Entertainment alle pijlers

Boek voor mijn vrouw, iemand tips??

23-03-2017 14:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf helemaal niet thuis in de boeken. Ik lees geen fictie.



Nu wil ik voor mijn vrouw een boek kopen. Heeft er iemand tips?



Zij houd van boeken met een aangrijpende verhaal. Misschien wat midden-oosters georiënteerd. Het liefst ook een redelijk nieuw boek, dan weet ik zeker dat ze hem niet gelezen heeft. Ze heeft al zeker een jaar geen boek gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Niet aangrijpend noch midden-oosters, maar na jaren niet gelezen te hebben vond ik Pogingen iets van het leven te maken van Hendrik Groen wel een fijne instapper.



Het leest vrij vlot weg, zonder dat het te gemakkelijk wordt.



Totaal niet recent maar wel aangrijpend en midden-oosters: de boeken van Betty Mahmoody: https://www.bol.com/nl/c/ ... /36894/N/8299/?country=BE
Alle reacties Link kopieren
Thriller? Roman? Avontuur?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Een vrouw op de vlucht voor een bericht, van David Grossman.

Een vrouw op de vlucht voor een bericht is een groots verhaal over een vrouw, haar twee zoons en hun verschillende vaders. Een roman over vriendschap, over een grote liefde en een versmade liefde, over ouderschap en over je weg in het leven. Maar het is vooral een ongeëvenaarde roman over de bijna heldhaftige inspanning van een moeder om een gezin bijeen te houden in een klein verscheurd land.(Israël)



Misschien niet nieuw genoeg, maar wel mooi.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Een klein leven. Zo mooi!!!!
Alle reacties Link kopieren
Alle boeken van Griet op de Beeck. Aangrijpend op een kleine manier. Niet MO georiënteerd. Het gaat meestal over gewone mensen met gewone levens.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 23 maart 2017 @ 14:22:

Niet aangrijpend noch midden-oosters, maar na jaren niet gelezen te hebben vond ik Pogingen iets van het leven te maken van Hendrik Groen wel een fijne instapper.



Het leest vrij vlot weg, zonder dat het te gemakkelijk wordt.



Totaal niet recent maar wel aangrijpend en midden-oosters: de boeken van Betty Mahmoody: https://www.bol.com/nl/c/ ... /36894/N/8299/?country=BE



Ik neig naar: In een sluier gevangen



Dat is echt iets voor mijn vrouw. Heb je die gelezen of misschien iemand anders?
Alle reacties Link kopieren
Niet nieuw maar wel iets waar ik meteen aan denk, The Red Tent van Anita Diamant. Bol heeft ook nl vertaling zie ik.

Leuk kado idee hoor, ik vind het ook leuk om boeken te krijgen van mijn vriend.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van klassiekers als Woeste Hoogten? Alles van Emile Zola of Charles Dickens? 1000 Schitterende zonnen van Khaled Hosseini?
Alle reacties Link kopieren
quote:ManofHonor schreef op 23 maart 2017 @ 14:35:

[...]





Ik neig naar: In een sluier gevangen



Dat is echt iets voor mijn vrouw. Heb je die gelezen of misschien iemand anders?



Ja die heb ik gelezen!

Is inderdaad een ingrijpend verhaal en midden-oosters. En het leest makkelijk weg.

Maar ik vond het zelf erg Amerikaans, heel dramatisch geschreven. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:ManofHonor schreef op 23 maart 2017 @ 14:35:

[...]





Ik neig naar: In een sluier gevangen



Dat is echt iets voor mijn vrouw. Heb je die gelezen of misschien iemand anders?





Ik heb 'm als puber gelezen en bleef er nachten voor op om 'm uit te lezen.

Het is niet het grote literaire werk (vertaling doet ook al niet veel goed wat dat betreft) maar meeslepend was het wel. Bepaalde passages staan me nog altijd bij (25 jaar later).
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip: ik moet gelijk denken aan de boeken van Khaled Hosseini.

Ingrijpende verhalen, maar is niet midden-oosters.



Zelf vond ik Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini mooier dan In een sluier gevangen.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van 50 tinten grijs? Dan krijg je daarna ook wat meer pit tussen de lakens. Bonus voor jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:JesyDoe schreef op 23 maart 2017 @ 14:40:

Wat dacht je van klassiekers als Woeste Hoogten? Alles van Emile Zola of Charles Dickens? 1000 Schitterende zonnen van Khaled Hosseini?Zout op mijn huid vond ik ook een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
@MonicaG Juist, heb ik ook gelezen, met jou kan ik praten????
quote:MonicaG schreef op 23 maart 2017 @ 14:45:

[...]





Zout op mijn huid vond ik ook een aanrader.O echt, vond ik dan weer vreselijk. Hillary Mantel schrijft prachtig, maar is geen lichte kost. Owen Sheers schrijft ook prachtige boeken!
Alle reacties Link kopieren
Khaled Hosseini heeft inmiddels iedereen gelezen denk ik



Niet over het Midden Oosten, maar wel Arabische cultuur (Moren): De Hand van Fatima.
Alle reacties Link kopieren
quote:JesyDoe schreef op 23 maart 2017 @ 14:49:

@MonicaG Juist, heb ik ook gelezen, met jou kan ik praten????



Euh ik vrees ervoor, ik verslond boeken als puber maar de laatste 20 jaar ben ik niet verder geraakt dan de dagboeken van Bridget Jones



Ben nu wel weer langzaamaan begonnen met lezen en ik merk dat het me goed doet



Zijn Woeste Hoogten en 1000 schitterende zonnen een beetje vlot leesbaar voor een ongeoefende lezer?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb mijn keuze gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
@MonicaG Ik vind van wel, ben zelf ook niet van de ingewikkelde en zware lectuur. Allebei de verhalen zijn aangrijpend en mooi. Woeste Hoogten speelt zich af in de negentiende eeuw in Engeland en 1000 Schitterende zonnen in Afghanistan. Liefdesverhalen met alle menselijke aspecten als haat, jaloezie, leugens etc. Deze verhalen zijn bij mij echt blijven hangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:JesyDoe schreef op 23 maart 2017 @ 15:00:

@MonicaG Ik vind van wel, ben zelf ook niet van de ingewikkelde en zware lectuur. Allebei de verhalen zijn aangrijpend en mooi. Woeste Hoogten speelt zich af in de negentiende eeuw in Engeland en 1000 Schitterende zonnen in Afghanistan. Liefdesverhalen met alle menselijke aspecten als haat, jaloezie, leugens etc. Deze verhalen zijn bij mij echt blijven hangen.



Bedankt

*gaat een nieuwe wishlist aanmaken bij de winkel van ons allemaal*
Alle reacties Link kopieren
TO, mocht je voor "In een sluier gevangen" willen gaan; dat boek is al best oud. Grote kans dat ze het al heeft gelezen. Daar is ook een vervolg op: "Uit liefde voor mijn kind", maar ook dat is al wat ouder.

Maar de dochter in dat verhaal (Mahtob Mamoody) heeft ook een boek geschreven: "In de schaduw van mijn vader".
Alle reacties Link kopieren
Boeken die niets met midden oosten te maken hebben en waarvan er 1 bovendien al wat jaartjes meegaat maar die ik allemaal wel erg mooi vond:

- Het genie in de muizenval, Daniel Keyes, 1959

- Hotel op de hoek van bitter en zoet, Jamie Ford, 2011

- De schaduw van de wind, Carlos Ruiz Zafon, 2001



Verder nog

- Nachtwild, Anoek de Groot, 2015

De laatste heb ik niet zelf gelezen maar een kennis kent de dame die het (autobiografisch) heeft geschreven.

De andere boeken heb ik wel gelezen (in het Engels) en vond ik erg goed.
Alle reacties Link kopieren
OP zich kun je zo'n vraag trouwens ook heel goed in een boekwinkel stellen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ali en Nino - Kurban Said, roman over liefde tussen christelijke vrouw en moslimman of andersom, speelt in Armenië volgens mij. Met humor geschreven.



Mornings in Jenin (of NL versie daarvan) - Susan Abulhawa, over een palestijns kindje dat wordt gestolen door een Israelische soldaat, en wordt opgevoed als jood.



Burnt Shadows (of NL versie) - Kamila Shamsie, speelt zich af in Japan (atoomaanslag 2e WO), Afghanistan/Pakistan, VS voor zover ik me herinner. Over liefde en familie en oorlog. Heel mooi geschreven.



Oh ja dit zijn geen nieuwe boeken... maar niet zo bekend, voor zover ik om me heen merk.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven