Entertainment alle pijlers

Het Viva-boekentopic - deel 5

10-06-2012 15:24 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vers boekentopic!





Deel 4 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.



Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
What a nuanced anxiety
Tegenlicht van Esther Verhoef is uit!

Vond het een mooi boek, maar duurde iets langer dan gebruikelijk om er echt 'in' te komen.

Het boek is ook veel dikker dan normaal, dus dat verklaard het denk ik wel



Nu ga ik beginnen in Geknipt voor jou van Chantal van Gastel!
Alle reacties Link kopieren
Druifje : je hebt percies ongeveer dezelfde stijl in boekengenre als ik, ik vind tegenlicht moeilijk om in te komen, vanaf welke pagina begint het een pageturner te worden?



Geknipt voor jou, van Chantal van Gastel ben ik ooit in begonnen maar weggelegd, vind de eerste boeken van haar beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren Bonita Avanue van Buwalda uitgelezen.. Waar het op de helft onwijs spannend werd, voelde het eind echt als een anticlimax.. Alsof ik de laatste pagina's van het boek miste ofzo. Erg jammer!



Nu begonnen in 50 shades of Grey van EL James. Erg benieuwd waar de ophef over gaat... :-)
@Bewitched ik zal thuis eens kijken welke pagina dat ongeveer was! Want anders geef ik teveel weg denk ik, en dat is zonde!

Maar moet wel eerlijk zeggen dat het in de laatste 100 - 150 bladzijdes zal zijn.

Vind haar andere boeken wel een stuk beter...
Leuk, een nieuw topic!



Ik heb De Rode Wolf van Liza Marklund uit. Spannend en leest lekker weg. Ik vind het jammer dat ik de boeken niet op volgorde heb gelezen alleen.



Ben net terug van een paar dagen weg voor werk. Op Schiphol een dwarsligger gekocht. Had de laatste tijd veel thrillers gelezen, dus ik wilde een roman. Er was niet zo heel veel keus, want bij de dwarsliggers stonden ook veel thrillers. Mijn keuze viel uiteindelijk op Een Hart van Steen van Renate Dorrestein. Had vroeger weleens iets van haar gelezen en toen was ik er niet zo weg van. Maar dit vond ik erg goed. Goed opgebouwd verhaal, prettige schrijfstijl, spannend. Smaakt naar meer. Achterin stonden ook nog 2 hoofdstukken uit 2 andere romans van haar, dus die gaan op de lijst. En ik heb een stukje gelezen in een boek van Tom Lanoye, Sprakeloos. Dat had mijn reisgenoot mee. Dat lijkt me ook wat.



Nu ligt er nog een boek van Unni Lindell op de stapel, Zwanenmeer, maar misschien kan ik die ook beter op volgorde lezen. Weet iemand dat?



En een vriendin nam gisteren 2 boeken voor me mee. Laurie King, De Nacht van de Witte Maan en Bram Dehouck, Een Zomer Zonder Slaap. Ik denk dat ik 1 van die 2 eerst lees.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig in last-minute van ene Linda van Rijn oid,nou het lijkt ontzettend veel op de boeken van Suzanne Vermeer.

Bagger dus...

(lees het wel uit maar het is echt tenenkrommend slecht geschreven)
Interview met Karen Slaughter bij Nieuwsuur NU op 2. (en anders ws wel op uitzending gemist).
Nieuwe boek Genadeloos komt 28 juni uit.
Alle reacties Link kopieren
dolfje, die Last Minute ligt hier ook nog op de stapel. Jammer dat het zo bagger is. Ga het nog proberen maar laat je hier nog wel weten wat ik ervan vond.



GeorgieBrown, dankjewel! Dat is al bijna, leuk zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 22 juni 2012 @ 23:04:

Nieuwe boek Genadeloos komt 28 juni uit. Is het uit de serie of een compleet ander boek?
quote:dolfje schreef op 23 juni 2012 @ 13:48:

[...]





Is het uit de serie of een compleet ander boek?



Daar zeiden ze niets over. Maar ze las een stukje voor en toen ging het over 'Amanda'. Dat is toch wel een van de personen die er in voorkomt? Die baas van Will?



*gaat naar Bol.com*



Genadeloos



In de serie dus. Hij is te reserveren.
Alle reacties Link kopieren
nou...heb bonita avenue uit maar vind het zeker geen aanrader. het verhaal zelf is niet bijzonder. de verhaallijn wordt geschreven vanuit drie personen en lopen door elkaar, ook in tijd. je verwacht continu dat het verhaal nu echt gaat spelen waardoor het intrigeert maar nee... het blijft op hetzelfde toontje doorgaan. Sex, geweld, intellectueel gewauwel.



had ik het van te voren geweten, dan had ik 'm niet gelezen. Snap niet dat ie zo wordt aangeprezen.



bedankt voor de tips voor nieuwe boeken, ga er een paar reserveren bij de bieb zodat ik vanaf volgende week (vakantie!!!) genoeg te lezen heb. Een van de boeken die ik al in huis heb is 'de verborgen geschiedenis'. Jaren geleden gelezen, vond ik een fantastisch boek maar weet niet zo goed meer hoe het ging. tijd voor de 2e ronde.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 23 juni 2012 @ 13:54:

[...]





Daar zeiden ze niets over. Maar ze las een stukje voor en toen ging het over 'Amanda'. Dat is toch wel een van de personen die er in voorkomt? Die baas van Will?



*gaat naar Bol.com*



Genadeloos



In de serie dus. Hij is te reserveren.



Dank je wel!Leuk,toch wel een van mijn favoriete series om te lezen.



Ik wacht op een exemplaar in mijn bieb.Beetje onzinnig voor mij om nog boeken te kopen
Alle reacties Link kopieren
quote:gruffalo schreef op 23 juni 2012 @ 15:07:

nou...heb bonita avenue uit maar vind het zeker geen aanrader. het verhaal zelf is niet bijzonder. de verhaallijn wordt geschreven vanuit drie personen en lopen door elkaar, ook in tijd. je verwacht continu dat het verhaal nu echt gaat spelen waardoor het intrigeert maar nee... het blijft op hetzelfde toontje doorgaan. Sex, geweld, intellectueel gewauwel.



.Ik was ook niet zo lyrisch erover,wel ok maar ik kwam er maar met moeite in.
Alle reacties Link kopieren
Boekje van Simone v/d Vlugt van de maand van het spannende boek is ook geen aanrader,uurtje en ik had het uit.Beetje simpel.
Alle reacties Link kopieren
Dolfje: ook gelezen, vd bieb, was wel een grote letterboek , maar goed. De inhoud is zelfde.

Het ging wel , las wel lekker weg maar niet echt spannend. Las in de volkskrant recensie die was redelijk goed; 3 sterren ( op 5).

Betreft "de ooggetuige"
Alle reacties Link kopieren
Net Zwart water van Corine Hartman uit. Wat mij betreft geen aanrader. Wist zo goed als meteen al wie de dader was. En een heel boek met maar drie hoofdstukken over de moorden, de rests over haar muzikale carriere. Beetje jammer en dan ook nog een gehaast einde...



Nu ga ik Twee tinten blauw van Karen Kingsbury lezen. Hier heb ik hoge verwachtingen van!
Alle reacties Link kopieren
Net Tonio uitgelezen... kon er maar moeilijk doorkomen eerlijk gezegd.

Blij dat ik vanavond aan een nieuw boek mag beginnen
Alle reacties Link kopieren
Twee aanraders:



Slaughterhouse 5 van Kurt Vonnegut. Het bombardement op Dresden verteld uit het oogpunt van een tijd- en ruimtereizende, eenzame man. Erg wrang en mooi en grappig.



Hoge omens van Terry Pratchett en Neil Gaiman.

Ik was al fan van Gaiman vanwege 'American Gods', maar de samenwerking met Pratchett is hysterisch grappig. Heb huilend van het lachen op de bank gezeten.

Voor liefhebbers van een mix van science fiction, bijbelse mythologie, karikaturale karakters, historische weetjes en flauwe doch briljante woordgrapjes.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt iets leuks aan het lezen: We bought a zoo.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook dat je het gewoon zonde vindt om aan een ontzettend goed, spannend boek (waarvan je dat al weet ) te beginnen. Zo jammer als het uit is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yvaatje schreef op 26 juni 2012 @ 20:48:

Hebben jullie ook dat je het gewoon zonde vindt om aan een ontzettend goed, spannend boek (waarvan je dat al weet ) te beginnen. Zo jammer als het uit is. Jaaaa! Of tijdens, dat je dan heel hard wilt doorlezen en ondertussen ook denkt 'nee nee nee shit straks is het uit!!!'
quote:Fiorah schreef op 26 juni 2012 @ 23:19:

[...]





Jaaaa! Of tijdens, dat je dan heel hard wilt doorlezen en ondertussen ook denkt 'nee nee nee shit straks is het uit!!!'Zo herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 25 juni 2012 @ 23:46:

Ik ben echt iets leuks aan het lezen: We bought a zoo.Film laatst gezien,was ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 26 juni 2012 @ 23:19:

[...]





Jaaaa! Of tijdens, dat je dan heel hard wilt doorlezen en ondertussen ook denkt 'nee nee nee shit straks is het uit!!!'

Ook heel herkenbaar!



Kan dan ook niet meteen in een nieuw boek beginnen,moet meestal een dag of wat tussen zitten als ik dat heb.

Bij flut boeken heb ik dat niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven