Ziggo landelijke storing? DDos aanval?

18-08-2015 23:18 116 berichten
Hier geen tv, wel internet. Bij de buren net andersom. Nog meer mensen klachten? In de Telegraaf (dus dan is het waar) staat een DDOS aanval.
Hier gister ook flink last gehad van de storing dus ik ben eindelijk weer eens heerlijk op tijd gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gewoon tv en internet van Ziggo. Gelukkig geen storing gemerkt!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:CanYouNot schreef op 18 augustus 2015 @ 23:31:

[...]



Ik las zoiets wel, dat oude UPC-klanten amper last hadden.Dat zou wel verklaren waarom wij geen storing hebben.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook oud UPC klant en niks aan de hand.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 19 augustus 2015 @ 02:54:

Ik ben er weer hoor!

Ook hier dus die heule erge storing.

Was al bang dat ik voor een oprisping van het 'wie missen we op het forum' zou zorgen maar het valt mee.



O, o, o, dat was me wat.

Echt wel twee uur geen internet gehad of zo....Ja hier ook dus, maar manlief gelooft dan niet dat dit aan Ziggo zou kunnen liggen......dan wordt hier de hele kamer overhoop gehaald om alle snoeren te checken etc. etc. Allemaal heel leuk.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Werkt t bij iedereen weer? Ik had vanochtend wel weer internet, nu weer niet
quote:mienietjefietje schreef op 19 augustus 2015 @ 12:44:

[...]





Ja hier ook dus, maar manlief gelooft dan niet dat dit aan Ziggo zou kunnen liggen......dan wordt hier de hele kamer overhoop gehaald om alle snoeren te checken etc. etc. Allemaal heel leuk.



Hahaha, ik ben ook een keer of vier de boel opnieuw aan het opstarten geweest hoor.

Hier geen man die dat doet maar ik ga dan op mijn eigen manier redderen.

Ook niet fraai overigens....
Alle reacties Link kopieren
Is er weer een storing?

Alweer geen internet / wifi...
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook. Ik zit op 4G op telefoon nu. Laptop en iPad geen verbinding en tv valt steeds uit.
Al een account? Log dan hier in.
Hier ook weer.

Nah, dan maar vroeg naar bed.
Hier ook! Gisteren alleen geen internet, nu ook tv storing
Alle reacties Link kopieren
Pff hier word ik niet vrolijk van... eerst storing bij T-Mobile en dan 2 avonden bij Ziggo.



En T-Mobile heeft bij ons de masten 'verbeterd' waardoor we geen 3G maar een slappe G hebben... een dorp verderop heeft zelfs geen bereik meer.

4G my ass!!

Hm volgens mij past dit beter in het zwanger klaag topic haha!
Alle reacties Link kopieren
Kunnen we schadevergoeding eisen van die Ziggomensen? 2 avonden. Absurd! Zit ik weer mijn 4 G te verbrassen
Al een account? Log dan hier in.
hier wel internet, maar dat kastje van digitale tv werkt niet.
Alle reacties Link kopieren
En dat werkt hier dan weer wel. Alleen internet doet het niet.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer geen internet....volgens Nu.nl weer een landelijke storing.



Alweer vroeg naar bed is ook zoiets....ga wel de nieuwe ikea gids doorbladeren op zoek naar leuke dingetjes
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn dit voor maandagochtend praktijken... natuurlijk is het jammer dat je na de vakantie weer aan het werk moet maar om nou alles in het honderd te laten lopen omdat je nog in de vakantie-modus zit gaat toch wat ver
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen avondje Netflix.
Alle reacties Link kopieren
Het netwerk van internetaanbieder Ziggo kampt woensdagavond voor de tweede avond op rij met een grote storing. 



Ziggo bevestigt tegenover NU.nl dat het om een "forse storing" gaat, waarbij alleen het internetverkeer wordt getroffen. Televisie van Ziggo ondervindt geen problemen. 



De provider had dinsdagavond ook al last van een storing. Toen ging het om een zogenoemde ddos-aanval, waarbij de servers worden bestookt met zoveel verkeer dat de servers overbelast raken.



Het is niet bekend of de storing van woensdagavond ook door zo'n aanval wordt veroorzaakt, hoewel het er wel veel op lijkt. Net als dinsdagavond lijken lijken de dns-servers overbelast. Die zorgen ervoor dat een domeinnaam naar het juiste ip-adres wordt doorverwezen. 



De storing lijkt - ook net als dinsdagavond - niet alle Ziggo-klanten te treffen. Klanten uit het oude UPC-gebied hebben voor zover bekend geen internetproblemen.



Door: NU.nl



Lees meer over: 



Ziggo



38



105



1



-
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Weer een DNS-probleem. Alternatieve DNS instellen en hij doet het weer.
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
quote:Galileo schreef op 19 augustus 2015 @ 21:50:

Weer een DNS-probleem. Alternatieve DNS instellen en hij doet het weer. Alsof ik weet hoe dat moet
Al een account? Log dan hier in.
quote:emmylou schreef op 19 augustus 2015 @ 00:01:

Je kan de DNS server ook wijzigen in je router.



Maar kan ook gewoon op je PC/laptop, dan moet het per apparaat.



Werkt hier prima, nog nooit zo'n snel internet gehad Precies dit!
Ik kon het wijzigen door op mijn wifiverbinding te drukken, dan instellingen te kiezen en dan tabbladen doorzoeken totdat ik het vond.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga daar niet aan beginnen. Ik verknoei dan toch alles en weet dan niet meer hoe ik het terug moet zetten. Ik wacht gewoon tot het opgelost is. Ga naar bed zo, morgen werken en morgenavond zal alles wel weer normaal zijn
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Dat geldt niet voor mobiel neem ik aan... kan tenminste geen tabbladen of instellingen bij Wifi vinden waar ik wat mee kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven