Entertainment alle pijlers

Ernst of Henny?

30-12-2013 23:32 170 berichten
Een beetje laat, maar ik dacht er ineens weer aan Eergisteren was er een ontzettend leuke documentaire op tv over Doe Maar. Op een gegeven moment hadden Ernst en Henny het over hun vrouwelijke fans, en maakte Ernst de opmerking: 'Henny kreeg de knappe meisjes, en ik de uuuh hmmm'. Nou, dat vond ik toch helemaal niet aardig, en ik voelde me er dertig jaar na dato nog een beetje door aangesproken

Wie vonden jullie leuker? En nu nog?
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 31 december 2013 @ 09:44:

Henny met lang haar: http://www.45cat.com/record/cbs7038



Jezus, hij lijkt hier op Ernst



Overigens vind ik Anthony Bourdain een Henny-type, dus ik kan wel raden waar jouw voorkeur naar uitgaat
.
Lady/Voldemort, wat leuk dat je jezelf hebt terug gezien!



Ik hoor verder niemand over Jan Hendriks, de gitarist. Ik vond hem toen echt een stille 'sukkel' maar nu enorm sympathiek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Florienepien schreef op 31 december 2013 @ 09:34:

Die Ernst is toch niet zo kaal?



Nou, van zijn kuif is weinig meer over.







.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 31 december 2013 @ 09:55:

[...]





Nou, van zijn kuif is weinig meer over.



[img]http://www.wb-fotografie.nl/photostore/ ... 24x682.jpg[/img]



[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 806869.jpg[/img]Duidelijk kaal inderdaad. Ik had zo'n foto nog niet gevonden. Ik zag alleen vooral foto's van voren, en op die foto's valt het wel mee. Hier niet.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 31 december 2013 @ 09:48:

[...]





Jezus, hij lijkt hier op Ernst



Overigens vind ik Anthony Bourdain een Henny-type, dus ik kan wel raden waar jouw voorkeur naar uitgaat Naar de meisjes vrouwen die dit soort types kunnen krijgen.

(een man mag dromen, toch?)
Alle reacties Link kopieren
Dames!



Ik heb de docu ook terug gezien!



Leuk dat enkelen van jullie die tijd nog kunnen herinneren en zelfs fan zijn geweest..

Maar de vraag die mij en wellicht andere mannen op de lippen brand: Waarom de algehele hysterie?? Het schreeuwen, het huilen, het flauwvallen.. Het is toch eigenlijk niet normaal??



Als je fan bent en van iemands muziek houd kan ik me nog best wat enthousiasme voorstellen maar waarom zo over de top?
Alle reacties Link kopieren
En hoezo Henny beter opgedroogd:









.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 't nu niet meer weten Anthonius, maar toen ik 14 was deed ik vrolijk mee.

Henny woonde in de stad naast 't dorp waar ik woonde. Toen ik 12 was, was ik er van overtuigd dat, als ik maar vaak genoeg bij zijn huis zou staan, hij vanzelf verliefd op mij zou worden.



Maar je ziet nu hetzelfde bij One Direction, snap ik ook helemaal niets van, maar mijn nichtje van 13 is er ook weer helemaal weg van.



Ik moet wel toegeven dat ik met mijn 43, toch weer vlinders in mijn buik voelde en me een beetje 14 voelde bij 't concert.

Moet ook zeggen dat ik de muziek nog steeds heel erg leuk vind.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Van de Vivadames zou Ernst het advies krijgen om z'n kop kaal te scheren, toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Florienepien schreef op 31 december 2013 @ 09:57:

[...]





Duidelijk kaal inderdaad. Ik had zo'n foto nog niet gevonden. Ik zag alleen vooral foto's van voren, en op die foto's valt het wel mee. Hier niet.Zo'n foto was ook lastig te vinden, ik denk dat hij wat beeldmateriaal gecensureerd heeft
.
Alle reacties Link kopieren
quote:scriptum schreef op 31 december 2013 @ 09:50:

Lady/Voldemort, wat leuk dat je jezelf hebt terug gezien!



Ik hoor verder niemand over Jan Hendriks, de gitarist. Ik vond hem toen echt een stille 'sukkel' maar nu enorm sympathiek.



Jan Wie ??

.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger beslist Ernst, nu Henny
Ai hij is wel heel kaal achter dat plukje haar. Jammer ja. Scheer het dan helemaal weg, een comb-over is zo sneu.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Henny wel als jurylid bij tvoh willen zien. Liever hij dan die dommige Ilse.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik was geen Doe Maar fan maar ik vond Ernst echt de knappere!
Henny, Ernst vond ik altijd een beetje sluwig kijken.

En na de documentaire helemaal, niet de royalties willen delen..tja.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de docu niet helemaal gezien maar ik dacht die producer, Hoes, al het geld hield. En daaromheen nog alle merchandising maar dat waren losse ondernemers, niet Hoes.



Hield Ernst de royalties zelf dan? Was hij penningmeester van de groep of hoe ging dat dan?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Mijn moeder is inmiddels 50, maar was destijds ook groot fan. Van Ernst.

Mijn zus en ik plagen haar er nog mee. Ach, bijna iedereen heeft als jongere een idool toch?



Ik zal haar eens over die docu vertellen, vindt ze vast erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ernst! Maar hij is niet zo mooi opgedroogd, zal ik maar zeggen
Ik zag de docu langs komen, ga 'm na jullie positieve reacties zeker terugkijken! Ik vind Doe Maar nu erg leuk, luister het ook regelmatig, maar ben echt veul te jong om fan te zijn geweest (kom uit de jaren 80). Ken ik niemand die fan was: zussen te jong ook en moeders te oud (en bovendien luisterde zij vroeger naar hard rock ).
O en HENNY natuurlijk! Toen & nu. Pff, Ernst..
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 31 december 2013 @ 12:00:

Ik heb de docu niet helemaal gezien maar ik dacht die producer, Hoes, al het geld hield. En daaromheen nog alle merchandising maar dat waren losse ondernemers, niet Hoes.



Hield Ernst de royalties zelf dan? Was hij penningmeester van de groep of hoe ging dat dan?



Ik heb ook nergens gezien dat Ernst geld zou houden hoor. Het was zoals jij zegt.

Henny was juist de minst loyale, hij hield zijn beste liedjes aan het einde voor zichzelf en wilde ze niet meer aan Doe Maar geven.
.
quote:louise1 schreef op 31 december 2013 @ 12:00:

Ik heb de docu niet helemaal gezien maar ik dacht die producer, Hoes, al het geld hield. En daaromheen nog alle merchandising maar dat waren losse ondernemers, niet Hoes.



Hield Ernst de royalties zelf dan? Was hij penningmeester van de groep of hoe ging dat dan?



Er was voorgesteld door Henny om royalties van alle nummers te delen met de hele band ipv dat ze alleen naar Ernst of Henny gingen van hun geschreven nummers, maar dat wilde Ernst niet bij zijn nummers, en dat is ook een van de redenen geweest dat het niet meer ging, naast de druk en andere gedoetjes.



Tenminste zo kwam het bij mij over bij het kijken van de docu.
quote:impala schreef op 31 december 2013 @ 12:17:

[...]





Ik heb ook nergens gezien dat Ernst geld zou houden hoor. Het was zoals jij zegt.

Henny was juist de minst loyale, hij hield zijn beste liedjes aan het einde voor zichzelf en wilde ze niet meer aan Doe Maar geven.Ik begreep dat het niet willen delen van royalties met de hele band inderdaad kwaad bloed heeft gezet bij Henny.
Alle reacties Link kopieren
Oh dan heb ik dat stukje even gemist. Wel flauw ja, ga dan solo als je helemaal niet wil delen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven