Entertainment alle pijlers

Carnaval

20-02-2017 09:55 91 berichten
Het is weer bijna Carnaval. Voor mij het allermooiste feest van het jaar. Wij gaan altijd met een groep van ongeveer 15 personen. We beginnen vrijdagavond. Zaterdag tot en met dinsdag gaan we 's middags vanaf een uur of 1. Dan gaan we rond 8 uur ergens wat eten en dan naar huis om weer uit te rusten zodat we de volgende dag weer fit zijn om te gaan feesten. Op woensdag is het hier haring happen. Ik lust zelf geen haring maar het is altijd wel gezellig en een mooie afsluiting van het Carnaval. Op woensdag is het niet verkleed.



Ik kijk er zo naar uit! Zijn er hier nog meer mensen die helemaal gek zijn van Carnaval of vind jij het misschien helemaal niks.

Voor de mensen die ook Carnaval gaan houden alvast veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 20 februari 2017 @ 12:16:

Ik ben van boven de rivieren heb wel vaak meerdere carnavaloptochten meegemaakt .In Maastricht vond ik dat de mensen die daar carnaval vieren ook echt heel veel moeite doen om zich te verkleden . In brabant waar ik ook gewoond heb was een boerenkiel en vitrage al voldoende. Het is jammer dat het hier altijd slecht weer is tijdens de carnaval is.Duidelijk waar jij gewoond hebt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Prachtige kleding Xervy!
Ik ben met carnaval zo vaak lastig gevallen door dronken eikels dat ik er al jaren niks meer aanvindt. Rotfeest. Maar veel plezier voor degenen die het wel gaan vieren!
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 20 februari 2017 @ 13:06:

[...]





Duidelijk waar jij gewoond hebtMisschien is het daar ondertussen wel veranderd weet niet , maar toen ik dus eens in limburg kwam zag ik wel heel verschil met name dan Maastricht. Maar misschien is het in Eindhoven ook wel weer heel anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Xervy schreef op 20 februari 2017 @ 13:03:

Altijd een loopgroep en naar buitenzittingen.

Super leuk die voorbereidingen. Volgend jaar mag ik weer Je loopt dan niet elk jaar mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 20 februari 2017 @ 13:13:

[...]





Misschien is het daar ondertussen wel veranderd weet niet , maar toen ik dus eens in limburg kwam zag ik wel heel verschil met name dan Maastricht. Maar misschien is het in Eindhoven ook wel weer heel anders.Nee hoor "daar" is de vitrage nog steeds populair, de enige plaats in Brabant trouwens
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Meer mensen naar oeteldonk? Veulen?
quote:Superhuisvrouw schreef op 20 februari 2017 @ 13:16:

[...]



Je loopt dan niet elk jaar mee?Normaal wel.. Dit is het eerste jaar dat ik niet meeloop en geen Carnaval vier (ben hoogzwanger).
Alle reacties Link kopieren
is veulen bij oeteldonk linksaf?
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 20 februari 2017 @ 13:21:

[...]



Nee hoor "daar" is de vitrage nog steeds populair, de enige plaats in Brabant trouwens
Alle reacties Link kopieren
quote:Xervy schreef op 20 februari 2017 @ 13:24:

[...]





Normaal wel.. Dit is het eerste jaar dat ik niet meeloop en geen Carnaval vier (ben hoogzwanger).





Oke vandaar maar wel kijken toch voor de buis anders.

En je had het over buitenzittingen wat houdt dat precies in?
quote:Xervy schreef op 20 februari 2017 @ 12:19:

[...]





Jaaa je moet hier wel echt verkleed gaan (en dus niet alleen een boerenkiel of een simpel kant en klaar gekocht pakje).

Mooie ensembles met eventueel pruiken en zelfgemaakte hoeden met schmink om t af te maken.



[afbeelding]Oh, juist die zelfgemaakte kostuums, glitters, hoedjes, maskers, pruiken en enorm professionele schmink staan me zo tegen aan het (Zuid-Limburgse) carnaval. Gewoon een stofjas die je volkladdert is veel leuker. Het Brabantse carnaval is wat lomper en rauwer, het Limburgse carnaval vind ik verwijfd. En ben niet eens een kenner/liefhebber.
quote:Superhuisvrouw schreef op 20 februari 2017 @ 13:34:

[...]





Oke vandaar maar wel kijken toch voor de buis anders.

En je had het over buitenzittingen wat houdt dat precies in?Buitenoptredens ed. denk aan de 11e van de 11e in Maastricht. Carnaval wordt hier veelal buiten gevierd.
Wij zijn altijd binnen met Carnaval in de cafe's. Naar de optocht gaan we nooit kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de sfeer hartstikke leuk. Dat kan ik in een boerenkiel wat mij betreft. Ik draag dat zelf niet maar ik weet op het einde van de avond toch niet meer wat iemand droeg ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook vijf dagen. We beginnen vrijdagavond en doen verschillende steden in Brabant aan, optochten, in kroegen en in tenten. Ik heb vier verschillende outfits en heb er zin in!
Alle reacties Link kopieren
quote:Xervy schreef op 20 februari 2017 @ 13:50:

[...]





Buitenoptredens ed. denk aan de 11e van de 11e in Maastricht. Carnaval wordt hier veelal buiten gevierd.Doet me er aan denken dat ik Zaterdag weer naar de BBBZ moet kijken op tv. Nu staat hier L1 op vanwege de oude liedjes die je nog maar zelden hoort.
geneet van 't laeve
quote:Baankje1 schreef op 20 februari 2017 @ 14:21:

[...]





Doet me er aan denken dat ik Zaterdag weer naar de BBBZ moet kijken op tv. Nu staat hier L1 op vanwege de oude liedjes die je nog maar zelden hoort.Leuk hè?! Top 1111?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie trouwens allemaal carnavalsvakantie? ik dacht echt dat dat vrijwel alleen in de bouwsector nog zo was. Ik moet gewoon werken en eigenlijk iedereen die ik ken ook (behalve mijn ouders, die werken dus in de bouwsector).
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen vrij voor gevraagd van mijn werk, maar vier het dit weekend op zaterdagavond, en zondagmiddag en -avond. Maandag zit ik fris en fruitig weer om 7.45 op kantoor
quote:Muurhanger schreef op 20 februari 2017 @ 14:26:

Hebben jullie trouwens allemaal carnavalsvakantie? ik dacht echt dat dat vrijwel alleen in de bouwsector nog zo was. Ik moet gewoon werken en eigenlijk iedereen die ik ken ook (behalve mijn ouders, die werken dus in de bouwsector).



Ik heb zwangerschapsverlof. Maar wij zijn de maandag en dinsdag gesloten, woensdag minimale kracht en de vrijdag van te voren eerder gesloten .

Nu woon ik in een dorp waar het bedrijfsleven toch wel voor 80% on hold staat met deze dagen. Scholen hebben vakantie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Xervy schreef op 20 februari 2017 @ 14:25:

[...]





Leuk hè?! Top 1111?Genieten, jeugdsentiment en soms keihard meezingen
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
quote:Meauve01 schreef op 20 februari 2017 @ 14:28:

Ik heb er geen vrij voor gevraagd van mijn werk, maar vier het dit weekend op zaterdagavond, en zondagmiddag en -avond. Maandag zit ik fris en fruitig weer om 7.45 op kantoor



Sow respect, ik ben al kapot als ik slecht geslapen heb . Feesten voor een werkdag doe ik mezelf dus nooit aan haha.



Xervy: dat is lekker!
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:Baankje1 schreef op 20 februari 2017 @ 14:29:

[...]





Genieten, jeugdsentiment en soms keihard meezingen



Héérlijk! En met name die nummers die je al super lang niet meer gehoord hebt.

Al vind ik Fabrizio ook altijd erg geslaagd.



En... all time favorite

https://youtu.be/eu5xfNOHhcE
quote:Meauve01 schreef op 20 februari 2017 @ 14:28:

Ik heb er geen vrij voor gevraagd van mijn werk, maar vier het dit weekend op zaterdagavond, en zondagmiddag en -avond. Maandag zit ik fris en fruitig weer om 7.45 op kantoor alvast veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven