Entertainment alle pijlers

Helemaal het einde (rtl4)

02-01-2017 20:50 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er ook?
Ozo.
quote:_alice_ schreef op 25 april 2017 @ 10:46:

De Posjes zijn echt grappig en ook het slimste stel.



Jammer van deze serie is dat het maar 1 keer per week word uitgezonden.

Nou Stefan zou ik niet als slim betitelen

Verder sluit ik me aan bij eleanora , wijn lekker vinden en een etiket ontwerpen is heel wat anders dan een merk weg zetten.

Misschien dat in het begin iemand die het prgramma volgt een fles poswijn uit nieuwsgierigheid koopt maar dat houdt snel op .

Kijk maar een naar het beste idee van Nederland binnen no time liggen die producten afgeprijsd bij de Albert Heijn .
quote:Gele_Suikerspin schreef op 25 april 2017 @ 09:28:

Ben benieuwd wanneer ze in het programma over de aardbeving beginnen, weten we hoe ver het van te voren is opgenomen.Ik dacht precies hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 25 april 2017 @ 12:48:

[...]





Ik betwijfel of dat verkoopt dus

Geloof er niks van.

Misschien dat hun eigen slijter het leuk vindt om wat flesjes 'possibility', preposterous' of 'impossible' in te slaan maar het is een wereldje hoor, de wijnwereld. Het is niet zo eenvoudig en hun onkunde zou ze daarbij de das om kunnen doen.



Ben wél benieuwd hoe het ze zal vergaan, dat natuurlijk wel.



Impossible

Ja benieuwd ben ik ook.



Ach, ik kan mij er sowieso niet aan identificeren wat betreft alle families.

Ik ben niet zo avontuurlijk aangelegd, en zo onvoorbereid in het diepe springen zou voor mij echt no go zijn.

Als je mij in een vreemd land zou zetten, in the middle of nowhere, in een primitief hutje waar je snachts sterft van de kou, zonder plan, dan zou je echt het grootste stuk chaggerein op aarde op tv te zien krijgen.

Dus wat dat betreft snap ik alle families niet.
quote:Pretzel66 schreef op 25 april 2017 @ 12:53:

[...]



Nou Stefan zou ik niet als slim betitelen

Verder sluit ik me aan bij eleanora , wijn lekker vinden en een etiket ontwerpen is heel wat anders dan een merk weg zetten.

Misschien dat in het begin iemand die het prgramma volgt een fles poswijn uit nieuwsgierigheid koopt maar dat houdt snel op .

Kijk maar een naar het beste idee van Nederland binnen no time liggen die producten afgeprijsd bij de Albert Heijn .



Dat Pretzel.

De naam zal echt geen geld op gaan leveren. Pos, als merk, dat is natuurlijk niks. Daar zitten geen uitgekiende marketingonderzoeken, brandmanagers en reclamebudgetten achter, maar twee mensen uit het Gooi die graag een wijntje slobberen.

Mjah, nee.



Net zo veel kans als Addy's stroopwafels, die ook al geen idee had waar hij mee bezig was.
quote:consuelabananahammok schreef op 25 april 2017 @ 13:21:

[...]





Impossible

Ja benieuwd ben ik ook.



Ach, ik kan mij er sowieso niet aan identificeren wat betreft alle families.

Ik ben niet zo avontuurlijk aangelegd, en zo onvoorbereid in het diepe springen zou voor mij echt no go zijn.

Als je mij in een vreemd land zou zetten, in the middle of nowhere, in een primitief hutje waar je snachts sterft van de kou, zonder plan, dan zou je echt het grootste stuk chaggerein op aarde op tv te zien krijgen.

Dus wat dat betreft snap ik alle families niet.Helemaal eens, ik ook niet hahahaha!
Alle reacties Link kopieren
Wat mij opviel was dat toen de moeder van Ilona kwam dat pa Pos spontaan een warme trui aan had, ook met de kinderen naar school brengen en zij liep nog steeds in zomerjurkje rond.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 25 april 2017 @ 13:30:

[...]





Helemaal eens, ik ook niet hahahaha!



Hahaha, wij samen zou dan wel weer een kijkcijferkanon opleveren!

Twee donderwolken op een braakliggend stuk land.

En voor inkomsten zetten we een " uit hier je slechte humeur oord" op.

Welkom bij Eleosuela!

Ben je boos, geïrriteerd? Ben je een tikkende tijdbom?

Kom bij ons mee mokken!

We garanderen dat je daarna weer helemaal gelukkig bent met wat je had en je eigen vrouw weer de liefste vindt.
Ik denk zomaar dat het de possen wel gaat lukken met hun wijn.

In tegenstelling tot manische addy en zijn volgzame gezinnetje.

en dan de yogi's.....die blijken het minst goed om te kunnen gaan met de relaxte Chilenen.

Jeroen en Linda. Echt
quote:consuelabananahammok schreef op 25 april 2017 @ 13:39:

[...]





Hahaha, wij samen zou dan wel weer een kijkcijferkanon opleveren!

Twee donderwolken op een braakliggend stuk land.

En voor inkomsten zetten we een " uit hier je slechte humeur oord" op.

Welkom bij Eleosuela!

Ben je boos, geïrriteerd? Ben je een tikkende tijdbom?

Kom bij ons mee mokken!

We garanderen dat je daarna weer helemaal gelukkig bent met wat je had en je eigen vrouw weer de liefste vindt.



Goed idee.

Een kamp voor ontevreden mensen die dan een week, of twee komen afzien en dolblij zijn als ze weer naar huis mogen.



Ik bel Meds even voor een brainstorm.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 25 april 2017 @ 13:58:

[...]





Goed idee.

Een kamp voor ontevreden mensen die dan een week, of twee komen afzien en dolblij zijn als ze weer naar huis mogen.



Ik bel Meds even voor een brainstorm.....





En zonder possecco, yoga of stroopwafels.

Het moet ook echt afzien gaan worden
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 25 april 2017 @ 13:29:

[...]





Dat Pretzel.

De naam zal echt geen geld op gaan leveren. Pos, als merk, dat is natuurlijk niks. Daar zitten geen uitgekiende marketingonderzoeken, brandmanagers en reclamebudgetten achter, maar twee mensen uit het Gooi die graag een wijntje slobberen.

Mjah, nee.



Net zo veel kans als Addy's stroopwafels, die ook al geen idee had waar hij mee bezig was.

Nou, als ik mijn geld ergens in zou moeten investeren (onder dwang dan), dan zou ik dus wel echt op Pos inzetten en niet op Addy. Het klopt dat ze geen topkenners zijn, maar ze volgen wel een veel logischer pad naar een product toe. En ze hebben erover nagedacht, hebben een plan gemaakt, en volgen dat plan. Ze weten wat nodig is en waar ze dat kunnen vinden.



Addy heeft nog geen idee. Of toch wel, een heleboel ideeën. Die nul samenhang vertonen.
Only dead fish go with the flow.
Dat zeg ik.

Addy die ook geen idee heeft waar 'ie mee bezig is schreef ik.



Geen dubbeltje zet ik in op zowel Pos als Addy & Co.
Dat de Possen een plan hebben waar ze zich aan houden zie ik niet trouwens.

Wijnmakers bezoeken of een sommelier en het idee een wijntje je naam te geven, een etiket te laten ontwerpen en dat naar Nederland te sturen is niet meer dan dat, een idee.



Een slim, doordacht plan zie ik niet. En daarbij weten ze niet eens hoe de wijnwereld in elkaar zit, weten ze niks van het proces, de druivensoorten, ontberen ze basiskennis over het product en vraag ik me af of ze weten hoe ze hun wijn in de winkels gaan krijgen.



We gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook wel veiligere investeringen



Maar als ik zou moeten kiezen, dan Pos. Addy was hier ook al zo goed als failliet met zijn sportschool geloof ik, de Yogi's willen gewoon een gratis buitenlandjaar en Ilona heeft toch de meest zakelijke achtergrond. Nu alleen Stefan nog in het gareel zijn te krijgen
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 25 april 2017 @ 14:15:

Dat de Possen een plan hebben waar ze zich aan houden zie ik niet trouwens.

Wijnmakers bezoeken of een sommelier en het idee een wijntje je naam te geven, een etiket te laten ontwerpen en dat naar Nederland te sturen is niet meer dan dat, een idee.



Een slim, doordacht plan zie ik niet. En daarbij weten ze niet eens hoe de wijnwereld in elkaar zit, weten ze niks van het proces, de druivensoorten, ontberen ze basiskennis over het product en vraag ik me af of ze weten hoe ze hun wijn in de winkels gaan krijgen.



We gaan het zien.Ik ben ook heel erg benieuwd. Ik krijg het idee dat ze een plan hebben doordat ze duidelijk proberen te netwerken binnen de wijnwereld, de KvK/bankrekeningen meteen hadden geregeld, weten waar ze moeten zijn voor een etiketontwerp, hebben berekend dat ze een investeerder nodig hebben e.d. Dat neigt wat mij betreft naar een plan, aangezien ze dus hun acties daar ook op afstemmen. Maar goed, we hebben inderdaad nog geen business plan van ze gezien, dus misschien is het mijn te rooskleurige interpretatie, omdat ik vind dat Ilona met haar beroep dit zou moeten weten en kunnen
Only dead fish go with the flow.
Ik kies de yoga's.

Die doen iets wat ze kunnen, tenminste, Jeroen deed wat 'ie kon, Addy en de Possen houden zich bezig met zaken waar ze geen verstand van hebben.



Als ik moet kiezen wie er het eerst op zullen geven, áls een gezin dat doet, dan denk ik dat Addy en familie naar huis zouden gaan.
quote:sannennas schreef op 25 april 2017 @ 14:22:

[...]



Ik ben ook heel erg benieuwd. Ik krijg het idee dat ze een plan hebben doordat ze duidelijk proberen te netwerken binnen de wijnwereld, de KvK/bankrekeningen meteen hadden geregeld, weten waar ze moeten zijn voor een etiketontwerp, hebben berekend dat ze een investeerder nodig hebben e.d. Dat neigt wat mij betreft naar een plan, aangezien ze dus hun acties daar ook op afstemmen. Maar goed, we hebben inderdaad nog geen business plan van ze gezien, dus misschien is het mijn te rooskleurige interpretatie, omdat ik vind dat Ilona met haar beroep dit zou moeten weten en kunnen



Da's waar.

Ik vind haar ook van alle vrouwen het meest berekend op wat er komen gaat. Astrid zie ik op den duur opgeven om die reden, omdat ze alleen maar achter haar man aanloopt, wat tot nu toe echt nog niks opgeleverd heeft.

Linda heeft vast een hoop vaardigheden maar wat zij heel goed kan is waarschijnlijk niet dat wat je nodig hebt in Nergenshuizen in Chili.



Ilona staat wat dingen regelen betreft haar mannetje wel. Hem, Stefan, zie ik dat allemaal nog niet doen.



Maar ook zij weet van niks, wat wijn betreft, dat zei ze zelf. De route zal ze vast uitknobbelen, ik denk alleen dat onkunde haar op gaat breken uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Grappig hoe we hetzelfde zien, maar dit anders vertalen

Ik denk juist dat addy de laatste is die op zal geven.

Hij lijkt mij het type die maar blijft stuiteren, ook al is alles om hem heen ingestort dan wil hij van die puinhoop alsnog een nieuw hopeloos project timmeren.

Die man lijkt juist niet te stoppen, beetje blind ook voor rampenplannen.



Ik denk juist dat de yogi's als eerste de handdoek in de ring gooien.

Je ziet bij Jeroen dat hij iedere keer met enthousiasme en overtuiging iets wil doen, maar dit gaande weg ook weer snel loslaat als het toch niet snel genoeg of makkelijk gaat.

Hij lijkt mij ook snel verveeld, hij wil constant nieuwe mensen ontmoeten, nieuwe prikkels hebben, vindt dan alles geweldig tot het weer went.



Maar misschien hebben we het allemaal mis.

Wie weet wordt de camping van addy een succes.

Ik moet hem wel nageven, hij timmert het allemaal wel netjes voor elkaar.

De huisjes en het sanitair ziet er keurig uit.





Als de families echt slim waren geweest, hadden ze de handen ineen geslagen ( maar volgens mij heb ik dat al eerder gezegd)

Als je van dit stuk land gezamelijk een vakantie oord van de grond weet te krijgen, waar mensen voor rust en vermaak terecht kunnen had he wellicht potentie?

Geen idee hoor, ik ben helemaal niet bekend met chili en wat daar hot en happening is, maar krachten bundelen als je in het diepe stapt zou wellicht minder snel verzuipen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 25 april 2017 @ 14:15:

Dat de Possen een plan hebben waar ze zich aan houden zie ik niet trouwens.

Wijnmakers bezoeken of een sommelier en het idee een wijntje je naam te geven, een etiket te laten ontwerpen en dat naar Nederland te sturen is niet meer dan dat, een idee.



Een slim, doordacht plan zie ik niet. En daarbij weten ze niet eens hoe de wijnwereld in elkaar zit, weten ze niks van het proces, de druivensoorten, ontberen ze basiskennis over het product en vraag ik me af of ze weten hoe ze hun wijn in de winkels gaan krijgen.



We gaan het zien.



Hoeft ook helemaal niet, verstand hebben van wijn, ze gokken erop dat het programma in NL populair genoeg is voor een supermarktketen om eenmalig 50.000 flessen Pos bubbels in te kopen, hoeven ze zelf verder helemaal niets voor te doen.



Natuurlijk is de Pos wijn geen blijvertje, maar dat is ook niet de bedoeling. Geen van de drie families is van plan in Chili te blijven, ze proberen allemaal zo comfortabel mogelijk het jaar te overleven.



Jeroen en Linda sukkelen ook nog wel even door, het is een stel dat weinig nodig heeft en hij klust een beetje bij met yoga-lessen, het grote huis gaan ze verhuren, zo zingen ze het een jaar wel uit.



Addy en familie? Ik was oprecht geschokt toen ik hoorde dat ze geen verwarming in dat hutje hebben, ik denk niet dat zij het een jaar lang vol gaan houden.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Een duidelijke uiteenzetting van ene Rob op Facebook van Helemaal het einde:

Ik ken al wel wat Chileense wijnen, vooral de Mendoza streek is bekend. In Nederland kun je overal Chileense wijnen kopen, bij alle supermarkten, Horeca leveranciers (Sligro, Makro) en wijnhandelaren. Maar de Chileense wijnen zijn goedkope wijnen, variërend van 4 tot max 12 euro (tankwijnen?).

De familie Pos dacht aan het verkopen van 10.000 flessen wijn, een soort Prosecco (onder de naam Posecco, leuk bedacht!).

De goedkoopste Italiaanse Prosecco bij de Aldi kost € 3,49 (daar verdient dan niemand wat aan denk ik dan).

Het lijkt me al sterk dat er 10.000 flessen Prosecco verkocht worden in een jaar in heel Nederland, maar stel:

En stel dat je 10.000 flessen zou weten te verkopen in een jaar in heel Nederland, en dan nog voor € 11,50 per stuk.

Met een goed business plan begin je met de marketing, met de verkoop, is er interesse in Nederland voor Chileense bubbelwijn, en zo ja, welke kwantiteit tegen welke prijs, en wie wil daarin investeren. Maar nee, de Posjes beginnen bij de verkeerde kant: de wijnboer in Chili - ja, die wil wel verkopen!

Stel dat je 10.000 flessen kunt kopen bij de wijnboer in Chili voor € 4 per stuk, dan moet je die flessen inpakken in een zeecontainer. die zeecontainer moet je inrichten voor het vervoeren van wijnflessen (je kunt ze niet oneindig stapelen dus tussenschotten) en het inladen is een dag werk voor 2 man, huren container, inladen, verzegelen door douane, vervoeren naar schip, laden in schip, verschepen, uitladen, inklaren, vervoeren naar magazijn, en distribueren naar verkooppunten (kosten heen € 8000 en lege container terug € 7000). Kosten: € 1,50 per fles.

De verkoper wil er ook € 1 per fles op verdienen, plus kosten distributie € 1 en BTW € 2 (voor de consument).

Posjes willen ook € 2 per fles verdienen: totale prijs van 1 fles: € 11,50.

Investering in de inkoop en het vervoer naar Nederland, en een lege zeecontainer terug naar Chili: € 53.000 om € 20.000 te verdienen en dat is totaal niet zonder risico, en wie is bereid om die risico's te dragen voor een bubbelwijntje uit Chili voor € 11,50 per fles?
Grasklokje, hopelijk heeft Ilona die berekeningen ook allemaal gemaakt maar ik betwijfel het.



Ze is inderdaad andersom begonnen, bij de wijnmakers, die inderdaad vast best willen verkopen.

Maar dan ben je er nog niet. En persoonlijk denk ik dat al zouden ze wijn hier krijgen, hun naam en het feit dat zij het lekker vinden, niet voldoende is voor al is het maar een klein succesje.

Zeker niet als zo'n fles 10> euro moet kosten.



Ze hebben nog een maand of acht.

Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
quote:grasklokje schreef op 25 april 2017 @ 14:46:

Een duidelijke uiteenzetting van ene Rob op Facebook van Helemaal het einde:

Ik ken al wel wat Chileense wijnen, vooral de Mendoza streek is bekend. In Nederland kun je overal Chileense wijnen kopen, bij alle supermarkten, Horeca leveranciers (Sligro, Makro) en wijnhandelaren. Maar de Chileense wijnen zijn goedkope wijnen, variërend van 4 tot max 12 euro (tankwijnen?).

De familie Pos dacht aan het verkopen van 10.000 flessen wijn, een soort Prosecco (onder de naam Posecco, leuk bedacht!).

De goedkoopste Italiaanse Prosecco bij de Aldi kost € 3,49 (daar verdient dan niemand wat aan denk ik dan).

Het lijkt me al sterk dat er 10.000 flessen Prosecco verkocht worden in een jaar in heel Nederland, maar stel:

En stel dat je 10.000 flessen zou weten te verkopen in een jaar in heel Nederland, en dan nog voor € 11,50 per stuk.

Met een goed business plan begin je met de marketing, met de verkoop, is er interesse in Nederland voor Chileense bubbelwijn, en zo ja, welke kwantiteit tegen welke prijs, en wie wil daarin investeren. Maar nee, de Posjes beginnen bij de verkeerde kant: de wijnboer in Chili - ja, die wil wel verkopen!

Stel dat je 10.000 flessen kunt kopen bij de wijnboer in Chili voor € 4 per stuk, dan moet je die flessen inpakken in een zeecontainer. die zeecontainer moet je inrichten voor het vervoeren van wijnflessen (je kunt ze niet oneindig stapelen dus tussenschotten) en het inladen is een dag werk voor 2 man, huren container, inladen, verzegelen door douane, vervoeren naar schip, laden in schip, verschepen, uitladen, inklaren, vervoeren naar magazijn, en distribueren naar verkooppunten (kosten heen € 8000 en lege container terug € 7000). Kosten: € 1,50 per fles.

De verkoper wil er ook € 1 per fles op verdienen, plus kosten distributie € 1 en BTW € 2 (voor de consument).

Posjes willen ook € 2 per fles verdienen: totale prijs van 1 fles: € 11,50.

Investering in de inkoop en het vervoer naar Nederland, en een lege zeecontainer terug naar Chili: € 53.000 om € 20.000 te verdienen en dat is totaal niet zonder risico, en wie is bereid om die risico's te dragen voor een bubbelwijntje uit Chili voor € 11,50 per fles?

Leuk verhaal, maar met een beetje goede expediteur geloof ik niet dat je een volle zeecontainer heen hoeft te betalen en een lege terug. Het is toch niet hun zeecontainer? Als ik een enkeltje Chili boek hoef ik toch ook geen retourtje te betalen?



Daarnaast geloof ik niet in distributiekosten in NL a € 1 per fles en hebben de Possen ook nergens een inkoopprijs a € 4 per fles afgesproken. Verder vergeet Rob de accijns naast de BTW. En Ilona is controller, dus die kan dit waarschijnlijk een stuk beter doorrekenen dan Rob van Facebook



O ja, en € 20K marge op € 55K kosten zou mijn bedrijf voor tekenen.
Only dead fish go with the flow.
Het wordt nog spannend zo te zien!

Alle reacties Link kopieren
Wat gebeurt er eigenlijk als het geld op is?
Only dead fish go with the flow.
Ik kan het zo snel niet vinden maar dan moeten ze naar huis dacht ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven