Entertainment alle pijlers

Hazes

23-09-2014 19:05 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Andre Hazes is vandaag 10 jaar dood. De man, en z'n nazaten, krijgen m.i. teveel credits. Hij zong gevoelig, maar z'n teksten waren slecht en taalkundig niet oke. Bovendien jatte hij de melodien. Zijn gelooft in mij is bijvoorbeeld gecomponeerd door Kenny Rogers. En zo zijn er talloze voorbeelden.



De man was verslaafd, niet trouw en hield zn handjes niet thuis. Wat maakt(e) hem zo populair?



Rachel vertrouw ik niet, ook niet toen hij nog leefde. Zij teert op zijn roem, maar ze voert 100% de regie en gaat volgens mij over lijken.



Dreetje en z'n zusje doen gezellig mee; prima, ik heb er geen last van. Maar wat zijn ze eigenlijk, behalve 'kind van'?



Over de doden niks dan goeds maar voor mij gaat dat niet altijd op.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 23 september 2014 @ 19:40:

[...]





Maar de politie zat er wel bovenop, weet ik uit zeer betrouwbare bronnen!



Wat bedoel je hiermee?



Ik vind dat Hazes wel wat aardige nummers had maar verder ...
Alle reacties Link kopieren
Laatst hoorde ik " Zij gelooft in mij " 1 van de minst goede nummers, vind ik, maar de herinneringen aan mijn jeugd, mijn vader, de moeder van een kennis, het raakte me diep.

En zingen kon hij echt wel, waarom zou hij anders zoveel fans hebben? Ik zal het alleen nooit en plein publique aanzetten, maar als ik het hoor, luister ik en voel de emoties die bij het nummer horen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]zoembaya schreef op 24 september 2014 @ 14:42:



De documentaire "Zij gelooft in mij" is overigens een echte aanrader, zowel voor de Hazes-fan als de Hazes-hater. In al zijn disfunctionaliteit vond ik hem toch heel aandoenlijk, met al zijn onzekerheid en wonden uit zijn jeugd. Vermoedelijk een onmogelijk exemplaar om mee samen te leven, dat wel.[/quote

Met 10 kinderen in een 3 kamer bovenwoning en een alcoholist als vader die ook losse handjes had,hun moeder die hen op een gegeven moment verliet om met een andere man nog wat gelukkige jaren te beleven.

Andre Hazes heeft het voor zijn doen ver gebracht.Hij begon met een sigaret en blikje bier de ochtend en hij ging ermee naar bed.Als je de documentaire hebt gezien besef je dat hij geen gelukkig leven heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 23 september 2014 @ 21:36:

[...]



Alcoholisme is een keuzeWas het maar een keuze....dan zou het verslavingsprobleem een stuk makkelijker op te lossen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Hazes overiges wel leuke meeblerliedjes hebben, maar er zijn artiesten die kwalitatief beter zijn. De verafgoding van die man vind ik een stuk minder te pruimen.....ik ben dan wel weer benieuwd naar het boek van Jos van Zoelen....chauffeur van Hazes
quote:minnimouse schreef op woensdag 24 september 2014 17:31 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "Hazes"" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 23 september 2014 @ 19:40</a>:</b>

[...]





Maar de politie zat er wel bovenop, weet ik uit zeer betrouwbare bronnen!</div></blockquote>



Wat bedoel je hiermee?



Ik vind dat Hazes wel wat aardige nummers had maar verder ... Daar bedoel ik mee dat de politie hem op de korrel had omdat hij zijn vrouwen veel te jong uitzocht!
Alle reacties Link kopieren
Voor de liefhebbers, over 5 min begint op ned 3 een docu over Hazes en aansluitend het concert in de Arena van 2013.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel mylene_valerie, ik wist niet wat ik moest kijken, maar nu wel:)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu te kijken en,ik moet mijn mening bijstellen.

Dre en Rox zijn leuk samen

Rachel heeft het goed gedaan
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 27 september 2014 @ 22:14:

Ik zit nu te kijken en,ik moet mijn mening bijstellen.

Dre en Rox zijn leuk samen

Rachel heeft het goed gedaanIk mag die Rachel niet zo maar ben het wel met je eens!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook te kijken.

Wat mij verbaast is dat zijn andere kinderen helemaal niet aan het woord komen. Vind ik vreemd en jammer.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 27 september 2014 @ 22:14:

Ik zit nu te kijken en,ik moet mijn mening bijstellen.

Dre en Rox zijn leuk samen

Rachel heeft het goed gedaanVind het ook leuke kinderen. En ook leuk opgedroogd, allebei
Alle reacties Link kopieren
quote:MocyMoos schreef op 27 september 2014 @ 22:18:

Ik zit ook te kijken.

Wat mij verbaast is dat zijn andere kinderen helemaal niet aan het woord komen. Vind ik vreemd en jammer.Waarschijnlijk lag de regie in handen van Rachel
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 27 september 2014 @ 22:14:

Ik zit nu te kijken en,ik moet mijn mening bijstellen.

Dre en Rox zijn leuk samen

Rachel heeft het goed gedaan





Roksje heeft wel haar HAVO afgebroken omwille van haar 'carrière'. Dat vind ik dan toch wel minder goed gedaan.



http://www.nu.nl/achterklap/2420700/rox ... chool.html
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:MocyMoos schreef op 27 september 2014 @ 22:18:

Ik zit ook te kijken.

Wat mij verbaast is dat zijn andere kinderen helemaal niet aan het woord komen. Vind ik vreemd en jammer.



Ik ben geen kenner maar wat ik weet is dat hij met zijn kinderen uit het eerste en tweede huwelijk geen contact meer had. Ik ben destijds bij de uitvaart geweest in de Arena en daar waren zijn eerste kinderen ook niet.



Alleen weet ik niet of Hazes geen contact met hun wilde of omgekeerd.



Bij een voorstukje bijv. over het boek van de beveiliger/chauffeur van Hazes wordt gezegd dat hij eigenlijk terug wilde naar vrouw 1, Ellen en dat hij van Rachel af wilde.



Ik vertelde dat laatst aan iemand dat ik dat had gehoord en die vertelde dat zijn eerste vrouw Ellen overleden is. Dus wellicht heb ik maar half geluisterd, ik luister nooit zo goed naar programmas als Boulevard end.



Dus ik denk dat hier meer kenners zijn die het beter weten hoe het zit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ellen is inderdaad overleden (aan borstkanker, dacht ik).
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:MocyMoos schreef op 27 september 2014 @ 22:18:

Ik zit ook te kijken.

Wat mij verbaast is dat zijn andere kinderen helemaal niet aan het woord komen. Vind ik vreemd en jammer.Die schijnen al bij leven niets te maken willen hebben met hun vader.
Alle reacties Link kopieren
Het kan natuurlijk ook zijn dat zijn ex vrouw(en) een hoop probeerden tegen te houden, en veel slechts over hun vader hebben gesproken.

Vind wel dat rox en dre leuk zijn geworden.



En Rachel vind ik eigenlijk ook niet zo heel vreselijk, als je als weduwe dingen doet of juist niet doet, word je al snel afgeschilderd als geldwolf of als vals secreet die minder leuke dingen over haar man zegt of verteld.

Wij kunnen daar natuurlijk niet binnen kijken en vangen flarden van dingen op, en horen niet hoe echt alles zit, en dat is maar goed ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ben geen fan van Hazes, maar ik heb wel bewondering voor hem met terugwerkende kracht en tegenwoordig voor zijn kinderen. Van Rachel vind ik eigenlijk niks. Dat meisje was 13 toen.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit een concert in leven van hem mogen meemaken. Maar wat was het indrukwekkend die eerste herdenking van hem in de Arena.



Een jaar later kon ik geen kaarten meer krijgen, wel via MP maar kwam gelukkig voordat ik betaalde erachter dat hij de boel belazerde.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hij is zo belangrijk als mensen hem maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd wel een enorme Brood fan geweest en in zijn schaduw is natuurlijk iedereen een 'mietje'.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Volgens mij heeft Ellen zelfmoord gepleegd. Hazes had voor haar ooit " zij gelooft in mij" geschreven, waarvan Rochel later vertelde dat het speciaal voor haar was, incl. tranen in Ahoi. Het nummer " wees zuinig op mijn meissie" was voor zijn oudste dochter, waar nu Rox mee aan de haal gaat.

Hazes vond en vind ik een goede volkszanger, maar hoe dat nu uitgebuit wordt door Rochel, Rox en Dre maakt me ziek. Walgelijke mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beneden nog een kadootje ingepakt liggen voor mijn ex die een fan van hem was. De best 100 off Hazes.

Ach, hij weet niet dat het kadootje voor hem hier nog ligt, misschien dat ik het vanavond wel zelf open . Wie weet zijn er nog liefhebbers voor en anders hou ik het zelf. Alleen dat stomme kadopapier kan er wel vanaf . Ik was het helemaal vergeten dat het tussen mijn dvd`s lag.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Die man had natuurlijk wel iets meer in zich dan alleen zijn drankgebruik.



Zou een mooie boel worden als iedere alcoholist een volle Arena voor elkaar krijgt.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven