Entertainment alle pijlers

Dilemma: boek lezen of op serie wachten?

28-08-2015 22:55 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb recent seizoen 1 van een serie gezien, en daarna het oorspronkelijke boek gelezen. Nou weet ik dat het tweede seizoen gefilmd wordt op dit moment, maar wat ga ik doen: verder lezen of wachten tot de serie uitkomt?



Argumenten voor verder lezen:

- Bevrediging van nieuwsgierigheid

- Het boek heeft volgens mij 9 delen (waarvan 1 nog niet uit is), en dat zou betekenen dat het nog 9 ish jaar duurt voor het verhaal rond is. Da's best lang. Ik zou onder een bus kunnen komen, de serie zou onsuccesvol en onafgemaakt kunnen raken. Internet zou stuk kunnen gaan (heb ze gedownload).



Argumenten voor wachten op de serie:

- Als de serie afwijkt van het boek (viel in seizoen 1 wel mee) is dat soms wel storend

- Ik kijk toch wat geboeider naar een serie waar ik het verhaal niet van ken.



Wat zouden jullie doen?

Lezen of wachten?

Totaal aantal stemmen: 43

Boek verder lezen (98%)
Wachten tot de serie uitkomt (2%)
Alle reacties Link kopieren
De Reiziger?



Ik zou gewoon doorlezen aangezien het veel te lang duurt voor de complete serie is gemaakt/uitgezonden en met 'n beetje pech wordt de serie halverwege gecancelled.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Het boek is meestal beter.
Boek lezen is altijd beter dan een serie/film.
Lezen. Dat is het originele verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Altijd het boek lezen.

De serie is veelal een slap aftreksel van een boek.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Boek natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het geduld niet om op een serie te wachten, lees het boek liever. Als het echt om de Reiziger gaat zoals redbulletje zegt, ik ben gestopt bij boek 3 of daar ergens, wat veel van hetzelfde
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je ook de kans om je eigen beelden te maken bij wat je leest en hoe leuk is het om die later te vergelijken met die van de serie-schrijver(s)?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 28 augustus 2015 @ 23:09:

Dan heb je ook de kans om je eigen beelden te maken bij wat je leest en hoe leuk is het om die later te vergelijken met die van de serie-schrijver(s)?Toch wel het mooiste van lezen! Andersom werkt niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 28 augustus 2015 @ 23:09:

Ik heb het geduld niet om op een serie te wachten, lees het boek liever. Als het echt om de Reiziger gaat zoals redbulletje zegt, ik ben gestopt bij boek 3 of daar ergens, wat veel van hetzelfdeIk ben al 'ns t/m boek 6 gekomen, wat zich in Amerika afspeelt is toch weer heel anders vond ik. Nu heb ik alles als e-book, dus wil de serie nu volledig uit gaan lezen.
Shoot first, ask questions later!
Boek, en dat Ik zou onder een bus kunnen komen, de serie zou onsuccesvol en onafgemaakt kunnen raken. Internet zou stuk kunnen gaan herken ik helemaal. Dat heb ik bij TWD, wat nou als.... dan zie ik misschien seizoen 6 niet meer.... wat erg eigenlijk dat ik zo wel eens denk (addicted too much )
Alle reacties Link kopieren
Haha jullie zijn wel eensgezind zeg! Het gaat inderdaad om de Reiziger. Ik vond het verhaal wat langzaam, dus ik weet niet zeker of ik geduld genoeg heb voor het boek (beetje vegeteren voor de TV ging prima).



Dat eigen beelden maken is juist wat me zo tegenhoud. Dan heb je die eigen beelden, en dan is je donkere personage opeens blond gecast. Of dan verneuken ze je favoriete scene...



Hebben jullie niet dat juist omdat ze opeens met zevenmijlslaarzen door het boek gaan omwille van de tijd, je altijd vanalles mist als je eerst het boek leest, maar als je eerst de film/serie ziet en daarna het boek leest dat het dan voelt alsof je de extra uitbreiding gekocht hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 28 augustus 2015 @ 23:12:

[...]





Toch wel het mooiste van lezen! Andersom werkt niet.Ja, eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 28 augustus 2015 @ 23:09:

Dan heb je ook de kans om je eigen beelden te maken bij wat je leest en hoe leuk is het om die later te vergelijken met die van de serie-schrijver(s)?Helemaal eens! Ik heb dus voor boek lezen gekozen
Alle reacties Link kopieren
Ik vond seizoen 1 wel passen bij de beelden die ik zelf had gevormd en vond dat de verhaallijn uit het boek ook grotendeels goed werd gevolgd.

Alleen dat met die wolf (die Clair buiten de gevangenis verscheurde), was dat niet uit deel 1? Dat heb ik niet teruggezien in de serie. Maar kan evengoed uit 'n ander deel komen.
Shoot first, ask questions later!
Ik zie boeken aan de ene kant en films/series aan de andere kant als een aanvulling op elkaar. Soms gaat het fout, zoals bij Under the dome, maar meestal wel okay in mijn ogen (boek blijft over het algemeen beter omdat je je eigen invulling en fantasie er in meeneemt, dus kan een film/serie tegenvallen).



Maar doe gewoon beide.
Alle reacties Link kopieren
Diana Gabaldon is heel erg betrokken bij de casting en verfilming. Ik volg haar op facebook, is soms best leuk te lezen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ja die wolf (of gebrek daaraan) was deel 1. Ik vond ook dat ze wel goed het boek gevolgd hadden, maar in het stuk waar zij boos op hem is voor het 'bestraffen' van haar weglopen vond ik haar in de serie echt een beetje een zeur, terwijl ze er in het boek al vrij snel grapjes over maken... dat soort dingen vind ik wel een beetje storend als het veel voorkomt. Ik zal fb eens bekijken, dank je!



Waarom kan ik als eigenaar eigenlijk m'n eigen poll resultaten niet zien zonder te stemmen?
O, de Reiziger. Dat vind ik echt waardeloze boeken, dus die zou ik nou weer niet lezen
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 28 augustus 2015 @ 23:30:

O, de Reiziger. Dat vind ik echt waardeloze boeken, dus die zou ik nou weer niet lezen Vraag is dan natuurlijk of je de tv serie ook gezien hebt ;-D
quote:elein schreef op 28 augustus 2015 @ 23:35:

[...]



Vraag is dan natuurlijk of je de tv serie ook gezien hebt ;-DNee, ik vond de boeken al niet leuk, dus ik denk de serie ook niet
Alle reacties Link kopieren
Outlander!



Ik heb het eerste boek halverwege de eerste serie gelezen en vond dat prettig werken. Nu al in boek 4!
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 28 augustus 2015 @ 23:36:

[...]



Nee, ik vond de boeken al niet leuk, dus ik denk de serie ook niet

Oeh ik zou het een keer proberen als ik jou was,alleen al voor de chemie tussen (heerlijke) Jamie en Claire!



Maar ach, ieder z'n eigen genre ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 28 augustus 2015 @ 23:36:

[...]



Nee, ik vond de boeken al niet leuk, dus ik denk de serie ook niet Hoera een medestander, ik zie hier op de boekentopics zo vaak dat het zo'n mooie serie is, dat ik bijna aan mezelf ging twijfelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven