Entertainment alle pijlers

Country liedjes gezocht voor troubadour

23-02-2017 16:08 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo country-liefhebbers

Ik ben een moderne troubadour (zang en gitaar; speel covers op feesten en partijen) en heb een familie waar ik begin april ga spelen toegezegd wat meer country-liedjes te laten horen op hun feest.

Op dit moment heb ik natuurlijk Country Roads en Jolene in het repertoire en twee van Ilse de Lange (I'm not so tough & Miracle). Vorig jaar heb ik ook even 'I loved her first' gezongen (ben nu de naam van de artiest kwijt), dus die pik ik ook wel weer op.

Als ik ga zoeken op internet kom ik teveel tegen om te weten wat populair is of wat een echte country-evergreen is die eigenlijk niet mag ontbreken in mijn repertoire.

Daarom mijn vraag hier voor de country-liefhebbers: welke liedjes zijn geschikt om in mijn repertoire op te nemen?

Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen op mijn Country road
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Stand by your man van Tammy Wynette.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Tammy Wynette heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde Johnny Cash en John Denver noemen maar het lijkt me dat je naar wat vrouwelijkere stemmen op zoek bent



Dolly Parton heb je al, misschien wat van Shania Twain of Leann Rimes?
Alle reacties Link kopieren
Melanie, Brand new key

Is dat een beetje country? Meer folk misschien. Wel heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Don Williams met best friends

Emmylou Harris met love hurts

Me and Bobby mc gee

Kenny Rogers & dolly Parton

Linda Ronstedt Bleu bayou

Working nine to five

Cést la vie Emmylou Harris
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
wildwood flower https://www.youtube.com/watch?v=gGm7UYcjsk4
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
quote:landylover schreef op 23 februari 2017 @ 16:26:

Don Williams met best friends

Emmylou Harris met love hurts

Me and Bobby mc gee

Kenny Rogers & dolly Parton

Linda Ronstedt Bleu bayou

Working nine to five

Cést la vie Emmylou Harris Ja Janis was leuk!
Alle reacties Link kopieren
Johnny Cash& June Carter We've been married in a fever

Dolly Parton met apple jack



Of ben jij meer van dit werk; https://www.youtube.com/watch?v=LUGRPQ350uI
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=SiMBNjMyp9o
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, Stand by your man, die was me helemaal ontschoten

Van Johnny Cash speel ik Ring of fire, dus die is nu ook aangevinkt!

Bobby McGee zing ik ook al, dus: chéck!

Leann Rimes en Shania Twain zal ik eens opzoeken (via Youtube zoek ik dan de artiest en filter ik op meest bekeken, dan weet ik in ieder geval dat dát lied in ieder geval veel bekeken is en dusch waarschijnlijk wel herkenbaar voor mijn feestgangers )

Melanie speel ik ook al, maar dat vind ik een beetje meer folk. Maar toch een klein vinkje erachter dus.

@Landylover, bedankt voor het rijtje met liedjes, zal er eens naar luisteren (9 to 5 zit ook nog ergens in mijn geheugen). De video's die je hebt gedeeld, klinken top, maar zo kan ik niet spelen. Kan wel wat tokkels, maar dit echte fingerpicking-werk gaat mij niet lukken. Moet er per slot van rekening ook nog bij zingen!



Allemaal in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken! Hier kan ik wat mee!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
Wauw, die Emi Sunshine! Wat een topper! Vrees dat me dat niet gaat lukken, maar ik heb nog een goede maand, dus wie weet ...
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
Billy Ray Cyrus met Achy breaky heart?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Oh, en Danny Vera met Best days of my life of A58
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Jambalaya, islands in the stream, nine to five, country boy,

Lees net dat fingerpicking 'm niet word. Dan maar ff schor schreeuwen en bobby mcgee.
Alle reacties Link kopieren
De oudere liedjes van Taylor Swift
Alle reacties Link kopieren
jambalai on the bajo
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
Leavin on a jetplane
Alle reacties Link kopieren
Top! Dank jullie wel! Ik ga vanavond naar de mij onbekende suggesties luisteren en er zullen er vast wel bij zitten die zonder fingerpicking gespeeld kunnen worden Ik ben wat dat betreft een te globale gitariste. Mijn slag en ritme is goed, af en toe een tokkel lukt nog wel, maar eigenlijk ben ik meer zangeres dan gitariste, dus soms zing ik gewoon wat harder om het gitaarspel wat te verbloemen De feestgangers merken daar overigens niets van, gezien de goede recensies die ik van ze krijg (recensies voor op mijn site, niet voor in de krant ofzo ).
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Heart of gold

Old man



Ik weet eigenlijk niet of dat echte country is.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je een verzoek voor een begrafenis krijgen:

https://www.youtube.com/watch?v=AF175wOPvX0
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 23 februari 2017 @ 17:27:

Heart of gold

Old man



Ik weet eigenlijk niet of dat echte country is.Ook folk. En mooi.
Alle reacties Link kopieren
Prachtig nummer, Enn! Die sla ik op!



Ik had laatst ook nog met iemand de discussie wat country eigenlijk is, maar we kwamen er niet helemaal uit. Zo'n Heart of gold komt wel in de buurt volgens mij, maar de country-formule hebben we toen nog niet kunnen ontdekken.

Ben overigens wel Nashville begonnen te kijken (via streaming online), maar ben pas aan het eind van seizoen 1, dus ik heb nog even te gaan Wie weet krijg ik daardoor ook een beter zicht op country, want ik heb al wel door dat goede country zeker de moeite waard is en dat het niet alleen van het ge-jiehaa is, om het maar even heel simplistisch en stereotiep neer te zetten

Nu ben ik overigens even offline: zangles en nog wat dingen, dus tot later!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
quote:xantippe schreef op 23 februari 2017 @ 17:51:



dat het niet alleen van het ge-jiehaa is, om het maar even heel simplistisch en stereotiep neer te zetten



Helemaal niet.



Het kan natuurlijk wel maar er zijn echt prachtige nummers in deze muzieksoort.

Johnny Cash - Hurt

https://www.youtube.com/watch?v=vt1Pwfnh5pc
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Willie Nelson - Always On My Mind

https://www.youtube.com/watch?v=R7f189Z0v0Y
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven