Entertainment alle pijlers

Euh, waar is de Engelse vlag gebleven?

27-06-2010 16:05 49 berichten
Nu tijdens het soppen zwijmelend kijken naar Joachim Loew, valt mij nu pas op dat het Engelse team niet de vlag draagt zoals ik die hem ken (je weet wel met ook rood wit blauw, maar dan creatiever). Het is nu een witte vlag met een rode kruis. Heb ik tijdens aanbidding van Joachim iets heel belangrijks gemist?
Alle reacties Link kopieren
Die rood/wit/blauwe is de vlag van Groot Brittanie (Union Jack)



de Rood-witte is de vlag van Engeland zelf (St. George)
Alle reacties Link kopieren
volgens mij is de rood/wit/blauwe vlag de vlag van Groot-Britannië en is de witte met rode kruis de vlag van Engeland
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Euhm dus dan speelt het Engelse team niet voor Verenigd Koninkrijk? Vaag...
Alle reacties Link kopieren
De vlag die jij bedoeld is de "Union Jack". de vlag van het Verenigd Koninkrijk ( Engeland, Schotland, Noord-Ierland en Wales). Het team dat nu speelt is Engeland en heeft dus de Engelse vlag bij zich!
Heeft dat met overzeese gebieden te maken? Of speelden, bijv, de Schotten ook met eigen team?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompiedoe schreef op 27 juni 2010 @ 16:07:

Euhm dus dan speelt het Engelse team niet voor Verenigd Koninkrijk? Vaag...



Dat lijkt me niet meer dan logisch



Het Verenigd Koninkrijk zijn Engeland, Wales en Scotland en Noord-Ierland. Groot Brittanie zijn Engeland, Wales en Schotland.



Engeland speelt voor zichzelf' voor Engeland dus. Wales en Scotland hebben ook beide een eigen vlag. De Union Jack is een samenvoegels van deze 3 vlaggen.
Alle reacties Link kopieren
Schotland heeft zijn eigen team, net als Wales en als ik me niet vergis, maar dat weet ik niet zeker, heeft ook Noor-Ierland zijn eigen nationale elftal
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:hanneke000 schreef op 27 juni 2010 @ 16:09:

[...]





Dat lijkt me niet meer dan logisch



Het Verenigd Koninkrijk zijn Engeland, Wales en Scotland en Noord-Ierland. Groot Brittanie zijn Engeland, Wales en Schotland.



Engeland speelt voor zichzelf' voor Engeland dus. Wales en Scotland hebben ook beide een eigen vlag. De Union Jack is een samenvoegels van deze 3 vlaggen.Hoezo is dat niet meer dan logisch? Ik heb niet gehoord dat Schotland of Wales met een eigen afvaardiging voor het WK heeft deelgenomen. De VS speelt toch ook als 1 land en niet elke staat apart?
Alle reacties Link kopieren
Scotse vlag;







vlag Wales;







Vlag Engeland





Vlag Groot Brittanie;







Het rode kruis voor Engeland, het witte kruis met blauwe achtergrond voor scotland en het kleinere rode kruis (diagonaal) voor Wales (rood van de draak)
Alle reacties Link kopieren
Schotland en Wales hebben wel meegedaan aan de kwalificatieronden dacht ik
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompiedoe schreef op 27 juni 2010 @ 16:12:

[...]





Hoezo is dat niet meer dan logisch? Ik heb niet gehoord dat Schotland of Wales met een eigen afvaardiging voor het WK heeft deelgenomen. De VS speelt toch ook als 1 land, met 1 vlag, en niet elke staat apart?



Wales en Scotland zijn de kwalificaties niet doorgekomen, ze hebben wel een eigen team. Het zijn allemaal aparte landen, met aparte munten (wel de GBP, maar ze zien er anders uit, net als de euro) en scotland heeft een eigen parlement.



Het verschil met de VS is dus dat de VS 1 land is, met diverse staten. Groot Brittannië of het Verenigd Koninkrijk zijn beide geen landen, maar een soort 'samenvoegsels'. Net zoals dat Europa geen land is.
anoniem_56111 wijzigde dit bericht op 27-06-2010 16:15
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ik snapte het ook al niet.
Ik begrijp nu wel het verschil in vlaggen, maar snap niet dat men niet speelt als team van het Verenigd Koninkrijk, maar dus (blijkbaar) apart als het Engelse team.



Edit: lees nu Hanneke.....oooh dat wist ik niet. Dank!
Alle reacties Link kopieren
oh en noem een Welshman of een Schot nooit een Engelsman
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 27 juni 2010 @ 16:14:

oh en noem een Welshman of een Schot nooit een Engelsman Dat wist ik dan weer wel. dacht dat het een gevalletje was als noem een Fries nooit een Hollander
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 27 juni 2010 @ 16:14:

oh en noem een Welshman of een Schot nooit een Engelsman Dat zou ik inderdaad niet doen nee
Alle reacties Link kopieren
Dat kan je misschien het best vergelijken met de Benelux Pompidoe: NL is onderdeel van de Benelux, maar is verder wel gewoon een eigen land, met eigen wetten en regels en een eigen voetbalelftal. Wij vaardigen dus een Nederlands elftal af, en niet een elftal van de Benelux.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 27 juni 2010 @ 16:14:

oh en noem een Welshman of een Schot nooit een Engelsman Of nog erger: Een Noord-Ier
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompiedoe schreef op 27 juni 2010 @ 16:12:

[...]





Hoezo is dat niet meer dan logisch? Ik heb niet gehoord dat Schotland of Wales met een eigen afvaardiging voor het WK heeft deelgenomen. De VS speelt toch ook als 1 land en niet elke staat apart?

De VS is een land opzich. De staten zelf niet dus die kunnen niet als land spelen lijkt mij. Zoals al een aantal keer gezegd is GB een verzameling van landen (en dus niet staten) waaronder Engeland. Het is dus inderdaad niet meer dan logisch dat er onderscheid in wordt gemaakt tijdens een WK



*beetje mosterd
Alle reacties Link kopieren
Jawel hoor, Wales en Schotland hebben allebei meegedaan aan de kwalificatiewedstrijden voor plaatsing voor dit WK. Ze zijn echter niet door die ronde heen gekomen en komen nu dus niet uit op het WK. Engeland wel.



Er is al eerder een topic geweest over dit onderwerp: WK VRAAG - WAAROM ENGELAND, WALES EN SCHOTLAND EN NIET UK



Google maar eens
Alle reacties Link kopieren
soms leer je nog iets hier
Alle reacties Link kopieren
nooit geweten echt shame on me
Alle reacties Link kopieren
ah mosterd
Alle reacties Link kopieren
het verschil met de Verenigde Staten is dat die staten uit zichzelf samen zijn gaan werken en min of meer vrijwillig (ja ja, er was wat overtuigingskracht nodig, ik weet het) 1 geheel zijn gaan vormen, terwijl van oorsprong Schotland, Wales en Noord-Ierland zelfstandig waren, maar gedwongen werden om op te gaan in het Verenigde Koninkrijk na allerlei oorlogen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven