Entertainment alle pijlers

Geslacht (hermafrodiet)

08-02-2017 17:18 123 berichten
https://www.nrc.nl/nieuws ... ma-maken-6598002-a1544998





Gisteravond opgenomen en vandaag bekeken.

Ryanne van Dorst (Elle Bandita) presenteert het.

Vond je haar ook zo leuk als presentator?



De motivatie om juist deze serie te willen maken, onthult Van Dorst in de tweede scène, midden op de Rotterdamse Lijnbaan: „Ik ben in 1984 geboren als hermafrodiet. Dat is iemand die zowel mannelijke als vrouwelijke lichamelijke eigenschappen heeft. De dokters vonden dat er een keuze gemaakt moest worden, dus hebben ze een meisje van me gemaakt.”
Ik vind haar mooi vanwege haar puurheid, lelijk qua uiterlijk vind ik haar eigenlijk ook niet, maar dat ligt denk ik ook aan wat ze uitstraalt en haar houding, Maxim merkte ook al zoiets op.
Ik vond dat ze het erg leuk deed. In Expeditie Robinson was ze ook zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo in een deuk gelegen gisteren, wat een mens joh! !!
Ik vraag me bij een hermafrodiet wel af of je wel moet kiezen? Ik hoop dat dit in de toekomst niet meer nodig gevonden wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carabosse schreef op 08 februari 2017 @ 17:36:

Ik vraag me bij een hermafrodiet wel af of je wel moet kiezen? Ik hoop dat dit in de toekomst niet meer nodig gevonden wordt.



In Nederland nog wel.





http://www.volkskrant.nl/ ... tie-op-paspoort~a4078374/
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik vind het een aanstellerig en aandachtsgeil wijf. Zit ook een flinke steek aan los.
Alle reacties Link kopieren
Leuk mens, spontaan en puur. En heerlijk Rotterdams.

Het programma inhoudelijk vond ik ook wel boeiend. Blijf het hokjes gebeuren toch maar een vreemd iets vinden en aan de andere kant zijn een aantal dingen nu eenmaal genetisch bepaald.
oh nee mag natuurlijk niet...
Alle reacties Link kopieren
Wat zou er van haar geworden zijn als de dokters voor de optie jongetje hadden gekozen?



Ik vind haar enorm grappig, erg leuk dat ze dit programma presenteert!
Super leuk programma en helemaal met haar eigenzinnige presentatie! Ik vind leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind haar een mooi, puur mens.

Goed dat ze dit programma presenteerd.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Rianne is geweldig ze moet lekker blijven zoals ze is .
quote:Carabosse schreef op 08 februari 2017 @ 17:36:

Ik vraag me bij een hermafrodiet wel af of je wel moet kiezen? Ik hoop dat dit in de toekomst niet meer nodig gevonden wordt.Ik heb een paar jaar geleden een docu gezien of interview (weet niet meer precies) waarin die persoon aps vrouw was gemaakt na de geboorte. Later begon de twijfel en voelde hij zich toch meer vrouw. Er werd gedacht aan transgender, en hij liet zich opereren en werd man. Heel potige gespierde kerel, en toen...weer twijfel... Voelde zich toch meer vrouw... en toen kwam dus pas aan het licht dat hij/zij hermafrodiet was. Hoe erg zeg...al die psychische strijd, vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pikkie22 schreef op 08 februari 2017 @ 18:34:

Wat zou er van haar geworden zijn als de dokters voor de optie jongetje hadden gekozen?



Ik vind haar enorm grappig, erg leuk dat ze dit programma presenteert!



Dat is volgens mij juist de clou van het programma, dat ze dan dezelfde persoon zou zijn geweest met een ander labeltje.



Lichamelijk is de keus die ouders dan volgens maken welke hormonen (medicijnen) het kind krijgt, mannelijke of vrouwelijke, en of de testis worden verwijderd of niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb het net onder de zuurkool stamppot gekeken. Heerlijk programma, op mijn lijf geschreven. Lekker gek mens. Ook wel onzeker en dat maakt haar aandoenlijk. Die Maxim die ze interviewt vind ik niks. Hij maakt van beledigen een soort nieuwe eerlijkheid. Heb daar echt niks mee, dan maar mos op mijn mossel.
Ik vind haar leuk!!
En ik herken me helemaal in het niet in hokjes willen denken. Ik ben lichamelijk vrouw, maar voel me niet zo, ook geen man. Gewoon ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felroze schreef op 08 februari 2017 @ 19:11:

En ik herken me helemaal in het niet in hokjes willen denken. Ik ben lichamelijk vrouw, maar voel me niet zo, ook geen man. Gewoon ik.



Idem. Ik kan me soms echt wel vrouwelijk voelen als ik me op een specifieke manier kleed. Maar heb daar zelden zin in en als ik zo gekleed ben, vind ik het lastig om me niet als een vent te gedragen. Ik zit graag net als een man (benen wijd en onderuitgezakt) en ben toch geneigd om met een rokje aan mee te willen gaan stoeien met de jongens. Niet handig.



Ik voel me overigens ook geen man, dat weet ik wel zeker. Maar ik voel me soms vrouwelijk (afhankelijk van kleding of rol), maar meestal is mijn identiteit gewoon 'mij'. Vlees noch vis. Want over het algemeen voel ik me met mijn vrouwelijke lichaam (rondingen) niet thuis onder vrouwen. Ik herken heel weinig zgn. vrouwelijks in mezelf en hoor dat ook van anderen terug. Mijn interesses zijn ook niet specifiek vrouwelijk. In vind natuur en scheikunde fascinerend en ben gebiologeerd door machines. Aan de andere kant vind ik stofjes en breien ook heel leuk. Maar ik voel me dus niet óf dit óf dat. Ik heb sterk ontwikkelde eigenschappen die men doorgaans mannelijk noemt en zwak ontwikkelde eigenschappen die men doorgaans vrouwelijk noemt en ik kijk ernaar en herken ze niet als mannelijk of vrouwelijk. Ik heb ze nl. beide wel en beide niet. Het zijn voor mij eigenschappen die dus niet automatisch horen bij geslacht x of y, maar meer bij type mens x of y. Merk dat ik allergisch reageer als men het heeft over typisch mannelijk of typisch vrouwelijk. Denk dan vaak, joh, je moest eens weten hoeveel vrouwen of mannen zich daar niet in herkennen.
Alle reacties Link kopieren
Maar een aantal dingen zijn ook typisch mannelijk of vrouwelijk. Ik zie vrouwen niet vaak even hun "zaakie goed leggen". Net zo weinig eigenlijk als dat ik mannen hun bh-bandje goed zie doen.

Zoals ik al eerder zei, sommige dingen zijn nu eenmaal genetisch bepaald.



Afgezien van dat soort zaken is er toch geen verschil. Een vrouw kan ook timmerman worden en een man kan ook voor de kinderen zorgen. Niet omdat het een man of een vrouw is maar omdat het een mens is.
quote:Gravinnetje schreef op 08 februari 2017 @ 19:33:

Maar een aantal dingen zijn ook typisch mannelijk of vrouwelijk. Ik zie vrouwen niet vaak even hun "zaakie goed leggen". Net zo weinig eigenlijk als dat ik mannen hun bh-bandje goed zie doen.

Zoals ik al eerder zei, sommige dingen zijn nu eenmaal genetisch bepaald.



Afgezien van dat soort zaken is er toch geen verschil. Een vrouw kan ook timmerman worden en een man kan ook voor de kinderen zorgen. Niet omdat het een man of een vrouw is maar omdat het een mens is.En met de man of vrouw die zich respectievelijk wel uitgesproken mannelijk of vrouwelijk voelt is ook niks mis!
quote:Gravinnetje schreef op 08 februari 2017 @ 19:33:

Maar een aantal dingen zijn ook typisch mannelijk of vrouwelijk. Ik zie vrouwen niet vaak even hun "zaakie goed leggen". Net zo weinig eigenlijk als dat ik mannen hun bh-bandje goed zie doen.

Zoals ik al eerder zei, sommige dingen zijn nu eenmaal genetisch bepaald.

Ik krab wel gewoon aan de voorkant in het openbaar als ik daar jeuk heb. Achterkant niet, dat vind ik vies. Aan de voorkant overigens wel gewoon over de stof van m'n onderbroek, niet op m'n huid. Maar wel hand in m'n spijkerbroek.
Ik vond Ryanne het leuk doen. Maxime vond ik vreselijk.
Vind haar leuk!

Al in "jouw vrouw, mijn vrouw", hilarisch en ontwapenend bij Schumacher.

Later geweldig in Expeditie en nu ook weer gewoon lekker zichzelf!
quote:violetskies schreef op 08 februari 2017 @ 17:45:

[...]





In Nederland nog wel.





http://www.volkskrant.nl/ ... tie-op-paspoort~a4078374/

'Nog wel', dat stemt sowieso hoopvol, toch?



Heftig aangrijpend, @proudmama, die vernietigende kracht van de overtuigingen van een 'geciviliseerde' 'samenleving'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven