Entertainment alle pijlers

Drank op het podium

05-10-2014 14:57 128 berichten
Gisterenavond is mijn (puber) zoon naar een concert van een (bekende) band geweest. Ik vond het wel leuk om op youtube te kijken naar hoe het was geweest.

Wat me opviel was dat de zanger in z'n eentje een fles wijn liep leeg te kachelen, terwijl de zaal vol met (gillende) pubers stond.

Ik vond dat niet echt een prettig gezicht, gezien deze pubers deze band als rolmodel zien.

Hoe staan jullie daar tegenover?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat weet ik. Ze heet heet trouwens Christiane, en ik vind je voorbeeld niet sterk. Het concert/Bowie zijn niet de oorzaak van haar drugsgebruik geweest. Maar ik ben dat niet. Nooit geweest ook. Ik vond haar verhaal zo dramatisch dat ik nooit de behoefte heb gevoeld het ook eens te proberen.



Goed voorbeeld voor mij geweest dus. Hoe het niet moet dus!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:theamuts schreef op 05 oktober 2014 @ 20:11:

[...]





En jij denkt dat pubers deze mensen na willen doen i.p.v. een "coole" muzikant?



Waarom ben jij er zo vast van overtuigd dat die pubers een muzikant na willen doen?

Dan zou vrijwel de gehele wereldbevolking verslaafd zijn aan drank en/of drugs.

Ik denk dat ze meer opsteken van een rolmodel dicht bij zich dan een "ster" vanuit de verte wiens muziek ze goed vinden. Waarom zouden ze zo iemand precies na willen doen dan?
Wauw.



Dit vind ik wel wat mutserig. Wat moet zo'n jongen dan? Zo'n artiest is geen rolmodel, dat is een artiest, de heeft geen verantwoordelijkheid tov pubers wat mij betreft.



Daarbij, als je kind van één zanger aan de drank gaat is er al ergens iets mis. Óf je laat hem naar concerten gaan waar hij eigenlijk te jong voor is. Maar het is nou eenmaal bekend dat veel bands in Nederland behoorlijk van de wereld op het podium staan omdat wiet hier legaal is. Dus dan vindt zo'n zanger zichzelf extreem stoer als hij op het podium tijdens een festival een joint opsteekt. Nou. Woehoe. Durfal.
quote:StoraHuntur schreef op 05 oktober 2014 @ 15:14:

Dat is bij elk concert van Bonnie die ik bijwoon (2-wekelijks) ook zo hoor.Maar daar is mijn kind niet bij
Alle reacties Link kopieren
Dus jouw zoon gaat door het leven als rockster?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Maar gezien je vorige topic over een campinggasstel annex oven ging dan snap ik op zich de schok wel.
quote:theamuts schreef op 05 oktober 2014 @ 20:11:

[...]





En jij denkt dat pubers deze mensen na willen doen i.p.v. een "coole" muzikant?Dus je puber weghouden van iemand die een fles wijn leeg drinkt? Beter licht je je puber gewoon goed in en zorg je ervoor dat hij een sterk persoon wordt die zijn eigen keuzes kan maken.
quote:Lughnasadh schreef op 05 oktober 2014 @ 20:15:

[...]





Waarom ben jij er zo vast van overtuigd dat die pubers een muzikant na willen doen?

Dan zou vrijwel de gehele wereldbevolking verslaafd zijn aan drank en/of drugs.

Ik denk dat ze meer opsteken van een rolmodel dicht bij zich dan een "ster" vanuit de verte wiens muziek ze goed vinden. Waarom zouden ze zo iemand precies na willen doen dan?Nooit naar de playbackshow/ miniplaybackshow/ idols/ the voice of holland gekeken???
quote:yajes schreef op 05 oktober 2014 @ 20:17:

[...]





Dus je puber weghouden van iemand die een fles wijn leeg drinkt? Beter licht je je puber gewoon goed in en zorg je ervoor dat hij een sterk persoon wordt die zijn eigen keuzes kan maken.Wie zegt dat ik dat niet doe?
quote:Thordis schreef op 05 oktober 2014 @ 20:17:

Maar gezien je vorige topic over een campinggasstel annex oven ging dan snap ik op zich de schok wel.Hallo, wie ben jij dat je denkt dat je mij kent? (n.a.v. een topic over een gasstel???)
quote:theamuts schreef op 05 oktober 2014 @ 20:19:

[...]





Hallo, wie ben jij dat je denkt dat je mij kent? (n.a.v. een topic over een gasstel???)

Hallo!



Aangenaam!
Wist je dat Dave Grohl ook gewoon bij school staat om z'n kinderen op te halen? (Hoe mutserig!!!)
quote:Thordis schreef op 05 oktober 2014 @ 20:22:

[...]



Hallo!



Aangenaam!Mwah, ik ben niet overtuigd,
quote:hamerhaai schreef op 05 oktober 2014 @ 20:14:

Bij de concerten van Normaal gaat er tegenwoordig water in de flesjes Grolsch. De heren drinken niet zo veel bier meer. Maar het publiek verwacht wel dat flink bier zuipen. Ja en? Dat zijn ouwe lullen
Echt, ik schijn een enorme moraalridder te zijn wbt drugs en drank, maar me druk maken dat mijn kind wel eens alcoholist zou kunnen worden omdat hij naar een optreden gaat van iemand die drinkt tijdens zijn optreden, nee



Als je daar zo bang voor bent moet je of je kind niet naar zoiets verderfelijks laten gaan, of als ouder zijnde zorgen dat je je kind goed voorlicht en hem inderdaad trachten op te laten groeien tot iemand die sterk in zijn schoenen staat.
quote:theamuts schreef op 05 oktober 2014 @ 20:18:

[...]





Wie zegt dat ik dat niet doe?Dan zou jezelf als rolmodel zien en niet de band.
Hm, ik denk dat ik morgen maar een fles prosecco leegdrink op m'n werk. Is toch heel normaal???
quote:Lughnasadh schreef op 05 oktober 2014 @ 20:24:

Echt, ik schijn een enorme moraalridder te zijn wbt drugs en drank, maar me druk maken dat mijn kind wel eens alcoholist zou kunnen worden omdat hij naar een optreden gaat van iemand die drinkt tijdens zijn optreden, nee

Waar zeg ik dat?



Als je daar zo bang voor bent moet je of je kind niet naar zoiets verderfelijks laten gaan, of als ouder zijnde zorgen dat je je kind goed voorlicht en hem inderdaad trachten op te laten groeien tot iemand die sterk in zijn schoenen staat.Voor mijn eigen kind ben ik daar niet bang voor, maar voor de "Christianne F's" onder hen wel.
quote:theamuts schreef op 05 oktober 2014 @ 20:17:

[...]





Nooit naar de playbackshow/ miniplaybackshow/ idols/ the voice of holland gekeken???



Och ja. Weet je, of je zit te trollen of je bent inderdaad een enorme muts. Jij verbind voor het gemak alle artiesten met drank en drugs en denkt dan meteen ook nog dat je bloedje daarvan aan de zuip gaat.



Een beetje overdreven. Beetje boel.
quote:Lughnasadh schreef op 05 oktober 2014 @ 20:27:

[...]





Och ja. Weet je, of je zit te trollen of je bent inderdaad een enorme muts. Jij verbind voor het gemak alle artiesten met drank en drugs en denkt dan meteen ook nog dat je bloedje daarvan aan de zuip gaat.



Een beetje overdreven. Beetje boel.ZUCHT... wat schrijf ik nou hierboven?
quote:theamuts schreef op 05 oktober 2014 @ 20:25:

Hm, ik denk dat ik morgen maar een fles prosecco leegdrink op m'n werk. Is toch heel normaal???Geen wonder dat je bang bent dat je kind alcoholist wordt.
[quote]Thordis schreef op 05 oktober 2014 @ 20:30:

[...]



Geen wonder dat je bang bent dat je kind alcoholist wordt.[/quote]



En nogmaals ZUCHT.... wat schrijf ik nou hierboven?
quote:theamuts schreef op 05 oktober 2014 @ 20:25:

Hm, ik denk dat ik morgen maar een fles prosecco leegdrink op m'n werk. Is toch heel normaal???Wat een sufmuts ben jij.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op zondag 05 oktober 2014 20:25 Hm, ik denk dat ik morgen maar een fles prosecco leegdrink op m'n werk. Is toch heel normaal???



Ik zal je vertellen. Ik heb met veel artiesten en bands gewerkt. Op het podium spelen de meeste een rol. Backstage zijn de meeste hele normale mensen. Uitzonderingen zijn er altijd.



Maar jouw werk of optreden op een podium is denk ik niet te vergelijken.



Maar volgens mij heb jij hele nare ervaringen met alcohol als ik je zo lees.



Ik drink niet, heb met een alcoholist geleefd, maar ben niet anti. Ik heb mijn kinderen hoop ik goed voorgelicht.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:theamuts schreef op 05 oktober 2014 @ 20:26:

[...]





Voor mijn eigen kind ben ik daar niet bang voor, maar voor de "Christianne F's" onder hen wel.De Christiane F's waar jij zo over emmert, raken toch wel verslaafd, of ze nu naar een optreden van een band gaan of niet. Dat kun je die band niet in de schoenen schuiven. Je generaliseert en overdrijft echt enorm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven