World of Warcraft - wat heb ik allemaal nodig?

29-12-2012 12:04 81 berichten
Hoi!



Heb de afgelopen dag een trial-versie van WoW gespeeld en vind het erg leuk. Een dezer dagen verloopt de trial en zou ik in theorie alleen nog kunnen spelen als ik dingen aanschaf. Maar... wat moet ik dan allemaal aanschaffen? Een gamecard, zo heb ik begrepen, maar welk spel dan? Is 1 voldoende of moet je alle uitbreidingen aanschaffen? En wat kost het nou per maand, want daar lees ik verschillende dingen over...



Ik weet dat er meerdere WoW-topics zijn, maar volgens mij gaan die over andere onderwerpen. Mochten mijn vragen al in 1 van de topics behandeld zijn, dan hoor ik het wel....
Alle reacties Link kopieren
Je kunt rustig met deel 1 beginnen. Dan kun je alleen niet naar alle nieuwe gebieden, maar aangezien je toch eerst de eerste 50 levels doormoet, is dat niet zo'n ramp.

Soms hebben ze ook een aanbieding, dat je alle delen voor een gereduceerd tarief kunt kopen... hmmm zoals nu: deel 1 en 2 voor 5 euro, deel 3 voor 10 euro en het laatste deel voor 20 euro (log even in op je battlenet account en dan kun je ze zo aanklikken).

Je betaalt per maand ongeveer 13 euro, afhankelijk van of je een maandabonnement een driemaanden of een halfjaarabbo neemt, hoe langer hoe goedkoper per maand, slimme jongens bij WoW

Veel speelplezier en als je vragen hebt, dan horen we het hier wel.
Alle reacties Link kopieren
Welcome meerminder!! Het is een geweldig spel



Ik speel het al sinds 2007 en heb het toen voor me laten installeren door mijn nu ex, die me verslaafd heeft gemaakt Daarna heb ik steeds de uitbreiding gekocht. Spel technisch installeren, daar kan ik je niet goed bij helpen, maar mocht je vragen hebben in het spel: I am your woman Wel heb ik een hele snelle en goede computer, snelle videokaart en een extra ventilator (man is IT-er, dus die knutselt aan mijn optimale wow verslaving gebruik), anders loopt het beeld best schokkerig.



Welk character heb je gekozen? Ik ben een human mage.



Veel plezier!!
Je hebt geluk, want ze hebben tot 1 januari een actie.



Je hebt nu de zogenaamde Battle Chest. Dan krijg je:



World Of Warcraft

- The Burning Crusade (uitbreiding)

- Wrath Of The Lich King (uitbreiding)

- 1 maand gratis speeltijd



En die hele set kost maar ¤5,- (normaal ¤14,99). Hij is hier te krijgen. Met deze set kan je tot level 80 vooruit.



Wil je gelijk alles kopen dan kan dat ook.



Cataclysm (uitbreiding) is nu ¤10,- i.p.v. ¤29,99. Hier te krijgen.



En dan heb je nog de laatste uitbreiding en dat is Mists Of Pandaria en die kost nu ¤20,- i.p.v. ¤34,99. Hier te krijgen.



Dus je bent nu voor ¤35,- klaar terwijl je 'vroeger' alles los moest kopen. Toen betaalde je voor de game alleen al ¤40,- ofzo, zonder uitbreidingen.
Alle reacties Link kopieren
Snap niet hoe iemand met trots hier kan vertellen verslaafd te zijn aan wow.

Om mij heen zie ik hoe mensen in een isolement terecht komen omdat ze alleen maar bezig zijn met het spel.
Alle reacties Link kopieren
Jolief, omdat je in mijn geval verslaving met een beste korrel zout mag nemen Ik speel het heeel graag, maar afgelopen week ben ik er nauwelijks aan geweest, vanwege alle sociale verplichtingen. Vanmiddag gaan we ook weg en vanavond gaan manlief en ik naar de bioscoop. Morgen oliebollen maken de hele middag, dus mijn verslaving staat nu even op een laag pitje.



En nu kan ik even spelen, ligt het spel eruit! Aarrgghh! Daar gaan mijn daily's
quote:Louba schreef op 29 december 2012 @ 12:29:

En nu kan ik even spelen, ligt het spel eruit! Aarrgghh! Daar gaan mijn daily's

EN IK WILDE NET GAAN SPELEN!



Wat moeten we dan nu doen?
Alle reacties Link kopieren
@Jolief wat is er mis met een hobby? Sommige mensen brengen uren door terwijl ze truitjes breien, andere brengen uren door op het vivaforum en weer anderen spelen WoW. Voor alles geldt dat het kan zolang het de rest van je leven niet in de weg staat.
O en meerminder: Als je een Horde op Wildhammer maakt, doe ik je wel door het spel loodsen.
Alle reacties Link kopieren
@Muloza.... ik ben maar met de zaterdagse klusjes begonnen (wassen draaien, huis opruimen, je moet toch wat als je geen daily's kunt doen
Alle reacties Link kopieren
Iets met internet verbindingen, geen interne fout. Zodra je je char wilt inloggen, kom je na 80% niet meer verder, dus niet meer in het spel....



En ik moet nog zoveel doen op halfhill market! En mijn plantjes zijn weer rijp! boehoeoeohoe!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wat leuk dat je ook speelt! Ik speel het zelf als sinds dat het op de markt is, met hier en daar een pauze ertussen



Je hebt het originele spel nodig en alle uitbreidingen. Je kan deze ook online kopen via hun eigen WoW website, als een download. Je krijgt dan een link om te downloaden en de serienummers via de e-mail.



Hier is hun webwinkel: http://eu.blizzard.com/store/browse.xml?f=c:1,c:7



Wat je moet kopen:

World of Warcraft Battle Chest: 5 euro

Cataclysm: 10 euro

Mists of Pandaria: 20 euro



In totaal ben je dan dus 45 euro kwijt.



Met de Battle chest heb je het originele spel, Burning Crusade, Wrath of the Lich King. Daarmee kan je tot en met level 80 komen. Echter, het panda ras en de monk class kan je alleen spelen als je ook Cataclysm en Mists of Pandaria hebt gekocht.



Het abonnementsgeld kan je maandelijks, per 3 maanden, per 6 maanden. Als je maandelijks betaalt, is dit het duurst, 12,99 euro. Per 6 maanden is dit het goedkoopst op maandbasis (10,99 euro), maar je betaalt dan wel in een keer voor een half jaar. Je kan een gamecard telkens kopen, maar er zijn ook andere manieren om te betalen: creditcard, bankoverschijving, paypal. Ook in hun webwinkel kan je ook "gametime" kopen, net als met een gamecard: http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=210000110



Ik hoop dat dit een en ander voor je verduidelijkt
Alle reacties Link kopieren
Oh, zie dat ik al redelijk mosterd ben met m'n verhaal :P
Alle reacties Link kopieren
quote:Muloza schreef op 29 december 2012 @ 12:32:

O en meerminder: Als je een Horde op Wildhammer maakt, doe ik je wel door het spel loodsen.

Wat toevallig, daar heb ik ook een char



Ben daar onlangs weggegaan met m'n rogue naar Darksorrow, omdat ik niet tevreden was met de guild en de slechte organisatie van raids, maar heb er nog een level 89 druid staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:jolief schreef op 29 december 2012 @ 12:27:

Snap niet hoe iemand met trots hier kan vertellen verslaafd te zijn aan wow.

Om mij heen zie ik hoe mensen in een isolement terecht komen omdat ze alleen maar bezig zijn met het spel.

Zoals met alles in het leven, met mate doen. Ik zie ook mensen in een isolement komen door andere verslavingen, of zelfs een andere hobby waarin men teveel doorslaat (Help mijn man heeft een hobby, anyone?).



Er zijn natuurlijk mensen die obsessief zijn met het spelen van computerspellen, al dan niet online, maar dat heb je ook bij mensen die met iets anders te veel bezig zijn.
quote:Bammetjebam schreef op 29 december 2012 @ 12:42:

[...]



Wat toevallig, daar heb ik ook een char



Ben daar onlangs weggegaan met m'n rogue naar Darksorrow, omdat ik niet tevreden was met de guild en de slechte organisatie van raids, maar heb er nog een level 89 druid staan.Ik heb gisteren al mijn chars verwijderd. Wilde weer helemaal fris en overnieuw beginnen. Dus ik ben nu een Mage aan het levelen. Maar ik vind het nooit leuk om in mijn eentje te levelen. Dus meestal als ik 15 ben ga ik randoms doen en kom ik er niet meer uit tot ik 90 ben. Maar queuen met een DPS'er schiet niet op. Gemiddeld 10 minuten wachten voor je een group hebt. Misschien dat ik dus weer een healer ga aanmaken. Heb je binnen een paar sec een group .
Geheimtaal dit. Grappig.
Wow (en ik bedoel nu echt wow en niet de afkorting van het spel ) wat veel reacties al! Dank jullie wel! Ik speel in de trial nu een Pandaren Hunter. Ik zal jullie links even bekijken. De prijs per maand valt me nog best mee.



En met trots vertellen dat ik iets leuk vind, doe ik graag
Hunter is leuk om mee te beginnen. Wel wat moeilijker voor een beginner in dungeons.



Wat nog leuker is, is een char maken op Wildhammer en Recruit A Friend met mij doen.
Char, Wildhammer.... Ik ben nog aan het leren mensen
quote:meerminder schreef op 29 december 2012 @ 13:11:

Char, Wildhammer.... Ik ben nog aan het leren mensen

Char is Character, je 'poppetje'.

Wildhammer is een realm. Een realm is een aparte server. WoW heeft miljoenen spelers, en die moeten verdeeld worden over aparte servers (realms), anders wordt het nogal druk.



Je hebt verschillende realms:

- Normal (waar de meeste mensen zitten)

- PvP (Player versus Player, je kan dus met spelers 'vechten'. Op de Normal realms moet je dit handmatig aanzetten.)

- RP (RolePlaying, daar zitten de mensen die volledig opgaan in het spel. Praten niet over koetjes en kalfjes maar over het spel en hun char. Ik vind het te ver gaan, maar ieder zijn ding.)
Heb net de Battle Chest aangeschaft. Wilde niet over de trial heen installeren. Die stond blijkbaar ingesteld op United States of zo en omdat we hier nu eenmaal in Europa zitten, ben ik nu bezig om het Europa pakket te installeren. Status staat nu op Queued en heb nog geen installatiecode of zo gezien, dus ben benieuwd of dit goed gaat. Als ik namelijk de aanklikbare links Game Time en In-Game Items aanklik, vraagt hij daar wel om dus hopelijk krijg ik die nog....
Je krijgt geen installatiecode omdat het een download is. Queued wil zeggen dat je bestelling nog niet verwerkt is. Zal binnen een paar minuten verwerkt zijn. Zodra alles is geïnstalleerd (vroeger duurde dat 3 dagen, maar tegenwoordig kan je vrijwel direct spelen (al dan niet met wat haperingen)) kan je inloggen.
Ok, dan wacht ik even tot het geïnstalleerd is. Zag net dat je zelfs al kunt beginnen met spelen tijdens het installeren, maar dat lijkt me niet handig...
Ha, zie nu inderdaad ipv queued een Game Key staan in orderhistorie...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven