Heb net een nieuwe computer gekocht en met vista (helaas kom je er niet onderuit).



Het klopt, inderdaad mijn printer (hardware) draait niet op vista. Tis een hp en nog best nieuw modelletje.

Verder ik mijn computer flink traag en lopen programma's vast, hoewel het een multitasking computer zou moeten zijn. So wie so droeg Norton ook een flink steentje bij aan capaciteit vreten. Die is er nu afgedonderd.

Maar goed, ik heb 2 gig geheugen en standaard (zonder andere programma's) vreet vista al 500 mgb. Dit in tegenstelling tot xp. als je niet zo veel ophebt met al die grapics tools, en je kunt leven zonder icandy, dan stap je weer terug naar xp en probeer je het over een jaar nog eens als de kinderziektes de wereld uit geholpen zijn...

da's precies wat ik vanavond ga doen, xp terug zetten.
Alle reacties Link kopieren
nog even: vista verbruikt standaard ca. 500 mgb en xp maar 100. Scheelt nogal wat. Dus als je niks ondersteunends hebt aan geheugen (2 is toch wel erg prettig), is vista denk ik al helemaal niet fijn om mee te werken. Maar zelfs met 2 gig is mijn snelle computer net zo "snel" als mijn oudje was met xp.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu sinds een half jaar Vista en tot nu toe nog helemaal geen problemen gehad, integendeel, de problemen die ik soms met XP nog wel eens tegenkwam heb ik met Vista helemaal niet. Alle programma's werken ook prima onder Vista bij mij, zelfs hele oudjes van pakweg 10 jaar oud! Ja, ik ben uitermate tevreden met Vista en zou ook echt niet meer terug willen naar XP.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd, Intiem. Mijn laptop heeft 2 GB RAM en Vista draait daarop als een trein. Ik kan zelfs WoW twee keer tegelijkertijd draaien zonder merkbaar snelheidsverlies... Het spel loopt minder vaak vast dan op mijn gewone computer met XP MCE en 1,5 GB RAM. Goed, mijn speledingetje was ook 2 keer zo duur, dan wat je vandaag de dag voor een gemiddelde laptop betaalt.



Vraag me af, wanneer Service Pack 1 uitkomt, waarbij de klachten die ik geciteerd heb in mijn eerste bericht, en jullie klachten verholpen zullen worden.
World of Warcraft: Legion
citronella schreef op 12 september 2007 @ 15:28:

Wat ik tot nu toe het meest irritant vind is dat er geen outlook express bij zit maar windows mail die het gebruik van hotmail en andere webmail niet ondersteunt, kortom, ik kan mijn hotmail niet meer ontvangen in mijn windows mail
Citro, dit komt omdat door de komst van Vista de outlook express is vervangen door windows mail. Je kunt dmv office 2007 wél de originele microsoft outlook installeren, waarmee je wel je webmail (hotmail, live, gmail) kunt ophalen, máár; zo'n office 2007 softwarepakket kost ¤ 200,00..........
Jaschenca schreef op 12 september 2007 @ 22:47:

Ik heb nu sinds een half jaar Vista en tot nu toe nog helemaal geen problemen gehad, integendeel, de problemen die ik soms met XP nog wel eens tegenkwam heb ik met Vista helemaal niet. Alle programma's werken ook prima onder Vista bij mij, zelfs hele oudjes van pakweg 10 jaar oud! Ja, ik ben uitermate tevreden met Vista en zou ook echt niet meer terug willen naar XP.
Vergeet je niet de relatieve traagheid van het begin? En het extra geheugenbankje? \\:-)//
Alle reacties Link kopieren
Sarah Scott schreef op 13 september 2007 @ 10:20:

[...]





Vergeet je niet de relatieve traagheid van het begin? En het extra geheugenbankje? \\:-)//
Tuuk niet, ik zit er nog regelmatig eendjes te voeren! :rolling:
:lmao: :cheer2:
Ik vind Vista helemaal geweldig, maar ik ben dan ook van Windows 98 direct overgegaan naar Vista.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven