Entertainment alle pijlers

Harry Potter expositie

10-02-2017 12:44 119 berichten
In Utrecht is op dit moment een expositie over de films van Harry Potter. Zit er aan te denken om eens een kijkje te gaan nemen, lijkt me leuk om al die props van dichtbij te bekijken.

Zijn er nog meer van jullie die gaan?





http://www.ad.nl/show/mag ... tter-levensecht~af9eac48/



http://harrypotterexpo.nl/
Misschien bestel ik deze voor in mijn werkkamer

Ik zoek nog even door.



Ik ga denk ik ook met mijn oudste dochter. Eens even kijken voor kaartjes nog.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 10 februari 2017 @ 18:59:

Misschien bestel ik deze voor in mijn werkkamer

Ik zoek nog even door.



[afbeelding]Whaha, die is leuk. Mooie tekst voor een shirtje ook.
Alle reacties Link kopieren
mijn dochters (en ik) zijn potter-fan, man doet ook graag mee. Twee jaar geleden zijn we naar de studio tour in Leavesden geweest. Dat was echt ontzettend leuk. Ik verwacht dat dit hetzelfde in het klein is. Ik heb een half jaar geleden al kaartjes gekocht, wij gaan zondagmiddag. zin in! ben benieuwd naar reacties van mensen die al geweest zijn!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Ben net terug. Errug druk, wij hadden kaartjes voor 14.30 uur, maar konden uiteindelijk om 16.00 uur naar binnen. En daar was het ook dringen geblazen om iets te kunnen zien. Dat is wel jammer, vooral voor kinderen. Die worden helemaal weggedrukt en zien niks.



Wij zijn ook al eens in Londen geweest en dan voegt deze tentoonstelling niet echt iets toe, maar het blijft wel leuk om te bezoeken.



De merchandise vond ik wel erg duur, Chocokikker is 10 euro en kleiner dan die je in Londen koopt. Toverstokken 40 euro.
Wij hadden ook kaartjes voor half 3, waren om 14.15 in de rij en konden om half 4 naar binnen. Ik was met zoon van 7 en die vond het wel lastig zo lang in de rij. In onze groep werden de (weinige) kinderen steeds naar voren gehaald dus dat ging prima. Zoon mocht de sorteerhoed op, hartstikke leuk! Verder was het leuk maar na een uur hadden we alles wel gezien. Winkel idd superduur!



Beetje jammer dat de acteurs die Fred en George Wemel spelen er niet waren terwijl dat wel aangekondigd was.
Alle reacties Link kopieren
quote:dutchsuzanne schreef op 11 februari 2017 @ 17:54:

Ben net terug. Errug druk, wij hadden kaartjes voor 14.30 uur, maar konden uiteindelijk om 16.00 uur naar binnen. En daar was het ook dringen geblazen om iets te kunnen zien. Dat is wel jammer, vooral voor kinderen. Die worden helemaal weggedrukt en zien niks.



Wij zijn ook al eens in Londen geweest en dan voegt deze tentoonstelling niet echt iets toe, maar het blijft wel leuk om te bezoeken.



De merchandise vond ik wel erg duur, Chocokikker is 10 euro en kleiner dan die je in Londen koopt. Toverstokken 40 euro.





Dat had je van te voren toch kunnen weten? Dat het zo druk zou zijn



De acteurs waren er wel, was op het journaal te zien
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik wil ook heen, maar ik wacht nog wel een paar maanden als ik dit lees. Jammer dat de kinderen geen studiedag meer hebben, die dagen vind ik ideaal voor dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
oei dat lange wachten valt me tegen! juist de manier van werken met maximaal aantal mensen per timeslot vond ik in engeland zo goed werken.... ik hoop dat het vanmiddag mee valt.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Mja als jij binnen bent op de tijd die je hebt aangegeven dus via dat tijdsslot mag je daarna wel zo lang je wilt binnen blijven..

Dus in die eerste dagen vooral zullen mensen toch een behoorlijke tijd in de Expo zijn.

Dan zullen mensen van bijvoorbeeld het tijdsslot van een uur later toch moeten wachten tot er weer mensen weg zijn. Er zal maar een bepaald aantal mensen binnen mogen zijn ook ivm brandveiligheid voorschriften.



En de gisteren had je helemaal kunnen verwachten dat het erg druk zou zijn ivm de opening en dat de tweeling er was.



Ik ga helaas wel in een weekend omdat mijn zusje ivm haar werk niet doordeweeks kan.

Maar goed. Gewoon rustig aan en genieten
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
er was in londen en vandaag ook geen 'uitgaande stroom' teller. Ze weten hoeveel er in gaan maar niet hoeveel er uit gaan. vandaar dat ik het niet snap dat het zo lang duurt.



wij zijn vandaag geweest, en hebben ruim een uur moeten wachten. Na de verhalen viel dat op zich mee. Maar dan, het was zo klein en ik vond dat er niet zoveel bijzonders te zien was. We waren echt binnen een uur weer buiten!!!

nu zijn we twee jaar geleden nog in Londen geweest, dus misschien iets te verwend? maar daar was niet alleen kleding en een paar grotere stukken te zien. daar was zo veel meer te zien! de hele straat met winkels, en hoe ze dobby en de andere elfen maakten, hoe ze nep eten maakten, en zo kan ik uren doorgaan. Echt....wat een tegenvaller was dit.



Ben je in leavesden/londen geweest dan moet je hier niet heen gaan, voegt helemaal niets toe (in tegendeel). zonde van je geld.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
^ Eens met Gruffalo, Ik ben in Leavesden en Brussel geweest en dan is die eerste wel heel veel gaver en uitgebreider.

Hier zijn ook wel hele leuke dingen te zien hoor, maar als je nog geen kaartjes besteld hebt zou ik nog een paar maanden wachten tot de grootste gekte voorbij is zodat je ook echt op je gemak rond kunt struinen zonder weg gedrukt te worden.

Vond het beide keren wel een super leuke ervaring!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren geweest en wij vonden het fantastisch leuk!

Anderhalf uur binnen in de expositie geweest, wachttijd (nog geen 30 minuten) niet meegerekend. Wachten was ook vermakelijk, gezien het grote aantal fans, jong én oud, dat gekleed was in HP-merchandise. En veel jongetjes met een grote gelijkenis met HP...



De kinderen wisten alles van alle voorwerpen en genoten, konden alles ook goed bekijken.

De audiotour viel tegen, dus die zou ik niet doen. Er is genoeg info op de bordjes.

De meisjes waren dolgelukkig met een Hedwig-knuffel en een Gryffindor-shawl, en een doosje smekkies waarvan ze nog niet zoveel durven te snoepen, haha.



Ikzelf vond het ook een geweldige ervaring.

Het personeel vertelde desgevraagd dat het doordeweeks heel rustig is, ideaal als je gebruik kunt maken van vakantiedagen dus. Zaterdag schijnt het wel té druk te zijn, dan sta je echt tegen elkaar aan. Zondag was druk, maar zelfs voor kleine kinderen heel goed te doen.
De toekomst is niet meer wat het was
Wat leuk MDH dat jullie het zo naar je zin hebben gehad en met jouw verhaal maak je het wel erg aantrekkelijk om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 10 februari 2017 @ 18:59:

Misschien bestel ik deze voor in mijn werkkamer

Ik zoek nog even door.



[afbeelding]



Daar heeft m'n dochter een trui van



Zij is 19 en enorme fan. We gaan met mijn schoonzus en een neef ergens in april. Eigenlijk wilde dochter graag de tweeling zien, maar vanuit Groningen is het een hele trip, natuurlijk, en dochter kan niet zo goed tegen drukte. Da's wel jammer.
Later is nu
Deze heb ik trouwens besteld bij AliExpress voor mijn zoon!

http://i68.tinypic.com/esm749.jpg
Alle reacties Link kopieren
Die is leuk, Momo!



Mijn dochter maakte in het verleden toverstokken van Chinese eetstokjes en lijm uit een lijmpistool. Dat dan verven.
Later is nu
Dat is ook leuk! We hadden voor zoon op Aliexpres een staf gekocht maar die was meteen stuk. Toen heeft mijn man van een stokje uit het park een staf gemaakt; stok opengesneden, draadje erdoor en weer dichtgelijmd, led-lampje aan het uiteinde en knopje aan de onderkant. Echt heel gaaf geworden!
Alle reacties Link kopieren
Voor diegene die er al geweest zijn: kun je (gratis) parkeren bij of in de buurt van de cinemec? En is er voldoende plaats?
Ik ben ook wel benieuwd hoelang je ongeveer binnen bent. Ik zit erover te denken om een keer na schooltijd te gaan. Maar met reistijd zullen we daar dan tegen 16uur zijn en 18 uur gaan ze dicht. Is dat de moeite?
Alle reacties Link kopieren
Parkeren kost €3,-. En een zee van ruimte, het is buiten.



Wij waren twee uur binnen bij de expositie.
De toekomst is niet meer wat het was
quote:dutchsuzanne schreef op 11 februari 2017 @ 17:54:

Ben net terug. Errug druk, wij hadden kaartjes voor 14.30 uur, maar konden uiteindelijk om 16.00 uur naar binnen. En daar was het ook dringen geblazen om iets te kunnen zien. Dat is wel jammer, vooral voor kinderen. Die worden helemaal weggedrukt en zien niks.



Wij zijn ook al eens in Londen geweest en dan voegt deze tentoonstelling niet echt iets toe, maar het blijft wel leuk om te bezoeken.



De merchandise vond ik wel erg duur, Chocokikker is 10 euro en kleiner dan die je in Londen koopt. Toverstokken 40 euro.Ten tijde van de film verkochten ze chocokikkers voor 2,50. Daar at ik me volledig ongans aan toendertijd. Choco, HP en spanning.....ideale combi om te smullen.
Na jullie verhalen lijkt het me tegenvallen. Is deze zo anders dan die in Brussel?
quote:mdh schreef op 08 maart 2017 @ 10:36:

Parkeren kost €3,-. En een zee van ruimte, het is buiten.



Wij waren twee uur binnen bij de expositie.Ah top, ik was van plan met de trein te gaan maar nu ga ik toch maar met de auto. Veel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Is het nog steeds druk in de weekenden? Ik wil graag gaan een van de komende weekenden, doordeweeks kunnen mijn mede-hp-fans helaas niet mee. Maar om nou hoogzwanger in een wachtrij en de drukte te gaan staan...



Puss-in-Bootz, volgens mij is er ook een treinstation vlakbij de Cinemec, maar goed met de auto schijnt het ook goed te doen te zijn.



Bubbelwijn, volgens mij staat op de site dat je zo'n 1.5 uur kunt uittrekken voor een bezoek, dus op een doordeweekse dag zou 16-18u voldoende moeten zijn.
happiness = reality - expectations

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven