Entertainment alle pijlers

Heel Holland Bakt

12-06-2013 21:23 3158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kon er geen topic over vinden, dus kijkt er iemand naar Heel Holland Bakt nu op NL 1 (MAX)?



Ik ben fan van het origineel op de BBC (the great British Bake Off) maar de Nederlandse variant heeft nog niet mijn hart gestolen. Ik mis een beetje de humor van het origineel. Maar de kandidaten zijn opvallen fris voor de MAX en misschien wordt het dus nog wel een succes



http://www.heelhollandbakt.nl/home/
Jakkes, weer vergeten te kijken! En ik vind de BBC-versie zo leuk, met Mel en Sue (en ik kan niet eens bakken). Maar is het hier net zo leuk? Of weer zo'n bloedeloze kopie met foute presentatoren? Tell me more!



Edit: de link werkt bij mij niet, vandaar de vraag .
Alle reacties Link kopieren
Het sfeertje trekt me wel, soms een beetje aan de trage kant (en typisch max) maar na een drukke dag heerlijk om te kijken...

E juryleden vind ik minder, daar mag wat meer passie vanaf komen.



Ik ken het origineel overigens niet...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 't leuk. Vind 't heerlijk kneuterig en de kandidaten ook wel leuk. Martine Bijl vind ik wel grappig, de juryleden iets minder.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik vind het leuk! Lekker kneuterig en zonder die harde concurrentiestrijd zoals bij andere kookprogramma's. Oké, er moet er elke week eentje uit, maar ze worden niet helemaal afgefikt als iets niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk. Goed, Martine Bijl kan tippen aan Mel noch Sue, en ik mis ook Paul en Mary wel een beetje, maar ik heb de vorige aflevering met plezier gekeken.



Ik heb het idee dat Nederlandse versies vaak verzanden in te veel moeilijke blikken en achteraf gepraat, 'ik ging de mist in met de slagroomspuit', maar dat is gelukkig niet gebeurd, ik vond het ney zo positief-kneuterig als de bbc-versie.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sri schreef op 12 juni 2013 @ 21:28:

Jakkes, weer vergeten te kijken! En ik vind de BBC-versie zo leuk, met Mel en Sue (en ik kan niet eens bakken). Maar is het hier net zo leuk? Of weer zo'n bloedeloze kopie met foute presentatoren? Tell me more!



Edit: de link werkt bij mij niet, vandaar de vraag .



Ze hebben de tent, ze hebben de muziekjes, ze hebben het interessante weetje over de geschiedenis van het bakken. Martine Bijl is best leuk (maar geen Sue). Ik vind het jammer dat ze hier voor een vertrouwd MAX gezicht hebben gekozen. Ik kan me wel spannender keuzes voorstellen, Brigitte Kaandorp bijvoorbeeld?



Tot nu toe vind ik vooral de jury nogal saai. Maar al met al dus wel een geslaagde 'Hollandse versie van', want de Britse humor is gewoon heel lastig te evenaren.



Ik kan overigens wel een lekkere cake of een appeltaart bakken, maar het is geen hobby en ook geen talent, maar ik hou gewoon van dat soort BBC programma's. Ik vond de The Great British Sewing Bee ook geweldig. En dat is nog lastiger om te verkopen aan je vrienden. 'Ja, mensen die als hobby naaien hebben gaan in een wedstrijd een weekend rokken en jurken maken tegen de klok, het is allemaal vooral heel gemoedelijk en de beste wordt gekroond tot beste amateurnaaister, de winnares was een oma van 80'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vanavond voor het eerst gezien en vond het een leuk programma. Maar wat ik mij afvraag: hoe zit dat met recepten? Ik neem aan dat ze van te voren niet weten wat ze gaan bakken, omdat ze anders kunnen oefenen, maar ze weten toch niet alles uit hun hoofd? Zie ze nergens recepten gebruiken. Hoe zit dit?
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind heerlijk relaxte tv. Ik ben ook dol op bakken en naar eten kijken
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze hebben wel recepten, soms zie je ze op de werkbank liggen. In de Britse versie was het heel duidelijk verdeeld in opdrachten die ze van te voren wisten (en die ze dus konden perfectioneren en oefenen op familieleden) en proeven waarbij ze het van te voren niet wisten en alleen een heel kaal basis recept kregen waar ze zelf bijv nog moeten beslissen hoeveel bakpoeder en hoelang het in de oven moet.
Alle reacties Link kopieren
De Signature bake (het eerste baksel van de uitzending) en de showstopper (het laatste) is volgens het recept van de kandidaten.

Dat hebben ze dus thuis kunnen oefenen.



Alleen bij de technische opdrachten weten ze niet van te voren wat ze moeten maken, de uitleg is summier en ze moeten hun eigen kennis in oraktijk brengen.



Ik ben groot fan van Paul & Mary, heb ook de diverse kookboeken in huis en van Mary's recepten is er nog geen een mislukt. Van de NLse jury vind ik de man wel wat op Paul lijken, ook qua stijl. Het vrouwelijke jurylid vind ik niet het 'thuisbakker'-gevoel geven, wat ik bij Mary nou juist zo leuk vind.



Maar het is een leuk programma en ik krijg meteen zin om dit weekend lekker appeltaart te maken!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is echt leuk aan dat programma: ik krijg helemaal zin om te gaan bakken. Ook dingen die waar ik normaal niet heel dol op ben (vorige week kreeg ik helemaal zin in tulband bakken).
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Geweldig kneuterig programma! En inderdaad zo gemoedelijk, niemand wordt afgebrand.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarin bakken ze eigenlijk, in de mandibak?

http://www.youtube.com/watch?v=MnHi9hW4JQA
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken de versie op de BBC niet dus kan niet vergelijken helaas. Ik vind het wel grappig. Beetje relaxed.

Vind Martine een beetje overbodig en die zijige stem vind ik soms een pietsie hinderlijk, ik zie haar nog steeds van de Hak reclame en verwacht dus nog steeds die boer die opeens in het scherm omhoog komt .



Ja vind het verder wel knap van de kandidaten, zijn niet allemaal makkelijke opdrachten (of het moet `makkelijk` zijn met recept maar dan nog moet je het nog maar wel doen, aan de resultaten te zien valt het niet mee.



Jammer dat je niet ziet hoe ze tot de keuze komen van de producten/ en het product te decoreren. Zouden ze het recept al een dag van te voren krijgen en zelf de decoratie mogen kopen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik het heb begrepen (van iemand die meedoet) mogen ze van baksels die ze zelf bedenken, van tevoren aangeven wat ze willen gaan gebruiken. Dat wordt allemaal ingekocht. Die taarten kunnen ze thuis ook enorm uitproberen. Daarom snapte ik niet zo goed dat de tulband van die mevrouw in aflevering 1 enorm mislukte: dat heb je thuis dan toch al honderd keer gemaakt?!?



Maar de andere opdrachten, zoals de madeleines in aflevering 1, zijn niet voorbereid. Ze krijgen een (summier) recept en de ingrediënten en zet 'm op.



Leuk programma he? Ik ben fan - en ik hou niet eens van patisserie!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
quote:makreel schreef op 13 juni 2013 @ 00:16:



Leuk programma he? Ik ben fan - en ik hou niet eens van patisserie!Ja ik ook!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben groot fan va the Great British Bake Off! Ik heb ook de boeken van beide seizoenen, die worden echt veel gebruikt.



Favoriete recept is die van scones in boek 1 :-) .
Ik heb het net gekeken.... Nu heb ik trek in die chocolade koningstaart van de half Ierse mevrouw.



Is een makkelijk weg te kijken programma. Best leuk eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Aha, zit dat zo. Dus meestal wel recepten.

Als ik als technische opdracht een merique (hoe schrijf je dit) moest maken, ging het meteen mis. Nooit gemaakt en geen idee van het recept.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Borderwalk, wat leuk dat je hierover een topic hebt geopend!!

Ik vind het een erg leuk programma. Ik bak zelf ook graag en kijk regelmatig in kookboeken. Dus echt een programma voor mij.

Ik ken de BBC variant niet, kan dus niet vergelijken. De onderkoelde humor van Martine Bijl vind ik wel leuk, mijn kinderen vinden haar echter irritant. Zij kennen Martine natuurlijk ook niet van vroeger. Loretta Schrijver lijkt mij een heel geschikt iemand voor dit programma. Zal wel niet mogen van RTL.

Ik kreeg vorige week ook zin om een tulband te bakken. En gisteren was het jammer dat er geen reuk tv bestaat: wat moet dat heerlijk geroken hebben met al die appeltaarten!

Leuk dat er zo verschillende kandidaten (jong/oud) zijn die er allemaal hun eigen draai aan geven. Filmpjes bij hun thuis ook leuk. Sommige hebben wel een erg prachtige keuken.

Mijn man baalde vorige week, wilde voetbal zien. Hij is inmiddels ook om, omdat er een winnaar en verliezer is.

Het is een heerlijk kneuterig programma. Weet iemand iets over de kijkcijfers? Omroep Max doet het de laatste tijd sowieso goed met mooie programma's.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond heb ik ook eens gekeken. Bij het zien van sommige aardbeiensoezen liep het water me in de mond; leuk als je net aan de koffie zit met een simpel koekje.



Martine Bijl vond ik vroeger al irritant, en nu nog steeds.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:reizenenzo schreef op 13 juni 2013 @ 07:19:

Aha, zit dat zo. Dus meestal wel recepten.

Als ik als technische opdracht een merique (hoe schrijf je dit) moest maken, ging het meteen mis. Nooit gemaakt en geen idee van het recept.



Maar daar moeten de kandidaten hun technische kennis mee laten zien. Je moet echt van alle markten thuis zijn en voldoende warenkennis hebben om hoog te scoren.

De fout die gisteren werd gemaakt was het gebruik van basterdsuiker bij het maken van meringue. Een echt ervaren thuisbakker weet dat dat geen goed idee is



Voor iedereen die de BBC versie niet kent, op youtube staan een aantal afleveringen. De Britse Jury is ook een man (Paul Hollywood, een bakker die heel kritisch is) en een vrouw (Mary Berry die de echt thuiskoks/thuisbakkers vertegenwoordigt en dus weet wat er allemaal thuis met je huis-tuin-en-keuken ingrediënten mis kan gaan).

De presentatrices zijn bekende comédiennes, die al eerder programma's over eten presenteerden.
Gisteren een discussie gehad over dit programma. Appeltaart bakken een strudel telt ook . Waarom werd die ene soes dan afgekeurd vanwege de vorm?
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 15 juni 2013 @ 08:25:

Gisteren een discussie gehad over dit programma. Appeltaart bakken een strudel telt ook . Waarom werd die ene soes dan afgekeurd vanwege de vorm?



Dat zei ik toevallig ook tegen een forumster, strudel is geen appeltaart en bij die soezen, een eclair is geen soes.



Nou ja, vind ik dan he.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven