Entertainment alle pijlers

Afpersing John en Linda de Mol

01-10-2014 17:15 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren naar buiten gekomen dat John en Linda de Mol al bijna een jaar worden afgeperst en bedreigd. Bij RTL late night was Peter R. de Vries om eenmalig, ook namens John en Linda, te vertellen wat er tot nu toe allemaal is gebeurd.



Vind het persoonlijk ontzettend sneu voor John, Linda en haar kinderen. Er wordt letterlijk en figuurlijk een creepy spel gespeeld.





Een doos gebakjes lijkt de afperser van mediamagnaat John de Mol en zijn zus Linda de das om te doen. De familie De Mol blijkt al een jaar lang met tientallen bizarre brieven te worden bedreigd door een afperser, die door een kapitale fout nu in het vizier van de politie is gekomen.

Bron: www.ad.nl
Ik vind het inderdaad ook gewoon vreselijk voor John, Linda en familie. Lijkt mij zo erg, alleen maar omdat je bekend bent.

Hoop dat de afperser/bedreiger snel gepakt wordt!
Ik vind het niet sneuer omdat zij toevallig bekend zijn.

Stalken / bedreigen / afpersen is altijd een drama voor de slachtoffers.





Ben ik trouwens de enigste die het raar vind dat de bakker verteld dat hij het gebak 3 dagen in de koelkast laat staan voor hij het bezorgd?
Wat apart dat hij dan hele dure gebakjes gaat kopen. Als hij nou een beetje snugger was had hij gewoon een doos tompoucen bij de hema gehaald.



Ik heb de zaak gister verder niet gevolgd, maar waarom is de familie niet veel eerder naar de politie gegaan dan? Of hebben ze dat wel gedaan en was die doos gebak het eerste aanknopingspunt waar ze wat mee konden?
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ze het eerder niet publiek konden maken.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 01 oktober 2014 @ 17:36:



Ik heb de zaak gister verder niet gevolgd, maar waarom is de familie niet veel eerder naar de politie gegaan dan? Of hebben ze dat wel gedaan en was die doos gebak het eerste aanknopingspunt waar ze wat mee konden?



Natuurlijk zijn ze eerder naar de politie gegaan. Bij de eerste brief, bijna een jaar geleden, heeft John de Mol meteen de politie gebeld.

Door het gebak kon er een compositietekening worden opgesteld (de medewerkers in de bakkerij wisten nog hoe de man eruit zag) en toen is besloten om het naar buiten te brengen.

Onderzoek zelf loopt dus al een jaar
Alle reacties Link kopieren
Of het nou gaat om de familie De Mol of de familie Jansen, dat maakt niet uit. Ik denk alleen dat er op de buis aanzienlijk minder aandacht wordt besteed aan de familie Jansen. Dan hoor je die klootviool Peter Rrrrrr ook niet.
verba volant, scripta manent.
nee ik lees het net, die gebakaffaire is al van vorig jaar.



edit:het ad is niet zo duidelijk...de afpersing begint in oktober 2013 en in september 2014 stuurt hij 4 dreigbrieven waarvan een in die doos gebak. dus.



Bah creepy. Tuurlijk afpersing en stalking is voor iedereen erg, niet alleen voor BN'ers.
Alle reacties Link kopieren
Waarom bestelt hij er 16 dure gebakjes bij?
Alle reacties Link kopieren
quote:bibi72 schreef op 01 oktober 2014 @ 17:27:

Ik vind het inderdaad ook gewoon vreselijk voor John, Linda en familie. Lijkt mij zo erg, alleen maar omdat je bekend bent.





Nou in dit geval natuurlijk niet 'alleen omdat ze bekend zijn'

John de Mol bezit miljoenen.
Hoe komt die dreigbrief dan in de doos gebak?
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 01 oktober 2014 @ 17:39:

nee ik lees het net, die gebakaffaire is al van vorig jaar.



edit:het ad is niet zo duidelijk...de afpersing begint in oktober 2013 en in september 2014 stuurt hij 4 dreigbrieven waarvan een in die doos gebak. dus.



Bah creepy. Tuurlijk afpersing en stalking is voor iedereen erg, niet alleen voor BN'ers.Het gebak werd op 15 september jl. besteld.

bron
Huh? Peter R. is al een jaar op de hoogte en de zaak is nog niet opgelost?

Alle reacties Link kopieren
Ik vind het persoonlijk erger dat Mevr.Jorritsma in de 1e kamer wil.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 01 oktober 2014 @ 17:45:

Ik vind het persoonlijk erger dat Mevr.Jorritsma in de 1e kamer wil.Dat is nog eens een doos gebak!
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Vind het vooral vreselijk voor ze dat de kinderen erbij betrokken worden. Van de familie mogen de kinderen alleen met de auto van en naar school gebracht worden. Op de fiets naar vriendjes zit er ook niet in. Wat een naar gevoel lijkt me dat
En de media is echt stom bezig. Staat er nu in de krant dat uitgerekend vandaag het hek kapot is van het huis van John de Mol. Hoe ongelooflijk naief ben je dan als journalist en zeker degene die het laat plaatsen in de krant. .
Alle reacties Link kopieren
Afgezien dat ik het heel erg vind voor hun, heb ik gisteren wel erg gelachen om de foto van opsporing verzocht die rondwaart. Ik kan 'm alleen niet plakken vanuit de tweet. Iemand de foto ook gezien?
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/ad/nl/32 ... perser-te-herkennen.dhtml



Er komt misschien schot in de zaak!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik las een stuk over de bakker waarin stond dat de medewerkster die de bestelling had aangenomen ziek thuis zit, omdat ze zo van slag is. Dat vond ik nog het opmerkelijkst aan heel de zaak.



Van telegraaf.nl:

"De parttime medewerkster die de bestelling opnam, zit nog altijd aangeslagen thuis. ,,Ze is angstig en gaat voorlopig nog even niet aan het werk”, stelde banketbakker Wassenaar die vandaag naast al zijn vaste klanten ook veel journalisten in zijn zaak zag verschijnen"
quote:kerstklok schreef op woensdag 01 oktober 2014 18:36 Ik las een stuk over de bakker waarin stond dat de medewerkster die de bestelling had aangenomen ziek thuis zit, omdat ze zo van slag is. Dat vond ik nog het opmerkelijkst aan heel de zaak.



Van telegraaf.nl:

"De parttime medewerkster die de bestelling opnam, zit nog altijd aangeslagen thuis. ,,Ze is angstig en gaat voorlopig nog even niet aan het werk”, stelde banketbakker Wassenaar die vandaag naast al zijn vaste klanten ook veel journalisten in zijn zaak zag verschijnen" Waarom vind je dat opvallend? Er is uitgebreid in de pers besproken dat die medewerkers de man hebben geïdentificeerd, ik zou het ook eng vinden als een gestoorde gek weet dat ik hem voor de politie heb omschreven!
quote:Eindeloos schreef op woensdag 01 oktober 2014 18:07 <a href="http://www.ad.nl/ad/nl/32563/Afpersings ... nnen.dhtml" class="link">http://www.ad.nl/ad/nl/32 ... perser-te-herkennen.dhtml</a>



Er komt misschien schot in de zaak! Daar staat alleen in dat de man wel eens een hond uitliet in de buurt. Dat zegt toch niets?
quote:jo-elise schreef op woensdag 01 oktober 2014 18:03 En de media is echt stom bezig. Staat er nu in de krant dat uitgerekend vandaag het hek kapot is van het huis van John de Mol. Hoe ongelooflijk naief ben je dan als journalist en zeker degene die het laat plaatsen in de krant. .En een domme eindredacteur ook!
quote:geordie schreef op woensdag 01 oktober 2014 18:01 Vind het vooral vreselijk voor ze dat de kinderen erbij betrokken worden. Van de familie mogen de kinderen alleen met de auto van en naar school gebracht worden. Op de fiets naar vriendjes zit er ook niet in. Wat een naar gevoel lijkt me dat



Ja, dat vind ik ook vreselijk! Arme kinderen...

En sowieso is het vreselijk als je zo bedreigt wordt, voor wie dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Viool komt straks ook nog bij Boulevard vertellen over haar walchelijke ervaring

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven