Entertainment alle pijlers

Hoe krijg je Nederlandse ondertiteling bij een "gedownloade"film?

21-05-2007 21:09 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand dit?   Graag tips.
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet: niet!

Het moet bij de film in zitten, zo niet dan pech... Als je tijdens de film even via je afstandsbediening van dvd speler kijkt welke talen er te selecteren zijn (voor geluid en ondertitels), ben je er snel genoeg achter wat er beschikbaar is per film.

Vaak zitten er trouwens wel engelse ondertitels bij, is ook heel goed te volgen!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je het beste bij je downloadprogramma zoeken onder 'subs'. Naar wat ik van andere downloaders heb gehoord, worden ondertitels zo afgekort.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel hoe je ondertitels (inderdaad, subs!) toe moet voegen bij gedownloade afleveringen van series, als het een .avi files is. Je hebt meerdere sites waar ondertitels staan, bijv. www.nlondertitels.com, of www.ondertitel.com. Ik weet niet wat voor bestand je film is? Bij een avi file gebruik ik een converteer programma om de ondertitel aan m'n serie te koppelen, convertXtoDVD heet dat programma. Ik weet dus niet hoe je het aan een film moet koppelen, maar als je doorgeeft wat voor bestand je film is, wil ik wel even helpen zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Hee, dat wil ik ook wel graag weten. Heb 'As it is in heaven' gedownload, maar helaas, geen ondertiteling. En het is ook nog een scandinavische film, dus echt niet te volgen! Het is een .avi file. Dus als je weet hoe ik alsnog ondertiteling erbij kan krijgen, zou het super zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hee, dat wil ik ook wel graag weten. Heb 'As it is in heaven' gedownload, maar helaas, geen ondertiteling. En het is ook nog een scandinavische film, dus echt niet te volgen! Het is een .avi file. Dus als je weet hoe ik alsnog ondertiteling erbij kan krijgen, zou het super zijn!
Hier de ondertiteling van jouw film.

Zoals ik in m'n vorige berichtje schreef, je moet convertxtodvd downloaden, daar kun je je .avi en je .srt bestand aan elkaar koppelen, daarna brandt 'ie het gelijk en kun je het in je dvd speler kijken. Het converteren duurt wel heel lang, net zolang als de film duurt, en het vertraagt je pc aardig, dus misschien 's nachts laten doen?
Alle reacties Link kopieren
Hmm.. Ik speel al m'n films af met BSplayer en daar kun je gewoon het knopje 'load subtitles' indrukken en dan kun je het desbetreffende .srt bestand openen.. en voila... subtitles! (die ik uiteraard ook gedownload heb, meestal van dezelfde persoon als van wie ik de film heb)..



Helaas zijn er wel altijd verschillende versies ondertiteling.. Ik wil bij sommige engelse films gewoon de engelse ondertiteling.. Engels kan ik wel, maar sommige accenten zijn minder goed te verstaan.. Maar goed... soms heb je de verkeerde ondertiteling te pakken (wel van d goede film, maar loopt dan niet gelijk)..



Misschien is de oplossing uit de vorige post waterdichter.. ;)
Alle reacties Link kopieren
Als je in bs je ondertiteling in de zelfde map zet als je film en de zelfde naam geeft kun je gewoon de film aan klikken en staat de ondertiteling automatisch in je film. Ondertiteling sneller of langzamer laten lopen kun je doen door ctrl in te drukken en tegelijk pijltje naar links (langzamer) of pijltje naar rechts (sneller) in te drukken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de tips! Fijn dat het dus toch kan, ondertitels alsnog bij de film krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Fallen.. held.. heldin.. Dankuwel!
Alle reacties Link kopieren
Ook namens mij, bedankt allemaal:)
Alle reacties Link kopieren
Iris29, zou je ons a.u.b. nog eens willen uitleggen hoe je de ondertiteling op de dvd "gebrand"krijgt.  We (vooral mijn man is hiermee bezig) zouden dit graag weten.    Als iemand anders dit weet is het natuurlijk ook super!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven