Entertainment alle pijlers

Ernst of Henny?

30-12-2013 23:32 170 berichten
Een beetje laat, maar ik dacht er ineens weer aan Eergisteren was er een ontzettend leuke documentaire op tv over Doe Maar. Op een gegeven moment hadden Ernst en Henny het over hun vrouwelijke fans, en maakte Ernst de opmerking: 'Henny kreeg de knappe meisjes, en ik de uuuh hmmm'. Nou, dat vond ik toch helemaal niet aardig, en ik voelde me er dertig jaar na dato nog een beetje door aangesproken

Wie vonden jullie leuker? En nu nog?
quote:Trotter schreef op 31 december 2013 @ 16:46:

Henny. En ik was ook fan, met posters en buttons en al dat soort meuk.

Een jaar of wat geleden heb ik ze nog wel eens gezien in de HMH, dat was een van de eerste keren dat ze weer optraden samen. De documentaire heb ik gemist, maar die ga ik zeker nog bekijken!



Zeker doen. Dan kun je mij nog zien .



Raar fenomeen trouwens, dat je echt en eerlijk verliefd kan worden op een veel te oude kerel die je niet eens kent. Daar liep ik me naar aanleiding van die docu toch weer over te verbazen. Toen de ergste hysterie bij mij over was heb ik nog wel eens een praatje gemaakt met Ernst, en gelukkig bleek ie echt een aardige, lieve jongen. Anders zou ik me toch mooi in mijn hemd gezet hebben gevoeld, als ik drie jaar van mijn liefdesleven had verspild aan een over het paard getilde arrogante kwal. En het had zo maar gekund he .
Alle reacties Link kopieren
Weet je wel hoe OUD ik 'minstens 17' destijds vond ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 31 december 2013 @ 16:58:

Weet je wel hoe OUD ik 'minstens 17' destijds vond ?Ik had er een moord voor gedaan als ik minstens 17 was geweest. Want in tegenstelling tot wat Ernst zei over die zaadvragende meiskes die alleen op Henny af kwamen had ik best Belle Helene willen zijn hoor, geen centje pijn .
quote:Lady-Voldemort schreef op 31 december 2013 @ 16:58:

[...]





Zeker doen. Dan kun je mij nog zien .



Raar fenomeen trouwens, dat je echt en eerlijk verliefd kan worden op een veel te oude kerel die je niet eens kent. Daar liep ik me naar aanleiding van die docu toch weer over te verbazen. Toen de ergste hysterie bij mij over was heb ik nog wel eens een praatje gemaakt met Ernst, en gelukkig bleek ie echt een aardige, lieve jongen. Anders zou ik me toch mooi in mijn hemd gezet hebben gevoeld, als ik drie jaar van mijn liefdesleven had verspild aan een over het paard getilde arrogante kwal. En het had zo maar gekund he .

absoluut, en het is van alle tijden ook nog. Zie The Beatles Elvis Presley, NKOTB, Backstreet boys etc etc

Maar ja wat wil je....de natuur is zo wreed geweest meisjes eerder te laten puberen dan jongens van dezelfde leeftijd. Die jongens spelen nog met lego als jij al lekker wil zoenen. Midas Dekkers denkt dat meisjes daarom hun liefde eerst aan paarden geven en/of aan een tieneridool. Hij heeft gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Gek he dat je het nu pas realiseert dat het een tienerband was...



Schrok gewoon met de docu hoe jong de meisjes waren.



Ik was 9, 5e klas, en idd buttons en cassette bandjes.

Iemand schreef dat ze toen al van the Cure was, maar dat was echt een jaar of 3, 4 later dan Doe Maar.
quote:Starshine schreef op 31 december 2013 @ 17:28:

[...]



absoluut, en het is van alle tijden ook nog. Zie The Beatles Elvis Presley, NKOTB, Backstreet boys etc etc

Maar ja wat wil je....de natuur is zo wreed geweest meisjes eerder te laten puberen dan jongens van dezelfde leeftijd. Die jongens spelen nog met lego als jij al lekker wil zoenen. Midas Dekkers denkt dat meisjes daarom hun liefde eerst aan paarden geven en/of aan een tieneridool. Hij heeft gelijk.



Ja, dat heb ik Midas ook wel eens horen roepen. En het klopt ook wel natuurlijk, want die kinderachtige baardeloze klasgenootjes van mij met hun hoge stemmetjes vond ik nou niet echt interessant, al waren ze helemaal niet onaardig. Nee, dan zo'n Ernst, die er behalve een heel prettig uiterlijk ook nog eens een echte volwassen levenspijn op na hield (te horen in Ruma Saja). Dat snapte ik, daar kon ik me ook mee identificeren al was het dan op een iets andere manier.



Dat gezeur van 'die kinderen snappen die teksten toch niet' was wat mij betreft ook grotendeels gezwam, een heleboel van die meiden begrepen ze prima. Dat heeft Ernst later ook gezegd in interviews, en dat vond ik heel prettig om te horen. Want op de een of andere manier heeft het me toch altijd een beetje gestoken dat de pers 'ons' wegzette als domme hysterische kinderen, dat waren we niet. Tenminste niet allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 31 december 2013 @ 16:58:

Weet je wel hoe OUD ik 'minstens 17' destijds vond ?Haha ja, ik ook. Ik was toen 'al' bijna 15, maar 17 leek toen ook nog mijlenver weg En heel volwassen.
.
Alle reacties Link kopieren
Henny. Toen en nu. Met Ernst wil ik best een keer een borrel gaan drinken en half-teut een beetje voor ons uit filosoferen, lijkt me wel lachen met hem. Maar daarna mag Henny me naar huis brengen. En dan mag 'ie best blijven slapen ook
Ik ben wat te jong voor Doe Maar, maar dankzij mijn moeder was ik best wel fan. En jep, ik had toen ook een crush op Ernst! Maar ik zag de docu op Canvas enne... nu vind ik Henny echt niet mis hoor! Mijn hemel, die is mooi oud geworden, mooier dan Ernst (sorry, Ernst )
Waar ik nou wel een beetje iebelig van word elke keer he: van die trouwring van Ernst. Die maakt de onhaalbaarheid van onze verbintenis echt zo definitief .
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 31 december 2013 @ 18:25:

Waar ik nou wel een beetje iebelig van word elke keer he: van die trouwring van Ernst. Die maakt de onhaalbaarheid van onze verbintenis echt zo definitief .Alles kan kapot LV, alles kan kapot
quote:Snoesje666 schreef op 31 december 2013 @ 16:53:

Ik vind Snoezeman het leukste met een kaalgeschoren hoofd.

Dáár ligt het blijkbaar niet aan.

Het is gewoon de verstoring van je vroegere droombeeld.



Hetzelfde bij Georgie Davis.



[img]http://userserve-ak.last.fm/serve/252/4925944.jpg[/img]



[img]http://i1.ytimg.com/vi/2XK14i0SXfo/hqdefault.jpg[/img]Oe, die vond ik vroeger helemaal niets maar hij is erg leuk opgedroogd.
*snode plannen smeden gaat*
Alle reacties Link kopieren
Ik was, helaas, wel een beetje hysterisch, in ieder geval bij 't afscheidsconcert in Den Bosch. Maar ook weer nit zo naief dat ik de teksten niet snapte.

Mijn ouders waren gelukkig wel behoorlijk naief, die kenden de meeste teksten niet



Ik vind 't wel heel ;leuk dat ik de muzik nog net zo leuk vind, of eigenlijk nog leuker.

Ik heb mijn vriend de doos van Doe Maar cadeau gedaan, kijken en luisteren we nog regelmatig.



Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Mijn ouders kenden de teksten precies, ik rookte ze ermee uit namelijk. Maar gelukkig zijn ze niet zo moeilijk. Mijn oma vond het niks, dat hele Doe Maar. Maar toen ik mijn opa en oma een keer zo gek had gekregen langs Neerkant te rijden om Ernst's huis te bewonderen stond oma vooraan, helemaal toen Ernst nog zijn huisje uit kwam ook Ikzelf ben nooit meer helemaal over dat bezoekje heen gekomen, ik mocht zijn hand vasthouden en ik kreeg nog een kusje op mijn wang ook en de hele weg naar huis, en de weken daarna, heb ik doorgebracht in een hele wazige waas. Oma bleek ook nog foto's te hebben gemaakt, dus toen was het hek helemaal van de dam. Lieve oma .
Alle reacties Link kopieren
Is dit liedje al voorbij gekomen?

http://m.youtube.com/resu ... eren%20lieve%20ernst&sm=3



Dat is wel het antwoord op de vraag.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn ouders niet hebben ingegrepen toen ik op de camping keihard Nederwiedewiet op mijn radiootje afspeelde snap ik nog niet. Of waren mijn ouders zo square dat ze niet eens wisten wat het betekende
Poep, wie heeft jou gescheten?
"Iemand schreef dat ze toen al van the Cure was, maar dat was echt een jaar of 3, 4 later dan Doe Maar."



Seventeen Seconds verscheen in 1980 hoor



In de tijd van de grote Doe Maar-hysterie vond ik ze wel leuk, maar ik was nog te bleu om zo fanatiek ergens fan van te zijn. Ik was voor een meisje ook vrij laat met puberen. En toen sloeg de transformatie naar new waver toe en hing ik een grote poster van Robert Smith op mijn kamer.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik had een spijker jasje met afgeknipte mouwen met een groen/roze rug applicatie met skunk erop (ik was toen 9 jaar )

Mijn vader had een coffeeshop dus verbieden kon hij het niet,
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 31 december 2013 @ 18:25:

Waar ik nou wel een beetje iebelig van word elke keer he: van die trouwring van Ernst. Die maakt de onhaalbaarheid van onze verbintenis echt zo definitief .



Dat is gewoon een nepperT, om de meiden op afstand te houden.

Maar daar trap jij niet in.

GO FOR IT !!!!!!!!



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 31 december 2013 @ 16:46:

Henny. En ik was ook fan, met posters en buttons en al dat soort meuk.

Een jaar of wat geleden heb ik ze nog wel eens gezien in de HMH, dat was een van de eerste keren dat ze weer optraden samen. De documentaire heb ik gemist, maar die ga ik zeker nog bekijken!



Kijken! Is echt leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 31 december 2013 @ 18:59:

"Iemand schreef dat ze toen al van the Cure was, maar dat was echt een jaar of 3, 4 later dan Doe Maar."



Seventeen Seconds verscheen in 1980 hoor



In de tijd van de grote Doe Maar-hysterie vond ik ze wel leuk, maar ik was nog te bleu om zo fanatiek ergens fan van te zijn. Ik was voor een meisje ook vrij laat met puberen. En toen sloeg de transformatie naar new waver toe en hing ik een grote poster van Robert Smith op mijn kamer.



Die lelijke bleke Engelse vogelverschrikker! Wat zag je nou in hem?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 31 december 2013 @ 18:45:

Mijn ouders kenden de teksten precies, ik rookte ze ermee uit namelijk. Maar gelukkig zijn ze niet zo moeilijk. Mijn oma vond het niks, dat hele Doe Maar. Maar toen ik mijn opa en oma een keer zo gek had gekregen langs Neerkant te rijden om Ernst's huis te bewonderen stond oma vooraan, helemaal toen Ernst nog zijn huisje uit kwam ook Ikzelf ben nooit meer helemaal over dat bezoekje heen gekomen, ik mocht zijn hand vasthouden en ik kreeg nog een kusje op mijn wang ook en de hele weg naar huis, en de weken daarna, heb ik doorgebracht in een hele wazige waas. Oma bleek ook nog foto's te hebben gemaakt, dus toen was het hek helemaal van de dam. Lieve oma .



Was voor mij een grote verrassing om te zien dat ze uit Brabant kwamen, ik wist niet beter dat dat de groep uit Noord-Holland oid kwam...
Alle reacties Link kopieren
Was voor mij een grote verrassing om te zien dat ze uit Brabant kwamen, ik wist niet beter dat dat de groep uit Noord-Holland oid kwam...





huh? Kom je zelf uit t zuiden dat je die zachte g niet hoort? Is nogal prominent aanwezig.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 01 januari 2014 @ 19:01:

Was voor mij een grote verrassing om te zien dat ze uit Brabant kwamen, ik wist niet beter dat dat de groep uit Noord-Holland oid kwam...



huh? Kom je zelf uit t zuiden dat je die zachte g niet hoort? Is nogal prominent aanwezig.



Interview is iets heel anders dan wanneer ze zingen...ik had nog nooit gesproken/video interviews van ze gehoord

(Kom zelf uit Friesland

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven