Entertainment alle pijlers

Forummen zonde van je tijd?

23-05-2007 12:53 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig is internet natuurlijk helemaal hot en onmisbaar. Ook zie je verschillende fora als paddenstoelen uit de grond schieten. Iedereen meld zich massaal aan en praten over het dagelijks leven, het nieuws en hebben zo nu en dan een pittige discussie.



Vroeger toen internet nog niet bestond deden we dit alleen maar met onze partner, collega's, vrienden en familie.



Je hebt van gekkigheid bijna niks meer te bespreken met de mensen om je heen, omdat je alles kunt bespreken met wildvreemde mensen op een forum.



Wat is jullie mening over forums? Handig? Leuk tijdverdrijf? En nog een belangrijkere vraag is.. Vinden jullie het geen tijdverspilling? Je zou in de tijd dat je typt en leest ook met het huishouden bezig kunnen zijn, je kinderen, je werk, je partner of een hobby of sport. Ben benieuwd hoe de gemiddelde forummer hier tegenaan kijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind het eigenlijk wel verspilling van mijn tijd. Ik zit hier al veel minder dan voorheen, maar het blijft soms kriebelen. Je ziet een onderwerp dat je aanspreekt en huppa, je zit erin. Ik bespreek trouwens deze onderwerpen ook met mijn vrienden! Dan vertel ik, dat ik een discussie volg op internet en dan hebben we het er samen nog over. Sommige discussies zetten me ook echt aan het denken en kunnen mijn visie veranderen, maar er is hier ook een hoop meuk te vinden!

Persoonlijk denk ik dat ik zonder fora mijn tijd zinvoller zou besteden... Dus wat doe ik hier eigenlijk!?
Alle reacties Link kopieren
Forummen vind ik eigenlijk ook zinloos idd, maar het is wel verslavend... Sommige discussies veranderen mijn visie op dingen en dan vind ik het wel nuttig. Ook kom ik hier mensen tegen waar ik in het dagelijks leven juist niet zo snel mee in contact kom. Dat vind ik ook wel waardevol.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er nu heel veel op, omdat ik niet veel anders kan op het moment, maar anders zou ik er niet zoveel tijd aan besteden, het is wel iets wat je ff bezighoud als je gekluistert bent aan huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op mijn werk, maar ik loer wel af en toe mee.



Heb op dit forum waardevolle vriendschappen opgedaan, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit aan een paper. En heb op inspiratieloze momenten dus twee optie: blind naar het scherm blijven staren of even het viva-forum checken;)



Ik vind het trouwens wel waardevol om hier andere meningen te lezen dan ik in het dagelijks leven tegenkom. Om het cru te stellen: 90% van mijn omgeving valt in de categorie 25-30, hoogopgeleid en links. Hier lees ik nog eens wat anders

(Ik moet het studieontwijkende gedrag toch goedpraten, he?)
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou forummen doelloze tijdsverspilling zijn?

Je kunt je horzon verbreden door de discussies die je volgt. Dat je niet meer toekomt of geen stof meer hebt om IRL gesprekken te voeren ervaar ik niet zo. Een gesprek is ook geen eenrichtingsgebeuren, dus krijg je aanknopingspunten van de geen met wie je in gesprek bent. Daar kun je op inhaken en je mening van jezelf of gevormd door het forum in kwijt.

Zelfs in de bars hier op het forum gaat het over meer dan het virtueel aanbieden van een biertje/wijntje. Hierbij kun je inzicht krijgen in hoe je zelf, maar ook anderen functioneren of dingen aanpakken. Tips worden uitgewisseld, steun wordt geboden. Er ontstaat soms ook een band tussen forummers. Waarom zou die minder waardevol zijn dan IRL?

Hele dagen forummen doe je alleen als je daar de tijd voor hebt of neemt. Dit moet ieder voor zich uitmaken. De ervaring leert dat na een periode van volop forummen er vanzelf een afname.
Alle reacties Link kopieren
volgt. (restantje vorige posting):$



Oeps te vroeg op plaats bericht geklikt. Valt ook niet mee forummen met twee drukke kinderen op de achtergrond.

Laat ik me even losweken en brood met ze gaan eten.:D
Alle reacties Link kopieren
Het hele leven is zinloos, dus forummen ook.
Alle reacties Link kopieren
Je kan inderdaad beargumenteren dat forummen zonde van je tijd is. Net als televisie kijken, romans lezen, naar de bioscoop gaan, spelletjes spelen, uitgaan, gamen, zeg maar het merendeel van de activiteiten die we in onze vrije tijd doen. Maar dat is nou eenmaal het principe van vrije tijd, dat je dingen kan doen die je leuk vindt. Alleen maar nuttige dingen doen zou mijn leven knap waardeloos maken.
Alle reacties Link kopieren
Het hele leven is zinloos, dus forummen ook.
Je moet niet teveel projecteren, Willem, wat voor jou geldt, geldt niet voor iedereen. ;)
Alle reacties Link kopieren
In dit geval wel. Zeker voor d egodenlozen onder ons.

Wat is de zin van het bestaan?
Alle reacties Link kopieren


In dit geval wel. Zeker voor d egodenlozen onder ons.

Wat is de zin van het bestaan?
Wat ben jij toch een mafkees.:?;(
Alle reacties Link kopieren
Het hele leven is zinloos, dus forummen ook.
Ben ik, zoals gewoonlijk, niet met je eens. Misschien dat jouw leven zinloos is, maar het mijne zeker niet.

Alle reacties Link kopieren


In dit geval wel. Zeker voor d egodenlozen onder ons.

Wat is de zin van het bestaan?
Wanneer heeft in jouw ogen het leven zin? Is dat een scoren die je voor je dood moet zien te behalen? Wie bepaalt de puntentelling? En waarom zou dit voor gelovigen en ongelooflijken (woordgrapje, ik zal het maar even uitleggen) verschillen?

Alle reacties Link kopieren
Wat is dan de zin van het leven lolotte?

De wereld om zeep helpen door te consumeren en kinderen (nog meer vervuilend dan een auto) ter wereld te brengen?

Kom op zeg, doe eens niet alsof jij hier met een of ander hoger doel rondloopt.

Je bent hier op aarde, slechts een zucht in de eeuwigheid, en het stelt allemaal niets voor.
Alle reacties Link kopieren
Nee Willem, nu niet de vraag terug spelen. Wees een grote jongen en antwoord gewoon op mijn vragen. Je geeft een voorzet, maak dan ook je punt.
Alle reacties Link kopieren
Willem, had je die gedachtes al toen je je eigen kinderen op de wereld zette?
Alle reacties Link kopieren
Wat is de zin van het bestaan?
Wat maakt het uit. Zolang ik maar zin heb in mijn bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Je moet toch wat op je werk  :D
Alle reacties Link kopieren
Willem, had je die gedachtes al toen je je eigen kinderen op de wereld zette?
Volgens mij had willem toen hele andere gedachten. Of hij was juist niet aan het denken.
Alle reacties Link kopieren
Zonde is boter op je hoofd smeren en droog brood eten, ga ik zo doen, ben nu aan het forummen. :P
Alle reacties Link kopieren
zeker niet zonde!

dankzij het forum kom ik nog eens aan goede ideeën voor boeken, films of beautydingen

ik kan me ergens afreageren, lekker anoniem :P

ik kan soms iemand helpen met een adviesje (hoop ik)

en soms kletsen met gelijkgestemden



of mijn lijstje 'dankbaarheid' weer aan te vullen om me te realiseren wat ik heb en waar ik dankbaar voor ben (zie Overig)



en ik vind het leuk om te lezen hoe anderen over bepaalde zaken denken



alleen blijf ik soms te lang hangen terwijl ik het eigenlijk druk heb met andere dingen, zit ik op een vrije studiedag toch nog te lang te forummen :$
Alle reacties Link kopieren
Zonde van de tijd: soms wel. Met name als je te vermoeid bent om echt na te denken en een beetje doelloos langs de topics zapt.

Maar aan de andere kant vind ik het heel erg verhelderend om te horen hoe andere mensen over dingen denken, en met een heel ander standpunt komen waarvan ik dan denk "tsja, daar zit ook best iets in".

En ik vind het prettig om advies te vragen omdat men mij hier niet kent, en dus niet met een made-for-my advies komt.

En (net als mijn voorganger) hoop ik ook dat mensen iets hebben aan mijn advies....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een leuk tijdverdrijf maar het moet niet ten koste gaan van andere dingen,maar af en toe laat ik het huishouden wel eens liggen omdat ik dan te moe ben maar kan dan wel even lekker op het forum koekeloeren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven