Entertainment alle pijlers

Carnaval

20-02-2017 09:55 91 berichten
Het is weer bijna Carnaval. Voor mij het allermooiste feest van het jaar. Wij gaan altijd met een groep van ongeveer 15 personen. We beginnen vrijdagavond. Zaterdag tot en met dinsdag gaan we 's middags vanaf een uur of 1. Dan gaan we rond 8 uur ergens wat eten en dan naar huis om weer uit te rusten zodat we de volgende dag weer fit zijn om te gaan feesten. Op woensdag is het hier haring happen. Ik lust zelf geen haring maar het is altijd wel gezellig en een mooie afsluiting van het Carnaval. Op woensdag is het niet verkleed.



Ik kijk er zo naar uit! Zijn er hier nog meer mensen die helemaal gek zijn van Carnaval of vind jij het misschien helemaal niks.

Voor de mensen die ook Carnaval gaan houden alvast veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van carnaval. Ik ga meestal maar 1 dag omdat mijn kinderen het niet zo leuk vinden. Mijn man gaat zaterdag en ik maandag. Dit jaar sla ik alleen over. Ik ben jarig met carnaval en heb een reisje gekregen. Ondanks dat ik het hartstikke leuk vind ben ik ergens ook wel jaloers op al die mensen die wel gaan
Alle reacties Link kopieren
Donderdag heeft jongste zoon carnaval op de peuterspeelzaal.

Vrijdag heeft oudste zoon carnaval op school (en ik ook als lid van de ouderraad )

Zaterdag rijd mijn man meerdere optochten mee (hij is door een carnavalsgroep gevraagd om hun kar te rijden) en ik ga met de kindjes bij één of twee optochten kijken.

Zondag is hier de plaatselijke optocht, komt bij ons langs het huis, dus aantal vrienden komt hier kijken en daarna door naar het dorpshuis.

Maandag en dinsdag weet ik nog niet, komt vast in de loop van de week wel.
Wij gaan 1 avondje maar deze keer want hebben net een baby. Maar anders gaan we vrijdag, zaterdag, zondagmiddag en dinsdagavond. Ben er niet mee opgegroeid maar vind het altijd super gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Jaa! zin in!, ik begin op donderdagmiddag dit jaar, en dinsdag of woensdag stop ik er weer mee. ik heb echt kriebels gewoon. Heerlijk!
Wij vluchten. Ook zoon hoeft niet naar de carnavalsochtend donderdag.
Alle reacties Link kopieren
ik ga gewoon lam
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
ik schaap
Alle reacties Link kopieren
ik bok
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
mevrouw de?
Alle reacties Link kopieren
paard?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
die staat in de gang uiteraard
Alle reacties Link kopieren
Ik ga meestal 1 nacht, meer om toch de sfeer een beetje mee te proeven. Maar ik vind de muziek zelf echt verschrikkelijk .



Dit jaar kan ik maar 1 nacht want verder moet ik werken, maar op die nacht gaat een vriendin waarmee ik zou gaan ook nog met andere dames. En dat is niet erg want die dames zijn gezellig, maaaaar zij gaan vrijwel altijd afteren. En bij wie dat dan is (kan ook bij, voor mij, totaal onbekende heren zijn ennik heb gewoon een relatie) en hoelang dat duurt weet je nooit. Als ik om 4 uur snachts de drank wat uitwerkt en ik kei gaar word, wil ik onderhand wel mn bed in. Niet nog 2 uur bij iemand op de bank slap gaan zitten auwehoeren.



Dus ik denk dat ik dit jaar oversla.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
ik las af-teren haha.

maar is het bij jouw in de buurt en kan je evt met andere mensen of de taxi naar huis gaan? want is jammer als je het zo leuk vindt en niet kan gaan.
Helaas dit jaar 1e keer in mn leven niet. .

Normaal zeer fanatiek.

Ik ga het nu op TV volgen.
Jaaaah!!!! Carnaval. Aankomend weekend ga ik met mijn gezin naar mijn ouders. Overdag met de kids naar de optocht en zaterdagavond met mijn man en vrienden van vroeger lekker feesten!!!!!!

Maandag naar huis. Boven de rivieren. Het normale leven weer in.
Ik ben geen pure carnavalist, ga niet de volle 3 (en meer) dagen. Voordat de kinderen er waren gingen we een avond naar de oude stamkroeg, tegenwoordig kijken we naar de optocht. Dit jaar gaan we voor het eerst het café in naderhand voor een uurtje, kijken wat de kinderen er van vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:JezebeI schreef op 20 februari 2017 @ 11:12:

ik las af-teren haha.

maar is het bij jouw in de buurt en kan je evt met andere mensen of de taxi naar huis gaan? want is jammer als je het zo leuk vindt en niet kan gaan.



Haha hm nouja in de buurt niet echt. Mijn vriendin woont dicht bij de stad (3 minuten fietsen), maar ik woon ongeveer 20 minuten fietsen van de stad af. Taxi zou idd kunnen, daar heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Het was namelijk de bedoeling dat ik bij haar sliep ivm snel thuis, maar taxi naar eigen huis is ook wel een goede optie ja. Al denk ik wel dat ik er echt een moet reserveren dan



Ik vind het trouwens helemaaaal niet erg om niet te gaan hoor. Vorige jaren was ik op wintersport dus hoefde ik niet mee. Dit jaar niet en nu ben ik een beetje verplicht
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van boven de rivieren heb wel vaak meerdere carnavaloptochten meegemaakt .In Maastricht vond ik dat de mensen die daar carnaval vieren ook echt heel veel moeite doen om zich te verkleden . In brabant waar ik ook gewoond heb was een boerenkiel en vitrage al voldoende. Het is jammer dat het hier altijd slecht weer is tijdens de carnaval is.
quote:Superhuisvrouw schreef op 20 februari 2017 @ 12:16:

Ik ben van boven de rivieren heb wel vaak meerdere carnavaloptochten meegemaakt .In Maastricht vond ik dat de mensen die daar carnaval vieren ook echt heel veel moeite doen om zich te verkleden . In brabant waar ik ook gewoond heb was een boerenkiel en vitrage al voldoende. Het is jammer dat het hier altijd slecht weer is tijdens de carnaval is.



Jaaa je moet hier wel echt verkleed gaan (en dus niet alleen een boerenkiel of een simpel kant en klaar gekocht pakje).

Mooie ensembles met eventueel pruiken en zelfgemaakte hoeden met schmink om t af te maken.



Alle reacties Link kopieren
Prachtig Xervy, sommige kostuums zijn wel onhandig als je naar de wc moet.
Ja dat is echt verschrikkelijk (ervaringsdeskundige)
Alle reacties Link kopieren
quote:Xervy schreef op 20 februari 2017 @ 12:49:

Ja dat is echt verschrikkelijk (ervaringsdeskundige) Lijkt mij ook en van al dat bier moet je ook nogal vaak sta je op de wagen of loop je gewoon mee in de optocht.
Altijd een loopgroep en naar buitenzittingen.

Super leuk die voorbereidingen. Volgend jaar mag ik weer
Ik zit een beetje ertussenin, vind carnaval niet het einde, maar ik erger me er ook niet aan. Vind al die maffies in hun creatieve outfits het leukste eraan en de stomdronken boerenkielen het minst prettige, omdat het geen gezicht is. Hou ook niet van carnavalskrakers.



Maar ik wens jou en iedereen die met jou gaat feestvieren een te knotsgekke carnaval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven