Entertainment alle pijlers

Heel Holland Bakt

12-06-2013 21:23 3158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kon er geen topic over vinden, dus kijkt er iemand naar Heel Holland Bakt nu op NL 1 (MAX)?



Ik ben fan van het origineel op de BBC (the great British Bake Off) maar de Nederlandse variant heeft nog niet mijn hart gestolen. Ik mis een beetje de humor van het origineel. Maar de kandidaten zijn opvallen fris voor de MAX en misschien wordt het dus nog wel een succes



http://www.heelhollandbakt.nl/home/
Waarom noemen ze het dan wel een bananensoes?
Heel leuk, was ook fan van de Britse versie. De juryleden in die versie zijn leuker maar die presentatoren (waarom 2?) vond ik vreselijk. Martine Bijl doet het beter dan die schreeuwlelijken, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje, 9 uur geleden

Gisteren een discussie gehad over dit programma. Appeltaart bakken een strudel telt ook . Waarom werd die ene soes dan afgekeurd vanwege de vorm?



Omdat een aardbeiensoes (blijkbaar) een vaststaand ding is. Zoals een moorkop, of een tompoes. Een appeltaart is een containerbegrip, elke taart met appels erin is een appeltaart.



Vergelijk het met het verschil tussen de opdrachten 'bak een chocoladetaart' en 'bak een sachertaart'.



(Jammer genoeg heeft Robèèèèèr heeft al een streepje tegen met die overdreven voornaam...)



Ik zet mijn geld op Rutger.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 15 juni 2013 @ 08:38:

Waarom noemen ze het dan wel een bananensoes?



Ik weet het niet zeker, maar volgens mij klopt dat ook niet. Soms heeft iets ook maar een naam maar bij zo een wedstrijd zou ik van te voren zeggen wat wel en niet toegestaan is en wat er onder een soes en wat onder een appeltaart verstaan wordt.



Dan zijn de regels duidelijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Maar dat is toch ook onderdeel van de warenkennis? Dat je weet dat een tompoes rechthoekig en roze is?



(Ik ken de aardbeiensoes als zodanig ook niet, maar dat zou ik, als ik meedeed, als mijn eigen fout zien.)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Nederlandse versie nog niet gezien (springwatch op bbc) gekeken, dus ik kan nog niets er over zeggen.



De Engelse versie ken ik wel, die vond ik echt geweldig! Ben daardoor bang dat de nederlandse versie tegen valt....



Een kookboek heb ik ook (wist niet dat er al een 2e was, bedankt voor de tip!), hier is de 'Death by chocolate taart' favoriet!
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 15 juni 2013 @ 17:50:

Maar dat is toch ook onderdeel van de warenkennis? Dat je weet dat een tompoes rechthoekig en roze is?



(Ik ken de aardbeiensoes als zodanig ook niet, maar dat zou ik, als ik meedeed, als mijn eigen fout zien.)



Tsja, rechthoekig en roze? Je hebt ze ook oranje in de maand april. En in nog een paar kleuren.



Maar ik snap je punt. Misschien wilde ze origineel zijn? Ik weet het ook verder niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net alle drie de afleveringen gezien via Uitzending gemist. Ik vind het toch wat saai en langzaam allemaal.

Zelf hou ik totaal niet van bakken en koken, maar dit soort programma's (met wedstrijdelement) vind ik toch wel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond om 7 uur de originele Engelse versie;





Heel Holland bakt is een van de grote kijkcijferhits van deze Nederlandse tv-zomer. Omroep Max heeft daarom besloten het Britse origineel ook uit te zenden.



Bakken tuttig? In Groot-Brittannië is dat lang niet meer het geval. The Great British bake off is daar een van de redenen voor. Dit programma was een groot succes en inspireerde Omroep Max tot Heel Holland bakt. De finale van het derde seizoen was daar het best bekeken BBC 2-programma van de afgelopen zes jaar.



Chocolade feesttaart

Omroep Max zendt de Britse versie van Heel Holland bakt uit en begint met aflevering één van seizoen één. Hierin storten tien thuisbakkers zich op drie verschillende soorten taart. Eerst maken ze hun persoonlijke favoriet, daarna gaan ze aan de slag met een Victoria-sandwich. Dat is geen broodje, maar een gebakje van twee plakjes cake met jam ertussen. De deelnemers sluiten af met een smakelijke chocolade feesttaart.



Juryleden

Aan het einde van de show besluiten juryleden Paul Hollywood en Mary Berry welke twee deelnemers de deegroller moeten inleveren. Mary is een bekend schrijfster van kook- en bakboeken. Paul is een van de bekendste patissiers van Groot-Brittannië.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
@MV

Dat is een echte aanrader, goed dat je het hier post.
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 13 juli 2013 @ 11:20:

@MV

Dat is een echte aanrader, goed dat je het hier post.



Ja ik ga zeker kijken.



Ik vond laatst de aflevering bij Heel Holland bakt leuk waar ze hartige taarten/gebak moesten maken. Zelf ben ik meer van het hartige. Dus zag lekkere dingen langskomen.



Wisten jullie dat je de recepten (niet allemaal) kan terug vinden hier;



http://www.heelhollandbakt.nl/home/



(ik wil deze hartige taart een keer maken, vond ik erg leuk met dat ei)

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Leuk dat de Engelse versie nu ook op tv komt! Ik had er al een paar op internet gekeken maar dat haperde steeds, dus dat was niet ideaal. Ik vind het echt een geweldig programma, ook al houd ik totaal niet van bakken. Ik hou meer van eten
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelopeia schreef op 13 juli 2013 @ 11:42:

Leuk dat de Engelse versie nu ook op tv komt! Ik had er al een paar op internet gekeken maar dat haperde steeds, dus dat was niet ideaal. Ik vind het echt een geweldig programma, ook al houd ik totaal niet van bakken. Ik hou meer van eten



De zoete taarten maak ik ook niet, op een uitzondering een keer na. Maar het is zo leuk om te zien. Rudolph vind ik ook zo leuk om te zien hoe hij zo gepassioneerd ziet bakken en praten erover. Je krijgt dan bijna helemaal zin om het ook te maken. (ik blijf van de hartige maar daar komt ook genoeg over hoor in al die programma`s)



Ben wel benieuwd naar de Engelse versie, die heb ik nog nooit gezien.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat de eerste serie van de BBC ook wat langzamer is dan de latere series die ik heb gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook leuk dat je de kandidaten leert kennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 13 juli 2013 @ 19:34:

Ik vind het ook leuk dat je de kandidaten leert kennen.



Ik vind die info van gerechten/geschiedenis wel heel erg leuk.



Het is nog te vroeg voor een favoriet maar ik neig naar Aniettha, leuke vrouw lijkt het mij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Was dat die donkere mevrouw die de rum had gebruikt?



Ik vond de man die op een bank werkte en zoveel was afgevallen sympathiek overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er mee?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ja, ik!! Ben benieuwd wat ze gaan bakken :D
Alle reacties Link kopieren
Ik word gewoon heel rustig en gelukkig van dit programma... en ik vind Martine Bijl een verademing
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Martine Bijl echt geweldig!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook heerlijke tv!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de kandidaten ook leuk, behalve Mattieu. Want sinds die 'geholpen' is door Narcis, en toen won... bah.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat vonden jullie van de winnaar?



Helaas waren al zijn dingen gewoon veel beter die dag, een terechte winnaar dus.



Iemand wil mij niet geloven maar al die weken dacht ik, die lach van hem ken ik. Ik googlen en heb het gevonden.



Als hij voor de jury staat doet hij steeds hetzelfde, hij buigt naar voren, alsof hij moet poepen, kijkt bedenkelijk/ gespannen (logisch want je hoopt toch dat de jury het lekker/goed vindt) en dan lacht hij echt zo;







Ik vind hem er echt op lijken, ja het haar niet maar die lach en die uitstraling.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Geweldig programma, maar dat komt ook dat het mijn werk is geweest



Een terechte winnaar, Rutger. Erg creatief en voor een thuisbakker vond ik hem professioneel.



De technische opdrachten vond ik het leukst, want dan komt natuurlijk kennis om de hoek kijken! En daar gingen sommigen flink de mist in



Gauw naar seizoen 2!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven