Entertainment alle pijlers

entertainment op feest

26-05-2016 12:09 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort geven mijn vriend en ik een groot feest omdat we tien jaar samen zijn. Ons idee is een soort bruiloftsfeest, maar dan zonder dat we getrouwd zijn



Nu lijkt het mij leuk om entertainment te hebben tijdens het eten (bbq) en daarna. Livemuziek is dan wellicht leuk, maar lijkt me ook het risico hebben dat het te overheersend is (dat er niemand met elkaar praat maar alleen maar naar de muziek staat te kijken).

Ik zie op internet ook goochelaars, cabaretiers, tekenaars etc voorbij komen.



Twee vragen:

1. denken jullie dat zoiets leuk is op een feest? Of zou je het niet doen en waarom dan niet?

2. zowel, dan hoor ik graag tips/namen
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Beetje achtergrond livemuziek moet wel te doen zijn toch? Of wil je ook dansen? Anders doe je tijdens het eten unplugged, en na het eten trossen los.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Muziek: ja! Mijn ervaring is juist dat mensen dan veel gaan dansen (ligt natuurlijk wel aan de muziek)

Cabaret oid: zou ik niet doen. Dan krijg je juist dat niemand meer met elkaar praat.

Een tekenaar kan wel, maar dan in een rustig hoekje, zodat mensen kunnen kiezen om er heen te gaan.



Misschien is iets grappigs als een ijs-kraam of een suikerspinkraam ook leuk, niet echt entertainment maar wel iets speciaals. En meteen een lekker toetje ;)
Alle reacties Link kopieren
Een tekenaar kan ook nog wel leuk zijn trouwens. Al vind ik die karikatuurtekeningen altijd heel stom.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zeker wel. Ik heb juist hele discussies gehad met een bruidspaar waar hij wilde praten en zij feesten. De middenweg is geworden dat er drie keer drie kwartier een man komt zingen met een gitaar. Klinkt suffer dan het is, hij is echt wel leuk.

Ik had geopperd limbo en karaoke, maar dat is er niet door gekomen. Een karikatuurtekenaar of goochelaar lijkt me ook heel leuk trouwens.

Ik denk dat het een lange zit wordt als je geen entertainment hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 26 mei 2016 @ 12:20:



Misschien is iets grappigs als een ijs-kraam of een suikerspinkraam ook leuk, niet echt entertainment maar wel iets speciaals. En meteen een lekker toetje ;)Popcornmachine staat ook al bij mijn opties!
het is wat het is
De man met de gitaar, die hadden wij ook (sterker nog, afgelopen week op een ander lustrumfeest van ons samen, hebben we hem weer uitgenodigd). Hij noemt zichzelf poptroubadour en gaf echt een gigantische meerwaarde aan de sfeer van ons feest. Ik denk meer dan een goochelaar of tekenaar doet. Als je graag een activiteit wil, zou ik gewoon een krat oudhollandse spelen huren en niet voor veel geld een extra persoon.
Alle reacties Link kopieren
Is een DJ niet handiger ? Rustiger tijdens het eten en als je wilt dansen kan het volume omhoog.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Lekker muziek! Wat rustiger tijdens het eten, daarna lekker dansen.



Als je nog iet wilt doen waarmee iedereen zich kan amuseren kun je misschien een photobooth huren?



Heb ik recent op twee feesten gezien en dat was een groot succes. Veel gekke hoeden, pruiken, brillen en zo...bij het laatste feest was een plakboek neergelegd, een lijmstift en wat pennen en stiften, zodat mensen foto`s erin konden plakken en iets opschrijven voor het paar. Dat is een hilarisch en ook wel ontroerend boekje geworden.
DJ zou ik doen. En dan eentje die de boel een beetje aan elkaar praat en ook nog wat extra entertainment verzorgd als een dansje met de kinderen, aankondigen van een speech/stukje/weetikveel.



Een liveband is leuk, maar die hebben een bepaald repertoire en kunnen daar niet echt van afwijken. Een dj heeft een eindeloze hoeveelheid muziek in de computer. En je puberneef kan dan een top 40 hit aanvragen en oom Jan Led Zeppelin etc.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben tijdens een bruiloft waar een dj was ook wel eens meegemaakt dat er een half uurtje een zangeres of een saxofonist kwam. Was ook een leuke aanvulling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 26 mei 2016 @ 12:47:

DJ zou ik doen. En dan eentje die de boel een beetje aan elkaar praat en ook nog wat extra entertainment verzorgd als een dansje met de kinderen, aankondigen van een speech/stukje/weetikveel.



Een liveband is leuk, maar die hebben een bepaald repertoire en kunnen daar niet echt van afwijken. Een dj heeft een eindeloze hoeveelheid muziek in de computer. En je puberneef kan dan een top 40 hit aanvragen en oom Jan Led Zeppelin etc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ik heb eens een dj op een briuiloft gezien die er zelf ook bij zong. NIet heel hoogstaand hoor, gewoon een hollandse hits medley, maar het was wel gewoon leuk. Hij kondigde de openingsdans ook leuk aan, betrok de aanwezige kinderen bij het feest, en bracht er gewoon sfeer in. OP een gegeven moment gingen er wat mensen dansen en daar haakte hij dan op in door muziek in hetzelfde genre te blijven draaien, want dat sloeg blijkbaar aan (was wel een verademing, want daarvoor draaide hij voornamelijk hollandse hits omdat het bruidspaar daar van hield, maar dat was niet echt dansbaar).

Een beetje goede dj voelt aan wat er nodig is voor een leuk feest.
Wij kozen bewust niet voor een DJ, omdat wij verwachten dat hooguit een derde van onze gasten mee zou gaan dansen. Dan geeft een DJ in mijn ogen op de meeste locaties (een grote ruimte waarin iedereen zit/staat) alleen maar overlast voor de groep die lekker zit te kletsen.
Alle reacties Link kopieren
De vermakelaar, een geweldige man die je feest echt opleukt !
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 26 mei 2016 @ 13:11:

Wij kozen bewust niet voor een DJ, omdat wij verwachten dat hooguit een derde van onze gasten mee zou gaan dansen. Dan geeft een DJ in mijn ogen op de meeste locaties (een grote ruimte waarin iedereen zit/staat) alleen maar overlast voor de groep die lekker zit te kletsen.



Maar wat heb je dan wel gedaan?

Een feest met alleen achtergrond muziek ?

Is ook een beetje saai toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 26 mei 2016 @ 12:47:

DJ zou ik doen. En dan eentje die de boel een beetje aan elkaar praat en ook nog wat extra entertainment verzorgd als een dansje met de kinderen, aankondigen van een speech/stukje/weetikveel.



Een liveband is leuk, maar die hebben een bepaald repertoire en kunnen daar niet echt van afwijken. Een dj heeft een eindeloze hoeveelheid muziek in de computer. En je puberneef kan dan een top 40 hit aanvragen en oom Jan Led Zeppelin etc.O, gruwelijk. Ik vind echt weinig dingen irritanter dan een dj die de boel aan elkaar praat. Vaak horen ze zichzelf ook veel te graag lullen. Ik heb met live muziek op (huwelijks)feesten trouwens nog nooit meegemaakt dat mensen alleen maar naar de band staan te kijken. Dat zou voor mij betekenen dat de sfeer er niet in zit. Als mensen het naar hun zin hebben, kletsen ze toch wel met elkaar.
The chains on my mood swing just snapped. Run.
quote:welcomehome schreef op 26 mei 2016 @ 17:52:

[...]





Maar wat heb je dan wel gedaan?

Een feest met alleen achtergrond muziek ?

Is ook een beetje saai toch?Dat had ik dus eerder al geschreven Een poptroubadour: man met gitaar en kleine versterker die van alles van de Beatles tot John Mayer, van Hazes tot Borsato speelde. Op verzoek en naar eigen inzicht. Als je wou kon je meezingen en inhaken, maar er waren ook rustigere ballads. Hij begeleidde ook een paar 'stukjes' met muziek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 26 mei 2016 @ 19:44:

[...]





Dat had ik dus eerder al geschreven Een poptroubadour: man met gitaar en kleine versterker die van alles van de Beatles tot John Mayer, van Hazes tot Borsato speelde. Op verzoek en naar eigen inzicht. Als je wou kon je meezingen en inhaken, maar er waren ook rustigere ballads. Hij begeleidde ook een paar 'stukjes' met muziek.



Oohh stom stom!

Helemaal overheen gelezen..

Nee maar dit lijkt me dan idd een ideale oplossing voor een feest waarbij je én mensen hebt die gewoon rustig willen zitten en praten, én mensen hebt die wel wat meer leven in de brouwerij willen.



Klinkt wel heel leuk eigenlijk.

Ik heb over een tijdje ook een verrasingsfeest die ik voor iemand organiseer ( 50e verjaardag ) en dit lijkt me echt heel leuk.

Welke omgeving was dit? Ben nu wel heel nieuwsgierig
Muziek en vermaak op een feest spreekt mij wel aan ja.

En dan bij voor,EUR iemand die zich gemakkelijk kan aanpassen aan de behoefte van de feestgangers.

Dus niet enkel Hollands Glorie, niet enkel Rock & Metal, niet enkel Armin van Buren.....bijvoorbeeld.

Een beetje een sympathiek repertoire, voor ieder wat leuks.



Te veel showentertainment door zo iemand zou ik dan niet zo zeer op prijs stellen.

Muziek regelen, levelen met de gasten qua behoefte in afwisselende muziekstijlen en aankondiging BBQ etc.

Echter geen hele show, opvoering, meezingen, etc door die persoon.



Is kwestie van smaak. De een vind karakter leuk, de ander vind dat afgrijselijk.

De een vind een rustig deuntje leuk, de ander staat liever de hele avond op de vloer te swingen.

Je zult nooit eenieder even gelukkig maken met een keuze, echter laat dat los aangezien het daar helemaal niet om gaat.

Het is jullie feest.



Veel plezier alvast gewenst.
quote:welcomehome schreef op 27 mei 2016 @ 01:47:

[...]





Oohh stom stom!

Helemaal overheen gelezen..

Nee maar dit lijkt me dan idd een ideale oplossing voor een feest waarbij je én mensen hebt die gewoon rustig willen zitten en praten, én mensen hebt die wel wat meer leven in de brouwerij willen.



Klinkt wel heel leuk eigenlijk.

Ik heb over een tijdje ook een verrasingsfeest die ik voor iemand organiseer ( 50e verjaardag ) en dit lijkt me echt heel leuk.

Welke omgeving was dit? Ben nu wel heel nieuwsgierig Ik heb je gePBt, geen idee of dat gelukt is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven