Entertainment alle pijlers

Drank op het podium

05-10-2014 14:57 128 berichten
Gisterenavond is mijn (puber) zoon naar een concert van een (bekende) band geweest. Ik vond het wel leuk om op youtube te kijken naar hoe het was geweest.

Wat me opviel was dat de zanger in z'n eentje een fles wijn liep leeg te kachelen, terwijl de zaal vol met (gillende) pubers stond.

Ik vond dat niet echt een prettig gezicht, gezien deze pubers deze band als rolmodel zien.

Hoe staan jullie daar tegenover?
Alle reacties Link kopieren
Toepasselijke nick.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je ertegen doen? Ik denk dat de meeste bezoekers dat niet eens door hebben, die zien alleen 'hoe gaaf' het is.



Persoonlijk vind ik er trouwens weinig van.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Een band als rolmodel? Ik vond ooit een bandje leuk en mocht ze na het concert ontmoeten. De zanger lag helemaal onder de tafel van de drank en drugs, echt niet dat dat mijn rolmodellen waren. Maar ja, de muziek vind ik nog steeds wel leuk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Rolmodel? Dus ook in een band op een podium een fles wijn leegkachelen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je enorm zeurt.

Ik ging alleen maar naar concerten waarbij elk bandlid zuipt en ketting rookt.

En ik rook en drink niet.



Als ze willen drinken of roken, dan doen ze dat toch wel. Daar hebben ze geen ''rolmodel'' voor nodig.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
De tv gaat uit tijdens reclameblokken?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb ooit een optreden meegemaakt van iemand die een fles sterke drank wegwerkte (Shane McGowan).



Maar goed, die beweert zelf dat hij sinds zijn 5e niet meer nuchter is geweest. En een reclame om net als hij lekker door te halen is het ook niet. Google maar eens op een foto van hem.
Alle reacties Link kopieren
Zolang t geen gospelband is heeft zo'n band geen voorbeeldfunctie toch?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:cumulus schreef op 05 oktober 2014 @ 15:09:

Ik heb ooit een optreden meegemaakt van iemand die een fles sterke drank wegwerkte (Shane McGowan).



Maar goed, die beweert zelf dat hij sinds zijn 5e niet meer nuchter is geweest. En een reclame om net als hij lekker door te halen is het ook niet. Google maar eens op een foto van hem.

Herman Brood deed niet anders. De zangeres van De Gigantjes ook.

Iggy Pop, die gast van Joy Division, Spike van Direct, Amy Winehouse. Geen van allen rolmodellen. Nouja, wel als in afzetten tegen de gevestigde orde en laat daar rockmuziek nou voor bedoeld zijn!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Dat is bij elk concert van Bonnie die ik bijwoon (2-wekelijks) ook zo hoor.
Beter om hem dan maar niet naar een Keltisch festival te laten gaan
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je je zoon voorhouden dat de band geen rolmodel is, maar juist een voorbeeld van hoe het niet moet. Je moet bekende mensen, bands en groepen echt niet gaan zien als rolmodel. Het "lieve kindsterretje" Justin Bieber zuipt en snuift ook van alles, zit onder de tatoo's, vernield van alles, is continue in overtreding en zal ook vast meerdere meiden in zn bed hebben liggen. Het zijn mensen, geen publiekelijk bezit wat maar moet doen wat de doorsnee mensen goed acht?



Dat een zanger een fles wijn drinkt, ach daar zal vast zijn creatieve geest vandaan komen. Hoe denk jij anders dat hij op zijn teksten komt, broodnuchter en aan een glaasje ranja? Misschien hoort het bij zijn act, misschien presteert hij zo beter, misschien is hij een alcohollist en zuipt hij zich elke avond een coma. Wat maakt het uit?




Ik heb de vraag masr even aan de pubers hier in huis voorgelegd. Zelf ben ik te oud voor dit soort dingen.



Hun collectieve antwoord:
Alle reacties Link kopieren
Mijn ''schatje'' toen ik een tiener/twintiger was:



roken
anoniem_207463 wijzigde dit bericht op 05-10-2014 15:30
Reden: Vergeten dat ik nog niet mag plakken lol
% gewijzigd
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Doe es een link van dat YouTube filmpje? Ik vind wijn nogal onschuldig en kan me er ook niet zoveel bij voorstellen. Een beetje stoere popzanger slaat toch op zijn minst een fles whisky achterover.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 05 oktober 2014 @ 15:18:

Beter om hem dan maar niet naar een Keltisch festival te laten gaan LOL nee, . Ik heb altijd gezegd, :Als ik een muziekinstrument zou spelen en op moest treden, dan het liefst in een Folkgroep, daar staat het bier naast/ op de piano. Geen gezeur met glaasjes water
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wat te denken van dit schatje, waar ik fan van was in mijn puberteit?



Kurt Cobain...

http://images6.fanpop.com ... in-37277448-1600-1200.jpg



Ondanks alle drank, sigaretten, drugs en zelfmoordescapades ben ik heel keurig opgegroeid en heb ik nog nooit een sigaret, drugs of een pistool aangeraakt. Wel drank.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Dit was trouwens mijn lievelingsboek vroeger... Ik verslond het.



Christiane F.

http://assets.catawiki.nl ... 12d-2d52-0050569428b1.jpg



En hiervoor geldt: het boek was zo'n waarschuwing, dat ik drugs altijd heb verafschuwd. Rolmodellen kunnen je ook doen inzien dat jij vooral niet zo wil leven!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 05 oktober 2014 @ 15:45:

Dit was trouwens mijn lievelingsboek vroeger... Ik verslond het.



Christiane F.

http://assets.catawiki.nl ... 12d-2d52-0050569428b1.jpg



En hiervoor geldt: het boek was zo'n waarschuwing, dat ik drugs altijd heb verafschuwd. Rolmodellen kunnen je ook doen inzien dat jij vooral niet zo wil leven!Omg, ik ook! Heb pas het "vervolg" gekocht over de verdere levensloop van haar. Wat een baggerboek. Echt, heul heul slecht geschreven en een hoog huilie-huilie gehalte.
quote:cumulus schreef op 05 oktober 2014 @ 15:09:

Ik heb ooit een optreden meegemaakt van iemand die een fles sterke drank wegwerkte (Shane McGowan).



Maar goed, die beweert zelf dat hij sinds zijn 5e niet meer nuchter is geweest. En een reclame om net als hij lekker door te halen is het ook niet. Google maar eens op een foto van hem.



The Pogues



Ik ben gek op hun muziek en hem zie ik als een soort gek-geniaal die zonder alcohol niet half zo 'boeiend' zou zijn.



Maar toen ik ze op m'n 16de leerde kennen was zijn uiterlijk alleen al voor mij een serieuze waarschuwing voor wat alcohol met je kan doen.

Daar kon voor mij geen anti-alcoholcampagne tegenop.
quote:bubblesdevere schreef op 05 oktober 2014 @ 15:51:

[...]





The Pogues



Ik ben gek op hun muziek en hem zie ik als een soort gek-geniaal die zonder alcohol niet half zo 'boeiend' zou zijn.



Maar toen ik ze op m'n 16de leerde kennen was zijn uiterlijk alleen al voor mij een serieuze waarschuwing voor wat alcohol met je kan doen.

Daar kon voor mij geen anti-alcoholcampagne tegenop.Hij vooral een goed voorbeeld waarom tandenpoetsen zo belangrijk is. Een soort contra-rolmodel.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 05 oktober 2014 @ 15:14:

Dat is bij elk concert van Bonnie die ik bijwoon (2-wekelijks) ook zo hoor.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Shane! Ooit meegemaakt dat ie per ambulance afgevoerd moest worden halverwege het concert



Daar ben ik natuurlijk ook enorm door gaan drinken, dat snap je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven