Entertainment alle pijlers

de leukste cabaretfragmenten

22-04-2007 15:14 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kwam ik toevallig een fragment tegen van Erik van Muiswinkel als Hans Janmaat, nog steeds erg leuk.



Wat zijn voor jou nou de leukste cabaretfragmenten?
Alle reacties Link kopieren
Jochem Meyjer - Klapperende eierstokken

Ruben van der Meer van de Lama's - Hoe Maxima (én W-A:P) vreemdgaat

Najib Amhali - SOA test
Alle reacties Link kopieren
Idd. de klapperende eierstokken... Geweldig!



Verder:

- Acda en de Munnik: Zaad

'En bovenop lag een Playboy met het grote Acda en de Munnik interview. De tijd dat ik me daarop aftrok ligt al ver achter me...'

'Buiten verkrachten de zusters het complete repertoire. Het spijt me mam, het spijt me zo, John Leddy is vermoord. Als de huur verhoogd is...

'En op de lijst staat: lijst voor de vrouw 1. Lijst voor de vrouw??? Die ligt zich hiernaast te vingeren!'

- Najib Amhali: shoarmatent

'TWEE! TWEE! WITTE! WITTE!'

'Wat nou konijn?'

- Najib Amhali: het bezoek aan zijn schoonouders

'Niet naar de klok kijken! O, ook niet naar de tafel... '

'Hamlapjes. Da's van koe!'

- De Vliegende Panters: Dorientje

'Dorientje had wel 37 centimeter koorts...'

'Zeg jij er eens wat van, het is jouw zus!'



Er zijn er natuurlijk veel meer, maar die weet ik zo even niet. Wie weet kom ik er nog wel op.
Alle reacties Link kopieren
erik van muiswinkel als een chinees die paul van vliet imitator is, hilarisch
Alle reacties Link kopieren
Van jáááááren terug, duo Ajuinen en Look (met Thomas van Luyn, het duo bestaat helaas niet meer), de sketches over 'de een of andere vent'. Heel flauw, de een staat links op het toneel, de ander rechts, en er volgt een gesprek.

"hallo, met de een of andere vent" (die belt dan iemand op en bestelt patat etc, echt superdroog).



Ook in een show van Ajuinen en Look gezien, echt geweldig gedaan: zo ergens halverwege/driekwart van het programma kunnen de heren ergens niet opkomen, iets dat gezegd of gedaan is aan het begin van de show (weet niet meer wat, is al zoooo lang geleden). Dan spoelen ze de hele show tot dan toe in sneltempo terug, zeg maar.



Nouja, ik weet niet of dit topic werkt! Je moet erbij geweest zijn, denk ik, of het herkennen en gezien hebben, om het leuk te vinden wat een ander hier schrijft.



En gewéldige van Kees Thorn, waar ik enorm om heb moeten lachen: hij stond met zo'n kartonnen pakje drinken op het toneel en rookte ook. Op een gegeven moment blies hij rook door het rietje in dat pakje, kneep erin en door de belichting zag je er dus rookwolkjes uitkomen. "GSM van een Indiaan".



En ook heel grappig, volgens mij van Acda en De Munnick helemaal in het begin van hun carrière. Dialoog: "Wil jij neuken?" "Nee, ik ben gestopt met neuken." "Oh ja? Ik zou ook moeten stoppen. Je gaat er ook zo van stinken." enzovoort, pas gaandeweg kom je erachter dat het woord 'roken' vervangen is door neuken. Nouja, ook daar moet je bij geweest zijn.



xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, waar ik echt tranen om gelachen heb, in een tv-programma van Arie en Sylvester. Arie is dan hooligan die wordt verhuurd aan een Italiaanse club. Zijn vader coacht hem. Hij moet 'hie-ha-hondelul' in het Italiaans leren roepen etc, en hij vertrekt uiteindelijk in een speciale bus, op weg naar zijn buitenlandse transfer, hahahaha. Ik moet weer lachen als ik eraan denk.

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Hans Teeuwen met zijn stukje over eerlijkheid, dat hij tegen nieuwe ouders zegt dat hun kind een gedrocht is en dat kindje die een tekening heeft gemaakt voor zijn vader.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Om Brigitte Kaandorp kan ik ook erg lachen. Bijvoorbeeld om het fragment 'Zaad' waarin ze berekent hoeveel sperma een man tijdens zijn leven produceert.
Alle reacties Link kopieren


Hans Teeuwen met zijn stukje over eerlijkheid, dat hij tegen nieuwe ouders zegt dat hun kind een gedrocht is en dat kindje die een tekening heeft gemaakt voor zijn vader.





Jaaaaaa, hahahahahaha..... Zijn dat handen? Dat zijn harken... klets! Dit zijn handen!!! Geweldig. Wat te denken van dat stukje over de Josti band!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook erg gelachen om Dikkie Dik van de Vliegende Panters.



Hun liedjes over de kassameisjes vind ik ook erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Schudden - het stukje in de wasserij:peepshow in een wasmachine.

Enge buren - Foxy foxtrot ofwel hoe je van een nummer van Nico Haak een cool reggaenummer maakt.
Alle reacties Link kopieren


Ik heb ook erg gelachen om Dikkie Dik van de Vliegende Panters.



Hun liedjes over de kassameisjes vind ik ook erg leuk.
Die zijn allebei idd leuk.



Klapperende eierstokken van Jochem Meyer super gedaan.

Ik ben een paar keer naar Arie en Silvester geweest en daar ben ik inmiddels een groot fan van. Er gebeurt echter in hun programma zoveel dat het moeilijk is er iets uit te halen. Het publiek wordt erg bij hun shows betrokken en daar was ik bij de vorige show bijna de pineut van. Er werd een microfoon het publiek ingegooid en als de muziek was afgelopen dan was degene die de microfoon vast had degene met wie ze een spelletje gingen doen. Ik zag dat ding recht op me af komen. Gelukkig kwam ie bij mijn buurvrouw terecht en was de muziek gestopt voordat ze hem bij mij op mijn schoot kon gooien. :D
Alle reacties Link kopieren
Arie en Sylvester over de jaren80. Dat ze niet van kinderen hielden: wat gordels achterin??? Ja want wat zit er achterin? OHH KINDEREN:D.
Alle reacties Link kopieren
Hans Teeuwen, die met zijn sokken een poppenkast spel speelt.

- Gewoon bijna walgelijk hoe hij die twee sokken liet zoenen en ze een mars laten eten vond ik hilarisch!

- Gamma-man en kale kerel

Die deden samen steeds goordere dingen. Telkens dacht ja "Ah, nee, dat zullen ze toch niet ECHT ....." en het werd maar goorder en goorder.

- Brigitte Kaandorp die naakt op het podum verschijnt en zich gaandeweg aan gaat kleden. Heel knap en boeiend gedaan!

- Theo Maassen in een speech voor zijn jeugdvriend en tevens collega die werkzaam is bij Mengvoeders United "Ik wil ook wel eens een vrouw met maskarra en oogschadduuuw".
Alle reacties Link kopieren


Hans Teeuwen, die met zijn sokken een poppenkast spel speelt.

- Gewoon bijna walgelijk hoe hij die twee sokken liet zoenen en ze een mars laten eten vond ik hilarisch!

Ja tranen met tuiten om gelachen hier.



Is het trouwens geen rammelende eierstokken of ben ik nu abuis?
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Ik vind herkenbare stukjes, bijvoorbeeld van Bert Visscher en Harry Jekkers over kamperen, ook altijd erg leuk.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Bert Visscher over kamperen, errug leuk. Of bloemschikken, benodigheden: de hélm. Ik vind Bert Visscher sowieso ontzettend leuk. Hoewel ik hem nu wel een beetje zat ben, steeds dezelfde (soort) grapjes... Ben nu fan aan het worden van Najib!



Brigitte Kaandorp over kinderen, geweldig! Ach, ze zijn nu 5 en 8, dus abortus is ook wat laat....



Hans Teeuwen: het liedje van Nostradamus vind ik errug grappig. Verder vind ik hem niet zo... beetje te grof. Vind zijn hoofd ook écht eng!
Ik ben een paar keer naar Arie en Silvester geweest en daar ben ik inmiddels een groot fan van. Er gebeurt echter in hun programma zoveel dat het moeilijk is er iets uit te halen. Het publiek wordt erg bij hun shows betrokken en daar was ik bij de vorige show bijna de pineut van. Er werd een microfoon het publiek ingegooid en als de muziek was afgelopen dan was degene die de microfoon vast had degene met wie ze een spelletje gingen doen. Ik zag dat ding recht op me af komen. Gelukkig kwam ie bij mijn buurvrouw terecht en was de muziek gestopt voordat ze hem bij mij op mijn schoot kon gooien. :D
Hadden ze toen ook dat playstation apparaat met water? Was bij ons bij de show waarbij ze met die microfoon rondgingen. Zag je allerlei mensen uit het publiek full screen in de zaal.
Dat weet ik niet meer, want er gebeurt ook zo vreselijk veel in de voorstelling. Het was in ieder geval vorig jaar in de Meervaart te Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt tranen met tuiten gelachen om 'Mannen van de radio' en dan het stuk over de ondankbare plant. Dat is echt een meesterwerk. En omdat het deels geïmproviseerd id kun je ook horen dat ze zelf ook af en toe hun lachen niet kunnen inhouden. Moet je echt eens downloaden. Gaat over iemand die een bijna dode plant in huis neemt en hem oplapt en dan gaat de plant hem wegtreiteren uit zijn eigen huis met een identieke bril op :D.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Cabaretliedjes kunnen ook erg leuk zijn.

Een van de mooiste vind ik "ik hou van mij" van Harrie Jekkers.



Wat zijn nog meer leuke, grappige of ontroerende cabaretliedjes?
Alle reacties Link kopieren


Cabaretliedjes kunnen ook erg leuk zijn.

Een van de mooiste vind ik "ik hou van mij" van Harrie Jekkers.



Wat zijn nog meer leuke, grappige of ontroerende cabaretliedjes?
Een liedje over Alzheimer van Youp van 't Hek. Prachtig !
Alle reacties Link kopieren
Meneer Alzheimer, ik wil even met U praten Met mij gaat het nog goed, ik ben niet oud In mijn gelei hier boven zitten nog geen gaten Maar op een dag en dat laat mij niet koud Ben ik dit lied allang vergeten Dan weet ik niet wat ik vanavond zong Maar nu wil ik daar niets van weten Want nu ben ik nog goed en bij en jong Genoeg om even iets aan U te vragen Mijn probleem is echt niet al te groot Het gaat over mijn laatste dagen Als U toeslaat zo vlak voor mijn dood Wilt U een beetje selecteren Zo dat ik de mooie dingen wel onthoud Dus als ik in mijn stoel zit weg te teren Dat ik nog even mag denken aan mijn vrouw Met wie ik zoveel jaren heb gevreeën Met wie ik zoveel uren heb gewoond Dat ik nog een beetje weet hoe we het deden Omdat mijn eigen lijf mij dat nooit meer toont Ach ik wil best een heleboel vergeten Ik weet zo al twaalf vrouwen op een rij Van zeker drie zal ik de naam al niet meer weten En de rest verzuipt ook in die grijze brij Er is meer dan genoeg om mee te nemen Pak m'n angsten, m'n wanhoop en verdriet Pak ze, ik zal ze echt nooit claimen Maar al het mooie neem dat niet Pak m'n geld, m'n leugens en m'n ruzie's En m'n veel; te vaak verongelijkte toon Maar laat aan mij de paar illusie's En liefde voor m'n dochter en m'n zoon En één ding mag U zeker pakken Daarvoor ben ik nou eenmaal te laf Misschien hoor ik daarom bij de slappe zakken Maar ik smeek U, neem mij m'n doodsangst af Zodat ik mooi en stil de wereld kan verlaten Met een knipoog naar de mijnen zonder angst Meneer Alzheimer, valt daarover te praten? Want voor doodgaan ben ik levenslang het bangst Dus dat ik mooi en stil de wereld kan verlaten Met een knipoog naar de mijnen zonder angst Meneer Alzheimer, valt daarover te praten? Want voor doodgaan ben ik levenslang het bangst
Alle reacties Link kopieren
Snowy2, dat is 'm. Dank je wel.

Ik vind het een prachtig lied.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven