Entertainment alle pijlers

'Help, mijn man is klusser'

18-02-2016 19:58 2867 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw seizoen 'Help, mijn man is klusser'. Wie Sjont er mee?



Ik vind hier dingen van.
quote:Eleonora-1 schreef op 21 april 2017 @ 21:46:

[...]





Mijn dochter heeft het ook niet van een vreemde.

Een hulpverlener zei ooit tegen mij, "deze vorm is voor 90% erfelijk, en jij hebt het niet".

Toen ik na de diagnose van mijn het boek van Tony Attwood over autisme las herkende ik daar ook zoveel van mijn ex in, bizar gewoon.

Die er overigens tot op de dag van vandaag niet aan wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook eens gekeken op haar facebookpagina. Er zijn 235 vrienden. Nu is het wel bekend dat facebookvrienden niet noodzakelijk echte vrienden zijn anders zou je verwachten dat er genoeg zijn die zouden kunnen helpen. Maar dat zou die Mees waarschijnlijk niet willen.



Volgens mij zijn de meeste mannen die voor dit programma geselecteerd worden óf zwakbegaafd óf psychopaten die de ander graag in de ellende laten zitten. Het is passief-agressief ten top.



Dit soort programma's zijn voornamelijk leedvermaak en waardoor de kijker zich beter kan voelen dan de ander. Net als programma's die mensen volgen die emigreren. Ze nemen dan geen kandidaten die het goed op orde hebben, maar die waarvan veel drama en problemen te verwachten zijn. Help mijn man is klusser zal wel niet gescript zijn, maar er wordt alles aan gedaan om zoveel mogelijk drama te creëren.



Het gaat trouwens niet zozeer om uitsluitend zoveel mogelijk kijkers te trekken, maar een bepaalde slag waar de adverteerders blij mee zijn.



Het tv wereldje is zo gigantisch smerig.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Wat ik wel heel herkenbaar vond is het feit dat hij wegliep uit de te spannende situatie. Als men hem dan achtervolgde raakte hij (zo ik het zie) in paniek en begon te schelden en vloeken dat ze moesten oprotten. Hij voelt goed aan dat het dan mis gaat. Later zit hij dan mokkend en helemaal verkeerd op een rustig plekje (zijn toevluchtsoord). Maar ik heb hem niets kapot zien maken of iemand aan zien vallen fysiek. En dat herken ik van mijn autistische zoon. Als hij werd geplaagd zou hij nog eerder iets van hemzelf kapot maken dan dat hij een ander zou aanvallen of van een ander iets zou vernielen. Hij beet zichzelf wel eens uit frustratie in zijn arm (dat doet nu nog pijn nu ik dit tik). Maar wat had Mees dat rustig plekje bloednodig en dan nog gaven ze hem de rust niet. Ze hadden hem naar een hotel of huisje moeten sturen en lekker laten gaan werken bij zijn baas. Gewoon de structuur aanhouden en dan had hij de verandering al moeilijk zat gevonden.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-04-2017 23:40
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jksdfksjhf
Alle reacties Link kopieren
quote:EvaRoos schreef op 21 april 2017 @ 22:30:

jksdfksjhfGaat het?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat is gewoon een ordinaire Spammert.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvaRoos schreef op 21 april 2017 @ 22:29:

-nieuwe nick, eerste post. geen idee waar je het over hebt maar wel dat je volledige naam nu hier staat.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou een breakpoint beginnersweekend zijn? Wat doen ze daar en wat doen ze bij het gevorderdenweekend?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:EvaRoos schreef op 21 april 2017 @ 22:30:

jksdfksjhfOh ik zie het al, klinkers uit woorden halen....
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:Knuffelheks schreef op 21 april 2017 @ 21:53:

[...]



Een hulpverlener zei ooit tegen mij, "deze vorm is voor 90% erfelijk, en jij hebt het niet".

Toen ik na de diagnose van mijn het boek van Tony Attwood over autisme las herkende ik daar ook zoveel van mijn ex in, bizar gewoon.

Die er overigens tot op de dag van vandaag niet aan wil.



Ik snap mijn ex beter sinds mijn dochter de diagnose heeft en ik er zo veel over geleerd heb.

Dat maakt niet per se alles makkelijker of leuker maar wel beter te begrijpen waar bepaald gedrag vandaan komt.
Ik heb gisteren meegelezen hier (terwijl ik het programma nog niet had gezien). Wat mij vooral opviel is de sensatiezucht van sommige kijkers. Dat houdt een aflevering zoals gisteren ook erg in stand schijnbaar.



Dit is precies waarom ik een hekel heb aan trashtv. Ik roep het al zo lang.



Je krijgt nooit het hele verhaal, mensen vullen zelf in, want sensatie.
Alle reacties Link kopieren
ik heb maar een klein stukje gezien vraag me wel af waarom ze eigenlijk aan zon huis begonnen zijn dat dat niet goed zou gaan had je toch waarschijnlijk al van te voren kunnen weten.

Dat soort verbouwingen zijn voor mensen zonder een extra belasting al een hele opgave.
Alle reacties Link kopieren
In mijn straat woonde vroeger een oudere vrouw die een hersenbloeding had gehad en sindsdien niet helemaal 100% was. Op een gegeven moment had ze alle behang eraf gehaald en ook alle vloerbedekking.

Ze leefde dus met kale onbehandelde muren en op een betonnen vloer. Ze had wel behang gekocht, maar kwam er niet toe om te behangen. Verder zat ze ook in een sociaal isolement. Ik had met haar te doen en heb voor haar behangen (uiteraard gratis). Ze had een uitkering en heb de sociale dienst gebeld om te vragen of er niet iets mogelijk was om voor haar vloerbedekking te krijgen. Ze zeiden dat dat kon maar dat ze zelf met hun contact moest opnemen.

Enkele jaren later in ze naar een beschermde woonvorm gegaan.



In zo iemand zou RTL4 nooit interesse hebben want het is toch vooral pech = want ziekte en geen drama want ze was blij dat ze geholpen werd.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:Fria schreef op 21 april 2017 @ 17:42:

Ik heb het teruggekeken en John heeft inderdaad een nieuwe keuken beloofd.Niet waar! Hij heeft alleen gezegd dat ze de keuken gingen opknappen. Ik heb het ook teruggekeken en daar speciaal op gelet.
quote:Fria schreef op 21 april 2017 @ 17:48:

[...]



Daarom sloeg mees ineens om. Hij sloeg om op het moment dat de klussers zeiden dat de keuken niet gedaan ging worden. Voor dat moment hielp hij gewoon normaal mee.

Nu begrijp ik het ineens. John had een keuken beloofd dus mees had daar rekening meegehouden. Dan blijkt de keuken niet door te gaan en dat kan hij niet aan.



John is net zo schuldig aan de ruzie als mees.Is dus niet waar!
quote:Ana_Isabel_ schreef op 21 april 2017 @ 18:14:

[...]





Ach ja...die kindjes in de keuken.. hoe ze verdwaasd het gesprek gade slagen tussen pa en JW

Dat was moeders fout. Ze was de dag ervoor al vertrokken met de kinderen, maar stond daar de volgende ochtend met die 3 kinderen. Ze had gewoon weg moeten blijven. Kan het/hem dus niet loslaten. Bemiddelen/zorgen/sturen? Zo zal dat wel gegroeid zijn tussen hen.

En als ze al had willen komen had zij de kinderen niet mee moeten nemen daarheen.
quote:kopjekoffie70 schreef op 21 april 2017 @ 22:25:



Dit soort programma's zijn voornamelijk leedvermaak en waardoor de kijker zich beter kan voelen dan de ander. Net als programma's die mensen volgen die emigreren. Ze nemen dan geen kandidaten die het goed op orde hebben, maar die waarvan veel drama en problemen te verwachten zijn. Het begint bij degene die zich aanmeld voor dit programma. Ze wist dat haar man het niet aan zou kunnen zoveel mensen in huis zoveel prikkels.Ze wist dat hij uit zijn dak zou gaan.Ze wist dat hij het niet wilde en toch zet ze het door. Dan moet je achteraf niet klagen.............
quote:Knuffelheks schreef op 21 april 2017 @ 19:59:

Zijn collega's herkenden de man totaal niet in de uitzending.

Ik denk dat die man echt over het randje geduwd is door deze inbreuk in zijn leven.

Hoevaak hoor je niet dat een kind op school een engel is en thuis een bengel?

Op zijn werk is de man vertrouwd,routine. De drukte van zo'n programma,5 dagen in de week en dat opgedrongen ook nog door zijn vrouw daar werd hij dol van.
quote:Fria schreef op 21 april 2017 @ 20:05:

[...]



Ik vond John niet zo aardig tegen hem inderdaad.Nou eerder andersom,die man ging tekeer en niet aardig tegen John en John bleef rustig....
Alle reacties Link kopieren
Wat een compleet debiele vent zeg. Tegen het zwakbegaafde aan. Horkerig. Egoistisch. Zeer onbeleefd. Kan amper meedraaien in de maatschappij. Familie moet zich toch wel rot schamen na de uitzending??

Hopelijk gaat femke scheiden anders komt er van die kinderen ook niks terecht met dit voorbeeld.



Deze man denkt echt alleen maar aan zichzelf en denkt dat hij het recht heeft om jan en alleman uit te schelden.

Vreselijke vader en echtgenoot
Alle reacties Link kopieren
Erg herkenbaar die Mees. Mijn ex gaat ook zo uit zijn stekker als dingen niet gaan zoals hij wil en bedacht heeft. Die heeft alleen geen autisme, die heeft een persoonlijkheidsstoornis en borderlinetrekjes.



Mees (geen naam voor een volwassen vent eigenlijk) was al uit zijn dak gegaan over die mail, ontplofte al toen ze er net waren en er nog niet eens een klusteam was, laat staan bezig was. Of hij nou wel of geen etiket heeft wat van invloed is, soms is iemand ook gewoon een lul met vingers.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Na alles gelezen te hebben over Mees en Femke: waarom zegt Femke op het eind dat Mees eens goed moet gaan praten met iemand want hij was de laatste tijd zichzelf niet en zij wilde weer de oude Mees van vroeger...als hij autistisch iets of een ander etiketje heeft, dan maak je toch niet zo'n opmerking, want dan weet je toch dat dit de Mees is die hij 'normaal' ook is.



Tenminste dat denk ik. Ik vond het in ieder geval raar maar misschien hebben ze het inderdaad zo weten te knippen en plakken dat we gewoonweg om de tuin geleid zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zij vergoeilijkt en compenseert vooral voor hem. Heeft ze een dagtaak aan.



En als hij wel diagnose autisme heeft kan hij evengoed betere en mindere periodes hebben.



Aan een kant fijn dat collega's zeggen dat zij een hele andere Mees kennen. Aan de andere kant zegt dat niks over de Mees thuis.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:jopee schreef op 21 april 2017 @ 15:03:

wat ik wel misselijk vind is hoe John zich gedraagt. Dat deed hij vorige keer ook bij die man met een burnout. Naar de camera lopen en op roddeltoon even een vervelende opmerking maken over Mees. En met de ogen rollen en zo. En hij wist dus dat hij autisme heeft. Ik heb het gevoel dat ze het ook wel getriggerd hebben.



Daarnaast is het normaal zo dat je als stel beslist wat voor badkamer of keuken je mooi vindt. In dit programma wordt alleen de wens met de aanvrager doorgenomen. Juist bij een autist nogal lastig. HIj is niet gekend. Wil niet deze meubels, niet die kleur, niet dat bad. Snap ik ook wel, ik zou het ook niet leuk vinden als ik "ineens werd geholpen" en ik had geen enkele zeggenschap over de kleur of materiaalgebruik.

Ook al moet je het van de sponsors krijgen, kan je nog steeds met beiden gaan zitten en een bad, tegels e.d aanwijzen zodat het toch je smaak wordt.



Mijn ex had autisme en had vergelijkbare woede aanvallen. (daarom ook ex..). Bij hem moest ook alles met een omweg besproken worden. En bij hem mocht het woord autisme ook niet vallen, ook niet dat onze oudste dat ook heeft. Ik snap Femke dus ook wel dat ze het brengt als "de kinderen zijn niet de eenvoudigste". Waarschijnlijk is hij zo'n autist (net als mijn ex) die het niet eens is met de diagnose en er boos over wordt als het benoemd wordt.



Het is niet slim van Femke om haar man dit programma aan te doen. Dit was zo mega heftig, hij reageerde er ook zoals te verwachten helemaal fout op. Ik zou het mooier vinden als ze in zo'n situatie er een begeleider bijhalen die het zo probeert te leiden dat een verbouwing door kan gaan op een goede manier. Het zijn bijna altijd mannen met een halve burnout/overspannen e.d anders zit je niet zolang in zo'n klushuis. Ze overzien het niet meer. Doel van John is toch wel om ze voor lul te zetten. Die man met de burnout toen ook, hele opzet met camera's op z'n werk en net doen of er een interview is over iets anders. Kom op zeg. Dit zou ook leuke televisie zijn als het wat integerder werd gemaakt. Meedenken met de situatie, zet er een psycholoog/psychiater bij en zo.Helemaal eens John is een misselijk karikatuur van zichzelf geworden.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven