Entertainment alle pijlers

Concert en voordringen

11-04-2014 21:27 125 berichten
Hoi Viva's!



Misschien een raar onderwerp, maar de titel zegt het al: concert en voordringers. Eigenlijk hoeft concert er niet bij, want overal dringen mensen wel voor. Hoe gaan jullie hier mee om? Dit klinkt misschien wel erg dramatisch, maar mij frustreert het erg, vooral bij concerten.



Mijn zus en ik gaan namelijk vaak vroeg naar een concert, om goed vooraan te staan. Vaak staan de hekken er nog niet (waarin je zeg maar moet wachten) of zijn ze die nog aan het opzetten. De vorige keer had een meisje er geen probleem mee om gewoon voor ons te gaan, ondanks dat ze later aan kwam! Op dat moment weet ik nooit echt wat ik moet doen, want ja, om daar nou een potje te gaan vechten is ook niet echt een goed idee. En praten met zulke lui werkt eigenlijk alleen maar averechts (ik probeerde nog aardig te zeggen dat wij echt eerst waren, maar goed).



Ik dacht eraan om bij een volgend concert gewoon de organisator te bellen en te vragen of die hekken er niet gewoon eerder kunnen staan, maar die zal vast niet veel helpen.



Ik irriteer me gewoon mateloos aan het feit dat jij hartstikke vroeg je nest uit komt om een goed plekje te hebben en dat dan een of andere muts gewoon hup voor je gaat staan.



Ik weet dat er ergere dingen in de wereld zijn, maar ik denk dat ik gewoon onzeker overkom en dat mensen dan wel durven voor te dringen. Kortom: wat doen jullie/zouden jullie doen in zo'n situatie?
quote:S0LEIL schreef op 11 april 2014 @ 22:58:

[...]





Daarbij zou ik buiten de zaal gaan staan



Weet je, ik denk dat het vaak ook niet bewust voordringen is (nou ja, bij de BSB misschien wel ). Maar een zaal is in beweging, er vallen wat gaten tussen mensen en anderen schuiven daar dan weer een beetje in.

Ik zal echt niet voordringen of iemand opzij duwen, maar via allerlei gaten tussen groepjes mensen, weet ik vaak best nog een eind naar voren te komen.Klopt, maar in het begin van het topic bedoelde ik echt dat je gewoon staat te wachten bij de deur, dat er een rij moet worden gemaakt en dat, ondanks dat jij daar als eerste stond, mensen gewoon kei hard langs je lopen en het raar vinden dat je zegt dat je er eerder was.
Alle reacties Link kopieren
quote:partyofalice schreef op 11 april 2014 @ 23:02:

[...]





Klopt, maar in het begin van het topic bedoelde ik echt dat je gewoon staat te wachten bij de deur, dat er een rij moet worden gemaakt en dat, ondanks dat jij daar als eerste stond, mensen gewoon kei hard langs je lopen en het raar vinden dat je zegt dat je er eerder was.



Maar waarom loop je dan niet harder?



Als de deuren opengaan, dan spreidt de meute zich een beetje en is het toch ook weer wie het eerst komt, het eerst maalt?

Ik ga echt niet eerst de rij voor me bestuderen en dan later gaan wachten totdat die mensen er eens aankomen. Deuren open = lopen en een plekje pakken.
En daarom ga ik liever op een tribune zitten.
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje...jij gaat toch gewoon met lange mensen baar concerten?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 11 april 2014 @ 23:09:

Zonnetje...jij gaat toch gewoon met lange mensen baar concerten?



Nou, meestal is dat helemaal niet zo gunstig

Alleen bij jou wel, haha. Wanneer gaan we weer?
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 11 april 2014 @ 23:12:

[...]





Nou, meestal is dat helemaal niet zo gunstig

Alleen bij jou wel, haha. Wanneer gaan we weer?We gaan eens een leuke uitzoeken!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Van mij mag iedereen buiten de zaal blijven staan bij BSB, lekker rustig maar is idd wel een apart soort concerten volgens mij ja. In de hmh was iedereen weer even 15 met het bijbehorende duw- en trekwerk. Tja, als we zo gaan beginnen ga ik niet netjes rustig wandelen en wachten tot ik rustig door de deur kan. Dan doe ik ook net zo hard mee hoor



En 130 euro voor een kaartje leg ik wel neer. Nu had ik gewone tickets, maar volgende keer ga ik voor VIP-tickets met meet en Greet enzo. Is ruim 240 euro, zonder toegang voor concert maar goed, ik ben dan ook echt nog steeds mega fan en verliefd op ze haha!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 11 april 2014 @ 23:14:

[...]



We gaan eens een leuke uitzoeken!Deal!
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 11 april 2014 @ 21:58:

Waar ik me aan erger zijn van die lange lummels die al uren van tevoren voor de deur staan te wachten omdat ze toch niets beters te doen hebben en op die manier menen recht te hebben om vlak voor een heel klein iemand te mogen staan. Die kleine mensen hebben ook betaald voor hun kaartje maar zien helemaal niets...Dus die lange lummels moeten maar, ondanks hun op tijd zijn, achteraan gaan staan, en de kleinere mensen kunnen rustig in de laatste minuten binnenwandelen en vooraan gaan staan want "zij zijn klein, en de rest is groot"
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:theamuts schreef op 11 april 2014 @ 21:58:

Waar ik me aan erger zijn van die lange lummels die al uren van tevoren voor de deur staan te wachten omdat ze toch niets beters te doen hebben en op die manier menen recht te hebben om vlak voor een heel klein iemand te mogen staan. Die kleine mensen hebben ook betaald voor hun kaartje maar zien helemaal niets...



Jij hebt echt een dubbel moraal. Kleine mensen moeten dus maar vooraan staan en de lange mensen, die evenveel hebben betaald als de ukkies staan achteraan?

Iedereen vecht voor z'n plekkie toch? Ik ben lang, en als er een klein persoon achter mij staat bied ik aan om voor mij te komen staan. Maar niet bij iedereen, ik wil het zelf ook graag goed zisn, net als jij!
[quote]nlies schreef op 11 april 2014 @ 23:36:

[...]





Dus die lange lummels moeten maar, ondanks hun op tijd zijn, achteraan gaan staan, en de kleinere mensen kunnen rustig in de laatste minuten binnenwandelen en vooraan gaan staan want "zij zijn klein, en de rest is groot"[/quote]



Nee, "want zij hebben ook voor hun kaartje betaald en willen ook wat zien".
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op vrijdag 11 april 2014 22:46 <span style=" color: #0617D3;"> gewoon langs de zijkanten naar voren lopen, is meestal ruimte genoeg en je dringt niet voor



</span>





Dit dus



En iedereen vind mij schijnbaar heel schattig (nu nog steeds en ik ben de 26 ruim gepasseerd) dat zorgt meestal voor een goede plek omdat er altijd mannen om me heen staan om me te beschermen (meestal van die enorme stoete rockers
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:tess07 schreef op 11 april 2014 @ 23:38:

[...]





Jij hebt echt een dubbel moraal. Kleine mensen moeten dus maar vooraan staan en de lange mensen, die evenveel hebben betaald als de ukkies staan achteraan?

Iedereen vecht voor z'n plekkie toch? Ik ben lang, en als er een klein persoon achter mij staat biedt ik aan om voor mij te komen staan. Maar niet bij iedereen, ik wil het zelf ook graag goed zisn, net als jij!



Dubbele moraal?

Ik gun iedereen die heeft betaald voor z'n kaartje zicht op het concert. Het gros van de lange mensen blijkbaar niet, die gaan rustig pal voor je neus staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op vrijdag 11 april 2014 23:05 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="partyofalice in "Concert en voordringen"" class="messagelink">partyofalice schreef op 11 april 2014 @ 23:02</a>:</b>

[...]





Klopt, maar in het begin van het topic bedoelde ik echt dat je gewoon staat te wachten bij de deur, dat er een rij moet worden gemaakt en dat, ondanks dat jij daar als eerste stond, mensen gewoon kei hard langs je lopen en het raar vinden dat je zegt dat je er eerder was.</div></blockquote>



Maar waarom loop je dan niet harder?



Als de deuren opengaan, dan spreidt de meute zich een beetje en is het toch ook weer wie het eerst komt, het eerst maalt?

Ik ga echt niet eerst de rij voor me bestuderen en dan later gaan wachten totdat die mensen er eens aankomen. Deuren open = lopen en een plekje pakken. Niet, ga jij dan ook niet aan iedereen vragen of ze er eerder waren dan jij
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme26 schreef op 11 april 2014 @ 23:44:

[...]





Niet, ga jij dan ook niet aan iedereen vragen of ze er eerder waren dan jij



Nee, onbeschoft hè!

Alleen bij leuke mannen, dan doe ik dat wel
quote:theamuts schreef op 11 april 2014 @ 23:42:

[...]

G



Dubbele moraal?

Ik gun iedereen die heeft betaald voor z'n kaartje zicht op het concert. Het gros van de lange mensen blijkbaar niet, die gaan rustig pal voor je neus staan.Onzin, je schrijft eerder dat lange mensen (wanneer ben je lang eigenlijk? Als je langer bent dan jou?) Kleine mensen voor moeten laten. Dat zou dus betekenen dat ik, 1.88, zo goed als achteraan sta. Dan zie je bijzonder weinig hoor.
quote:tess07 schreef op 11 april 2014 @ 23:53:

[...]





Onzin, je schrijft eerder dat lange mensen (wanneer ben je lang eigenlijk? Als je langer bent dan jou?) Kleine mensen voor moeten laten. Dat zou dus betekenen dat ik, 1.88, zo goed als achteraan sta. Dan zie je bijzonder weinig hoor.Altijd nog meer dan dat een klein persoon achter een lang persoon staat.
Bij concerten kun je staan waar je wil. Als je vooraan wil staan moet je dat dus gewoon doen, onafhankelijk van hoe laat je er was. Als er plaats is is er geen enkele reden om niet vooraan te staan. Mijn vriend van 2 meter snapt ondertussen gelukkig ook dat hij vooraan mag staan als hij daar zijn in heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 11 april 2014 @ 23:39:

[quote]nlies schreef op 11 april 2014 @ 23:36:

[...]





Dus die lange lummels moeten maar, ondanks hun op tijd zijn, achteraan gaan staan, en de kleinere mensen kunnen rustig in de laatste minuten binnenwandelen en vooraan gaan staan want "zij zijn klein, en de rest is groot"[/quote]



Nee, "want zij hebben ook voor hun kaartje betaald en willen ook wat zien".Dat klopt, zij hebben ook voor hun kaartje betaald, maar die lange lummels hebben wel de moeite genomen om op tijd te zijn.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Bij het laatste concert waar ik was ben ik ook wat meer naar voren gaan staan. Ik stond eerst op een fijn plekje, goed zicht op het podium gaat er een lang iemand voor mij staan. Toen ben ik dus maar een beter plekje geen zoeken en vond een veel beter plekje. Heb toen wel gekeken of diegene achter me dan nog wel iets konden zien.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik ben 1.85, en mijn zusje ook. Jaren geleden bij een concert kwamen er twee kleine meisjes bij ons in de buurt staan. We lieten ze voor ons staan, want, sneu, enz. Vervolgens belden ze hun 16 ook zo kleine vriendinnetjes: "we hebben zooooooooo'n goede plek, jullie moeten hierheen komen!". Ja, nou, nee dus.



En een ander concert, ik was echt heel vroeg, stond helemaal vooraan, en toen was er idd een kleine dame die vond dat ze wel recht had om voor mij te staan. Nee. Niet dus. Had je ook maar eerder moeten komen.



Ja, ik ben echt wel bereid om enigszins rekening te houden met mijn kleinere medemens, maar nee, ik ga niet helemaal achterin staan omdat ik lang ben. Het is ieders goed recht om niet pal achter mij te gaan staan
8 uur van tevoren bij de deuren staan nog voor er dranghekken staan?!

haha

ik wurm me gewoon tussen al die mensen door om zo ongeveer vooraan te komen staan wanneer ik daar even zin in heb.

meestal doen de mensen niet moeilijk en een enkele keer wel en dan doe ik gewoon moeilijk terug.

beetje denken het alleenrecht te hebben om jantje smit recht aan te kunnen kijken
Alle reacties Link kopieren
quote:Hilary schreef op 11 april 2014 @ 21:32:

Als net-zeventienjarig meisje meerdere malen omver gebeukt door een grote volwassen man bij een metal-festival. Na de zoveelste keer heb ik zelf een klap uitgedeeld met een motorketting die ik als armband droeg en toen mocht ik vooraan staan.



Maar dat lijkt me niet de standaard oplossing.bah, nee idd
Laatst waren we bij Beyoncé's concert. We zitten boven en kijken de zaal in met de staande fans. Deze fans worden door de achterhoede plat gedrukt tegen de hekken. Ze vielen met bosjes flauw en werden afgevoerd...



Die magere tienermeisjes staan al uren tegen de hekken gedrukt, zonder naar de wc te gaan en zonder eten of drinken. Waarom? Als je van je plekje wijkt ben je je plekje kwijt..



We hebben verbazingwekkend staan toekijken. Uiteindelijk werd er wel water uitgedeeld. Stom, want wij moesten daar 1 muntje =¤3,50 voor betalen.
Alle reacties Link kopieren
Dit doet me denken aan die hard Kiss fans. Die kunnen gerust een hele dag chagrijnig voor zich uit staan kijken op een festival om alleen maar vooraan te kunnen staan als de beste band op aarde speelt. Jij kan wel vinden dat je meer recht hebt op een goed plekje omdat je daar al de hele dag staat maar je kan andere mensen niet dwingen om hetzelfde te denken. Sommige mensen vinden het hun recht om vooraan te staan omdat ze entree hebben betaald. Als jij denkt dat mensen voordringen omdat je te onzeker bent dan moet je je zekerder opstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven