Entertainment alle pijlers

16-20 jan "Rot op met je religie" (EO)

11-01-2017 13:35 45 berichten
Een jood, een moslim, twee christenen en twee atheïsten (*zitten in een kroeg haha, grapje) wonen twee weken samen in één huis. Nee, dit is geen mop, maar een nieuw programma van de EO. Wie kijkt?





Ik kijk sowieso de eerste aflevering die op maandag 16 januari wordt uitgezonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik niet, lijkt me enorm oninteressant.
quote:koko67 schreef op 11 januari 2017 @ 13:39:

Ik niet, lijkt me enorm oninteressant.Ik denk dat het ruzie wordt, maar ja, 't is wel de EO. Ik ga het zien die eerste afl.
Alle reacties Link kopieren
Als die mensen gewoon leven is er niks aan de hand, maar ze zullen vast door de programmamakers opgeruid worden of rare opdrachten moeten doen. Geloof niet dat het mij aanspreekt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een naam voor een programma ook. Spreekt nou niet erg aan.
quote:MsWhiskers schreef op 11 januari 2017 @ 13:46:

Wat een naam voor een programma ook. Spreekt nou niet erg aan.Vind het echt weer zo typisch van een religie die met zijn tijd meegaat: doen alsof ze niets met hun geloof hebben, maar op listige wijze je toch ermee willen 'besmetten'. ;)
Alle reacties Link kopieren
Goed concept, ik hoop dat iedereen openstaat voor discussie en kritiek aankan.
quote:yoshe schreef op 11 januari 2017 @ 13:44:

Als die mensen gewoon leven is er niks aan de hand, maar ze zullen vast door de programmamakers opgeruid worden of rare opdrachten moeten doen. Geloof niet dat het mij aanspreekt.Ik denk dat het wel meevalt. De EO zou de EO niet zijn als ze middels hun programma niet de onderliggende samenhang tussen mensen, dat wat hen verbindt, zullen proberen te benadrukken.
Het is een EO programma, ik denk dat dat opruien wel meevalt.
quote:ikbenjevriend schreef op 11 januari 2017 @ 13:51:

Goed concept, ik hoop dat iedereen openstaat voor discussie en kritiek aankan.Dat zou mooi zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees steeds Jan Rot.



Heb al drie keer op dit topic geklikt om te kijken wat er met hem aan de hand is..
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Er was toch ook al een keer eerder zo'n programma? Volgens mij was het best interessant.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Interessant. Pas was er op de BBC een soortgelijk programma, maar dan alleen met moslims van allerlei pluimage. Was ontzettend interessant. Wat opviel was dat degene die bekeerd was tot de Islam de meest radicale ideeën had (geen handen schudden van vrouwen, bekeringsdrang, zíjn visie op de Islam was de enige juiste en zo). Dat botste nogal met de andere aanwezigen, vooral de vrouwen en de homoseksuele jongen.

Deze zal ik dus ook wel even proberen, alhoewel de titel op mij een beetje overdreven sensatiezuchtig over komt. En dat is nu al jammer.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
quote:MsWhiskers schreef op 11 januari 2017 @ 13:46:

Wat een naam voor een programma ook. Spreekt nou niet erg aan.Vreselijke naam zelfs.
quote:missmisery schreef op 11 januari 2017 @ 14:15:

Er was toch ook al een keer eerder zo'n programma? Volgens mij was het best interessant.In 2003 was er 'Zij gelooft, zij niet' met Regina Romeijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hasse88 schreef op 11 januari 2017 @ 14:30:

Interessant. Pas was er op de BBC een soortgelijk programma, maar dan alleen met moslims van allerlei pluimage. Was ontzettend interessant. Wat opviel was dat degene die bekeerd was tot de Islam de meest radicale ideeën had (geen handen schudden van vrouwen, bekeringsdrang, zíjn visie op de Islam was de enige juiste en zo). Dat botste nogal met de andere aanwezigen, vooral de vrouwen en de homoseksuele jongen.

Deze zal ik dus ook wel even proberen, alhoewel de titel op mij een beetje overdreven sensatiezuchtig over komt. En dat is nu al jammer.Dat klinkt interessant, weet je misschien nog de naam van het programma?
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 11 januari 2017 @ 14:57:

[...]



In 2003 was er 'Zij gelooft, zij niet' met Regina Romeijn.

Nee, ik bedoel een vara(?) dingetje van een jaar of 2 geleden. Stuk of 10 mensen met verschillende geloofsovertuigingen en verschillende sociale achtergronden.

Zat een oude Joodse man in, een strenge Moslim (liep in zo'n gewaad), welgestelde mevrouw, een typische arbeider. Etc.

Volgens mij kwam iedereen uit Den Haag.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Muslims like us
If accidentally read, induce vomiting.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sarcastaballcoach schreef op 11 januari 2017 @ 15:15:

Muslims like usDankjewel!
quote:missmisery schreef op 11 januari 2017 @ 15:13:

[...]



Nee, ik bedoel een vara(?) dingetje van een jaar of 2 geleden. Stuk of 10 mensen met verschillende geloofsovertuigingen en verschillende sociale achtergronden.

Zat een oude Joodse man in, een strenge Moslim (liep in zo'n gewaad), welgestelde mevrouw, een typische arbeider. Etc.

Volgens mij kwam iedereen uit Den Haag."Typisch Nederlands" (Jeroen Pauw), met die moslim, Hagenees, dame enz.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gezien, maar ik weet niet of ik de rest ook ga kijken. Als ik het mag samenvatten, was het toch vooral veel roepen en weinig luisteren.



(Wel een tikkeltje EO om er twee christenen in te zetten, had die ene christen dan ingeruild voor een hindoe ofzo, voor het evenwicht.)
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 11 januari 2017 @ 15:45:

[...]



"Typisch Nederlands" (Jeroen Pauw), met die moslim, Hagenees, dame enz.Yes, die bedoelde ik. Dankjewel nog!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:stippensokken schreef op 16 januari 2017 @ 22:59:

Ik heb het gezien, maar ik weet niet of ik de rest ook ga kijken. Als ik het mag samenvatten, was het toch vooral veel roepen en weinig luisteren.



(Wel een tikkeltje EO om er twee christenen in te zetten, had die ene christen dan ingeruild voor een hindoe ofzo, voor het evenwicht.)Ik ben afgehaakt door die rare veganist die constant zijn mening schreeuwt
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Die atheïstische veganist is echt verschrikkelijk!

Meteen al negatief en zeuren, het hoogste woord over andere religies, maar zelf is hij daar vooral om zijn eigen 'geloofsovertuiging' (veganisme) en meningen aan iedereen op te dringen.



Die andere atheïst, die jonge gozer probeerden ze in het begin naar mijn idee een beetje 'tokkie' neer te zetten.

Bij het voorstellen van de deelnemers filmden ze hem thuis en werd er even ingezoomd op een bier blikje dat op de grond lag.

Terwijl hij, in deze aflevering, best sympathiek overkwam en goede dingen zei in het gesprek met die christelijke moeder met 5 kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven