Entertainment alle pijlers

'Help, mijn man is klusser'

18-02-2016 19:58 2867 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw seizoen 'Help, mijn man is klusser'. Wie Sjont er mee?



Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Dat is idd jammer dat het programma steeds meer zich richt op leedvermaak.

Maar goed, dat trekt kijkers.



In den beginne vond ik het vooral leuk om te zien hoe men van een wanhopig uit de hand gelopen bende, er orde van wisten te maken.

Die metamorfoses vind ik leuk, en tuurlijk is het menselijke aspect vermakelijk.

Alleen zie je tegenwoordig veel meer de focus op liggen op de slechte relatie,en uit de hand lopende emoties. Waar voorheen volgens mij meer het klussen getoond werd, meestal met een klunzige man die geen idee had wat te doen en het klusteam de humor er in bracht.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook leuker vinden als ze zich weer meer op het klussen richten, en dan man EN vrouw mee laten helpen.

En misschien idd ook laten zien hoe bv. Iemand hen helpt hoe verder te gaan plannen en advies geeft hoe ze het verder kunnen aanpakken.



Ik vond het ook leuk toen voorheen in het programma er een opdracht achtergelaten werd en ze dan later terug kwamen om te kijken hoe dat gegaan is.



Nee, het programma is weliswaar spraakmakender geworden, maar niet leuker.
quote:CarmiggelT schreef op 21 april 2017 @ 15:08:

Eens met jopee vwb John.





Ja lekker popiejopie die JW. Nou voor mij is het programma in dit geval erg in niveau gedaald.



Ben blij voor Mees dat er nu iets meer begrip is voor hem. Vrees alleen voor de vooroordelen van vele anderen in zijn omgeving. Vind het best zielig voor hem.

Ik hoop dat hij goede hulp en begeleiding krijgt, op kosten van RTL .
Alle reacties Link kopieren
John moet ook stoppen met de relatietherapeut uit hangen.

Dat is een wassen neus en ook totaal irreëel te menen dat met 1 lullig gesprekje in een cafe relaties gered kunnen worden.

Schoenmaker blijf bij je leest, hij is presentator, geen therapeut.
Ik begrijp nooit waarom die vrouwen niet hoeven mee te werken.
quote:Haaz schreef op 21 april 2017 @ 15:27:

Ik begrijp nooit waarom die vrouwen niet hoeven mee te werken.





Vaak moeders en die verschuilen zich achter de kids.



Daarom zeg ik: verantwoording ligt bij beiden. Vooraf besluiten hoe je dit samen oplost, uitbesteden, verlof etc maar niet alles bij je man neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
inderdaad. Er was één keer een aflevering en die vrouw hielp ook mee. Deed wonderen voor hun relatie, ze vond het ook niet echt leuk en was een stuk minder handig dan haar man. Maar het was een goed programma.



Ze kunnen het toch ook omdopen in "help we hebben een klushuis" en dan beiden aan het werk zetten. Gesprek vooraf, wat willen ze. Therapeut erbij hoe het nou zo kan lopen en waarom vrouw niets doet (soms werken ze niet ) en klagen ze wel over man (die inderdaad heel de week al klust/hard werkt). Laat ze het samen doen.
Hoeveel vrouwen lopen er wel niet vast in het huishouden. De zorg voor de kinderen etc. Komen de kerels thuis in een rotzooi, was niet gedaan, koelkast leeg, eten niet klaar, kinderen strontvervelend. Kan iedereen overkomen he, ik oordeel niet.



Zou wat zijn als daar een programma over zou komen. Dat een man heel sneeky naar RTL belt en dat ze dan met een cameraploeg komen filmen wat een viespeuk zijn vrouw wel niet is. Ben benieuwd hoe zo een vrouw dan reageert. Dan voel je toch ook verraden door je eigen man terwijl niemand er om vraagt om er zo bij te zitten en opgebrand te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Haaz schreef op 21 april 2017 @ 15:27:

Ik begrijp nooit waarom die vrouwen niet hoeven mee te werken.Nee dat begrijp ik ook niet. Of dat ze in al die jaren ook nooit iets zelf hebben aangepakt.
Alle reacties Link kopieren
Dat is hier altijd een goed middel. "Oke dan doe ik het zelf". Maarja aangezien mijn man het netjes en precies gedaan wil hebben doet hij het dan maar. Ben er overigens niet te beroerd voor hoor, gewoon wat sneller tevreden (en van het type ach dan zetten we daar toch een kastje voor).
quote:dianavankrimpen schreef op 21 april 2017 @ 14:19:

Dit snap ik niet :



"....Mees gaat alleen volledig op slot als hij wordt geconfronteerd met een overdosis prikkels. Dat laatste gebeurde toen het klusteam en John bij ons over de vloer kwamen. Toen iedereen weer weg was, keerde de rust terug..."



...aldus Femke.



Waarom schakelt zij RTL 4 in dat totaal onverwachts voor de deur staat en een schok voor hem geweest moet zijn. Waarom heeft zij dit niet anders opgelost? Praten, voorbereiden, kijken of je een team bekenden kunt vragen om de klussen te doen, praten en voorbereiden desnoods met behulp van professionals, en proberen om een week uit huis te gaan. Ja moeilijk voor autisten om in een andere omgeving te zijn maar op tv komen blijkt ook niet de oplossing. Haar hele gezinsleven ligt op straat en iedereen oordeelt. Zij heeft haar man nu toch wel een beetje voor gek gezet en schaart zich nu achter een excuus dat RTL verzuimd heeft om deze te melden. Klopt ook niet vind ik.



Ik denk dat familie en bekenden er ook hun handen niet aan willen branden. Met die man valt gewoon op geen enkele manier te communiceren, laat staan mee samen te werken.



Als je die schuur vol met spullen en zooi ook zag. Dat zal nooit opgeruimd gaan worden... Pas na zijn dood kunnen ze daarmee aan de slag.
quote:juliadenders schreef op 21 april 2017 @ 14:25:

Weer mooi gespeeld van hem.

Nu heeft zij het weer gedaan. Zij is verantwoordelijk voor zijn belachelijke gedrag. Zij mag die verantwoordelijkheid dragen.



Ik heb het vermoeden dat er veel meer speelt dan alleen autisme. Zij leek al erg bang voor hem. En de mail checkte hij ook voordat hij wist van het programma.

Precies. Ze mag weer rechtpraten wat krom is. Dat zal ze hun hele leven blijven doen. Zij zal die man nooit gaan verlaten. "Zij draagt haar kruis ".

En de omgeving kijkt hoofdschuddend toe en blijft enkel en alleen contact houden omwille van haar en de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Herhaling begint nu op rtl 4.
Dubbel
quote:dianavankrimpen schreef op 21 april 2017 @ 15:51:

Hoeveel vrouwen lopen er wel niet vast in het huishouden. De zorg voor de kinderen etc. Komen de kerels thuis in een rotzooi, was niet gedaan, koelkast leeg, eten niet klaar, kinderen strontvervelend. Kan iedereen overkomen he, ik oordeel niet.



Zou wat zijn als daar een programma over zou komen. Dat een man heel sneeky naar RTL belt en dat ze dan met een cameraploeg komen filmen wat een viespeuk zijn vrouw wel niet is. Ben benieuwd hoe zo een vrouw dan reageert. Dan voel je toch ook verraden door je eigen man terwijl niemand er om vraagt om er zo bij te zitten en opgebrand te zijn.Help, mijn vrouw is een slons!
Alle reacties Link kopieren
Is dit nu een nieuwe weer?
quote:*nightsky* schreef op 21 april 2017 @ 16:01:

[...]





Ik denk dat familie en bekenden er ook hun handen niet aan willen branden. Met die man valt gewoon op geen enkele manier te communiceren, laat staan mee samen te werken.



Als je die schuur vol met spullen en zooi ook zag. Dat zal nooit opgeruimd gaan worden... Pas na zijn dood kunnen ze daarmee aan de slag.



Te beginnen met professionals om die man zover te krijgen dat hij wel meewerkt. In laten zien dat het zo niet verder kan en er iets aan een situatie gedaan moet worden.



Ik heb autistische kinderen nu volwassen en zonder professionals zouden zij ook een puinhoop in huis hebben want hoelang moet je iets bewaren (bonnen, folders etc) en zouden zij kleding dragen dat tot op de draad versleten is want zoveel keus in de winkels waar je uit moet kiezen, die mensenmassa's en dan ook nog een verkoopster die op je afkomt om te vragen wat je zoekt....wat? Dat weet een autist niet.

Oude kleding zit het lekkerst en waarom zoeken voor nieuwe. Geldt ook voor meubels. Of het er nu wel of niet uitziet maakt niet uit. Mijn kinderen hebben meubels en ws zal daar niet gauw verandering in komen. En snap ik de MP verkoop van de nieuwe meubels van dit stel nu beter. En misschien is Mees naast zijn autisme idd meer dan gemiddeld ook nog eigenwijs en stug. Het kan.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/show/vro ... n-is-autistisch~a352c9d3/
quote:consuelabananahammok schreef op 21 april 2017 @ 15:19:

Ik zou het ook leuker vinden als ze zich weer meer op het klussen richten, en dan man EN vrouw mee laten helpen.

En misschien idd ook laten zien hoe bv. Iemand hen helpt hoe verder te gaan plannen en advies geeft hoe ze het verder kunnen aanpakken.







Eens.

Kinderen naar opa & oma en samen handen uit de mouwen.

Vrouwen die jaren in die shizzle blijven zitten en er zelfs kinderen middenin krijgen, terwijl zo'n huis soms gewoon gevaarlijk is, zijn net zo schuldig aan de situatie als de man.



Doet hij het niet, of zelfs niet samen, begin dan zelf.

Ik klus ook van alles zelf hier in huis en als ik niet weet hoe het moet vraag ik om hulp.
quote:Flashy schreef op 21 april 2017 @ 16:31:

http://www.ad.nl/show/vro ... n-is-autistisch~a352c9d3/



Ja dit artikel staat een paar pagina's terug dus al gelinkt in dit topic.

Vandaar ook de wat andere kijk nu op de zaak hier en daar.
Alle reacties Link kopieren
Femke zei het gisteren en ik heb het vaker gehoord; de mannen willen het zelf doen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 21 april 2017 @ 16:38:

Femke zei het gisteren en ik heb het vaker gehoord; de mannen willen het zelf doen.



Ik heb er ook zo 1. Nou dan doe je het toch lekker zelf.

Dus eens in de zoveel tijd logeer ik met kinders gezellig een weekend bij mijn ouders om bij thuiskomst weer een mooie verassing aan te treffen. ( wel mooi en af )
Selluf doen!

Helemaal wat voor mees.

quote:Eleonora-1 schreef op 21 april 2017 @ 16:32:

[...]





Eens.

Kinderen naar opa & oma en samen handen uit de mouwen.

Vrouwen die jaren in die shizzle blijven zitten en er zelfs kinderen middenin krijgen, terwijl zo'n huis soms gewoon gevaarlijk is, zijn net zo schuldig aan de situatie als de man.



Doet hij het niet, of zelfs niet samen, begin dan zelf.

Ik klus ook van alles zelf hier in huis en als ik niet weet hoe het moet vraag ik om hulp.



Dat is een van de redenen waarom ik niet vaak kijk, ik word zo verdrietig van die lamlendige passiviteit van die mensen. Ik zou geen kind baren in een huis met open stroomkabels, maar die vrouwen stellen zich vaak als een soort van hulpeloze lammetjes op.

Voor de bestendigheid van de relatie zou het inderdaad beter zijn als ze het samen zouden doen. Onzin ook dat vrouwen niet kunnen klussen, je kunt een hoop als je probeert.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ana_Isabel_ schreef op 21 april 2017 @ 16:43:

[...]





Ik heb er ook zo 1. Nou dan doe je het toch lekker zelf.

Dus eens in de zoveel tijd logeer ik met kinders gezellig een weekend bij mijn ouders om bij thuiskomst weer een mooie verassing aan te treffen. ( wel mooi en af )
geneet van 't laeve

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven