Entertainment alle pijlers

Boer zoekt Vrouw 2017 -deel 2-

16-04-2017 20:45 1652 berichten
Gaan we weer!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanahoria schreef op 24 april 2017 @ 16:47:

[...]



Heb je Facebook? Dan kun je boer zoekt vrouw liken, daar worden regelmatig updates geplaatst hoe het nu met de boeren is. Af en toe komen er zelfs boeren voorbij van seizoenen geleden, dat er bijvoorbeeld een kindje is geboren, of dat ze juist uit elkaar zijn.Goed idee! Ik heb facebook, ga ik doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:nadine_j schreef op 24 april 2017 @ 13:16:

Ooh leuk einde!!!! Alle vijf een vrouw, top!



Ik blijf Riks echt heel sympathiek vinden ondanks zijn lompheid en ben blij dat hij een leuke vrouw gevonden heeft. Zo lief dat hij tranen in zijn ogen kreeg van ontroering: ik vond ze leuk samen!



Olke: ook leuk voor hem! Al vraag ik me af of daar echte liefde speelt of meer iets als "ik kan er tegenaan kruipen, het is fijn om een relatie te hebben, en we hebben het fijn samen". Maar goed, als hij er gelukkig mee is, dan ben ik dat ook



Er staat een rok met een paar benen eronder aan het aanrechtblad, die 10 x per dag iets warms en bruins voor hem inschenkt. Olke is blij, meer heeft hij niet nodig



David & Mara: ik denk nog steeds dat het niet lang gaat duren. Alleen al het feit dat zij over "een paar jaar" naar Roemenie wilt gaan.... een relatie op zo'n afstand hou je toch geen 5 jaar vol? Daarbij denk ik ook dat zij toch te jong is voor hem, dus ben benieuwd wat er op de afterparty gebeurt. Voor nu zagen ze er wel gelukkig uit.



Marc & Annekim zijn leuk samen! Alleen kan ik nog steeds geen hoogte van haar krijgen. Ik vind haar iets hebben wat me op de zenuwen werkt, maar weet niet wat. Begrijp ook die daadkrachtigheid niet zo goed: haar omgeving zegt dat ze een eigen wil heeft en sterke mening, maar ik vind haar juist heel timide overkomen in gesprekken. Die tante ook... het zou echt niks voor mij zijn... maar ik vind ze wel heel lief samen en hoop dat ze supergelukkig worden want dat gun ik ze!



Herman & Fleur: schattig!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:JoopterH schreef op 24 april 2017 @ 17:48:

Ik kon me trouwens niet herinneren dat ik dat fragment eerder had gezien, waarin Olke de brief van de Amerikaanse opzij legde. Zat het wel in de brievenuitzending?Nee, zat er niet in.
't Is al met al een heel gedoe
quote:minnimouse schreef op 24 april 2017 @ 17:15:

[...]





Dat zei ik gisteren ook tegen mijn vriend.

Olke zei haar voorheen niet te kennen. Dan zou ik als Amerikaanse niet naar een Nederlands programma schrijven, maar gewoon eens aanbellen of desnoods daar persoonlijk een brief in de bus stoppen.Dit dus. Nog niet aan die mogelijkheid gedacht, maar als je dan niet durft aan te bellen of niet naar de buurtkroeg durft... dan gewoon de brief in de brievenbus!
Alle reacties Link kopieren
Net eindelijk via gemist kunnen kijken. Wat een tuthola is Mara eigenlijk, jeetje. Tijdens de city trip herhaling, we vullen elkaar zo goed aan, ze kennen elkaar net. Ze komt bij wijze net om de hoek kijken maar ze uit zich zo tuttig in d´r manier van praten, ik vind ze niet bij elkaar passen David en Mara. Voor de rest allemaal leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 24 april 2017 @ 17:16:

Olke zei in het begin dat hij liever eerst een Nederlandse vrouw wilde proberen (of iets van die strekking). Misschien voelt hij zich toch Nederlandser dan hij toegeeft.

In welk opzicht verschillen wij van de Amerikaanse vrouwen?



Amerikaanse vrouwen zijn meer overdreven. Ze vinden alles geweldig, prachtig, zielig of eng, maar tegelijkertijd zijn die emoties heel oppervlakkig. Als zij zeggen "i love you sooooo much!" Zeggen ze eigenlijk "ik vind je wel aardig." Nederlandse vrouwen zijn veel nuchtiger, veel meer "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg."



Ja ik heb ervaring met Amerikanen. Zijn prima mensen maar zeker anders dan Nederlanders.
Oehoe!
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 24 april 2017 @ 15:22:

Wat is er leuk aan hem dan?

Dat luie, twijfelende, geen knopen door kunnen hakken, lege woorden gebruiken die niks zeggen?



Mara kan veel beter krijgen, maar dat heeft ze niet door. Hopelijk komt dat nog! Een leuke lieve energieke man die geen lulverhalen ophangt, diepgang heeft, recht door zee is en van aanpakken houdt.

Mijn hemel zeg, die mensen zijn gek op elkaar.

Laat ze lekker.
You don't have to fit into the format
Zo zie je maar: je moet niet te ver zoeken, de liefde woont om de hoek.



O ja en voor Riks: een man weet pas wat ie mist....als ze d'r niet is...
quote:Eindeloos schreef op 24 april 2017 @ 18:12:

[...]

Jouw motto
Alle reacties Link kopieren
David is inderdaad een grote flirt. Hij creëert met elke vrouw zo'n fijn intiem sfeertje en maakt haar complimentjes over hoe ze is en over haar uiterlijk.

Zelfs met Yvon kon hij het niet laten. Ik vind hem ook veel ouder overkomen dan 27. Mara lijkt dan ineens heel jong bij hem.
quote:tampontouwtje schreef op 23 april 2017 @ 21:16:

Ik vraag me af of hij echt een bedrijf van de grond krijgt en succesvol kan maken.Ik ook idd. En wat voor studie doet Mara dan? Kan ze daar wat mee in Roemenië?
quote:lila01 schreef op 24 april 2017 @ 20:03:

David is inderdaad een grote flirt. Hij creëert met elke vrouw zo'n fijn intiem sfeertje en maakt haar complimentjes over hoe ze is en over haar uiterlijk.

Zelfs met Yvon kon hij het niet laten. Ik vind hem ook veel ouder overkomen dan 27. Mara lijkt dan ineens heel jong bij hem.Ik was idd ook nogal verbaasd dat hij nog maar 27 is, komt echt ouder over. Heb ook helemaal niks met hem, wat een glijerd. Eerst maar 'ns zien of het allemaal lukt, tot nu toe heb ik 'm nog maar weinig zien werken.
Echt leuk dat alle boeren (al vind ik ze niet allemaal die titel waardig, maar dat terzijde) nu gelukkig zijn in de liefde!
Alle reacties Link kopieren
quote:Yenthe79 schreef op 24 april 2017 @ 20:31:

[...]





Ik was idd ook nogal verbaasd dat hij nog maar 27 is, komt echt ouder over. Heb ook helemaal niks met hem, wat een glijerd. Eerst maar 'ns zien of het allemaal lukt, tot nu toe heb ik 'm nog maar weinig zien werken.Aan tafel werkt hij het eten waarschijnlijk keihard naar binnen.
Ja precies!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bijna denken dat Anne kim al zwanger is.
Alle reacties Link kopieren
Wat typen sommigen hier toch grappige dingen.

Zat net hardop te lachen
Alle reacties Link kopieren
quote:--ik-- schreef op 24 april 2017 @ 21:01:

Ik zou bijna denken dat Anne kim al zwanger is.Ohja, waarom denk je dat?
Life is always rocky when you're a gem.
Op de een of andere manier vind ik Annekim en Marc gewoon te simpel bij elkaar bedacht. Zo van nou, we hoeven er weinig moeite voor te doen om elkaar te hebben en te houden. We wonen toch al bij elkaar om de hoek, houden allebei van in een ander land dan NL wonen, vinden dieren interessant, willen allebei kinderen, zitten in dezelfde league qua looks en intelligentie, vinden elkaar aantrekkelijk dus het zou wel heel dom/onlogisch zijn als we niet voor elkaar gaan. Maar ondanks picture perfect mis ik ergens chemie en verbondenheid ofzo bij die twee. Maar ik zal er wel naast zitten en ik hoop dat ze nog lang en gelukkig leven.



Mara en David zijn nu wel leuk samen, ik betwijfel of het voor altijd is. David praat wel veel maar het is allemaal wat inhoudsloos. En Herman is een knapperd geworden en ik denk dat Fleur en hij echt verliefd zijn tot de dood hen scheidt.



Riks vind ik echt een sukkel. Sorry hoor, maar zelf zeggen dat je geen handige Harry bent maakt niet dat het minder erg is hoe je met de overgebleven vrouw bent omgegaan. Je zal Marit zijn en hem nu horen zeggen dat hij het door jou met zijn zomerknecht doet. Dan ga je toch door de grond.



En Olke, die wil gewoon wat warmte. Dat heeft ie nu toch gekregen en zo lang hij er gelukkig mee is en zij ook vind ik het best. Ik hoop dat ie Sandra gauw vergeten is.



Tot zover mijn twee centen.
quote:jopee schreef op 24 april 2017 @ 16:18:

[...]





Nou inderdaad. Hij glunderde bij het feit dat ze iedere keer langskwam met eten. Hij mist gewoon de aanwezigheid van een vrouw in huis, vraag me af of hij echt verliefd is.

Zij heeft twee kinderen, is gescheiden. Zij wil mogelijk wel graag met haar kinderen op zo'n grote farm leven. NOu ja, als ze samen maar duidelijk hebben wat ze aan elkaar hebben, dan is het goed..Prima toch, zij gescheiden en kinderen, hij eenzaam en rijk op een grotere boerderij, 1+1 is 2.
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 24 april 2017 @ 08:26: Hmmm, blijkbaar was Riks dus toch niet zo eerlijk en direct als sommigen dachten. Bot nog wel steeds

Maar uiteindelijk heeft hij ook wat hij zocht. Die vrouw heeft al eens proefgedraaid en wist precies wat ze zou krijgen dus dat zal vast goedkomen. Precies zo eerlijk en direct als sommigen dachten. Hij zei het zoals het geweest zal zijn: tijdens de citytrip met Marit (en dat eindeloze gedoe over verliefd zijn/worden) besefte hij, dat hij wel gevoelens van verliefdheid had, maar het eerder niet besefte. Dus dankzij BZV ofwel de gezelligheid van 3 logerende dames en het gepraat over relaties & liefde & gevoelens, wist hij dat deze vrouw wat voor hem zou kunnen zijn en heeft hij contact met haar opgenomen. Hiervoor was hij bar slecht met gevoelens, dus een botterik. Ook dit is toegelicht: overlijden van broer, echtscheiding. Hij was dus goed dichtgeklapt. Bij het zien van de uitzendingen zag hij zelf ook dat het wel anders kon en hij is bezig zijn gedrag aan te passen.

Daar hebben zijn kinderen en ex natuurlijk ook wat aan.

Voor hem heeft het avontuur dus erg goed uitgepakt.





quote:Olke heeft gelukkig ook een goede vriendin gevonden. Kan er niet uit opmaken of dit nu de echte grote liefde is die hij zoekt. Hij zocht liefde, was erg eenzaam. Met een goede vrouw is hij dus tevreden en de luxe-wens was een Nederlandse. Dat is redelijk gelukt. Maar Sandra lijkt wel zijn eerste keuze te zijn. Daar is hij niet in blijven hangen.quote: Herman en Fleur zien er goed uit.



David en Mara. Ik denk dat David is gaan inzien dat hij Suzanne toch niet kan houden. Die heeft hij dus uit zijn hoofd gezet en zit nu vol op Mara. Weet niet hoe lang dat zal duren. Hij zei voor de kriebels gekozen te hebben en dat bleek Mara te zijn. Volgens het AD-interview is hij erg tevreden met deze keuze.quote: Marc en AnneKim. Die hebben het gewoon heel leuk samen. Hij geeft haar prima de ruimte en dat heeft ze ook nodig. Mooi ook dat hij zei dat zij de bepalende factor kan zijn over waar ze in de toekomst wonen. Prima toch? Ik denk dat hij als het echt nodig echt wel op zijn strepen zal staan.



Eind goed, veel goed. Niet alles. Denk dat Olke er wel een flinke kater aan overgehouden heeft. Sandra komt niet mooi uit de verf. Ik hoop dat ze er in het dagelijkse leven niet teveel last van zal krijgen. Ik vond haar wel prima in Texas passen. Zal me niet verbazen als ze daar uiteindelijk toch een keer terechtkomt.

Zonder er zelf van alles omheen te verzinnen, vind ik dat Sandra er beter uitkomt dan het leek. Het kan helaas wel zijn dat er nu van alles op haar geprojecteerd wordt. Ze blijkt een rare communicatiestijl te hebben: niet zeggen wat je bedoelt. Overigens doen alle nette mensen dat, maar die gaan minder ver. Dat kan de onechtheid verklaren. Tot aan die laatste dag hadden ze het plezierig. In de uitzending begint hij dan te drammen, maar volgens het dagboek van Alberdien deed hij dat al bijna meteen. Misschien zat hij na het vertrek van Alberdien direct te dicht op haar met die lompe omheldingen of dramde hij nog wat erger, maar dat kan niet meer dan speculatie zijn.



Hier staan de interviews van het AD: http://www.ad.nl/dossier/ ... 3-4155-8a65-efc251334d52/ Alleen weet ik niet of het voor iedereen leesbaar is.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamien schreef op 24 april 2017 @ 08:28:

Iedereen is hier zo blij voor Olke, maar ik vind hem echt vreselijk! Ik zal wel een romanticus zijn, maar ik hoop toch altijd op een beetje liefde, zeg maar. Olke zoekt gewoon iemand die het huishouden komt doen, die voor hem kookt en waar hij tegenaan kan lullen. Maar verder? Verliefd zijn of dat soort gevoelens komen helemaal niet aan de orde. Een zakelijke overeenkomst is het. Lekker makkelijk. En dat houterig gehug van hem... brrrrr. Nee, alles staat me tegen bij die man. Net als bij Riks trouwens. Die sprak dan wel echt over gevoel en liefde, maar bij hem staat heel duidelijk de kerk op nummer 1. Daarover zei Riks zelf dat zijn kinderen op nr. 1 staan.

.



quote:vivamien schreef op 24 april 2017 @ 09:00: [...]



Nogmaals, dat je het fijn vindt dat iemand er dezelfde kerk bezoekt, dat snap ik helemaal. Maar hij gaf bij (ben haar naam even kwijt) de vrouw die voor Marit wegging wel duidelijk aan dat het geloof toch echt wel het allerbelangrijkste was. En dat hij haar kind ook volgens de regels van zijn kerk zou gaan opvoeden. Ja sorry, ik krijg daar een heel onbehagelijk gevoel bij.



Nog even een toelichting, ik denk dat het wel heel goed is dat hij nu iemand gevonden heeft van zijn eigen kerk. Ik denk dat dat geloofs-dingetje gewoon een heel moeilijk verhaal was geworden. Hij heeft zich waarschijnlijk verkeken op de geloofsstijl hier. Hier zit je niet zo geïsoleerd en is de over het algemeen de kerk niet het enige vertier met weekontmoetingen en zo. Hier kan je dus vrijer zijn in je keuze wel of niet kerks te zijn en ook in je beleving van het geloof. Onze losse manier past daar niet goed in. Maar hij had wel mogen waarschuwen dat hij bij een mennonitische kerk zit. Dan weet je al van te voren dat het wat strakker is.

En bij het voorstellen of zo heeft hij het zelf ook veel losser gebracht.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 24 april 2017 @ 09:40: [...]



Heb die aflevering niet gezien, maar ik vind het erg kinderachtig om daar iemand voor af te wijzen. Je bent een veeboer met megastal en je krijgt een brief van een leuke vrouw. Die blijkt ter plekke vegetarisch te zijn. Ik vind hem niet kinderachtig om deze afwijzing, want dat geeft problemen. Het komt wel slecht over dat haar vader zij dat ze niet als vegetariër kon blijven en dat ze toen als eerste bedankt werd. Omgekeerd is het verbijsterend dat een vegetariër (daar kies je immers bewust voor), naar een onbekende veeboer schrijft voor een relatie. Dat klopt toch niet? Je wil geen dieren eten omdat je daarvoor dieren doden moet, maar je gaat wel meewerken op/leven van een megastal met dieren voor de slacht. Voor een stageweek was het anders geweest, maar deze week was de opmaat naar een relatie.quote:JoopterH schreef op 24 april 2017 @ 11:00:

O, brrr, dat zogenaamde inkeermoment van Alberdien bij de kalfjes, dat was toch enorm nep? Ze lieten het gisteren nog weer eens zien. Die starende blik en dan het langzame neeschudden: nee, ik kán het niet, ik kán het niet! Handig dat een cameraman dit plots ontluikende inzicht - ik ben een té grote dierenliefhebber - meteen in close-up kon vastleggen voor ons. Wat een toneelspel. Veel spontane scenes moeten over omdat er net iets niet klopte voor de opname. Lampen niet goed gericht of zo of nee, dit móet in close-up, dus opnieuw. Dat werkt houterigheid in de hand.quote:lila01 schreef op 24 april 2017 @ 11:17:

Sandra is in sept. 2016 met een eigen cateringbedrijf begonnen in Nederland. Ik snap niet zo goed waarom ze dan nu ineens naar Texas wilde. Zei ze dat dan, dat ze opeens naar Texas wilde? Sommigen willen al jaren naar Amerika of naar een ander land. Ze moet net als jij ergens van leven en begon met dat franchisebedrijf. Ze heeft niet zelf een bedrijf opgezet, wat dan door het vertrek naar Texas verloren kapitaal geweest zou zijn.quote:Lotte35 schreef op 24 april 2017 @ 12:31: [...]



Precies, en zo legde Alberdien het zelf ook uit bij Pauw.

Die zei namelijk tegen haar: 'Maar je wíst toch dat dieren op een boerderij niet alleen geboren worden om te aaien en in de wei te dartelen?' (of iets in die trant). Waarop ze antwoordde: 'Natuurlijk wist ik dat, maar iets 'weten' is heel anders dan iets echt te 'beleven' en er middenin te zitten. En dat geloof ik helemaal. Die beleving is bij zo'n megastal waarschijnlijk overdonderend. Je aait en voedt wat lieve kalfjes en dan zie je opeens die hele rij kalfjes die binnenkort geslacht zullen worden. Bij een kleiner bedrijf kan je daar waarschijnlijk beter mee omgaan.





Het is me een raadsel wat er kinderachtig is aan deze afwijzing. Het is geen potje knikkeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 24 april 2017 @ 15:45:

Olke was duidelijk niet verliefd. Iemand die voor hem kookt en wat gezelligheid, dat is het voor hem. Rare kwast is het. Nou, hij zocht een knuffelbare vrouw voor gezelligheidheid in huis. Sandra was wel zijn eerste keus, totdat ze plotseling omsloeg, waar hij niets van begreep. Volgens Sandra is dat later uitgepraat.



Op de reüniefoto is hij de enige die niet gelukkig oogt. Moet waarschijnlijk nog wennen aan de nieuwe situatie.





quote:nadine_j schreef op 24 april 2017 @ 17:09: [...]



Dit klinkt logisch ja. Maar wat ik me dan afvraag... waarom zo omslachting en een brief schrijven? Waarom niet gewoon een keer op hem afstappen en iets gaan drinken? Neem aan dat als het "ons-kent-ons" is daar, zijn adres niet heel moeilijk te achterhalen valt. Evenals de buurtkroeg. Omdat veel mensen in zo'n situatie niet uit hun woorden komen, of het moment blijkt ongepast en er wordt niet geluisterd maar weggesneld naar belangrijke zaken. Met de brief kan je ook beter nadenken over hoe je het zegt, zeker als je gescheiden bent en 2 kinderen meebrengt. Ik vind dat ze het prima aangepakt heeft. Gewoon schrijven en afwachten. Niemand die hiermee op z'n gezicht gaat.

Ze komt mee naar het BZV-feest. Ze waren te laat met het visum om mee te kunnen naar deze reünie.





quote:minnimouse schreef op 24 april 2017 @ 17:16:

Olke zei in het begin dat hij liever eerst een Nederlandse vrouw wilde proberen (of iets van die strekking). Misschien voelt hij zich toch Nederlandser dan hij toegeeft.

In welk opzicht verschillen wij van de Amerikaanse vrouwen? Auw my gauwd, kleinschaliger, zelfstandiger, voor wat het waard is. We zijn ook brutaler en egocenterischer, heeft-ie vast niet aan gedacht.



Het kan zijn dat hij tussen twee landen is blijven hangen. Wel Nederlands zijn, maar binnen de Nederlandse gemeenschap daar is hij natuurlijk wel een Fries, wat Alberdien zo lekker opgepakt heeft.
Alle reacties Link kopieren
Olke en Sandra bellen nog weleens:





http://www.ad.nl/show/san ... r-in-de-brieven~a3f8bfe3/



http://www.ad.nl/dossier- ... lingsrestaurant~a22f055c/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven