Zomaar een onbekend e-mailadres in een invulscherm?

04-11-2013 10:44 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Kan ook dat de laptop aanstond op het werk van je man en een collega er even iets op checkte.
quote:Flashy schreef op 04 november 2013 @ 13:23:

[...]





Ik controleer niet, als ik die mails niet bekijk doet niemand het. Hij heeft daar geen tijd voor. Ik moet ze dus bekijken.......Hij is ook niet heel handig met de computer inzake mailadressen aanmaken of downloaden.

En hij heeft gewoon nog een werk e-mail adres.



Het is alleen bij die webshop dat het e-mail adres verschijnt. Voor de rest nergens. Als er wel een virus op zit zijn we daar mooi klaar mee want er staan belangrijke werkdocumenten op. Ik zal vanavond eens kijken of de virusscanner nog wel aanwezig is en de hele boel scannen.





Sorry, maar wat is jouw man dan voor kwibus dat hij de virusscanner niet meer zegt te zien maar wel doorwerkt met die laptop?

Lijkt me trouwens virtueel onmogelijk. Het is mij één keer overkomen dat ik geen virusscanner had en binnen één dag was mijn apparatuur zo vol gelopen met shit dat het onbruikbaar was geworden.
Niets geks aan hoor. Heb het ook een aantal keer gehad. Er stond iets van Laura@.... Daarna nog twee keer of drie keer. Ken niemand met die naam dus het zal wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig dit ook gehad, een tijd geleden. Een emailadres komt steeds tevoorschijn als ik mijn eerste letter in voer. Een paar weken geleden vroeg ik aan mijn vriend of hij dat mailadres had ingetypt en dat ontkende hij.



Nu net heb ik op outlook geprobeerd in te loggen op dit emailadres (het is een hotmail.com mailadres dus het zou al een aantal jaren oud moeten zijn) maar ik krijg de melding dat dit mailadres helemaal niet bestaat. Nog vreemder.
Doe mij maar een bakkie pleur...!
Alle reacties Link kopieren
quote:deopperheks schreef op 04 november 2013 @ 13:34:

Als het adres van hotmail is, kan je makkelijk het passwoord krakken. Op "password vergeten" klikken en je eigen telefoonnummer of adres geven.

Een hotmail kraken dmv een telefoonnummer?



Kan best een gedeelte van een gebruikersnaam zijn incl het bijbehorende password.

En dan hoeft het niet bij betreffende website gebruikt te zijn.

Toen ik nog standaard namen liet onthouden in mijn browser kwamen er ook andere namen omhoog gepopt die ik gebruikte op andere websites.



Sterkte.
quote:deopperheks schreef op 04 november 2013 @ 13:32:

[...]



Eens.

Als ervaringsdeskundige en schuldig aan geheimen houden, kan ik je verzekeren dat je altijd tijd vindt om iemand te ontmoeten/contact te hebben. Een geheim adres hebben, dan kies je een provider die je nooit zou gebruiken en de moeilijkste passwoord, een naam voor het adres die niet aan je te linken is. Sorry, maar ik zou niet zo veel vertrouwen op je man hebben.



Wat ik dan weer vreemd vind is dat het adres staat bij een zaak voor dierenvoeding.



Ik maak ook wel eens gebruik van het automatische invullen, maar dan worden de dingen ingevuld die ik zelf ook altijd invul. Dus stel, ik bestel iets bij Otto, dan heb ik daar ooit een mailadres voor opgegeven en dát mailadres wordt dan ook automatisch ingevuld. Ik krijg geen keuzemenu waar adressen bij staan die ik nooit gebruik.



Met mijn ervaringen met spammails en virussen, is een virus via spam best mogelijk. Of bij de webshop zelf.



Blijft over; een mailadres dat manlief heeft aangemaakt. En TO, is dat echt echt echt niet mogelijk??? (En dan denk ik niet eens meteen aan vreemdgaan, maar de decembermaand komt eraan of misschien ben je bijna jarig?)



AGV is trouwens makkelijk te downloaden en gratis. Avast en Avira zijn ook redelijk goed. Je hoeft daarvoor niet te wachten tot je man thuis is hoor.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het mailadres al gegoogled?
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Flashy schreef op 04 november 2013 @ 13:23:

[...]





Ik controleer niet, als ik die mails niet bekijk doet niemand het. Hij heeft daar geen tijd voor. Ik moet ze dus bekijken.......Hij is ook niet heel handig met de computer inzake mailadressen aanmaken of downloaden. En hij heeft gewoon nog een werk e-mail adres.



Het is alleen bij die webshop dat het e-mail adres verschijnt. Voor de rest nergens. Als er wel een virus op zit zijn we daar mooi klaar mee want er staan belangrijke werkdocumenten op. Ik zal vanavond eens kijken of de virusscanner nog wel aanwezig is en de hele boel scannen.



Kan ook gespeeld zijn! Ooit een vrouw die ik kende horen vertellen dat haar man echt heel onhandig was op de computer, dat ze hem volledig vertrouwde etc etc. Hij zat nooit op erotische sites, want hij zou ze niet eens kunnen vinden! Half jaar later waren ze uit elkaar, hij bleek een heel leven naast zijn gezin te hebben! Dame ontmoet via internet.



Ik zeg niet dat dat hier ook zo is, maar hij zou zo maar eens handiger kunnen zijn dan jij denkt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 04 november 2013 @ 14:08:

We hadden Avira. Ik denk echt echt echt dat hij dat mail adres niet heeft. Hij is zo anti gmail. Ik hoef ook niet te wachten maar ben nu zelf ook niet bij de laptop.





Moehaha, ik denk dat jij zo ontzettend hard om de tuin geleid wordt!



Kan me er ook wel iets bij voorstellen, met zo'n controlfreakerige vrouw!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ervan uitgaan dat iemand op het werk van je man even op zijn laptop ingelogd heeft.
Ja maar dan wel je mond dichthouden anders komt er misschien zand in.
Alle reacties Link kopieren
Heel raar dit. Ik heb vanmorgen nog op de laptop gekeken en toen kreeg ik bij de webshop dat adres in beeld. Ik ben net thuis (man nog niet, die is ook niet thuis geweest). En nu is het e-mail adres weg. Ook als ik een beginletter typ dan komt het er niet voor. De laptop is ook vreselijk traag overigens.
quote:Flashy schreef op 04 november 2013 @ 17:03:

Heel raar dit. Ik heb vanmorgen nog op de laptop gekeken en toen kreeg ik bij de webshop dat adres in beeld. Ik ben net thuis (man nog niet, die is ook niet thuis geweest). En nu is het e-mail adres weg. Ook als ik een beginletter typ dan komt het er niet voor. De laptop is ook vreselijk traag overigens.



Traag. Oei. Dan is de kans op een virus nog best groot. Er schijnt ook zoiets als een CC cleaner te bestaan, die wist alle koekjes en kaakjes. Virusscanners die gratis zijn zijn redelijk maar niet zaligmakend. Het is niet voor niks dat de scanner van bijv. McAfee een paar tientjes per jaar kost.



En als je verstandig bent zorg je regelmatig voor een backup van belangrijke documenten. Ik gebruik daar mijn mail voor, als iets echt bewaard moet worden stuur ik het document in een email aan mezelf. USBstick werkt ook prima maar als je die niet voorhanden hebt is een mail een goed alternatief. Neem een apart gmailadres, dan heb je een flinke opslagruimte en je kunt er altijd bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:christiane schreef op 04 november 2013 @ 13:54:

[...]



Een hotmail kraken dmv een telefoonnummer?



yep, ik heb het twee keer mogen meemaken, en de tweede keer was mijn man. Je krijgt wel een bericht dat je passwoord op die manier aangevraagd is.
If we don´t stop the war, the war will stop us (H.G. Wells)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als een razende de belangrijke documenten back uppen en een programma voor spyware etc. draaien.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:deopperheks schreef op 05 november 2013 @ 09:56:

[...]



yep, ik heb het twee keer mogen meemaken, en de tweede keer was mijn man. Je krijgt wel een bericht dat je passwoord op die manier aangevraagd is.

Oh jullie vullen alle gegevens naar waarheid in.

Moet je niet doen op internet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 04 november 2013 @ 13:23:

[...]



Hij is ook niet heel handig met de computer inzake mailadressen aanmaken of downloaden. Kan hij wel zelf z'n gulp open doen?
Bah
Alle reacties Link kopieren
quote:christiane schreef op 05 november 2013 @ 12:18:

[...]



Oh jullie vullen alle gegevens naar waarheid in.

Moet je niet doen op internet.Nee, dat had ik dus niet gedaan. De enige wat hij deed was mijn mailadres invullen, dan klikken op password vergeten, dan moet je een telefoonnummer of een mailadres invullen en dan heb je het passwoord. Als je je telefoonnummer hebt eerst ingevuld, krijg je gelijk een sms, anders een mail, met de mededeling dat iemand je password heeft gevraagd. Echt belagelijk. Zo makkelijk is dat.
If we don´t stop the war, the war will stop us (H.G. Wells)
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt niet zuiver!
Alle reacties Link kopieren
Virusscanner vind geen virus.

Die spyware shit doen we ook nog even.
Alle reacties Link kopieren
Als die niks vinden dan heb je alsnog een probleem en dat is dan groter dan een virus op je PC
Alle reacties Link kopieren
Heel misschien denk je iets gezien te hebben wat er niet was?
Alle reacties Link kopieren
@flashy hoe weet je zeker dat het mailadres niet van je man is? Als het adres een geheim mailadres van je man is, zou hij dat dan echt eerlijk zeggen tegen jou denk je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven