Iemand de gouden tip voor een leuk hotel in de Europese zon?

28-04-2024 14:49 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allen,

Ik ben samen mijn vriend aan het zoeken naar een hotel/appartement om in de zomer heen te gaan. Het liefste een kamer/appartement met eigen zwembad en een beetje bij een stad in de buurt. Maar dat is niet haalbaar voor €1000,- pp incl. vliegen.

Heeft iemand van jullie de gouden tip. Goede ervaringen. Mag ook een hotel zijn, wat kleinschaliger, mooie kamers, met eigen zitje etc., net wat luxere uitstraling, maar niet perse met eigen zwembad?

We zitten een beetje te kijken richting Spanje, Portugal, Italië.

Liefs
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk eens bij By June en Eliza was here.

Voor inspiratie: https://www.bartsboekje.com/
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt denk ik buiten je budget: Niko Seaside Resort MGallery heeft kamer met een eigen bad op het terras. Heeft ook luxe uitstraling, aardig personeel en een geweldig ontbijt. De gezamenlijke pools hebben een fraai uitzicht en ligt in een levendig plaatsje op Kreta.

Vliegen kan met Transavia en shuttle met shuttledirect: betaal je beide niet de hoofdprijs, auto huren is ook niet duur en een optie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn zoveel hotels waarbij je een eigen zwembad(je) hebt.

Wij zaten vorig jaar op Rhodos in Esperos village blue and spa.
Dat was in juni al veel duurder dan jouw budget.
Je zult echt concessies moeten doen ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Begin met bepalen in welke periode en hoe lang je weg wilt. Dan kun je wat gerichter zoeken. En bedoel je een privé zwembad voor jullie alleen? Ook al eens gezocht op “swim up” kamers?

Het scheelt ook als je flexibel bent met welke dag van de week je vliegt. De week vóór de schoolvakanties beginnen of juist erná zijn vaak voordelig voor vluchten. (Oftewel tegengestelde richting vliegen van mensen die wel gebonden zijn aan schoolvakanties of bouwvak)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat je ook zou kunnen doen is kijken naar luxe hotels of juist boetiek hotels met een persoonlijke service in goedkope landen via Booking,com. Agoda, ..etc. Dus in landen zoals Hongarije (spa hotels) en luxere of boetiek hotels in Portugal. Montenegro en Albanie bijvoorbeeld.

Een tip is adults only boetiek hotel Vila Channa 2,5 km van Albufeira. Een kleinschalig hotel dat wordt gerund door een Portugese en een Nederlander. Door de kleinschaligheid en de tuin heb je gevoel van privacy. Aardige mensen en goed ontbijt, dichtbij mooi strand. Vliegen op Faro met Transavia of Tap en shuttledirect. Ik weet alleen niet hoe vol zij al zitten. Staat o.a. op booking met review 9,3, maar ik spreek uit eigen ervaring. https://www.vilachanna.pt/en/
Alle reacties Link kopieren Quote
Welke periode? En mijn ervaring is dat Griekenland goedkoper is dan de landen waar jij zoekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
1000 euro pp is prima te doen voor een week, of wilde je langer?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe lang wil je weg?

Ik heb zojuist voor één persoon op Gran Canaria een appartement met zwembad, vliegtuig en transfer geboekt voor 1160 euro, twee weken, vertrek half mei.

Vorig jaar september kostte dezelfde reis ruim 1500 euro voor één persoon.

Met twee personen is het altijd goedkoper, maar momenteel komt het zo uit dat mijn partner en kind thuisblijven.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bijvoorbeeld
https://www.rossholidays.nl/vakanties/v ... asa-villas
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven