Entertainment alle pijlers

Buurtbewoners

07-10-2015 00:04 53 berichten
Zonet zat ik Pauw te kijken en daar had je ze weer, de buurtbewoners of omwonenden... Altijd hetzelfde slag, ik erger me dood aan dit soort lui. Ongefundeerde meningen, altijd zwart-wit, altijd aan zichzelf denken. Laatst ook weer zo'n omwonende die over asielzoekers zei dat we 'niet moeten vergeten dat die mensen ook behoeftes hebben...', met zo'n blik van "pas op voor je vrouwen en je kinderen". Alsof iedereen met 'behoeftes' maar gaat verkrachten, de aanname dat asielzoekers vast niet op zoek zijn naar een duurzame relatie, maar achter 'onze' vrouwen en kinderen aan gaan jagen. Zelfde type dat ook de straat op gaat en met een fanatieke blik tegen de komst van de een of andere pedofiel gaat protesteren.

De dommigheid straalt ervan af, kunnen tv programma's niet eens wat beter onderlegde buurtbewoners screenen? Ik kan geen omwonenden meer horen..!
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook weg zappen.
Alle reacties Link kopieren
Ga lekker Netflixen.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook Pauw gekeken. Zat me dood te ergeren aan die twee vrouwen uit Oranje. Overal doorheen praten, domme op opmerkingen maken "U, moet er rekening mee houden dat wij ook mensen zijn met kinderen". Voor mij ff tijd voor een plaspauze.
Pfff, ik heb gauw gezapt!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon normale mensen die in opstand komen tegen 1400 asielzoekers in een dorp van welgeteld 130!!!! Inwoners. En ook nog eens tegen de wens van de burgemeester in. Maar ach jullie zien Pauw als entertainment. Het is wel duidelijk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Volgen jullie wel het nieuws enzo??

In grote azc in Duitsland zijn verkrachtingen wel aan de orde van de dag, en ook onderweg zijn vrouwen een soort loslopend wild.

In mijn stad komt nu een opvang voor 400 mensen, midden in een woonwijk. Daar zit ook echt niemand op te wachten
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 07 oktober 2015 @ 02:52:

Maar ach jullie zien Pauw als entertainment. Het is wel duidelijk.Ik kijk naar Pauw omdat ik de gesprekken wil volgen. Alleen dan wel zonder dat buurtbewoners (of wie dan ook) zich met allerlei andere onderwerpen gaan bemoeien en er (ongevraagd!) doorheen blijven tetteren. Dat heeft gewoon met goed fatsoen te maken.
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk voor het entertainmentgehalte, en dus de kijkcijfers, een stuk interessanter om de wat meer spraakmakende buurtbewoners te gaan interviewen en in beeld te brengen(of te laten tetteren) dan de buurtbewoners die het koud laat of simpelweg geen behoefte hebben om hun mening op tv te verkondigen.

Die mensen wordt gevraagd om hun mening te komen verkondigen en me dunkt dat ze heel goed weten wie ze daar voor moeten hebben om daar aandacht mee te creeëren voor hun programma. Een beetje sensatie en achteraf besproken worden in het nieuws of op social media is goede reclame, ook als je een serieus programma maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrienden in oranje en kom daar vaak .. Ik snap die mensen wel .. 10 x zoveel mensen aan asielzoekers als inwoners .. 95% mannen .. Ik zie ze daar rondhangen .. In groepjes .. Ik zou het zelf zeker. Niet prettig vinden .. Maar wordt ze, ondanks beloftes , maar mooi door de strot geduwd
Ik begrijp het ook wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Raldy schreef op 07 oktober 2015 @ 01:03:

Ik heb ook Pauw gekeken. Zat me dood te ergeren aan die twee vrouwen uit Oranje. Overal doorheen praten, domme op opmerkingen maken "U, moet er rekening mee houden dat wij ook mensen zijn met kinderen". Voor mij ff tijd voor een plaspauze.Ga er maar eens heen.. Je hebt geen idee hoe dat er uit ziet ..ik heb niets tegen asielzoekers .. In de buurt van mijn woonplaats ook 1500 maar niet zo als in oranje..dat is echt bizar .. Het is een dorp wat eigenlijk een lint langs kanaal is.. Wonen maar 150 mensen .. Dan zitten er opeens , bijna in je achtertuin , 1500 mannen .. Tja .. Dat is niet prettig ...
Alle reacties Link kopieren
De meesten die hierboven reageren hebben er zelf vermoed ik weinig mee te maken .. Ik wil ze wel eens horen als ze 1500 mannen in de flat naast je zetten .. Zap je dan ook weg ?
Hier zitten sinds kort asielzoekers, en ook ik voel me niet meer veilig in bepaalde gebieden hier.

Ze hangen massaal op straat, en het voelt gewoon niet fijn om daar als vrouw alleen langs te lopen.

Dus ja, ik snap ze volkomen. Als werkelijk niemand naar jouw argumenten luistert, maar ze gewoon dingen door de strot duwen dan raak je daar logischerwijs behoorlijk boos en gefrustreerd door.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 07 oktober 2015 @ 08:18:

De meesten die hierboven reageren hebben er zelf vermoed ik weinig mee te maken .. Ik wil ze wel eens horen als ze 1500 mannen in de flat naast je zetten .. Zap je dan ook weg ?Volgens mij gaat dit topic niet over het vluchtelingenvraagstuk (daar is namelijk één centraal topic voor), maar over het geblaat van buurtbewoners die hun onvrede over welk onderwerp dan ook op tv komen uiten en dat meestal niet op de meest subtiele, beschaafde of eloquente manier doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het best eng vinden. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog wel eens in de bus zit in oost groningen en er dan zo'n ploeg instapt van een man of 12 die allemaal naar je zitten kijken.... beetje lachen etc. Ik kan me ondanks dat ik minder bewegelijk ben dan vroeger waarschijnlijk in nood heus nog wel verdedigen maar je voelt je niet prettig.

En nee dat geld niet voor alle asielzoekers maar zo'n ploeg 20ers met zo'n gretige blik is niet fijn.
En als je iets doet wat ze niet bevalt kun je nog een scheldpartij verwachten ook, in keurig Engels, dat dan weer wel, maar "fuck off" te horen krijgen van een paar idioten die daar pas sinds kort zitten, terwijl ik al jaren in dat gebied kom, is echt te belachelijk voor woorden

En ja, na een paar van dat soort incidenten kom ik daar dus niet meer. Ik word gewoon beperkt in mijn bewegingsvrijheid door een paar van die idioten. (die dan ook nog eens voorrang krijgen op de huizenmarkt, iedere week een lading geld krijgen en zo kan ik nog wel meer dingen verzinnen, en ja dat wekt frustraties op)
Kan dit niet in het vluchtelingentopic?
quote:prik schreef op 07 oktober 2015 @ 08:20:

[...]



Volgens mij gaat dit topic niet over het vluchtelingenvraagstuk (daar is namelijk één centraal topic voor), maar over het geblaat van buurtbewoners die hun onvrede over welk onderwerp dan ook op tv komen uiten en dat meestal niet op de meest subtiele, beschaafde of eloquente manier doen.Precies dit!
quote:Isabela schreef op 07 oktober 2015 @ 08:30:

Kan dit niet in het vluchtelingentopic?Heb je de OP ook gelezen? En de titel?
quote:prik schreef op 07 oktober 2015 @ 08:20:

[...]



Volgens mij gaat dit topic niet over het vluchtelingenvraagstuk (daar is namelijk één centraal topic voor), maar over het geblaat van buurtbewoners die hun onvrede over welk onderwerp dan ook op tv komen uiten en dat meestal niet op de meest subtiele, beschaafde of eloquente manier doen.Precies dit!
Alle reacties Link kopieren
Hierbij het verzoek of jullie on-topic willen blijven, zoniet dan zijn we genoodzaakt het topic te sluiten.



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mijn partner en ik smullen juist van dit soort buurtbewoners



Wat nou als....

Het komt nu wel heel dichtbij....

Stel je voor.....



Wij doen die mensen vaak na, alles dramatiseren en lekker op onszelf betrekken! Heerlijk!
Nog erger: Dat ze kinderen iets laten zeggen over "volwassen" problemen/situaties.



Echt, serieus, moet ik nu ook al de mening over pensieonfondsen van een 5 jarige aanhoren?
Alle reacties Link kopieren
Ik gee aan dat ik snap dat bewoners zo reageren .. Ze zijn geëmotioneerd. Voelen zich belazerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven