Entertainment alle pijlers

Break free BNN

08-04-2016 15:00 170 berichten
Je gaat op reis, besluit alles achter je te laten en een tijdje uit de sleur van het dagelijkse leven te breken. Maar wat als dat het laatste is wat je ooit zult doen?



In Break Free, een documentaireserie gepresenteerd door Chris Zegers, worden de levens gevierd van jonge mensen die in het buitenland op tragische wijze verongelukt zijn. In vijf afleveringen zie je een indrukwekkend eerbetoon door familie en vrienden in een poging de herinnering levend te houden.



Iemand die de laatste aflevering(en) gekeken heeft? Ik vind het hele mooie documentaires. Jonge mensen, in de bloei van hun leven, die hun droom achterna gaan. En dat vervolgens die droom dan eindigt in een nachtmerrie. Heftig, puur en mooi tegelijk! De documentaires zetten mij aan het nadenken over dromen, reizen, leven en de dood.



Wat vinden jullie van deze afleveringen?
Alle reacties Link kopieren
In de aflevering van gisteren (Over Lisanne Froon) vond ik het mooi dat echt de persoon ipv het sensatieverhaal centraal stond.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de eerste gezien.

Vond het zelf heel beperkt.

Maar dat komt misschien ook omdat er op internet al zoveel te lezen is geweest.
Heel mooi. Over de hele aanloop naar de reis, dat ze haar kamer voor de terugkomst al had gehuurd en alles tot in de puntjes had geregeld. Ook de hele aanloop naar hun fatale einde, heftig ook hoe werd verteld hoe ze toch nog 8 dagen hebben geprobeerd hulp te vinden. Mooi, integer en respectvol gemaakt. Ik ga zeker de andere afleveringen ook kijken.
quote:Doreia schreef op 08 april 2016 @ 15:16:

Heel mooi. Over de hele aanloop naar de reis, dat ze haar kamer voor de terugkomst al had gehuurd en alles tot in de puntjes had geregeld. Ook de hele aanloop naar hun fatale einde, heftig ook hoe werd verteld hoe ze toch nog 8 dagen hebben geprobeerd hulp te vinden. Mooi, integer en respectvol gemaakt. Ik ga zeker de andere afleveringen ook kijken.Dat vond ik inderdaad ook mooi om te zien! In de media kwam het soms over alsof het twee roekeloze meiden waren, maar blijkbaar heeft ze zich wel degelijk goed voorbereid. Dat maakt het anderzijds ook weer zo heftig, vind ik. Nog zo goed voorbereid, maar alsnog in zo'n benarde situatie terecht komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de eerste aflevering gezien en die vond ik ook heel mooi. Wat een levenslustige jongen was dat.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Mooie docu, met veel respect naar de slachtoffers.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook altijd onder de indruk na elke aflevering. Je krijgt echt een kijkje in die persoon zijn of haar leven tot het fatale moment. Daardoor lijkt het alsof je die persoon ineens een beetje kent. Wat ik gisteren dacht was stel dat 1 van de 2 al eerder is komen te overlijden en de ander dus geconfronteerd werd met de dood en dus ook het laatste sprankje hoop wat je hebt om gevonden te hebben daarmee verliest. Echt verschrikkelijk.
LulaJacobs schreef op 08 april 2016 @ 17:27:

Ben ook altijd onder de indruk na elke aflevering. Je krijgt echt een kijkje in die persoon zijn of haar leven tot het fatale moment. Daardoor lijkt het alsof je die persoon ineens een beetje kent. Wat ik gisteren dacht was stel dat 1 van de 2 al eerder is komen te overlijden en de ander dus geconfronteerd werd met de dood en dus ook het laatste sprankje hoop wat je hebt om gevonden te hebben daarmee verliest. Echt verschrikkelijk.



Hier hadden wij het gisteren inderdaad thuis ook nog over. Onvoorstelbaar hoe dit gevoelt moet hebben, duizenden kilometers van huis ergens in een jungle. Brrr, vreselijk. Ik vond de manier waarop de familie sprak erg mooi. Bij de vader kon je de pijn horen, voelen en vooral zien. Erg triest.
Ik vind het een heel mooi programma. Ben benieuwd naar de komende afleveringen. Ik vond het mooi dat ze het echte verhaal laten zien en niet alleen maar rozengeur en maneschijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het echt een hele heftige aflevering gisteren. Vooral omdat ik zelf ook regelmatig hike.



Het blijft onbegrijpelijk dat ze zijn doorgelopen, de begroeiing zag er anders uit...dus ze moeten hebben geweten dat ze de andere kant uitliepen. En als je de foto's ziet is het tot aan de rivier allemaal vrijwillig geweest. Een val waarbij ze allebei gewond raakten lijkt heel goed mogelijk, maar ik vind het echt heel triest dat ze er 8 dagen hebben gelegen terwijl er nog zeker één van de twee in leven was.



Een aantal dingen blijven vreemd, dat de botten zo ver verspreid liggen. En dat ze allebei geen foto's overdag hebben gemaakt. Of een berichtje op de telefoon hebben achtergelaten. Lijkt me echt verschrikkelijk voor de ouders dat ze nooit het exacte verhaal zullen weten.
Ik heb het gisterenavond teruggekeken. Een hele heftige aflevering inderdaad, hield het niet droog. Ik vond het een indrukwekkende documentaire.
Alle reacties Link kopieren
Mooie docu. Maar het roept veel vragen op. Waarom zijn ze in godsnaam doorgelopen na 3 uur wandelen? Het waa nog 3 uur terug notabene! Wat waten ze van plan, wat dachten ze? Ze zijn nog twee uur doorgelopen! Dachten ze echt dat ze dat zouden redden, 10 uur wandelen in de jungle?
Vanavond was erg indrukwekkend over Ken Boogers. Zeer de moeite waard om terug te kijken
Alle reacties Link kopieren
quote:hebbes-1 schreef op 14 april 2016 @ 22:21:

Vanavond was erg indrukwekkend over Ken Boogers. Zeer de moeite waard om terug te kijkenEens! Vind het een prachtig programma.
Ik heb hem net terug gekeken. Heel indrukwekkend!
Supermooie serie idd.



En dat doorlopen van kris en Lisanne snap ik dus ook niet. Ze waren inderdaad niet roekeloos, maar erg onervaren. Maar ja, eens moet de eerste keer zijn he. En hoe ervaren je ook bent, het kan nog steeds misgaan. Zie Ken gister.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren is deel 2 begonnen, echt even met een brok gekeken. Wat een bruisende lieve meid, en wat een prachtige reis heeft ze gemaakt.

Vond het wel apart dat ze geen contact hebben met de ouders van Alex, ze zijn toch in elkaars armen gestorven. Ik zou dan juist de behoefte hebben om contact te zoeken.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Alle reacties Link kopieren
`Bijzonder dat ze doodsoorzaak niet hebben kunnen achterhalen.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Dat ook, Wel apart dat de vrouw van het huisje vertelde dat ze zo geel zagen. Kan dus ook een tropische ziekte zijn. Lijkt me ook heel moeilijk te accepteren als familie zijnde.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook maar vreemd verhaal.. Wel echt zonde, 2 jonge mensen..

Een tropische ziekte zou kunnen,hoewel neem aan dat ze zijn ingeint? Of ze zijn ergens gaan eten, toevallig zelfde en werden ziek, kochten slechte medicijnen..
Alle reacties Link kopieren
quote:irbaboon schreef op 17 maart 2017 @ 13:15:

Gisteren is deel 2 begonnen, echt even met een brok gekeken. Wat een bruisende lieve meid, en wat een prachtige reis heeft ze gemaakt.

Vond het wel apart dat ze geen contact hebben met de ouders van Alex, ze zijn toch in elkaars armen gestorven. Ik zou dan juist de behoefte hebben om contact te zoeken.Waar maak je uit op dat ze geen contact hebben gehad? Was mijn vraag ook na de aflevering. Verbaasde me dat daar niks over werd gezegd. Of heb ik iets gemist?
Alle reacties Link kopieren
Dat is een aanname, maar het had wel mooi in het programma gepast een ontmoeting met de ouders van Alex.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Alle reacties Link kopieren
Ja helemaal mee eens. Vond het ook vreemd dat daar niks over is gezegd.
quote:irbaboon schreef op 17 maart 2017 @ 19:44:

Dat ook, Wel apart dat de vrouw van het huisje vertelde dat ze zo geel zagen. Kan dus ook een tropische ziekte zijn. Lijkt me ook heel moeilijk te accepteren als familie zijnde.Het kwam alleen niet overeen met wat de vrouw van de bar later vertelde. Dat ze geel zagen kan ook een soort 'indekken' geweest zijn. Want er was ook nog een geïmpregneerd matras waardoor ze mogelijk vergiftigd zijn? Heftig hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven