Entertainment alle pijlers

Huisdiergeheimen | iets voor 3 jarige?

29-07-2016 08:09 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik wilde zo met mijn zoontje van 3 naar de film huisdiergeheimen. Heb hem een aantal trailers laten zien. Hij vond het leuk. Zie nu alleen een leeftijd van 6 jaar staan. Wie heeft de film gezien? En is ie geschikt voor een 3 jarige?
Alle reacties Link kopieren
Zo lang kan zo'n kind toch niey stil zitten?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Oh ja dat lukt m wel..
De film is geschikt bevonden voor kinderen vanaf zes jaar. Dus niet voor driejarigen.
Alle reacties Link kopieren
Het is een leeftijdsadvies, geen moeten.



Zit je zoontje een film als Bolt of Nemo helemaal uit? Dan zou je het kunnen proberen. 3D is meestal geen goed idee onder de 6 jaar, dat kunnen die kleintjes vaak nog niet voldoende volgen. Het heeft geen meerwaarde voor ze en kan beangstigend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tja... Nog nooit eerder echt een volledige film gekeken. Maar hij kan goed stilzitten. En we kunnen altijd weg als het niet goed gaat. Madagaskar lukte overigens thuis niet helemaal.. Dat was teveel info. En hij begreep de grapjes niet.
Ik zou het bij de trailers houden. Anderhalf uur is echt lang en de bioscoop is een heel andere omgeving door het grote scherm en het harde geluid. Onze dochter is twee en vind de Minions leuk (wie niet op die leeftijd ) maar heeft voldoende aan die filmpjes die op Youtube staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet. Ik vind die huisdieren te echt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Eergisteren gezien. Met bso groep. De 4 jarige vonden hem echt spannend.. sommige zelfs bang. Inderdaad de 6 plus vond hem super! Ik zou hem ook niet geschikt vinden voor 3 jarige



Lekker naar Finding Dory gaan ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Finding Dory is ook 6. Heb je die ook gezien? Daar twijfelde ik ook over, haha
Alle reacties Link kopieren
Het verhaal van finding Dory leek me wat lastiger.
3 is te jong voor de bioscoop.
Ik was ook al aan het kijken om naar een film te gaan met hele gezin... . Er zitten spannende stukjes in, weet niet of mijn 3 jarige dat aan kan. Dus ga het niet proberen.



En vraag me af of ze een 3 jarige binnen laten bij de bios

Mijn vriendin heeft er wel eens gezeur over gehad.
quote:hannaeva schreef op 29 juli 2016 @ 08:55:

3 is te jong voor de bioscoop.Onzin, Woezel en pip vond de mijne prachtig en bleef mooi kijken. Ze was toen 2,5.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gezien, ik denk niet dat het iets is voor een 3-jarige. Sommige stukken te spannend, maar vooral ook het taalgebruik etc.
quote:Miertjuh schreef op 29 juli 2016 @ 08:40:

Eergisteren gezien. Met bso groep. De 4 jarige vonden hem echt spannend.. sommige zelfs bang. Inderdaad de 6 plus vond hem super! Ik zou hem ook niet geschikt vinden voor 3 jarige



Lekker naar Finding Dory gaan ofzo.Is ook vanaf 6 en heeft hele enge en spannende en zielige stukjes erin.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Finding Dory echt niet doen bij een 3jarige.
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Is hij net drie of al bijna vier? Dat vind ik een heel verschil.



Mijn bijna vierjarige zit zo'n film thuis wel uit, ook al wordt het verhaal niet in één keer begrepen. Zeker als de grote broers en zussen (10+) erbij zijn, dat vind kind prachtig. Wij overwegen dus ook naar Huisdiergeheimen te gaan met uk, samen met de oudere kinderen. Is het niks, dan kan ik met uk gewoon de zaal verlaten.
quote:Goede-Fee schreef op 29 juli 2016 @ 08:58:

[...]





Onzin, Woezel en pip vond de mijne prachtig en bleef mooi kijken. Ze was toen 2,5.Dan is jouw kind een uitzondering. 90% vond de Sloddervos veel te eng en kan sowieso op 3jarige leeftijd niet meer dan een uur stilzitten.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, veel van die films zijn in 3D en dat vond mijn dochter op die leeftijd helemaal niks. De meesten kunnen op die leeftijd ook nog niet stil zijn en stilzitten en dat is irritant voor het andere publiek. Ik zou hooguit naar een film als Woezel en Pip of Nijntje gaan, waar ze allemaal zo klein zijn.
quote:hannaeva schreef op 29 juli 2016 @ 09:02:

[...]





Dan is jouw kind een uitzondering. 90% vond de Sloddervos veel te eng en kan sowieso op 3jarige leeftijd niet meer dan een uur stilzitten.Hele zaal zat vol met ukkies. Zo stellig zeggen dat 3 jaar te vroeg is gewoon onzin. Naar een film gaan speciaal voor die leeftijd kan meestal prima.
quote:Miertjuh schreef op 29 juli 2016 @ 08:40:

Eergisteren gezien. Met bso groep. De 4 jarige vonden hem echt spannend.. sommige zelfs bang. Inderdaad de 6 plus vond hem super! Ik zou hem ook niet geschikt vinden voor 3 jarige



Lekker naar Finding Dory gaan ofzo.Dit vind ik als ouder altijd erg irritant. Ik snap dat het voor een BSO soms moeilijk is om een activiteit voor meerdere leeftijden te bedenken, maar mijn zoon is standaard een week van de leg als er op de vakantie BSO weer eens een te spannende film is gekeken. Echt sneu voor hem.
quote:pamelacourson schreef op 29 juli 2016 @ 09:02:

Trouwens, veel van die films zijn in 3D en dat vond mijn dochter op die leeftijd helemaal niks. De meesten kunnen op die leeftijd ook nog niet stil zijn en stilzitten en dat is irritant voor het andere publiek. Ik zou hooguit naar een film als Woezel en Pip of Nijntje gaan, waar ze allemaal zo klein zijn.Ja 3D met zo'n bril lijkt me ook niks. Ook niet voor mijn blijkbaar heel bijzondere kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:hannaeva schreef op 29 juli 2016 @ 08:55:

3 is te jong voor de bioscoop.Veel bioscopen hebben toch speciale voorstellingen voor de echte kleintjes? Niet te lang, licht blijft ietwat aan, geluid wat zachter en rondrennen mag.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Is hij net drie of bijna vier? Dat vind ik op die leeftijd wel een behoorlijk verschil. En is hij wel eens eerder in een bioscoop geweest (combi van 'spannend: eerste keer bioscoop' én een spannende film is misschien too much)?



Met die van ons (4,5 jaar) ga ik nog niet naar een film als Huisdiergeheimen, maar hij is ook erg schrikkerig en vindt het al snel eng. Iets als Woezel en Pip of Buurman en Buurman is met hem wel goed te doen in de bios. Het stilzitten is het probleem niet (ook niet toen hij drie was), gaan ook vaak genoeg naar een jeugdvoorstelling in het theater ofzo, maar films zijn gewoon vaak te eng nog. Wij gaan binnenkort in de bios naar 'Casper en Emma op safari', de eerdere films daarvan en de serie vindt hij geweldig dus deze zal ook vast in de smaak vallen. Nemo hebben we thuis geprobeerd en bij de eerste beste haai moeten afzetten omdat hij niet meer durfde verderkijken (en ik wilde zelf Finding Dory zo graag in de bios zien, maar dat doen we dus nog maar even niet...). Shaun het schaap hebben we in de bios gezien maar heeft zoon de helft van de film met zijn handen voor zijn ogen gezeten, toch nog wat te eng, hoe leuk hij de korte filmpjes op TV ook vindt...



Maar als jouw kind thuis wel films als Nemo, Ice Age etc kijkt zonder het te eng te vinden zou je het kunnen proberen. Ik zou wel een plekje aan het gangpad niet te ver van de deur uitzoeken. Als er dan toch een te eng stukje in zit kun je even weglopen met hem zonder dat je de rest stoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven