Entertainment alle pijlers

Alleen naar een festival, wel/ of niet?

19-04-2017 17:28 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Geen idee of mijn topic hier goed staat!



Alleen ik vraag me dus af of jullie weleens alleen naar een festival zijn gegaan? Hoe vond je dit?

En waarom zou je wel alleen gaan? En waarom niet?



Ik ben benieuwd
Niets mis met alleen gaan. Ik begrijp het wel als iemand dan een drempel over moet een eerste keer.

Festivals zijn vaak zo druk bezocht, je komt misschien een bekende tegen. En anders valt het wellicht niet eens echt op dat je in je eentje gaat. Als het een festival is zoals ik ze ken wordt er dicht op elkaar gedanst....ogen dicht en opgaan in de muziek. Dat kan prima in je eentje. En voor een gesprek leg je vanzelf contacten als je daarvoor open staat.
quote:Rooom schreef op 19 april 2017 @ 18:25:

[...]





Nog nooit gezien! Wel een heel leuk initiatief. Ben je ooit naar zoiets geweest? Of heb je een vaste vriendengroep o.i.d.?



Ik ben er vaak zat geweest maar gewoon omdat het meetingpoint altijd bij het Lowlands Cafe was, dat was het enige feestje vroeger. Nu zijn er meer plekken.

En ja ik heb een hele grote festivalvrienden groep maar iedereen kletst met iedereen en er zitten altijd 'vreemde' buurtjes bij ons te leuren.

Is vaak echt prima te doen alleen denk ik qua dat.



Je leent eens wat en bied wat drinken aan en je hebt contact.
Een concert wil ik nog alleen doen. Dan kom ik toe 5 minuten voor 't begint en ben ik zo snel mogelijk weer weg nadien.

Een festival spreekt mij niet aan. Heel de dag alleen rondlopen ...
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 19 april 2017 @ 18:30:

Een concert wil ik nog alleen doen. Dan kom ik toe 5 minuten voor 't begint en ben ik zo snel mogelijk weer weg nadien.

Een festival spreekt mij niet aan. Heel de dag alleen rondlopen ...

Daar zou ik dus ook bang voor zijn (een concert is inderdaad anders), de hele tijd alleen zijn.



Alleen als ik met andere mensen ben heb ik ook altijd contact met vele mensen op t festival.

Toch heb ik het idee dat ik me awkward zou voelen als ik alleen ben waardoor ik geen leuke nieuwe mensen leer kennen.



Alleen aan de andere kant denk ik dat, dat meevalt. Zoals andere hier zeggen: gewoon een praatje maken, drankje aanbieden etc. Sociaal doen haha
Als jij het gezellig vindt in je ééntje doen.
Alle reacties Link kopieren
@Bblientje nooit gedaan dus ik weet t niet. Vandaar dat ik vraag naar de ervaring van andere mensen.
quote:Rooom schreef op 19 april 2017 @ 18:35:

[...]





Daar zou ik dus ook bang voor zijn (een concert is inderdaad anders), de hele tijd alleen zijn.



Alleen als ik met andere mensen ben heb ik ook altijd contact met vele mensen op t festival.

Toch heb ik het idee dat ik me awkward zou voelen als ik alleen ben waardoor ik geen leuke nieuwe mensen leer kennen.



Alleen aan de andere kant denk ik dat, dat meevalt. Zoals andere hier zeggen: gewoon een praatje maken, drankje aanbieden etc. Sociaal doen haha

Niet geprobeerd zul je het nooit weten. Ik vind het juist hartstikke stoer wanneer iemand zoiets in zijn eentje doet. Heb daar respect voor.



Er zijn ook mensen die niet in hun eentje een drankje en/of hapje op terras durven doen. Terwijl dat juist zoooooo fijn is.
quote:Troeteltje schreef op 19 april 2017 @ 18:38:

[...]



Niet geprobeerd zul je het nooit weten. Ik vind het juist hartstikke stoer wanneer iemand zoiets in zijn eentje doet. Heb daar respect voor.



Er zijn ook mensen die niet in hun eentje een drankje en/of hapje op terras durven doen. Terwijl dat juist zoooooo fijn is.



De enige plek waar ik dat doe, is de Mc Donalds.

In het donkerste hoekje, zodat niet opvalt hoe eenzaam ik daar zit.



Anders ga ik wel ergens een snack halen en die op een verloren bank "zonder bekijks" opeten.



Ik vind het dus écht de hel.
quote:TinyBel schreef op 19 april 2017 @ 18:40:

[...]





De enige plek waar ik dat doe, is de Mc Donalds.

In het donkerste hoekje, zodat niet opvalt hoe eenzaam ik daar zit.



Anders ga ik wel ergens een snack halen en die op een verloren bank "zonder bekijks" opeten.



Ik vind het dus écht de hel.Jammer dat je je zo ontzettend druk maakt om wat andere mensen wel of niet denken.
Ik ben vorig jaar alleen naar een festival geweest omdat er een band was die ik moest zien en niemand vond de muziek leuk. Dus alleen gegaan en ik heb het reuze naar m'n zin gehad. Beetje rondlopen, biertje in de zon, binnen no-time contact terwijl ik helemaal niet zo sociaal ben. Was echt leuk en voor herhaling vatbaar!

En als het niet leuk is, dan ga je weer. Moeite waard om eens een keer wat alleen te doen, geeft je een goed gevoel! Dan moet je wel iets doen wat je ook echt leuk vindt natuurlijk, niet om het alleen doen, doen.
quote:TinyBel schreef op 19 april 2017 @ 18:40:

[...]





De enige plek waar ik dat doe, is de Mc Donalds.

In het donkerste hoekje, zodat niet opvalt hoe eenzaam ik daar zit.



Anders ga ik wel ergens een snack halen en die op een verloren bank "zonder bekijks" opeten.



Ik vind het dus écht de hel.

Echt? Weet je hoe dat komt?

Je lezende alhier leek je me een echte krachtpatser op dergelijk vlak. Positief bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een aantal keer alleen gegaan. Is hartstikke leuk kan je je eigen gang gaan haha
Alle reacties Link kopieren
quote:Onbevangen schreef op 19 april 2017 @ 18:53:

Ik ben een aantal keer alleen gegaan. Is hartstikke leuk kan je je eigen gang gaan haha

Dat is zeker een voordeel!

Heb je toen bijvoorbeeld ook nieuwe mensen leren kennen?



Ik ben 1 keer alleen op vakantie geweest en toen ben ik eigenlijk nooit alleen geweest. Het is bij mij meer dat ik het niet durf alleen te gaan.

Hij staat in ieder geval op mijn bucket list
Het is ook maar wat je verwacht.

Ik ga ergens alleen heen, omdat ik alleen wil zijn of omdat het zo uitkomt. Niet omdat ik mensen wil ontmoeten.



Ik kan net zo goed nieuwe mensen ontmoeten als ik met mijn vrienden ben. Zij houden mij echt niet de hele avond strak aan een lijn om te voorkomen dat ik met een ander praat.
Ik ga graag alleen naar de film, een museum of een stad bezoeken. Wat anderen hier ook zeggen: je kunt dan precies zo lang ergens kijken waar je wilt, of juist na vijf minuten vertrekken, of wat dan ook. Ik vind het fijn om in gedachten verzonken te zijn of (bij een dramatische film bijvoorbeeld) mijn emoties de vrije loop te laten en daarna nog even verder te mijmeren. Wel is het zo dat ik dan juist graag echt alleen ben. Even niet gericht zijn op een ander, genieten van de stilte en afzondering en een beetje onzichtbaar zijn als het ware. Ik weet niet of ik alleen naar een festival zou gaan, juist vanwege het sociale aspect. Dan zou ik het weer lastig vinden om een terloops gesprekje af te ronden of een voorstel van een ander af te wimpelen en me juist weer op een onprettige manier bewust worden van mezelf in het contact. Het hangt er denk ik dus een beetje vanaf wat je leuk vindt als je alleen op pad bent: echt even solitair zijn of juist contacten leggen.
quote:Troeteltje schreef op 19 april 2017 @ 18:47:

[...]



Echt? Weet je hoe dat komt?

Je lezende alhier leek je me een echte krachtpatser op dergelijk vlak. Positief bedoeld.



Door een stad wandelen, langs een strand wandelen, eventueel alleen naar een concert, ... allemaal geen probleem.

Met momenten zelfs graag, want dan ben ik eigen baas en hoef ik met niemand rekening te houden .



Maar zet mij niet tussen groepen mensen alleen op een stoel of op een festivalweide, want dan voel ik me "bekeken".

En eenzaam, want je ziet al die mensen gezellig in groepjes samen.

Eten is - wat mij betreft - iets wat je gezellig samen doet, net zoals een hele dag naar een festival.



Als ik alleen op pad ben, eet ik dus de helft van de tijd gewoon niet.

Vergeet ik ook gewoon vaak, of ik kom niks tegen of "het is het moment niet" of er is geen bank (koop ik een belegd broodje en steek dat in mijn rugzak "voor straks"), ...
quote:Rooom schreef op 19 april 2017 @ 18:36:

@Bblientje nooit gedaan dus ik weet t niet. Vandaar dat ik vraag naar de ervaring van andere mensen.Ja oke. Hangt natuurlijk ook van een aantal factoren af, wacht je bv tot mensen op jou afstappen of ben je erg sociaal?
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk..why not
Alle reacties Link kopieren
Doen!!
Alle reacties Link kopieren
O je zegt gewoon ben ff rondje lopen, mijn vrienden zijn daar..
Ik doe heel veel dingen alleen, reizen, uit eten, bios, sauna etc. Maar festival nog nooit gedurfd terwijl ik echt een festivalganger ben en heel snel contacten leg.

Vind het altijd stoer als mensen dat doen en lekker genieten. Vaak zat ook beste vrienden gemaakt voor die dag met mensen die alleen zijn.

Dus ja, zeker doen! Hopelijk doe ik je een keer na, want wil dat van mijn lijstje strepen

Denk dat het voldoening geeft, zeker als het een top dag wordt. Heerlijk die vrijheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:apiejapie schreef op 19 april 2017 @ 18:20:

[...]



O echt? Denk je dat ook als mensen alleen boodschappen doen, alleen een rondje door het bos lopen of alleen een broodje in de stad eten? Het is toch juist heerlijk als je jezelf voldoende leuk gezelschap vindt om alleen te gaan? Vind ik niks sneus aan.



Die vergelijkingen slaan de plank mis.

Op een festival sta je dan als het goed is uren in je eentje te dansen/te drinken
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 19 april 2017 @ 20:05:

[...]





Die vergelijkingen slaan de plank mis.

Op een festival sta je dan als het goed is uren in je eentje te dansen/te drinken

Ik vind het sneu om op de bank te blijven zitten omdat je het lef niet hebt om het in je eentje ergens gezellig te hebben. Je kan weleens oordelen en veroordelen, maar je zal de kost moeten geven die net zo denken als jij en daardoor nooit ergens komen.

Heb je enig idee hoeveel oereenzame mensen dit land kent? Dat komt door al dat oordelen en veroordelen door de buitenwacht, mensen zoals jij.
quote:calvijn1 schreef op 19 april 2017 @ 20:05:

[...]





Die vergelijkingen slaan de plank mis.

Op een festival sta je dan als het goed is uren in je eentje te dansen/te drinkenNog steeds heel bijzonder dat je dat sneu vindt, en er vanuit gaat dat iemand dan geen vrienden heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 19 april 2017 @ 20:13:

[...]





Nog steeds heel bijzonder dat je dat sneu vindt, en er vanuit gaat dat iemand dan geen vrienden heeft.Mooi gezegd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven