Entertainment alle pijlers

En de aarde beeft

23-01-2017 16:52 65 berichten
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie vinden:

Gisteren was een (nogal christelijke) vriendin bij me op visite met haar kinderen. We hadden een cd van K3 op. Bij het liedje 'en de aarde beeft' werd het zinnetje Oh my God gezongen. Vriendin zette resoluut de cd uit en zei iets over de blasfemie van K3 ('dat rijmt' zei mijn zoontje nog grappend ).

Mijn man vond het erg overdreven, het is geen schelden en maar een kinderliedje zei hij. Ik was me er om eerlijk te zijn niet zo van bewust, dit liedje op de cd. Maar ik snap het ergens wel dat zo'n tekst verkeerd kan vallen bij iemand die zo gelovig is. Vond het niet de moeite om met mn vriendin over in discussie te gaan. Man vond dat het eigenlijk niet aan mijn vriendin was om bij ons in huis de cd uit te zetten.



Wat vinden jullie, is het zinnetje Oh my God uit het liedje van K3 (een beetje) over de grens of niet?
Jeetje.
Nogal apart gedrag van die vriendin....
Tja... Sommige mensen zijn raar.
Wat zij vindt mag ze zelf weten maar om in jouw huis zomaar de cd uit te zetten is nogal vreemd. N
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik zou ook eerder vallen over het feit dat ze bij jou de cd uitzet?! ze zou het ook even kunnen vragen. en wat zij gelooft moet zij weten. Ze weet toch ook dat jij dat niet doet? en blijkbaar accepteert ze dat want anders kunnen jullie ook niet bevriend zijn.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
pff.. vind nogal overtrokken reactie van haar. Ik ben niet gelovig ofzo, zal niet snel vloeken omdat ik dat niet nodig vind. Maar als het dan in een liedje is, kan me daar echt niet druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Liedjes van K3 zijn voor kinderen toch?

Niet zo handig om kinderen te leren vloeken. Dat leren ze heus echt wel, daar maak ik me geen illusies over maar ik zou ze zelf leren dat vloeken niet netjes is en ze daarom niet naar die muziek laten luisteren.

Het is voor kinderen niet duidelijk waarom vloeken niet mag terwijl je wel een cd aanzet waar op gevloekt wordt.



Dat je vriendin bij jou thuis de cd uitzet, vind ik ook niet netjes trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vrij brutaal om de cd uit te zetten.

Ze had het ook kunnen vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook christelijk en zie eigelijk het probleem niet zo. Maar om zelf bij iemand thuis iets uit te zetten omdat het niet goed valt, is gewoon onbeleefd.
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat geen blasfemie nee, wij mochten dat vroeger ook gewoon zeggen.

dingen als 'oh mijn god' ,'oh mijn hemel' of 'godsamme (krake)'

is ze gereformeerd?
Alle reacties Link kopieren
ik heb nog wel een leuk cd'tje voor je vriendin.
Ik zie er geen probleem in. Liedje was hier juist reden om in kindertaal aan een 5-jarige uit te leggen wie God is en dat sommige mensen daarin geloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 23 januari 2017 @ 17:02:

ik heb nog wel een leuk cd'tje voor je vriendin.kom maar door met een paar youtubelinkjes die TO de volgende keer aan kan zetten
quote:zakdoek schreef op 23 januari 2017 @ 16:59:

Liedjes van K3 zijn voor kinderen toch?

Niet zo handig om kinderen te leren vloeken. Dat leren ze heus echt wel, daar maak ik me geen illusies over maar ik zou ze zelf leren dat vloeken niet netjes is en ze daarom niet naar die muziek laten luisteren.

Het is voor kinderen niet duidelijk waarom vloeken niet mag terwijl je wel een cd aanzet waar op gevloekt wordt.



Dat je vriendin bij jou thuis de cd uitzet, vind ik ook niet netjes trouwens.Sinds wanneer is O mijn God vloeken?
Alle reacties Link kopieren
Dan kijkt ze vast ook geen tv?

En dat ze de cd uitzet in een andermans huis vanwege die zin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 23 januari 2017 @ 17:03:

[...]





kom maar door met een paar youtubelinkjes die TO de volgende keer aan kan zetten
quote:Pinda-Kaas schreef op 23 januari 2017 @ 17:01:

ik vind dat geen blasfemie nee, wij mochten dat vroeger ook gewoon zeggen.

dingen als 'oh mijn god' ,'oh mijn hemel' of 'godsamme (krake)'

is ze gereformeerd?Ja ze is gereformeerd en dan ook nogal een strenge variant. We kennen elkaar al erg lang en verder is het een leuke meid hoor, geloof geeft verder nooit problemen. Wij geloven niet maar zijn bijv wel naar haar huwelijk en doop van de kinderen geweest. We hebben het verder nooit over geloof, weten van elkaar waar we staan. Enneh ja, bij haar staan andere liedjes op als ik bij hun op visite ga. Maar ik heb nog nooit daar de cd uitgezet nee haha.
Belachelijk, wat een aansteller. Die zwarte kousen fanaat kwam er bij niet meer in.

Als je nou keihard een CD van Slayer zit te draaien, oke.

Maar waar hebben we het over?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 23 januari 2017 @ 17:04:

[...]





Sinds wanneer is O mijn God vloeken?



ja dat is het ook echt niet volgens mij

oh mijn god (of omekot waarnaar het hier in huis wordt verbasterd) is een uitroep/aanroep.

geen verwensing. als ze nou in dat liefde 'godverdomme' ofzo zouden zingen,

ja dan zou ik ook wel verbaasd zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Labalade schreef op 23 januari 2017 @ 17:06:

[...]



Ja ze is gereformeerd en dan ook nogal een strenge variant. We kennen elkaar al erg lang en verder is het een leuke meid hoor, geloof geeft verder nooit problemen. Wij geloven niet maar zijn bijv wel naar haar huwelijk en doop van de kinderen geweest. We hebben het verder nooit over geloof, weten van elkaar waar we staan. Enneh ja, bij haar staan andere liedjes op als ik bij hun op visite ga. Maar ik heb nog nooit daar de cd uitgezet nee haha.



ik zou de volgende keer je harry potter boeken maar uit het zicht leggen

maar eerlijk ik vind dat je best kunt zeggen dat als haar iets niet bevalt dat je het prettiger vindt als ze dat gewoon zegt in plaats van zelf gaat handelen
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 23 januari 2017 @ 17:04:

[...]





Sinds wanneer is O mijn God vloeken?



Sinds jaar en dag.

Gij zult de naam van de Heere, uw God, niet ijdel gebruiken... dus als je de Heere niet oprecht aanroept, kun je Hem er maar beter buiten laten.
Hmm ik vind Godsamme eigenlijk wel vloeken.. (maar goed dat zingen ze niet )
quote:zakdoek schreef op 23 januari 2017 @ 17:09:

[...]





Sinds jaar en dag.

Gij zult de naam van de Heere, uw God, niet ijdel gebruiken... dus als je de Heere niet oprecht aanroept, kun je Hem er maar beter buiten laten. Ben jij die vriendin ofzo?
Wat onbeleefd van je vriendin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven